Sevginin bulunmadýðý yerde us da arama. -Dostoyevski |
|
||||||||||
|
Totemi ve Ýlahi kolektifi oluþa dek dayanýþma: 1-Kolektifi ön ittifaklar kolektif savunma yapmanýn ve doða da kolektifi düzenli saðlama yapmanýn söz söylemli bu kurallarýný groteskilik üzerinde totemi mana ile çevrim yapmanýn eylem birliði ile doða gücüne karþý yine doðada kolektif saðlama yapmanýn bilincidir. Sonra da toplumsal yapýsýyla doðada üretmenin bilincidir. 2-Kolektifi ön ittifaklar farklý kullanýmlý olan totem meslekli üreten iliþkiler nedeniyle tarihte ilk kez görülen temas eden durumla ittifakidirler. 3-Kolektiflik totemi dönemle saðlatan korumacý iliþki iken ilahi kolektifle ön ittifaklý üreten iliþkisý ile çevreye açýlan üretim hareketi dayanýþmasý içinde üretim tüketim ahenkli karþýt oluþtu. 4-Kolektiflik; doðayý üretenle, doðaya karþý üretim mücadelesi verme yanýnda doðayý savunmacý faaliyetlerdeki iliþkidir. Totemi kolektif dayanýþma baþladýðnda bu tür üretim bilinci hiç yoktur. 5-Kolektifi totemin dayanýþma süreç seyrediþi, kolektif ittifaklý ilahi süreç içinde üretimle taçlanmýþtýr. 6-Kolektifi ilik önce totemi kolektif etki üzerine, sonra da ilahi ittifaklý kolektif etkinin üzerine organize oluþtur. 7-Kolektfifilik doða karþýsýnda kolektif etki ile ortaklaþmacý sahiplik ve ortaklaþmacý dayanýþma paylaþmadýr. 8-Kolekktifilik totem dönem de etnik ve karantina içinde bir tecritlikken; ön ittifaklý ilahi dönem içinde üniter ve uygarlýk inþacýsý olan bir insani yapýdýr. 9-Kolektifi iligin dili; birimiz hepimiz, hepimiz birimizdir. Mütekabiliyetidir. Herkese göre, herkesin ihtiyacýna göre kullaným ve yararlanmadýr. Özgecildir. Toplumsldýr. Kamusal reflekslidir. Kolektifi disiplin ve kolektifi ahlaktýr. Üretim dilidir. Paylaþýmý eksen eden dildir. Birliði oluþan birleþmeyle üniterliktir. Mütekabiliyeti ittifaktýr. Üretimden gelen güç deðer yargýlýdýr. Kolektif birikim bilinçli sahipliktir. Kolektif yatýrým esaslýdýr. Kolektif giriþimle akýþlýdýr. Kolektiflik kiþi sahipliði gibi yararlaným ve gözetme; kendisinin olmayan kadarla da baþkasýnýn oluþuna riayettir. Kolektif destekli, kolektif külfetli, kolektif nimetlidir. Ýnsaný, insanlýðý, üretimi, çevreyi, uygarlýðý, bilimi kutsayandýr. Herkese örgün ve yaygýn eðitimledir. Somut olarak herkesi kuþatandýr. Herkesin yararý olan dolu dolu üreten söylemlerdir. El ahitle þirketlere dek dayanýþma 1-Farklý rýzk daðýlýmýna baðlý sömürü alanlarý içinde efendi sahipliði nedenle sýnýfsaldýr. 2-Rýzkýný! malýný mülkünü! kolektife ait bilimum üretim nesneleri üzerinde saðlamaktadýr. Tüm kolektif sahipli üretim nesneleri üzerine El takdirli kiþi sahipliði yapan tahakkümü içinde tüm gücüyle sömürülenlere karþýdýr. 3-Sömürenler dayanýþmasýdýr. Sömüren sömrülen karþýtlýðýdýr. 4-Kâr iliþkisi içindir. Sömürerek, çalýþmamakla kâr yapmayý hedefler. Bin bir hile dalavere içindeki aldatmasý ile kolektif kölelðin yeniden ve yeniden üretimine karþý yeniden ve yeniden sömürüyü üretir 5-Kolektiflik baðladýðýnda doða içinde oluþ dýþýnda pek bir inþasý yoktu. Oysa El ahtle olan oligarþin limited dayanýþma baþladýðýnda binlerce yýldýr zaten üretim iliþkisiyle büyük bir birikmiþ zenginlikler vardýr. 6-Kiþi sahipli El mana anlayýþý üretilen ve biriken her þeyin üstüne bina olmakla önce sahiplik tahakkümü, sonra da kâr için, sömürü için monarþin ve oligarþin etki üzerine zorba bir inþadýr. 7-Günümüze geldiðinde tekelci sermayeyle taçlanmýþtýr. 8-Emperyalisttir 9-Dili; kendisinden zorunlu arta kalanla "herkes rýzkýný yer" der. Din, iman, münafýk, inayet, lütuf, biat, kafir, kefere, zýndýk, kader, fýtrat gibi sömürü aldatmasýna dayalý ahit dek nitelemleri belirten sözcüklerle sürece yaklaþmakla, sürece yabancýlaþan bir dildir. Sürece yabancýlaþan tüm sözcüklerin sahipler nezdindeki kodlarý altan alta; kâr, zarar, kredi, finansman, faiz, döviz kuru (kambiyo), enflasyon, iþ adamý, yatýrýmcý, iþ bitirici, özelleþtirme türünden anlamlar olmakla sömürüyü gizleyen çaðrýþýmlardýr. Kiþi sahipli dil tümden sömrülen güdülmeyi taat ve ibadete çeviren anlam ve söylemler yüklü düþünmeler ilüzyono olmakla bu düþünme dýþýna çýkamamaydý. Kâr dediði sömrüyü, sömürüye tevekkül eden cehaleti kutsatma baþarýsý içinde sömürüye gidenler olmakla köleci dili sömürülenlere karþý bomboþ söz ve lakýrdýlardýr. Sömürü yapmak için dayanýþan oligarþini oluþ, günümüzde birbiri ile çok þiddetli çatýþsa da yine komandiftir (ortaklýktýr). Sömürenlerin komanditliðidir. Kendi içinde zýtlanýr. Anonim olana karþýttýr. Her türlü maddi ve kazanç olaný koruyan elli ortaklý oligarþinle limited (kiþi sahiplerle) olan ortaklýktýr (þirkettir). Kiþi sahipli El ahit imanlý ittifaklar kiþi sahipler elinde ister komandit olsun ister limited olsun kiþi sahiple sömürmettyi ortaklaþmadýr. Ýlahi dönem öncesinde ve ilahi dönemden beri ola gelen kolektif tarihe çaðrýþým olmasýn diye: kolektif diyemediðinden; kolektif akýl diyemediðinden; kolektif irade diyemediðnden, limited komandit þirketler ya da kardeþler ortaklðý derler!
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |