..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İste, sana verilecektir; Ara, bulacaksındır; Çal ve kapı sana açılacaktır -İncil
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
İzEdebiyat - Deneme
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri

Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  

Kehribar Bakışın
Yûşa Irmak
Şiir > Aşk ve Romantizm

Karanlık geceler, mehtabım kesti; İdilin koynunda, kala kalmışken. Sayebanım uçtu, sadağım yitti; Vahada ahunun, yolun kesmişken. Karanlık geceler, mehtabım kesti. Yaralı gönlüme kehribar bakışın. Yol buldu gözümden, kalbime girdi. Pürmelâl gönlümde sessiz akışın Bir yolunu bulup, sineme girdi, Yaralı gönlüme kehribar bakışın. Bakışın bir mızrak, bağrımı deşti Tolgamı fırlatıp, zırhtan çıkmışken, Aynalar isyankâr, aksımı kesti Kendi

[DEVAMI]




Arama Motoru

Deneme Kümeleri (Toplam 8823 Deneme, son bir ayda 211 yeni Deneme)
Anılar (8)
Din (9)
Doğa ve Dünya (7)
Düşler (39)
Estetik (2)
Gelecek
Gülmece (Mizah) (1)
Günlük Olaylar (5)
İlişkiler (17)
İnternet (1)
İstanbul (2)
İtiraflar (4)
Meslekler & İş Yaşamı
Modernizm
Post-Modernizm (1)
Sanat (1)
Sevgi ve Aşk (34)
Toplum (14)
Türkiye (4)
Unutulamayan Dönemler (2)
Uzay
Yapıtlar (1)
Yaşam (36)
Yazarlar ve Şairler (4)
Yerler (1)
Yüzleşme (18)

Denemede İlk Yirmi
 Sen Çok Güzel Bir Kadınsın  (Görkem Topuz)
Yazarlar ve Şairler

Hayata gözlerini erken yummuş bir yazar, güçlü bir kadın, özel bir insan... Tezer özlü hakkındaki hislerimi anlatmak için yazıyorum bu yazıyı.
 Buraya Ait Değilim  (Görkem Topuz)
Post-Modernizm

Bu dünyaya ait olmama düşüncesinin bazı menfi etkileri olsa da, algımın tırmanacağı en üst noktayı, vücudum toprak olmadan görmek istiyorum.
 Kararsızlıklarınızla Korkularınızı Aynı Kefeye Koymayın  (Hüseyin İbiş)
Günlük Olaylar

kararsızlıklarımızın korkularımızla aynı kefeye koyulmasına neden müsade ediyoruz?
 Milliyetçilik Üzerine Lakırdılar  (Yûşa Irmak)
Toplum

Her ülkenin içinde yaşayan insanlarının yetişme tarzına göre güzellikleri, tatları ve nevi şahsına münhasır belli çizgileri vardır. Bu sebeple o ülkenin tüm şehirleri birbirine benzerlik gösterir. Örneğin, Isparta’nın pembe gülü, Bursa’nın kırmızı gülü, Amasya’nın kırmızı elması, Tokat’ın sarı elması, İzmir’in beyaz çekirdeksiz küçük üzümü, Antep’in siyah iri çekirdekli üzümü sevilir. Bir şehrin halısı, öbür şehrin kilimi; aynı şehrin dut pekmezi, öbürünün pestili; diğerinin fındığı, öbürünün cevizi; birinin divan sazı, diğerinin bağlaması ünlüdür…
 Gurbettir Bestemin Adı  (Yûşa Irmak)
Yaşam

Yapayalnızsın! Dört duvar arası bir pencereli küçük bir odada. Kilitli kapılar ardındasın. Sen ve sana bakan duvarları seyredip ağlayacaksın. Uzaklardan, ta uzaktan kopup geldin. Ana, baba, sıla ve yardan ayrıldın. Artık garip bir kuşsun bu gurbet odasında. Kanadı kırılmış, mecali kalmamış yaralı bir kuş… Bağrına “gurbet” adlı hançer saplanmış. Çekip çıkarmaya yetmez ki gücün… İstanbul’la aranda sıra sıra sarp, geçit vermez, üzerleri karlı, başları efkârlı, dumanlı dağlar var. Bu dağların ismi de “gurbet”. Artık geriye dönüşün yok. Şimdi tek hakiki arkadaşın; yalnızlık ve gözyaşların…
 Fırtına  (Yûşa Irmak)
Yaşam

Her fırtına içinde bir güzellik taşır. Bu sebeple rahmetin de habercisidir fırtına… Öyle görüntüsüne bakıp korkmayın zira hemen yağmur gelecektir ardından; bağrı yanmış toprak, susuz kalmış bitki, dilsiz hayvan ve düşünen insanlar bu bereketten dilediği kadar istifade edecektir. Böylece yer ile gök arasında bir bağ kurmamızı da sağlayacaktır fırtına…
 Doğrular Yanlışlarda Kaybolmasın  (Hüseyin İbiş)
Günlük Olaylar

yanlışlarımızın farkına varmadan doğruları bulabilmenin mümkünatı var mıdır?
 Susuz Gözler, Kurak Yüzler  (Yûşa Irmak)
Yaşam

Dudakların kuruluğunu anlarım; susuz kalınca dudaklar kurur ve zamanla çatlamaya başlar. Buna kim ne diyebilir veya kim bir şey söyleyebilir? Terlemeyen alınları da anlamak mümkün; böyleleri de asla yorulmaya gelmez. Çünkü cılızdır bedenleri, güçsüzdür bünyeleri. Belki alınlar kirlenir, cer akıtmaz. Bununla beraber damlaların alıp dışarı attığı lekeler kalır nasiyelerde. Bir parça solgun yüzlere de bir şey diyemem. Bir hastalık falan uğramıştır kişiye ve süzülmüştür benzi… Bunlar da hep olağan hâller, gördüğümüz durumlar…
 Hayat Bir Kamera Şakası Değil ki Ciddiye Alınmalı  (Ahmet Zeytinci)
Yaşam

Hayat bize her şeyi yaşatarak öğretiyor. Acı çekiyorsunuz, yoksulluk çekiyorsunuz zamanında, daha sonra eliniz bollaştı mı maddiyatın da önemli olduğunu ama bunun yanında insanın manevi yönünün zenginliğinin de göz ardı edilmemesi gerektiğini anlıyorsunuz. Hem ne demişler ‘'Paradan başka harcayacak hiçbir şeyi olmayanlar dünyanın en fakir insanlarıdır.''
10 
 Bir İntihar Yöntemi Olarak Aşk  (Görkem Topuz)
Sevgi ve Aşk

Bağışlanamayacak kadar kırılmış ve kullanılmaz hale gelmiş kalpler var mezarlıklarda !
11 
 Alıcılarınızın Ayarlarıyla Lütfen Oynayın  (Ö.Gökhan Ergüven)
Türkiye

Dünyayı algılama biçiminiz nedir? Hiç düşündünüz mü bunun üzerine?
12 
 Doyumsuzluk ve Belirsizlik Üzerine  (Görkem Topuz)
Yaşam

Hevesi taze gençlerin önemsiz şeylere kırıldığını söyleyenler, yaşlarına uygun problemleri yaratmakla acılardan daha çok ilgilenirler.
13 
 Kusurlu Mesaj  (Mahnaz Forouzandeh)
İtiraflar

E. Adın geçtiğinde tüm bildiğim isimleri sildim şimdiye kadar, silmeye de hazırım.
14 
 Açıl Susam Be Açıl  (Ahmet Zeytinci)
Günlük Olaylar

Eğer ki yüzen birilerine açıl be dostum açıl derseniz tabi ki susamı aradan çıkartmanız gerekecektir. Adam iyi yüzme bilmiyorsa zaten açılmaz. İyi yüzme bilen dostlarımıza da ben yine fazla açılmayın derim, derin sulara. Allah muhafaza kramp mıramp girer, köpek balığı tehlikesi de var bir de. Kurtarayım derken de siz bile boğulursunuz ne kadar iyi yüzme bilirseniz bilin...
15 
 Son (Yarım) Ada, Bir Bodrum Masalı - 1  (Leyla ÜNAL)
Toplum

Benimkisi bir yaşam hikayesidir. Bu hikayede aşk arayanlar, aşk Bodrumadır, beddua ise bugüne getirenlere.
16 
 Yıldızlı Geceler  (Aysel AKSÜMER )
Umut

Gündüzün kalabalığına inat gecenin yalnızlığını ve sessizliğini severim. Bir de yıldızları.
17 
 İkinci Bir Emre Kadar Susuyorum  (Resul Altınöz )
Yaşam

Daha fazlasını yazamıyorum. Kalemimi kendi toprağıma batırıyor, batıyor, batırılıyorum
18 
 Satanizm İkiye Ayrılır  (Ahmet Zeytinci)
Gülmece (Mizah)

Gelelim anasını satanistlere... Bunlar her fırsatta sizin ve ülkenin açığını kollayıp birilerine ülkenin değerlerini peşkeş çekerler ki normal satanistlerden belki on kat yüz kat daha tehlikelidirler. Satanizm psikolojik bir rahatsızlık ise anasını satanizm, hem psikolojik, hem ahlaki, hem vicdani, hem de vatan sevgisizliği ile ilgili bir rahatsızlıktır... Satanizmin tedavisi zorsa da mümkündür, ama anasını satanizmin tedavisi ondan daha da zordur...
19 
 Ölüm Sadece Nefes ile Yetinmez  (eylül)
Yüzleşme

Ölüm sadece nefes ile yetinmez, her türlü ölünür. Boş bir kabuk kalır ardında, duygusuz, merhametsiz. Yaşayan ölülerin kalabalığında nefes almak acıtır.
20 
 Şair Olmak da Güzel İnsan Olmakta  (Ahmet Zeytinci)
Sanat

Bir toplumsal dayanışma yeri aslında edebiyat siteleri... Kimimiz solcu, kimimiz sağcı, kimimiz orta yolcu, her ne ararsan var özetle... Benim bir fikrim, siyasi bir görüşüm vardır illaki, sizin de vardır, biliyorum. Kimselere dayatmadıktan sonra, benim gibi düşüneceksin, o konuyla alakalı yazacaksın, diye, bir sorun yok.




son gelen denemeler
Fırtına
Yûşa Irmak
Deneme > Yaşam
Sen Çok Güzel Bir Kadınsın
Görkem Topuz
Deneme > Yazarlar ve Şairler
Buraya Ait Değilim
Görkem Topuz
Deneme > Post-Modernizm
Açıl Susam Be Açıl
Ahmet Zeytinci
Deneme > Günlük Olaylar
0ekim0
Ö.Gökhan Ergüven
Deneme > Anılar
Aşkın Adaleti
Ümran AĞIRMAN
Deneme > Sevgi ve Aşk
Satanizm İkiye Ayrılır
Ahmet Zeytinci
Deneme > Gülmece (Mizah)
Bir İşgalin Eşkâli
Osman AKTAŞ
Deneme > Sevgi ve Aşk
Eros'a Rekabet
Osman AKTAŞ
Deneme > Sevgi ve Aşk
Sadece Ot
eylül
Deneme > Anılar

 


 



| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Okur Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | Okur Üyeliği | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Sahne Arkası |

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2020 | © Eser sahipleri, 2020
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.