Bu hafifçe kenara itilecek bir roman deðil. Daha büyük bir þiddetle uzaða fýrlatýlmalýdýr. -Dorothy Parker |
|
||||||||||
|
Sesinin rengini ve yaptýðý müziðin duruþunu herkes iyi bilmektedir. Keþke Türkiye’deki sanatçýlar Göðebakan kadar içten, samimi, ülkesini ve ülkesinin çocuklarýný düþünen karakterde olabilselerdi.Biraz sonra yayýna girdik. Göðebakan çok net ve açýktý. Baþlangýçta biraz sýkýlýr gibi oldu ama dakikalar ilerledikçe rahatladýðýný gözlemledim. Ve tahmin edemeyeceðiniz kadarda yorgun görünüyordu. Bir baþka þeyi daha hissettirdi bana. Þarkýlarýndaki kadar heyecanlý deðildi. O’nun Ay yüzlüm parçasýnda haykýrýcasýna ortaya koyduðu performans kuþkusuz tartýþýlamaz. O þarkýyý söyleyen bu örnek sanatçýnýn yüzünde müthiþ bir doyum ve þükür bulunmaktaydý. Bakýþlarý ve sergilediði tavýr amele pazarýndaki yorgun bir iþçi kadar kibirsiz ve riyasýzdý. En çok yeni albümü hakkýnda konuþmak istiyorduk. Gülpembeyi yayýna almamýzý istedi, konuk olarak katýldýðý programý ara ara yönetiyordu. Hangi þarkýnýn sohbet esnasýnda fon olarak verileceðini bile iþaret ediyordu. Bu sanatçýnýn liderlik karakterini ortaya çýkartan iþaretlerdi. Göðebakan’a neden farklý olduðunu sordum, öyle ya diðer sanatçýlardan gözle görülür farký vardý. Ne bir sarhoþ haberine þahit olmuþtuk, nede uygunsuz aþk dedikodularýna adý karýþmýþtý. Yeri farklýydý, bu farkýn sebebini sordum: Elini umutsuzca salladý.Sanki bu farký kim anlýyor der gibiydi el sallayýþý!.. Bu iþi öncelikle maddi olarak kazanç saðlamak için yaptýðýný, çocuklarý olduðunu vb… konularý aktardý. Yani bizler bir iþi ne için yapýyorsak Göðebakan da o sebepten þarký söylüyordu. Radyo yayýnýna son albümündeki þarkýlar girdiðinde ona kitap okuyup okumadýðýný sordum. -Evet okuyorum!Dedi. -Nasýl zaman buluyorsunuz? Diye sorduðumda: Yolculuk esnasýnda mutlaka kitap okuduðunu söyledi. Evet diðer sanatçýlardan farklý olma nedenlerinden biri buydu. Bu farký kendisine aktardým, Murat Göðebakan’ýn cevabý ilginç ve bir çok sorunun cevabý niteliðindeydi: -Onlar Reyna’da kitap okuyor. O an için romanlarýmdan getirmediðime biraz piþman oldum. Her ne kadar sanatçýlar bu iþleri maddi kaygýlar düþünerek yapsa da bilmeleri gereken çok önemli bir nokta vardý ki: Milyonlarca gencin medyanýn sanatçý diye karþýmýza çýkardýðý bu insanlarý örnek alýyor olmalarýydý. Keþke sanatçýlar kitap okusa ve sýk sýk bunun reklamýný yapsalar. Ve keþke Göðebakan kadar samimi olabilseler. Murat Göðebakan Ýzmir’e gideceðini söylüyor: -Ancak bir saat durabileceðini ifade ediyordu. Yeni albümünde Barýþ Manço’nun Gülpembe isimli parçasýna yer vermiþ, o gür sesiyle Gülpembeyi söylemiþti. Akif Özcan Gülpembeyi Meltem Radyo’da yayýna aldýðýnda Göðebakan: -Gülpembe’nin hikayesini paylaþmak istedi ve sordu: -Biliyor musunuz Barýþ Manço bu parçayý kim için kaleme almýþ? Evet cevabý yine Göðebakan’a býrakalým: -Peygamberimiz (s.a.v)Ýçin. Ben bunu ilk defa duyuyordum.Hayretler içerisinde kaldým. Keþke bu bilgi bu kadar sýnýrlý insan arasýnda kalmasaydý ve Gülpembe isimli bu þarkýnýn sevenleri bunun Peygamberimiz (s.a.v) için yazýlmýþ olduðunu bilselerdi. Ve Barýþ abimiz bunu gür sesle yaþamýnda söyleseydi. Sebep mi; Okullardan gelen haberlere þahit olmaktasýnýz, ahlakýn yerleþmesinin tek yolu dini aðýrlýklý derslerin ciddi olmasý ve ehil insanlarýn çocuklarýn kalbine Allah korkusunun yerleþtirmesidir. Baþka çýkar yol kalmadý. Göðebakan gençlerimiz için iyi bir örnek!.. Huzur veren sesi ve özel yaþantýsýyla bu güne kadar Müslüman Türk gençlerine kötü örnek olduðunu görmedim, yaptýðý þarkýlar, þarkýlar için seçtiði þiirler, kullandýðý sözlerle inþallah bundan sonrada iyi örnek olmaya devam edecek. Son günlerin moda þarkýsý o kadar asi, o kadar dikkatsiz mýsralar kullanmýþ ki bir örnek; ‘Cennete deðiþmem saçýnýn tek telini” Bu gençliði zehirlemek isteyenlere þöhret uðruna bilinçli maþa olmak isteyenlerle dolu her taraf! Burada vermek istediðim mesaj; Murat Göðebakan gibi sanatçýlara ihtiyacýmýz olduðudur. Yoksa her yer Cenneti küçük gören gafil, cahil sanatçýlarla dolup taþacak. Düzene maþa olan, medyanýn oyuncaðý hatta birinin dediði gibi “medyanýn maymunu” olup kullanýlan, sanatçý adýyla sunulan insanlarla dolup taþacak. Sana ihtiyacýmýz var Murat Göðebakan. Sakýn kendini ve çizgini bozma Dost kal. Göðebakan resmi sitesiyle alakalý olarak hayranlarýný sitesine beklediðini ve sitesinde çöpçatanlýða asla müsaade etmeyeceðini, bunu sezerse o insanlarý sitesinden (forumundan) atacaðýný da ifade etti. Kendisine ulaþmak isteyenler olursa son çýkan “sevgiliye” albümünü alýp oradaki telefon numarasýyla irtibat kurabilir yine http://www.mgogebakan.net/ isimli sitesinden günlüðü takip ederek onun nerede ne yaptýðýný öðrenebilirsiniz "Bazý kimselerin medhü senasý, doðu ile batýyý doldurduðu halde, Allah katýnda sivrisineðin kanadý kadar deðer taþýmaz.(s.a.v)"Göðebakan onlardan biri deðil. Buna emin olabilrsiniz.
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Adem KORKMAZ, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |