• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Dinbilim |
1
|
|
|
|
Orta Doðu Coðrafyasýnda adý Ýslami Direniþ Örgütü olan büyük ve küçük çaplý örgütlerin büyük çoðunluðu batýlý ajanlar tarafýndan kurulmuþtur, inceleyin bakýn. Eðer ki Müslüman ülkeler savaþtýklarý düþmanlar ile tanka karþý kalaþnikof ya da uçaða karþý roketatar, argümanlarý ile savaþ sürdürecekler ise bu savaþlarýn kazanýlmasýna olanak yoktur. Yapýlan sadece havanda su dövmektir... Adamlar gelir senin beldelerini yerle bir ederler, yüzlerce kiþi ölür ve sakat kalýr. Sen de iki tane Ýsrail askerini öldürürsün, sonra da cesetlerin üstüne ayaðýnla basarken, onlarýn ürettiði kolayý içersin, yine onlarýn ürettiði silah ile hava olsun diye bulutlarý tararsýn... |
|
2
|
|
|
|
Ýnsan ve iyilik, doðruluk, özveri, bilgelik gibi insani erdemlerini temel alan bir düþünce akýmýdýr HÜMANÝZM. |
|
3
|
|
|
|
Yeter ki bizler içimizden "Kur'an bize yeter.." diye kuru-sýký sallayan cahiller deðil;
"Fýkýh(hukuk) kiþinin lehinde ve aleyhinde olanlarý bilmesidir.." diyen Ebu Hanife gibi
münevverler yetiþtirelim |
|
4
|
|
|
|
“O, þair sözü deðildir; ne az inanýyorsunuz! Kahin sözü de deðildir; ne az düþünüyorsunuz! Kur’an, âlemlerin Rabbinden indirilmedir.” (Hakka/41-43)
|
|
5
|
|
|
|
Son dönem geliþen dünya olaylarý ve özellikle bölgesel savaþlarýn ve mücadelenin en acýmasýz
metotlarla yürütüldüðü Ortadoðu ve Ýslam Coðrafyasý’nda Müslümanlarýn kafa karýþýklýðýna
sebep olan bir “kavramlar karmaþasý” yaþanýyor..
Þii..sünni..nusayri..ibadi..yezidi..ezidi..husi(zeydi)..dürzi..
Mezhep..tarikat..cemaat..hizip..parti.. vs..
|
|
6
|
|
|
|
Nefis her insanda bulunan vasýflardýr... Biz bu vasýflarýn ne olduklarýný gerçek yönleriyle yani islâmî açýdan ele alýp dilimiz döndüðünce izaha çalýþalým.. Bilenler bilir.. Bilmeyenlerede doðru bildiðimizi izah etmek borç olmasý ve Allah c.c. razi olsun diyen bir okurun bulunmasý hasebiyle... |
|
7
|
|
|
|
Kuran indiði, ya da, yazýldýðý tarihte Mescidi Aksa yoktu. O halde, nasýl olur da Kuran sanki o tarihte Mescidi Aksa varmýþ gibi Muhammet'in Kabe'den El Aksa'ya götürüldüðünden söz edebilir? |
|
8
|
|
|
|
Ýsa’nýn izleyicilerinden Pavlus Tevrat’ta yazan emirlerin ve þeriatýn neden yürürlükten kalktýðýný anlatýrken helal/haram ayrýmý yapan, sünnet olan, kurban kesen Hristiyanlarý çok sert bir dille uyarýr, bunlarý yapanlarýn ve Þeriatý tutanlarýn “lanet altýnda” olduðuna vurgu yapar. |
|
9
|
|
|
|
Saat 13 denmesine raðmen neden akrep 1’i gösterirken yelkovan 12’yi göstermektedir ya da saat 24 denmesine raðmen akrep ve yelkovan neden 12’ yi göstermektedir? Hatta bazen 24 denmez de 00:00 denir. Bu bir çeliþkidir. |
|
10
|
|
|
|
Mecelle' nin hazýrlanýþý ve maddelerinin edebi deðeri hakkýndabir inceleme... |
|
11
|
|
|
|
Miraç’ýn 621 yýlýnda gerçekleþtiði tarihte Mescidi Aksa yoktu, henüz inþa edilmemiþti. Bölge Doðu Roma denetiminde idi. Mescidi Aksa, Miraçtan 17 sene sonra 638de inþa edilmiþ olup zaten o tarihte Muhammet de hayatta deðildi. O halde nasýl olur da Mescidi Aksa’ya gidebilir? |
|
12
|
|
|
|
Þimdi hep birlikte düþünelim Allah (cc) insana kendi ruhundan üfleyerek insaný yaratmýþsa, bu demek oluyor ki; insan Allah (cc) nin bir parçasýný taþýyan kutsal bir varlýk olduðundan meleklerden üstün olarak yaratýlmýþtýr.
|
|
13
|
|
|
|
salavat Allah rasülüne bir yakýnlýk ve O'nun sevgisine bir karþýlýk göstergesi...
|
|
14
|
|
|
|
Kolay deðil bir baþkasý için aðlamak. Ýnsanýn çevresine ve kendine karþý baðýmsýzlýðýný ilan etmesi gerekir. Bir gün Cuma namazýna gitmiþtim. Namaz baþlamadan önce imam dua etmiþti. Allah’ým bütün Müslümanlara yardým et demiþti. O an cami, cemaatin amin sesleriyle inlemiþti. Ama ben yýkýlmýþtým. Cami yerindeydi, cemaat yerindeydi ama ben ise yerle bir olmuþtum. Bu nasýl din anlayýþý. Sadece kendini ve cemaatini düþünen bir din olur mu? Baþka insanlara dua etmeyi çok gören insanlar onlarý da hor görürdü. Bu nasýl din anlayýþýydý ki baþkalarýný ötekileþtiriyor, onlarý ayrý tutuyordu. |
|
15
|
|
|
|
“ Koçlarýn Arabalarý” derken Fiat-Türk marka otomobillerden bahsedeceðimizi sanýyorsanýz yanýlýyorsunuz. “Tanrýlarýn Sessizliði” derken de yine Fiat marka otomobillerden bahsetmeyeceðiz. Yani Fiat farký yok... |
|
16
|
|
17
|
|
|
|
Bir düþünce veya inancýn niteliklerini belirleyen temel yapýlar, kutsal kitaplar baþta olmak üzere teorikleþtirilmiþ siyasal manifesto veya tüzüklerdir. Ayný zamanda bunlarýn gerçek hayatta ne kadar uygulanýp uygulanmadýðý, söz konusu ilke ve þartlara inanan toplumlarýn yaþamlarýna bakarak bir sonuca varabilir. |
|
18
|
|
|
|
Öðrenecek çok þeyimiz var. Nusrat Fateh'in yaptýklarýna bakýnca pek çok þey kafamýza dank ediyor. Demek din diyanetin deðilmiþ. Müzik ise hiçbir kalýba sýðmazmýþ. O kalýp sahte bir Modernizm aldatmacasý bile olsa.
|
|
19
|
|
|
|
Allah ve Kuran emri olduðuna inanýlýp kutsallaþtýrýlan Ýslam ve mezheplere tapýnanlar, sürekli savaþarak cehennem içerisindeki yaþamlarýný neden sorgulayamazlar? Bu yaþananlarý sorgulayýp doðru ve barýþçýl bir düzene geçemeyen bir dinin, Allah emri olduðuna inandýrýlmasý, ancak kiþi ve toplumlarýn büyük bir korku (Fobi) psikolojisine sokmakla mümkündür. |
|
20
|
|
|
|
Düne kadar Televizyon ve çeþitli elektronik aletleri þeytan iþi gören Ýslam mantýðý ve dünyasý, bugün her türlü elektronik cihazlardan tutalým lüks ve modern gavur icatlarýyla yaþamalarýný, acaba o kutsal dinleriyle nasýl baðdaþtýrmaktadýrlar? |
|