Hayaller olmasaydý, umutlar dünde kalýrdý. - Dolmuþ atasözü |
|
||||||||||
|
uzun zamandýr saygýlarýmý sunmayý ihmal ettiðimi.. arþa yükselir heybetli minareleri ve kubbeleri.. kocaman þadýrvanlý geniþ bahçeleri.. manevi ferahlýk yanýsýra.. maddi ihtiyaç için de angaje edilmiþ.. umumi yapýlanmalarý bitiþiðinde barýndýrýr binalarýn.. bir merdiven ile inilen.. abdesthanelikleri.. kenef kapýlarýna geldiðimde hatýrlarým.. ...her biri birer özlü söz.. vecize niteliðinde.. kargacýk burgacýk iliþtirilmiþ.. bu dýþ ortamdan bir metreye bir metre kapalý ortama giriþ ile.. ilhamý ortaya çýkar.. sýð yerlerin geniþ manidar.. sözcük aðýný kurabileceði.. doktrininin temel hareket dinamiðinin doðurduðu.. bu kenef kapý edebiyatýmýz da .. gelenekci çizgiyi korur.. bu.. tosunlar.. tosuncuklarýmýz.. '' düþünme kara kara yüzonsekizden telefonumu al derhal beni ara'' '' bu þiiri yazardý asým haydi durma oku olma benimle hasým'' '' sekiz kere sekiz altmýþ dört gece yatar isem unutma üzerimi ört'' '' bu musluk ki efendiler bir teharet edecek tasý yok kýrma sakýn seramik fayansý ansýzýn temizlikçi gelip fýrça yiyiyok'' türü edebiyatýmýzýn mihenk taþý.. müþerrefi ile gönül sarayýmýzý taçlandýrýr yol yoldaþý.. aþk odu daha doðmadan ciðerlerini kavurmuþ bu edebiyat abideleri... bunlar.. bunlar.. yurdum þairleri.. kerametleri kendinden menkul.. baþvuru kaynak kitap.. adeta ukul.. uykularýnda dahi.. ruhani bir dünya kapýlarý .. berzahý aralar.. ve aðzý dillerine saðlýk.. en saðlýklý þiirleri sýralar bu sevi adamlarý.. bu.. bu.. gönül adamcýklarý.. kalemlerinden kan damlýyan.. bu vatanýn tüm yükü taþýr.. halk kahramanlarý.. gerektiðinde en ulvi donaným ile ile donatýlý zafer anýtlarý.. sanatlarý kollarýnda altýn bilezik.. baðrý harlý ciðerleri ezik.. kural talimatname tüzük.. barýndýrýr.. nevi þahsýnda muallimlerimiz.. ayný zamanda büyük alimlerimiz.. bunlar edebiyatýmýzýn ne þekilde olmasý gerektiðine dair kendilerinde ahkam kesme yetkisini bulurlar.. ve karanlýk gecelerde ayýn doðmasý ile.. hazýr olurlar.. bunlara göre.. 1- yazýda öze inilmeli.. iki dize yada bir dörtlüðü (kýta ) geçilmemelidir.. 2-edebiyat salt kazma kürek iþi deðil yürek iþidir.... iyi bir sakadatcýdan alýnan yarým kilo koyun yüreði.. harlý ateþlerde.. kýzgýn köz üzerinde.. özlerinde var olan özsularý kabara kabara.. piþirilip.. yenilirse þair.. çöl ortalarýnda vaha arayýþlarýna girecek.. serap esaretinden sýyrýlacak.. tavuk karasý gözlerine iyi gelir yürek vasýtasý ile.. uzaðý seçebilir hale gelip.. bulutlara aya seyahat edebilip.. okyanustaki yakamozlarý yakalayacak.. kalbinde uçuþur kelebeklere.. ve ot püsüre þiir yazabilecektir.. dolayýsý ile zorlanma alt yapýsýna alternatif.. kalb özüdür.. yine bunlara göre.. þiir yazma için bilgi birikimine emeðe.. dolayýsý ile mürekkep yalamaya alýnteri dökmeye fazlaca gerek yoktur.. 3-- þiir bir gelenek iþidir.. hurþit böylemi yazmýþtýr.. müþtak hiç kavanoza þiir yazýp ozan ananesini çiðnemiþmidir.. 4- þiir cýlk olmaz.. taþ gibi þey edilir.. þey.. eee... icra edilir.. 5- þair milli ve manevi duygularý kaleme aldýðýnda.. þekilde kati suret kapý içeri sokulmamalý.. bu þiirde kalite salt þair kalemine býrakýlmamalý.. okur.. dolayýsý ile halk.. avamda alkýþ yaðmuru ile gerekli akýþkanlýðý saðlamalýdýr.. 6- výcýk výcýk yaðlanan þiir.. yalnýz içinde bulunduðu devre deðil.. daha uzun asýrlara kayabilir.. 7- muhalif çizgi.. bertaraf edilmesi gerekli zararlý ottur.. unutulmamalýdýr ki.. kol kýrýlýr yen içre kalýr.. 8- þiir.. her ne kadar dýþa açýlýr bir olgu isede.. bu açýlým temelgesinde.. sunum kolaylýðý saðlar ambalaj ve celatin.. ýþýlak parlak kaðýtlar.. süslü naylonlar göz ardý edilmemeli.. gerekirse bu yolda uzun yol þoförleri baz alýnmalý.. bunlarýn hafýzaya kazýlý .. vecize sunumlarýnda faydalanýlan.. altýnda maþallah yazýlý bir çift göz.. vantuzla cama yapýþtýrýlmýþ el.. ve yaylanarak boynu inip kalkan köpek yavrusu ile iple tavana baðlanmýþ sevimli maymun örnek alýnmalý.. 9- sanat amaç deðil araçtýr.. ateþ varken el sokulmaz maþa ne güne durur.. 10- þekil baþta da bahsettiðimiz ulvi alan müstesna.. her alanda en baþta kare ve küp olmak üzere.. dikdörtgenler prizmasý.. piramit.. daire ve hatta mümkünse küre þeklinde tazahür edebilmelidir.. sað sola iliþtirilen papatya uðurböceði ve suya giden kýz.. þiiri tamamlar ana amillerdir.. 11- þiirin kendi içinde musiki barýndýrmasýna imkan yoktur.. bu ancak sýcak sulu yerlerin kurnalarý etrafýnda buðulu ses tonu ile mýrýldanýlarak.. sonradan ekleme.. melodiler ile mümkün olabilir.. 12- þiir adamý kendisini þair diye lanse edebilme yetisinide bünyede bulundurmasýna.. genel kamuoya ihtiyaç duymamasýna karþýn.. salt tevazu sebebi.. tosun mahlasýný seçmiþtir.. 13- þiir esas itibarý sevi konjüktüründe dokunur kumaþ olduðu için bu hammadde içine.. baþka mamül mümkün mertebe sokulmamalýdýr.. 14- döngü kýsýrlýðý deðil tersine kýsýrlýk döngüyü doðurur bunun içinde ihtiyaç hali serbese yönlenip.. olabildiðine þiþirilmiþ yelkenlerle þiir seferine çýkýlýrsa.. aðlar o nispette balýk ile dolu olacaktýr.. 15- iþ bu manifesto.. kanun hükmünde yasa gibidir.. ezberlenip ona göre hareket edilecek.. dýþ mihrak uzantý sýzdýrýlmamaya çalýþýlacaktýr.. ..gerçektende.. bir çok deðerimizden.. ve hatta uzun yol þoförlerimizden daha veciz .. þiirleri ile gönüllerimizden hiç çýkarmamamýz gereken.. bu bu .. sevi adamlarýmýzý bu vesile ile anma istedim efendiler.. saygýlarýmla..
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © demir can, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |