..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyaya geldiğinden, dünyada bulunduğundan, dünyadan gideceğinden hoşnut olan bir kimse görmedim. -Namık Kemal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
İzEdebiyat - Bilimsel
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri

Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  

Düşme Sanatı
Aysel AKSÜMER
Öykü > Anı

"Yetişmek", hayatımın vazgeçilmez parçası olmak zorunda mı? Bu soruya yanıtım gecikmiyor : Evet. Hayat sanki bu kelime üzerine inşa edilmiş. Büyük şehrin küçük de olamıyor sorunları. Saatinde yatıp, kalkıyorsun. Çünkü; vaktinde olman gereken yerler var, hastane, postane, banka" gibi. Yetişmen şart yoksa işinden olursun Kafka'nın hayali kahramanı Gregor Samsa gibi, öğle tatiline girer gideceğin kurum ya da hastane randevun ipta

[DEVAMI]




Arama Motoru

Bilimsel Kümeleri (Toplam 220 Bilimsel, son bir ayda 6 yeni Bilimsel)
21. Yüzyıl
Akımlar
Biçimler
Bitkibilim
Çevrebilim
Dilbilim
Dinbilim (2)
Estetik
Felsefe (2)
Fizik (2)
İnternet
Kimya
Politika
Ruhbilim
Suçbilim
Tıp
Tüze Felsefesi (Hukuk)
Uzaybilim

Bilimselde İlk Yirmi
 Erdoğan Neden Muhteşem?  (Yûşa Irmak)
Politika

2023 seçimleri yaklaştıkça Türkiye’de muhalif siyasi partiler de Erdoğan başta olmak üzere, Ak Parti’ye karşı saldırıların dozunu arttırmaya başladı. Peki nasıl oluyor da onca saldırı ve itibar suikastlarına rağmen Erdoğan kan kaybetmiyor, tersine güçlenmeye devam ediyor?
 Filmlerde Dünyayı Kurtaranlar Gerçekte Dünyanın İçine Edenlerdir  (Ahmet Zeytinci)
Politika

Taaa, Birinci Dünya Savaşından beri Sam Amca ve evlatları dünyanın başına bela olmuştur. 1933 Yılında Adolf Hitler'in iktidara gelmesi 2. Dünya Savaşına da giden yolun başlangıcı olmuştur. 1 Eylül 1939 da Almanların bir oldu bitti ile Polonya'ya saldırması ve 1945 e kadar süren altı yılda milyonlarca insanın ölmesi ve büyük yıkımlarla son bulmuştur. Japonya Teslim olmak üzereyken sırf denemek maksadı (Patlayacak mı patlamayacak mı) ile iki tane atom bombası atılmış ve yüzbinlerce insan bir an da yok olmuş cesetleri bile bulunamamıştır... Sonrasında 1950 li yıllarda Kore Savaşı yine Sam Amca'nın ve evlatlarının vahşice giriştiği cinayetler... Bitti mi, tabi ki hayır. Kana doyar mı Sam Emmi, ne emmisi pardon Amca? 1970 li yıllarda yaşanan Vietnam Savaşı ki Sam ve zibidileri bu savaşta ikinci dünya savaşından bile daha fazla bomba kullanmışlar ama yine de Vietnam'ı teslim alamamışlardır... Daha sonra Afganistan, Somali, Irak Suriye...
 Evrim 1  (Bayram Kaya)
Felsefe

Burada "dış ortam" denen sürece de bir atıf yapmakta yarar vardır. Varlık en az iki durumla kategorize edilecek kendi zıttı durumlarına üs sel belirsizle karşılıktılar. Bölüntü daima eksiği tamamlayan zıttı durumlaydı. bir iç belirlediğiniz an o iç dışla belirir. ya da bir dış belirlediğiniz an o dış bir içle belirir.
 İnsanları Tanıma Sanatı  (Yûşa Irmak)
Biçimler

İnsanları, olayları ve eşyayı duyularımızla algılar daha sonra onu zihnimizde şekillendiririz. Bu algılama biçimi tam olarak sübjektiftir ve kişiye özel bir durumdur. Karşımızdakini anlamak ve anlamlandırmak istiyorsak, sübjektiflikten kurtulup, görme, işitme ve dokunma duyularını bilinçli olarak harekete geçirilmesi gerekir.
 Üssel Devinmeli Köleci Açılımlar1  (Bayram Kaya)
Felsefe

Oysa üreten işlerge kuvvet, zorunlu olarak dıştan takas yapan, değişme yapan geçişimleriyle bileşimli bir tamamlayıcılıktı.
 Devlet Mülk Demekti Ama Bu Mülk Nasıl Mülktü? 3  (Bayram Kaya)
Felsefe

Üretim koşullarını ortaya koyan tarihsel gelişim içinde önce, mülkü takdir edip, sonra da takdir edilen mülk içinde üretim hareketi başlatma diye bir olgu yoktur. Böyle bir girişme yoktu. Bir mülk sahibinin etrafında bileşen bir gerçeklik ve bir hakikat yoktu. Bu algı ancak üretim hareketi üzerine oturan mülk sahibi olmakla, mülk sahipliği hayalini kurmakla kendi dimağını uyuşturan, zikir çeken berduşluklarla mümkündü.
 Üssel Devinmeli Köleci Açılımlar1  (Bayram Kaya)
Felsefe

Oysa üreten işlerge kuvvet, zorunlu olarak dıştan takas yapan, değişme yapan geçişimleriyle bileşimli bir tamamlayıcılıktı.
 Kapasite Yeti Yetenek Yaratıcılık 13  (Bayram Kaya)
Felsefe

Kaçıncı kez hayat olarak kurulup hayat olarak yok olma eşiğinde yeniden yaşama tutunuştuk. Dünya, kaçıncı manyetik alan değişmelerini yaşadı ve yaşayacaktı? Yine dünya hayat için uygun olmayan tektonik olayları kaçıncısını yaşadı ve daha kaçıncısını yaşayacaktı?
 Devlet Mülk Demekti Ama Bu Mülk Nasıl Mülktü? 2  (Bayram Kaya)
Felsefe

Kolektif alan; herkesle üretecek olan bir üretim nesnesini kullanmaya, herkesle bir tüketime sahip olan yararlanışa paydaşlı olmanızdan öte; kolektif bir depo enerjiye, kolektif yapabilirliğe ve kolektif zenginliğe "bu lütfu keremi olmakla bu senin" demiyordu.
10 
 Devlet Mülk Demekti Ama Bu Mülk Nasıl Mülktü? 1  (Bayram Kaya)
Felsefe

El; "mülkün sahibi benim" derken bunu aslanlara, ineklere, ceylanlara, böceklere karşı söylemiyordu. El üreten sistemin içinde mülkün sahibi benim diyemediği için, idraki bir söylem ve anlatım olarak dıştan kolektif sistemin içine konuşmakla EL, üreten insana karşı kendi sahipliğini deklare ediyordu. El bu söylemle üreten insana göre tanım ve belirlilik kazanıyordu.
11 
 Üssel Devinmeli Köleci Açılımlar 2  (Bayram Kaya)
Felsefe

İlk sel dönem içindeki sosyal etki, gelip geçici yol arkadaşlıkları gibi bileşip dağılan, sağanak süreçlerle beraberdi. Birçok eylem deneyimlerin ilk yaşandığı yerler olmakla yalıtımı az, unutması daha çok olan gelip geçici hafıza gibi davranması daha fazlaydı.
12 
 Kapasite Yeti Yetenek Yaratıcılık 12  (Bayram Kaya)
Felsefe

Molekül yapının bağlanımı çekirdek bağlanımı olan atomik yapılar gibi füzyon ya da kaynaşan bağlanımı değildi. Moleküler bağlanım çok daha kolay durumların yapbozuyla kuantum düzlemli elektron transferiydi. Ya da elektron paylaşımıylaydı. Veya Van der Waals kuvvetler bağlanımıyla olmakla, bambaşka bir kapasite ve yeti sel (yapabilirlikle) özellikt
13 
 Kapasite Yeti Yetenek Yaratıcılık 9 - 10 - 11  (Bayram Kaya)
Felsefe

Hücre kendisini yani kendi bileşim sel bütünlüğünü tanıyan, kendisi dışında başka bir organiği sindiren ilişkilenmeleriyle ortam boşluğunu doldurmanın dinamiğine ve denge koşullarına dönüşüyordu. Her hücre organikle beslenmez. Bitki hücresi inorganik beslenir.
14 
 Kurucu İnşanın Temelindeki Kolektifi Oluşumlar 20  (Bayram Kaya)
Felsefe

Makro dünyayı tetikleyip ateşleyen de mikro dünyadır. Ancak makro dünyada eser müyesser ilişkisi kurulursa da bu söylem de görecedir. Kolektif inşa kişinin değil kolektif gücün eseridir. Kolektif güç kişide yoktur. Şu halde kişi değil kolektif güç inşacıdır. İnşacısı olmadığınız ve sizin dışınızda olan kuvvetten ötürü siz de inşanın sahibi değilsiniz.
15 
 Kapasite Yeti Yetenek Yaratıcılık 5  (Bayram Kaya)
Felsefe

Entegrasyonun parça bileşimleri olan yeti sel uzay zamanı dünyaya özgü bir damgayla kodlanacaktı. Bu kodlanma evrensel uzay zaman genel bağıntısını veren yasaların içindedir. Dünya kendi dışında birçok bağıntı durumla girişme olan özel yalıtımına özgü, özel kapasite bağıntılı kimi kendi yasalarıyla çevrim olup, kendi ağırlık merkezlerini oluşacaktı.
16 
 Kapasite Yeti Yetenek Yaratıcılık 8  (Bayram Kaya)
Felsefe

Yani ışık çevredeki her bir çevre unsurlarına zorunlu bir karşılaşma olur iken; aynı zamanda da yine üssel durumlu çevre unsurları da ışık için zorunlu bir karşılaşma oluyorlardı.
17 
 Faiz 24  (Bayram Kaya)
Felsefe

Kolektif alan içindeki kolektif etki nedenle dönüşen kişi eylemi; farklı enerji kesikli süreklisiyle birbirini başlatan, birbirini durduran ve birbirini devam ettiren eş yönlü kolektif bağlanıma göre süreçlerdi.
18 
 Kurucu İnşanın Temelindeki Kolektifi Oluşumlar 29  (Bayram Kaya)
Felsefe

Öbekleşen eğim durum atomdu. Atom küçükler dünyasına göre kısıtlanmıştı. Ama atom da kuantum dünya içinde olmayan yepyeni özellikler bileşimine açık bir yapı taşı olmakla atomdu. Atomun kısmen kararlı bir iç düzeni ve kararsız bir BAĞ elektron yapı girişmesi vardı.
19 
 Kapasite Yeti Yetenek Yaratıcılık 6 - 7  (Bayram Kaya)
Felsefe

Ortamın saydam olup, saydam olmamasını girişimle ışık belirler. Biz de ışık geçiren ortama, saydam; ışık geçirmeyen ortama da saydam olmayan ortam deriz. Fakat ortam da ışığın yola devam edip etmeyeceğine ilişkin girişimle ışığın davranışını ya da ışığın nasıl davranacağını belirler.
20 
 Doğaya Karşı Bu Kadar Acımasız Olmayalım  (Ahmet Zeytinci)
Çevrebilim

Akıl ve aklını kullanmasını, makine yapmasını bilen tek varlık olarak bizler ne yapıyoruz? Yaptığımız tek şey kendi ellerimizle yaşadığımız zamana ve geleceğe, çocuklarımızın geleceğine ihanet etmek, dünyayı yaşanılabilir olmaktan çıkarmak için elimizden geleni ardımıza koymamak. Sorarım size bu mu insanlık, bu mu ortak akıl, bu mu Tanrı inancı ile dolu dolu olmak? Hiç sanmıyorum... Ormanları yakan bizleriz, tarla açmak için. Denizlere arıtmadan pislik akıtan bizleriz, ucuz yollu bir iş olduğu için. Fabrikalarımızın bacalarına filtre cihazları taktırmayan bizleriz, pahalı bir şey zannettiğimiz için. Doğaya bu kadar zalim davrandığımız için, gün gelip bir gün hüngür hüngür ağlayacak olan da bizleriz...




son gelen bilimseller
Yaratıcılık 6
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Yaratıcılık 5
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Yaratıcılık 4
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Yaratıcılık 3
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Yaratıcılık 2
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Yaratıcılık 1
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe

 


 



| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Okur Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | Okur Üyeliği | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Sahne Arkası |

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2022 | © Eser sahipleri, 2022
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.