"...öyküyü yazan bilge, beþinci ya da altýncý göbekten kral torunu olduðumu ortaya çýkaracak þekilde belirleyebilir soyumu." -Cervantes, Don Quijote |
|
||||||||||
|
Baþta Adnan Menderes, Eþi, çocuklarý, son çocuðu Aydýn Menderes’e Ulu Tanrýdan Rahmet, Geride kalanlara aydýnlýk günler ve sabýr diliyorum. Ya Hâkim Kadirsindir kuldan gelen her zulme Her mevsime bir bahar, dert verdin bir ölüme Öksüzüme gelen dert, senle, ben, asker, sivil, Baþ, göz, kulak, dil, ayak herkesi koy albüme. Nesiller kolay ve çabuk deðiþmiyor, kabuk tutan yara bile zaman ister. Rejimler de kolay deðiþmiyor çýkar güden olduðu sürece. Menderes’lerin dramý Türk tarihine yazýlacak, demokrasi adýna kapkara bir lekedir. Bu tümceyi þunun için yazýyorum. Toplum Demokrat Partiyi ve kurucularýný baðrýna bastýðý halde, bazý kilit noktalarda bulunanlarýn kiþilerin, özellikle askerin, ilk defa sivillerden çýkarýlan Cumhurbaþkanlýðýna, bu deðiþikliðe, demokrasiye hazýr olmadýklarý anlaþýlmýþtýr.. CHP içinden dörtlü takrirle ayrýlarak, ‘Demokrat Parti’yi kuran, CHP’nin aþamasý sayýlmasý gereken parti kýsa sürede geliþerek, (1946) ikinci seçim dönemlerinde büyük çoðunlukla Ýktidar olan baþlarýnda Celal Bayar, Adnan Menderes, Fuat Köprülü ve Refik Koraltan gibi bu mümtaz kiþiler ülkenin geleceðine ilk adýmlarýný atmýþlardý. Ülkede gerçek anlamda ilk defa sanayisini baþlatan, on yýl içinde her konuda kalkýnma imzalarý atan, bunlarýn arasýnda Ýzmir’in Kadife Kaleye dek varyantýný, Ýstanbul’da Vatan, Millet Caddelerini açan. Ankara’da yeni geliþmiþ mahallelere yol, su, elektrik döþeyerek, Baþkentin içinden akan Bent deresini kapalý kanal içine alan… Burada bir anekdot anýyý da anlatmadan geçemeyeceðim : 1957 yýlýnda yaðan yaðmur, eriyen karlarla birleþerek Kayaþ, Mamak tarafýndan gelen seller Ankara’da zararlara neden olmuþ, özellikle Bent deresi mahallinde adeta bir göl oluþmuþtu. Baþbakanýmýz Adnan Menderes ve maiyetindekiler Hacý Bayram-ý Veli Camii yönünden Taþpýnar Sokaðýnýn bulunduðu yere gelmiþlerdi. Buradan Ankara Kalesi, Genelev Sokaklarý selin en çok hasar verdiði yerler görünüyordu. Bulunduðum yer Menderese çok yakýndý, siyah gözlük camlarýnýn altýndan gözyaþlarýnýn aktýðýný görmüþtüm. Bu aðýtýn Ankara Kalesinin yakýndan görülen ihtiþamý, dalgalanan büyük bayrak, kalenin alt ucunda sosyal zaruretten doðan Genelev sakinleri ve sel, onu duygusal bir gününde yakaladýðýný sanýyorum. Verilen idam kararlarý, körpe Türk demokrasisinin kin yaratan kýrýlma noktasýdýr. Ve siyasetin, demokrasisinin boþa giden, müspet yönde geliþmesini engelleyen yegane olaydýr. Bu drama, ailesinin baþýna gelen faciaya bunca yýl dayanmýþtýr. Merhum Adnan Menderes’in son oðlu Aydýn Menderes’e ve tüm ailesine, tekrar Cennet ýþýklarý diliyorum.
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Haydar Köprülüoðlu, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |