Gençliðinde müzik öðrenen, felsefeyi daha iyi anlar. -Platon |
|
||||||||||
|
Ali’nin on yýllarca süren suskunluðu, Hasanýn yevm’ü sabat-ý, Huseyn’nin Kerbelasý, Seccad’ýn duasý, Bakýr’ýn ilmi, sadýk’ýn fýkhý, kýsaca peygamber ve Ehl-i Beyt’in mesajýndaki öz ile bütünleþen Humeyni ve kendi yörüngesine bir kez daha oturtulan “Muhammedi Ýslam”ýn, mavera ikliminin esintileri! Ýslam’ýn ilk dönemlerinde siyaset, sanat, tarih, felsefe, edebiyat, sosyoloji sair konularda þaha kalkan ümmete musallat olan Emevi hanedaný ve bu hanedanýn musallat olduðu günden bugüne, bir daha kan ve zulümden kurtulamayan ümmetin yazgýsý… Ýslam dünyasýnýn geliþtirdiði medeniyetin öðretileri ile bugün hala medeni olmakla övünüp duran batý dünyasý! Yeniden deðerlerimize ve doðru birikimlerimize ulaþmamak, onunla yeniden dirilmemek, seslerimizi birleþtirmemek adýna Cemeran piri’nin yükselttiði sesi kýsmak, onu öcü göstermek, Kerbela yaþatmak, hiç deðilse coðrafyasýnda boðmak, olmadý ambargoyla cezalandýrdýðýný ilan-ý aþikâr ederken, yanýldýðýný nerden bilebilirdi ki? Oysa o yaþlý fani, beyinlere vurulan kilitleri kýrmanýn yöntemini ve everende çizilen sýnýrlarý kaldýrmanýn gizemini… Peki, bunun Türkiye Ýslamcýlarý ile ilgisi ne? Yeniden þaha kaldýrýlmak istenen Türkiye, dünün Osmanlýsýndan ya da bu günün Mýsýr’ýndan daha Sünni bir devlet olamaz. Þu halde sorun ne? Ýngiltere imparatorluðu; hasta adam olarak ilan ettiði Osmanlýyý yýkýp, hasta adamýn organlarýný geliþigüzel çevreye saçarak var olan tablodan daha bir berbat tablo nakþederken, Anadolu’yu kendi kültürlerine öncülük edecek konumunda olan bir azýnlýðýn iktidarýna vermeyecek kadar ileriyi görmemezlik edemezdi! Ne oldu, ne deðiþti de Ýngiltere Türkiye’yi kurdurup devlet olarak tanýdýðýný þimdilerde ABD, bizatihi siyasal rol önderliði vererek, balkanlardaki þehir devletçikleri, Kafkaslardaki hanedanlýk cumhuriyetleri ve en önemlisi Ortadoðu bölgesine açýlmasýnda bir sakýnca görmüyor? ...! Ortaçað Avrupa’sý konumunda olan Ýslam dünyasý, sözsel Ýslami mirasýndaki ucubelik ve çürümüþlüðüne raðmen, neyi Ýslam adýna yüceltip yükselttiklerini nasýl iddia edebilirler? …..’i inancýna/….’i cenahýn inancýný kýnamýyoruz!/ dayanan kanatlýlarýn kurban olarak sunulup sunulamayacaðý, delillerini ilmi ve fýkh’i(!)ispat adýna gündem olarak aylarca medyada ateþli tartýþmalar yapan, dünyanýn en ilkel totem din mensuplarýný aratmayacak kadar çift kimlikli Ýslamcýlarýn olduðu ülke! Emperyalizm için orta doðuyu toptan iþgal maliyeti daha pahallý olduðu için Türkiye ve Ýslamcýlarýna biçilen rol! Peki nasýl? Kürdistan’ýn illegal medreselerinde özellikle son 5 asýrdýr klasik Emevi Ýslam’ý öðrenen hocalarýn varlýðý, din adýna yüzeyselde olsa Türk Ýslamcýlarýn eksikliðini giderirken, söz konusu hocalarýn görüþleri Entelektüel izm ya da aydýn adýna kendi fikirsel üretimleriymiþ gibi pazara sunmalarý… OECD’de Ýsrail’in üyeliðini onaylayan Ýslam devleti olmak ve demokrasinin iþlerliðine örneklik açýsýndan Ýslam dünyasýna model olarak dayatýlmak istenen Türkiye! Ayný Türkiye’nin evet baþka Ýslam’la övündüðünü söyleyen deðil ayný Türkiye’nin Müslümanlarý, Ýsrail’e tepki gösteriyor-muþ! Ne adýna? Ýzzet Þahin için taksimde Ýsrail’i sözde protesto etmiþlermiþ! Ca-ci-cu-ler-lar-mýþ-muþ Ýslamcýlýðýnda Türkiye birinciliði kimseye kaptýrmamaya ant içmiþ, Türkiye’den baþka bir ülkede bu kadar bol renkli göremediðimizi belirtmeye gerek var mý? Türk Ýslamcýlýðýnda; Anadolu halkýna biçilen rol figüran olmaktýr. Senaryosu baþkalarýnca yazýlmýþ, sahnedeki yerini almasýna zerrece etki etmeyecektir. Biz sadece Türk Ýslamcýlarýn düþtüðü çeliþkiye ve bu çeliþkiyi süzemeyen Müslüman Anadolu halkýna üzülürüz. Ayný senaryonun ilhamcýlarýna I. Dünya savaþýnda da figüran olarak kurban edildik. Soðuk savaþ diye yutturulan, Doðu ve Batý dünyasýnýn güvenlik þeridinde yer almasý gereken, tampon üçlünün ilk halkasý Türkiye. Orta doðuda Batý ve ABD’nin yavrusu olan Ýsrail’in korunmasý için bunlarýn yedek karakol rolünü üstlenen Türkiye. Ýngiltere ve ABD ikilisi ile Hayber yenilgisini unutamayanlara üs olarak görevlendirilen Türkiye… Dönelim konumuza. Bugün Türkiye’nin, Afrika’dan Latin Amerika’ya, Latin Amerika’dan Asya’nýn en uzak doðusuna kadar aradýðý nedir? Neden daha önceden bu arayýþa gerek duyulmamýþtý? Hani Türkün Türk’ten baþka dostu yoktu? …? Egemen küresel senaryocular Türkiye’ye yeniden oynamasý gereken rolü neden Türk isyancý Ýslamcýlarý ihtiyacýný da ekleyerek dizayn etti? Olan bitenlerin, olgunlaþmayýp bitirilmesi gereken olanlarýn birde arka boyutu var. Türkiye’de Ýslam âlimleri yok denecek kadar az, var olanlarýn kahýr ekseri Emevi Ýslam’ý geleneðinden beslenmiþ, Tevhidin ve Vahdetin tabiata ve canlýlara yansýmasýnýn nasýllýðýný… Ýsrail’in, Gazze’de soykýrým yaptýðýný söyleyen Türk yetkilileri, Ermenistan ve Asurlarýn kadim tarihi ile birlikte bize yadigâr kalan Süryanileri nasýl tehcir dediði zulümle yerinden, yurdundan koparýldýklarýný büyüklerimizin anlattýklarý hüzünlü ayrýlýk anýlarýný, belleklerden sileceklerini sanarak, bu halkýn gözlerinin içine baka baka yalan söyleyebiliyorlar. Oysa Müslüman emin olmalýydý! Elinden, dilinden… Muhammed-ul Emin’in ümmeti olmakla iftihar ettiðini söyleyen kokuþmuþ toplum. Hayatýn her safhasýna yaygýnlaþtýrmasý gereken dürüstlük ilkesinin yozlaþmýþlýðý, Diyojen’in Atina sokaklarýnda elinde lamba gezdiði olayý anýmsatýyor. Oysa daha risaleyle görevlendirilmeden önce dürüstlüðü ile dillerde ve gönüllerde yer edinen peygamber; hizmetçisini azat ederek köleliði kaldýrdýðýný ilan etmiþti. Peygamberin günlük hayatýn içinde yaþantýsý ile yol göstericiliði, Mekke müþriklerince kýnanmýyordu. Pekâlâ, neden mesajý topluma iletmekle görevli olduðuna dair sorumluluðu uygulamaya baþlayýnca, ilk tepki içinde bulunduðu toplumdan geldi? Kureyþ’izm in öncüleri kendilerine yönelik tehlikenin boyutlarýný ve sonlarýnýn nasýllýðýnýn LA’nýn içinde barýndýrdýðý reddiyede gördüler. Kureyþizm’iler; “La” baltasýnýn Ýbrahim’i gelenekteki yerini ve etkisini, Bizans ve Sasa/zaza/’ni imparatorlarýndan daha iyi biliyordu. Esas açýsýndan Kureyþizm’iler, Ýbrahim’i geleneðin öncüleri olarak kendilerini kabul ediyor ve bu geleneði sürdürdüðünü savunuyorlardý!? Neye LA? Bütün izmlere LA. Ýnsaný, insani deðerlerinden uzaklaþtýran bütün olgulara LA’dýr. Sýnýf, ýrk, sosyal yapý farklýlýðý, imtiyaz, kapitülasyon Kureyþ’in ve Mekkeli diðer kavimlerin bütün rezaletine LA! Âdemin Âdeme düþmanlýðýna, O’nu kendi kendine düþman yapan ne varsa “LA”! Filistin’in Mazlumluðuna aðlayan, timsah gözyaþlarý döken Türk Ýslamcýlarý, Anadolu evlatlarýna dayatýlan, Batýnýn istediði ve 68 binden fazla can alan iç savaþa çanak tuttuklarýný ve bu savaþtan kimlerin ne elde ettiðini… Olmaz böyle þey demek istiyorsunuz! Ne yazýk ki bu böyledir. Anadolu’da potansiyel ve enerji birikimi var hem de Türk Ýslamcýlarýn beslendiði enerji kaynaðý, istismar edilip, kavmiyetçiliðe dönüþtürmemek lazým… Hayatýmýzýn amacý bütün farklýlýklara raðmen hedeften sapmamak, ne fertlere nede izm’lere takýlmamak, zira bu tür kapanlar fikri donukluk, donukluðun nihai sonu ise fanatiklik ve faþistliktir. Tevhid’in amacý ise yapay bütün amaçlardan sýyrýlmak, rotadan sapmadan hedefe odaklanmaktýr. Hedef insaný-i kâmil… Anadolu evlatlarýna efendilik taslamak, onlarý ABD ve Ýsrail adýna boyunduruk altýna almak, köle edinmek, özgürlük adýna geliþtirilen küresel emperyalizmin Ortadoðu’daki taþeronluðunu, Ýslam adýna öve öve bitiremeyen Türk Ýslamcýlarý!? Burasý Tel-Aviv deðil Ýstanbul! Derken tezlerindeki sadakatsizliði, bir halkýn gözlerinin içine baka baka, Bakar konumuna düþtüklerini bilseydiler. Buyurun; efendileri sözde anayasa deðiþikliði referandumunu 12 Eylül 2010 da yaptýracakmýþ! Bu Amr bin as kurmazlýðýnýn arkasýnda yatan ucubeliði, bu satýrlardan sonra okurlar belirlesin ve bir gün sonra oluþturulacak Ýslamcý medyanýn gündemine baksýn! Ýslam þovenizmi adýna ne kahramanlýklar üretilecek…. Altan Tan ne güzel ifade etmiþti.“Bunlarýn politikalarýnýn dýþýnda bir tavýr sergilediðiniz zaman siyasetten de medya dan da ticaretten de diskalifiye olursunuz” Ve … Gelelim Emevi Ýslamcýlarýn “Ebu Zer” söylemleri ile “Selahaddin-i Eyyubi” kahramanlýðýný birleþtiren sentez aymazlýðýna! Sürecek…
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Muhammed CAN, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |