• ÝzEdebiyat > Deneme > Din |
361
|
|
|
|
Kan isteyeni Allah o kanda boðar. Allah, Kur’an ahlakýný kansýz hakim edecektir; insanýn buna kanaat getirmesi gerekir. Ýnsaný en etkileyen silah tehdit, saldýrý, yaralamak ve kan mýdýr; yoksa sevgi, þefkat ve merhametle yaklaþmak mýdýr?.. Kuþkusuz en büyük silah sevgidir. Ýman, akýl ve ilim, sevgi ile birleþtiðinde dünyanýn en büyük gücü oluþur.
|
|
362
|
|
|
|
Ýçinde yaþadýðýmýz toplumda birbirinden farklý karakterlere sahip yüzlerce insan yaþar. Kimi kýskanç, kimi hýrslý, kimi hoþgörülü kimi sinirli, kimi kavgacý… saymakla bitmeyecek kadar çok karaktere ve huya sahip milyonlarca insan.
|
|
363
|
|
|
|
Allah’ýn Katýndan sunduðu bu sofranýn asýl misafiri insandýr; o yüzden þükür içinde olmalýdýr. Ýnsan kendisi için hazýrlanmýþ bir yemek masasý gördüðünde hazýrlayana teþekkür etmez mi?. Nasýl bir gaflet halidir ki hazýrlayaný görmeden karnýný doyurmaya bakar insan. |
|
364
|
|
|
|
Ýþte ruhlar yaratýldýðýndan beri sonsuzluk iþtiyakýyla devinir durur, ruhlar ebediyete aþina. Ýnsan bu sonsuzluðun yabancýsý deðil zaten, ruh sonsuzluðu yaþamak için fýtraten programlanmýþ. Ýnsanoðlunun sanki hiç ölmeyecekmiþ gibi tavrý, çok kýsacýk olan ömrün, hiç bitmeyecekmiþ gibi telakki edilmesi sonsuzluða akýþýn delilleri deðilmidir?
|
|
365
|
|
|
|
Toplumda din ahlakýnýn yaþanmasýnýn zor olduðu þeklinde yanlýþ bir inanýþ vardýr. Bu bakýþ açýsýnýn temelinde insanlarýn dine dair iþittikleri hurafeleri, dedelerinden ve çevrelerinden kulaktan dolma edindikleri bilgileri ‘din’ zannetmeleri ve gerçek Ýslam’ý bunlardan ayýrt edememeleri yatar. |
|
366
|
|
|
|
Baþlarýna gelen musibetler, belalar, felaketler bu kiþilerde hiçbir iz býrakmaz. Bela üzerlerinden kalktýðý an, öðüt almak bir yana, yaþadýklarýný tamamen unuturlar. Kendilerinden oldukça emindirler; oysa Yüce Allah’ýn azabýndan asla emin olunamaz.
|
|
367
|
|
|
|
Evrendeki canlý- cansýz herþey ve Katýndaki varlýklar Rabbimiz’e teslim olup secde ederken, herþey emrine verilmiþ olan insan Allah’a itaatte ve teslim olmakta direnmektedir. |
|
368
|
|
|
|
Bu dehþet verici üslup sebebiyle tüm Müslümanlarýn bu yapýda olduðu zannedilmiþ, Ýslama karþý dalga dalga bir nefret yayýlmýþtýr. Bu cahil ve yobaz kesim yüzünden Müslümanlara karþý önyargý oluþmuþtur.
|
|
369
|
|
|
|
Ramazan, kulluðun ve ibadet sorumluluklarýnýn bilincine varma zamanýdýr.
Ramazan, insaný bataklýða sürükleyen azgýn tutkulara sahip nefsin terbiye zamanýdýr. |
|
370
|
|
|
|
Dünya hayatýna sýmsýký baðlý olan insanlar birbirlerini tevazu, akýl, merhamet, þefkat, fedakarlýk gibi Kuran ahlakýnýn kazandýrdýðý üstün özelliklere göre deðil; zenginlik, güzellik gibi geçici dünyevi kriterlere göre deðerlendirirler. Bu bakýþ açýsýnýn sonunda zengin - fakir ayrýmý yaparak insanlara karþý; mimiklerine, ses tonuna, bakýþlarýna kadar yansýyan deðiþik tavýrlar sergilerler.
|
|
371
|
|
|
|
“Dünyadaki amacýnýz nedir?” sorusuna muhatap olan insanlarýn büyük çoðunluðundan, “mutlu olmak” cevabýný alýrsýnýz. Hepsi gerçek mutluluðu yaþayabilmenin yollarýný arar; mutlu olabilmek için bir hedef belirler. Hedefe ulaþtýklarýnda mutlu olacaklarýný düþünürler ancak yanýlýrlar… |
|
372
|
|
|
|
“Tarih’i nasýl olsa deðiþtiremezsin” diyorlar. Ama yok, yok ben gene de deli saçmasý gibi görülen bu varsayýmlarý yapacaðým. Yoksa zulüm nedir nasýl anlarýz ? Korkulan canavarýn sadece bir karpuz olduðunu biliyor muydunuz ? |
|
373
|
|
|
|
Mümin, Allah’ýn rýzasýný, rahmetini ve cennetini kaybetmekten korkar. Allah’ýn sevgisini kaybettirecek kötülüklerden Allah korkusu sayesinde sakýnýlýr. Örneðin bir ayette, “Allah, her büyüklük taslayýp böbürleneni sevmez” (Nisa Suresi, 36) buyrulur. Allah korkusu olan insan, büyüklük taslayýp böbürlenmekten þiddetle kaçýnarak Allah’ýn sevgisini kazanacaðýný umduðu bir hareket yapmýþ olur. |
|
374
|
|
|
|
Musibete sabretmek eziyet verici gibi görünse de, insan tevekkülü, teslimiyeti tam olarak yaþadýðýnda acý deðil, zevk duyar. Hayýrla yaratýlan olaylar karþýsýnda üzülmek, sinirlenmek kadere saygýsýzlýktýr. Yapýlmasý gereken, ardýndaki hikmetleri görmeye çalýþmaktýr... |
|
375
|
|
|
|
Bahar mevsiminde bütün aðaçlarý çiçek ve meyvelerle süsleyip onlarýn latif elleri olan dallarýyla, çeþit çeþit en tatlý, en sanatlý meyveleri bize takdim etmesi, zehirli arýnýn eliyle þifalý en tatlý balý bize yedirmesi, en güzel yumuþak bir kýyafeti elsiz ipek böceðinin eliyle bize giydirmesi, rahmetin büyük bir hazinesini küçük bir çekirdek içinde bizim için saklamasý Allah’ýn rahmetinin eserleridir. |
|
376
|
|
|
|
... her yýl üniversite veya kolej sýnav sonuçlarýnýn açýklanmasýnýn ardýndan bunalýma giren gençlerin intihar haberlerini duyarýz. Bu son derece yersiz endiþeler ne kadar büyümektedir ki, bir insan yaþamýna son verebilmektedir? |
|
377
|
|
|
|
Kur’an’ýn ýþýðýnda görürüz ki, Allah, evde oturan ya da camiden eve evden camiye tekdüze yaþayan bir Müslüman modeli tarif etmez. Allah’ýn rýzasý, rahmeti ve cennetini kazanmak için Kur’an’ýn deyimiyle "mücahid" olmak gereklidir. Mücahid, Allah’ýn dinini hakim kýlmak için fikir mücadelesi içinde olduðu ve ciddi bir çaba gösterdiði için mücahiddir. |
|
378
|
|
|
|
Kalemlerin yürüdüðü, kelimelerin kaldýðý bir zamanda yazmak... |
|
379
|
|
|
|
Ýnsanýn, þeytani özellik olan kibirden kurtulmasýnýn çözümü "kovulmuþ þeytandan Allah’a sýðýnmasý", Allah’ýn sonsuz gücünü düþünüp kavramasý, bu sonsuz güç karþýsýnda kendi aczini anlayarak boyun eðmesi ve O’na teslim olmasýdýr. |
|
380
|
|
|
|
“Ey nefsim, sonra tevbe ederim ve iyi þeyler yaparým, diyorsan, ölüm daha önce gelebilir, piþman olup kalýrsýn. Yarýn tevbe etmeyi bugün tevbe etmekten kolay sanýyorsan, aldanýyorsun.” |
|