• ÝzEdebiyat > Deneme > Yazarlar ve Þairler |
181
|
|
|
|
kýyýlar, kýyýya çekilmiþ sandallar yavaþ yavaþ karla örtülecek." ilk masaldan bir cümle. ‘ardýndan el sallayan’ ý okurken, yazar, mevsimin deðiþimini anlatmaktan öte anlamlarý irdeliyor; kýþ ve yalnýzlýk. kim bir orfinoz kadar suyu yutacak ve denizin milyonlarca yýldýr saklamaya çalýþtýðý gizleri fýsýldayacaktýr balýkçýnýn kulaðýna? |
|
182
|
|
|
|
Selam,ben yasak þehirlerde dolaþan,mor salkýmlý umutlarýn dilenciisiyim.ama hiç bir umudu,da kendimle boþ yere oyalamadým.adým hep kara sayfalarda yer aldý kimi bana mutlu dedi kimi, bana gülüp geçti.
kimi,bana deli dedi kimi beni ezdi geçti.
ama ben hep yaþamanýn kör bir noktasýnda nefes almaya çalýþtý.
belki suçtum belki suþluydum.
belki bir iðdam ipine muhtaçtým.
ama yaþamayý direnmek olarak seçtim.
ve tek gönahýmsa baþkasýnýn gözünden sýnýflandýrýlmak yani hep bir aþaðý kitle olark görülmek oysa ben kendimi onlarýn sýnýfýnda zaten görmek istemem çünkü benhahlen ayrýmsýlýðýn anlamýný öðrenemedim. ve bu yüzden ben hep iþçiyim ve bu yüzden onlar hep ayrýmcý... |
|
183
|
|
|
|
güzel bir rüya görüp uyanmayalý çok uzun zaman oldu... |
|
184
|
|
|
|
“Kürt aydýný” olarak tanýmlanan Enver Sezgin’in sözleri doðru mu ola?
Ben ayný düþüncede miyim?
Hayýr…
Bana göre ister, sivil ister resmi, hiç fark etmez çünkü anayasanýn ya da yasalarýn beslendiði/dayandýðý iki temel kaynak vardýr. Bu kaynaklardan birisi, beþer aklýdýr/halkýn iradesidir, diðeri ise, ilahi vahiydir.
Ben ilahi vahi olaný tercih ederim… |
|
185
|
|
186
|
|
|
|
Bana göre Türkiye’de “Tesettür ve Ýslami Mücadele” konusunda taviz vermeyen iki mücahide kadýn var; biri Þule Yüksel Þenler diðeri Emine Özkan Þenlikoðlu…
Bütün bunlarý þunun için hatýrlatýyorum…
Hanýmeliyle Malatya’da bir Þenlikoðlu rüzgârý esti…
Þenlikoðlu, 26 Mayýs 2012 tarihinde Malatya Hanýmeli Eðitim Kültür ve Yardýmlaþma Derneði’nin düzenlediði “Takva’dan Tarza Dönüþen Tesettür Anlayýþýmýz” konulu konferansýn konuþmacý konuðuydu. Bayanlara özel düzenlenen bu konferans, sekiz yüz kapasiteli Belediye Konferans Salonunda gerçekleþti. Sekiz yüz kapasiteli salona, mübalaðasýz; iki bin kiþi iþtirak etti, bir o kadar da salona giremedikleri için geri döndü… |
|
187
|
|
|
|
Biz hep Darwin’i yanlýþ anladýk ya, ben hep ona yanarým. Darwin’in evrim teorisini hep reddettik ya, bende geçen gün uzunca bir düþününce anladým Darwin’i. Hani demiþti ya bize insanlar maymundan türemiþtir diye. Hani anlatmýþtý ya bize ortak atalarýmýz olduðunu… |
|
188
|
|
|
|
þairleri anlama çabasýna bir tuðla ekleme/neden ve niye sorgulamasý. |
|
189
|
|
|
|
Þu bir gerçek ki, herkes bir þeyler paylaþýr ama þair ve yazarlar paylaþýlmayan þeylerini de paylaþmaya kalkýþýrlar ki, Allah burada onlarý ikaz eder…
“Onlarýn her vadide þaþkýn þaþkýn dolaþtýklarýný ve gerçekten yapmadýklarý þeyleri söylediklerini görmedin mi? (Þu’ara: 225-226)”
|
|
190
|
|
|
|
Güldüðünüz zamanlar da vardýr aðladýðýmýz anlar da.Ýnsanýz çünkü..Âcizliklerle donatýlmýþýz mükemmellikleri kuþatabilmek için |
|
191
|
|
192
|
|
|
|
“GAZETECÝLER.com” da Cenk Açýk; Kanal D’nin ‘Öyle bir geçer zaman ki’ dizisine zehir zemberek bir yazý kaleme almýþ….
“Kanal D’ye bir sorum var” baþlýklý yazýsýnda Cenk Açýk; “dizideki sinsi ve ucuz propagandaya dikkat” çekmiþ…
Bizler sanat ve sanatçýlarýmýza sahip çýkmadýðýmýz sürece, baþkalarýnýn adamlarý hep ‘mert, delikanlý, yiðit’ ve bizimkiler de ‘müptezel, sümüklü, kalleþ’ olarak tanýtýlacaktýr...
Otuz yýldýr, taþrada/Malatya’da gazetecilik yapan ve düþüncelerinden dolayý idamla yargýlanan bir yazar (5 kitabý yayýnlanan bir yazar) olarak, yazý yazma konusunda en büyük þiddeti ve yazý yazmamam için en büyük ihaneti ben, bizimkilerinden gördüm.
|
|
193
|
|
|
|
Her þiir bir intihardýr þairin elinde. Suskunlaþýr kelimeler. Yaþayan her varlýk yaralanýr satýrlara dökülen her mýsranýn ucundaki acýmasýz hançerle. |
|
194
|
|
|
|
Sayýn Pamuk kadar yazmada maharetli olsaydým ya da onun kadar ünlü ve okunur bir yazar olsaydým ben de bir Kar romanýný yazardým.
Ama benim Kar romanýmýn geçtiði yer Kars, deðil Malatya olacaktý. Çünkü 28 Þubat senaryosunun en iyi oynandýðý sahne Malatya’ydý…
|
|
195
|
|
|
|
Her þey bir þiir yorumuyla baþladý. Sokrat, þiirde aynasýyla yüzleþiyordu. |
|
196
|
|
|
|
Süha Özmen
1969 yýlýnda Ankara'da doðdu.Ortaöðrenimimi babasýnýn asker olmasý nedeniyle Anadolu ve Trakya'da çeþitli okullarda tamamladý.
1988 yýlýnda bir daha taþýnmamak üzere Ýstanbul'a yerleþti .Ýstanbul Üniversitesi Ýktisat Fakültesi mezunu.
Özel Þirketlerde orta düzey yöneticilik görevlerinde bulundu.Edebiyat ve Tarih, özellikle de ekonomi ve siyaset konularýna ilgisi yüksek düzeyde.
|
|
197
|
|
|
|
Þiirin okulu olduðuna inanmýyorum. Dünyaya bazý insanlarýn þair olarak geldiðine inanýyorum. |
|
198
|
|
|
|
Binlerce üstad þiiri tarif ederken; kendi iç dünyalarý ile toplum arasýnda gidip gelmiþ, acýnýn, sevincin, hüznün yalnýzlýðýn, hasretin, kadim sevdalarýn tablolarýný mýsralarýnda deðiþik þekilde çizmiþlerdir. Aslýnda her birinin yaptýðý þiirin öz tarifinden baþka birþey deðil. Kimine göre þiir mutlak hakikatý arama yolu kimine göre ise þiir; ruh halinin yazýya geçme biçimidir. |
|
199
|
|
|
|
...Tek kiþilik tahtaravalli, düþü yüklesen gerçek fýrlýyor havaya, gerçeðe bassan düþler bulutlarda... |
|
200
|
|