Ýnsan bir küçük dünyadýr. (Mibres Kosmos) -Demokritos |
|
||||||||||
|
Heyamola Yayýnlarý “Trabzon’dur Yolumuz” adý altýnda Trabzon’la ilgili bir þehir kitaplýðý oluþturma gayreti içerisine girdi. Ýyi de yaptýlar. Aslýnda bu geç kalmýþ bir çalýþmaydý. Bu yayýnevinin sahibi olan Ömer Asan, Trabzonludur. Bu þehrin havasýný teneffüs etmiþtir, suyunu içmiþtir. O, doðduðu þehre böylece vefa borcunu ödemektedir. Baþta Ömer Asan olmak üzere, bu çalýþmayý akýllarýna getirenlere, uygulamaya koyanlara þükranlarýmýzý sunuyoruz. Bu çalýþma sayesinde Trabzon’umuz birbirinden güzel ve özgün eserler kazandý. “Trabzon’dur Yolumuz” þehir kitaplýðý serisine þair Ercan Yýlmaz’ýn kaleme aldýðý “Ganita… Akþama Doðruyum Ben” adlý eseri okumakla baþladým. Çünkü Trabzon’da en çok Ganita beni kendine çeker. Ruhum en çok Ganita’da huzur ve sükûn bulur. Ganita, þiirlerimin mürekkebine kattýðým ilhamýn yedi rengidir. Deðerli þair Ercan Yýlmaz’ý da beðenerek okurum. Özgün þiirlere imza atmýþtýr. Üniversite eðitimini bu þehirde almýþtýr. Kendisi Türk Dili ve Edebiyatý Öðretmenidir. Her þeyden önemlisi de O da benim gibi Nazan Bekiroðlu’nun rahle-i tedrisatýndan geçmiþtir. Böyle bir projeye dâhil olmasý isabetlidir. Trabzon’un nemli havasýný uzun yýllar soluyan Yýlmaz, þimdilerde memleketi Adapazarý’nda, Cemil Meriç Sosyal Bilimler Lisesi’nde öðretmenlik hayatýna devam etmektedir. Aslýnda Ercan Yýlmaz, köken olarak Trabzonlu deðildir. Adapazarý’nda doðup büyümüþtür. Fakat bu durum onun Trabzon hakkýnda yazmasýna asla engel deðildir. Zira o Trabzon’u doyasýya yaþamýþ ve sevmiþtir. Kiþilerin þehirlerle olan baðý daha çok duygusaldýr. Ercan da duygusal açýdan Trabzon’a yürekten baðlýdýr. O, vefalý bir insandýr ayný zamanda. Zira o, “Ganita… Akþama Doðruyum Ben” adlý eserini geçtiðimiz yýllarda kaybettiðimiz deðerli bir insana, hocalarýn hocasý olan merhum Ahmet Hilmi Ýmamoðlu’ya ithaf etmiþtir. Ýmge cambazý Ercan Yýlmaz, 78 sayfalýk “Ganita… Akþama Doðruyum Ben” kitabýnda bilgiden ve malumattan özellikle uzak durmuþtur. O, Ganita denen bu gizemli mekâna duygusal açýdan bakmýþtýr. Hatýralarýn sis perdesi altýnda maziyi sorgulamýþ, tabir caizse didik didik etmiþtir. Bu kýsa hacimli kitapta Trabzon’un duygu erlerinden Kenan Sarýalioðlu, Yaþar Bedri Özdemir, Serkan Türk, Murat Ergin, Ertuðrul Aydýn, Çiðdem Sezer, Hüseyin Alemdar, Öner Ciravoðlu gibi þahýslarýn adý geçmektedir. Bu kiþilerin isimleri Ercan Yýlmaz’la ve özellikle de Ganita’yla olan baðlarý yüzünden eserde sýklýkla zikredilmektedir. Þair Ercan Yýlmaz, Ganita’yý anlattýðý kitabýnda birçok ara baþlýk kullanmýþtýr. Fakat bu baþlýklarý oluþturan yazýlar kýsa kýsadýr. O, sözü alabildiðine tasarruflu kullanmýþtýr. Yani az sözle çok þey anlatmaya çalýþmýþtýr. Ganita’ya dair duygu ve düþüncelerini ifade ederken birçok þair ve yazardan alýntýlar yaparak sözü daha güçlü ve bir o kadar da etkili kýlmýþtýr. Yýlmaz’ýn Ganita’ya dair bir kýsým ifadeleri çok özgündür, altý çizilecek cinstendir. O, Trabzon’un yüreði olarak gördüðümüz, þirin mi þirin Ganita’yý “bellek mekâný” olarak nitelemektedir. Yine onun Ganita’yý “Trabzon’un balkonu” olarak tavsif etmesi çok manidardýr. Zira Ganita, görüntü itibariyle de masmavi denizin içine abanmýþ bir balkon gibi durmaktadýr. Fakat onu bir balkona benzetmek ancak Ercan gibi bir þairin aklýna gelebilir. Kitaptaki imgeler birbiri ardýnca sýralanarak, anlamý tekdüzelikten çýkarýp güzelleþtiriyor. Ercan Yýlmaz, kitabýnýn baþýnda “Bu bir Ganita kitabý deðildir. Olsa olsa bir Ganita düþüdür” derken, bize kitabýnýn içeriði hakkýnda da bilgi vermiþ oluyor. Zira kitabýn baþýndan sonuna kadar, bu gizemli mekâna dair solgun hatýralarýn ve yitik düþlerin izi takip ediliyor. Yýlmaz, sislerin görüþ mesafesini iyice azalttýðý demlerde, eþyanýn kalýn perdesi arkasýndan gönül gözüyle bakmýþ Ganita’ya... Ganita’yý alabildiðine içselleþtirmiþ, yaþamýþ ve yaþatmýþtýr. Bu efsunlu yeri anlatýrken patenti kendine ait þiirlere de sýkça baþvurmuþtur. “Ganita… Akþama Doðruyum Ben” Ganita’yý anlatan ansiklopedik bir bilgi kitabý deðil, aksine Ganita’ya dair duygularýn resmigeçit yaptýðý bir duygu kitabýdýr. Bu kitabý okuduktan sonra zaman kaybetmeden Ganita’ya giderseniz ne demek istediðimi anlarsýnýz.
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © M.NÝHAT MALKOÇ, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |