|
Anasayfa |
Son
Eklenenler |
Forumlar |
Üyelik |
Yazar
Katýlýmý |
Yazar Kütüphaneleri |
|
|
Bayrammý Deðiþti
Orhan Bani
Þiir > Garip
Bayrammý deðiþti, benmi bilmedim, Bayram gelmiþ duydum, bana gelmedi
Belki o da sordu, nerdedir diye, demek bulamadý, soran olmadý
Hani oruç tutan Bayram ederdi, dost dostunu arar, halin ne derdi
Hani kardeþ idik, mümin sorardý, demek eskidenmiþ, soran olmadý
Ne þeker isterim, þerbet istemem, hiç sýlam olmadý, gurbettir demem
Eðri söyleyene, doðru söylemem, arife aramaz, Bayram sormadý
Oruç Hakkýn emri, Hakka uyarým, orucun sonrasý Bay
[DEVAMI]
|
|
|
• ÝzEdebiyat > Ýnceleme > Din |
141
|
|
|
|
Dünya giysilerinden soyunan insan, girdiði ihramýn kendisi için takva elbisesi olmasýna niyet eder. Bu umutla gönülden baðýþlanma diler, nasuh bir tevbe ile tevbe eder. Yeniden eski hatalarýna dönmemek için Rabb’ine yönelir içten dua eder. |
|
142
|
|
|
|
O’nun tebliði kýyamete dek geçerlidir. O’nun tebliði bizim de tebliðimiz, O’nun tevhid mücadelesi bizim de tevhid mücadelemizdir. |
|
143
|
|
|
|
Allah katýnda din tektir. Parçalara ayrýlýp özünden saptýkça, bozuldukça Allah resûller göndererek gerçeði tekrar hatýrlatmýþ, tüm peygamberler ayný hak dini teblið etmiþlerdir. |
|
144
|
|
|
|
Kýyamet, insanlarýn hiç düþünmedikleri bir anda, daha önce hiç duymadýklarý bir sesin duyulmasý ile baþlar. Ve insanlar her þeyin çok yolunda gittiðini ve o þekilde deðiþmeden devam edeceðini düþündükleri anda, ani bir yakalanýþla yakalanýrlar. |
|
145
|
|
|
|
Ýnsaný en büyük zarara sokacak olan da, eskilerden kalan kalýplaþmýþ bilgilere körü körüne baðlýlýðýn din konusunda yaþanmasýdýr. Ýnsanlarýn büyük çoðunluðu, Allah’ýn dini yerine, gelenek, adet ve atalarýndan kalma hatalý uygulamalarla birleþtirdikleri kendi dinlerini yaþarlar.
|
|
146
|
|
|
|
Dua, Allah’a karþý raðbet,niyaz,yalvarýþ,tazarru,salât,namaz ;Cenab-ý Hakk’tan hayýr ve rahmet dilemek;Allah’ýn rýzasýný,hidayet ve istikamete muvaffakiyeti dilemek,yalvarmak;Peygamber(A.S.M.)’a salâvat getirmek;birisini çaðýrmak |
|
147
|
|
|
|
"Alemlere Rahmet" olarak gönderilen Peygamberimiz (sav) þakacý, güzel ve hikmetli espriler yapan bir insandý. Çok yakýþýklýydý; tertemizdi ve hep mis gibi gül kokardý. Yüzü pembe-beyaz, gözleri simsiyah ve sürmeli, sakalý siyah, kirpikleri uzun ve kývrýktý. |
|
148
|
|
|
|
Allah, yolunda cihad eden kullarýný koruyacaðýný bildirir. Allah’ýn vaadinden dönmeyeceðinin bilincinde olan Müslümanlarýn, "kýnayanýn kýnamasýndan korkmadan", Peygamberimiz (sav)’in sünnetine uyarak Kur’an ahlakýný insanlara anlatmalarý gerekir. Bu, Allah’ýn hoþnut olacaðý ve karþýlýðýnda insanlarý rahmeti ve cenneti ile müjdelediði iman alametidir. |
|
149
|
|
|
|
Müslümanlarýn gönlü bir hoþ artýk.. . On bir ayýn sultaný Ramazan-ý Þerife bir kez daha eriþmenin bahtiyarlýðýný yaþýyoruz.Recep,Þaban,iþte geldi Ramazan. . . |
|
150
|
|
|
|
Kurban Ýslam itaat kültürünün önemli bir yansýmasýdýr. Zorlu bir imtihana tabi olduðumuz bu dünyada bedenî ve malî ibadetlerle görevli kýlýnmýþýz. Ýbadetlerimizi Allah’ý hoþnut etmek, gazabýndan uzak durmak için büyük bir aþkla ve þevle yerine getiririz. Vaktinde ifa etmemiz gereken ibadetlerden birisi de kurban kesmektir. Fakat bu sadece malî gücü yeterli olanlara yönelik bir emirdir. Gücü yetmeyenlerin böyle bir sorumluluðu yoktur.
|
|
151
|
|
|
|
Ýki yüzlü davranan ve tuzak kurmaya çalýþan, atalarýnýn dininden vazgeçmeyen, nefislerine uygun baþka bir Kur’an getirmesini söyleyen, Peygamberimiz (sav)’i tutuklamak, sürmek hatta öldürmek isteyen çok sayýda insan olmuþtur. |
|
152
|
|
|
|
Allah sana daha hayýrlý zevceler verdi" diyen Hz. Aiþe(ra)’ya, Resûlullah(sav) þöyle cevap verir: "Hayýr, gerçek senin dediðin gibi deðildir; kimse bana inanmadýðý zaman bana inanan o idi, herkes Allah’a ortak koþarken o Müslümanlýðý kabul etmiþti, benim hiçbir yardýmcým yok iken o bana yardým ediyordu!" |
|
153
|
|
|
|
bir (1) anlaþýldý ise sorun yok |
|
154
|
|
|
|
Mü’min kendi ihtiyacý olsa bile yoksula ve yetime yardým eden, sevdiklerinden özveride bulunan samimi bir kuldur. Ýyilik ve yardýmý karþýlýksýz yapar ve baþkalarýný da iyiliðe özendirir. Tek hedefi, "Biz size, ancak Allah’ýn yüzü (rýzasý) için yediriyoruz; sizden ne bir karþýlýk istiyoruz, ne bir teþekkür. Çünkü biz, asýk suratlý, zorlu bir gün nedeniyle Rabbimizden korkuyoruz." (Ýnsan Suresi, 9–10) ayetiyle de bildirildiði gibi, Rabb’inin hoþnutluðudur.
|
|
155
|
|
|
|
Servetle azgýnlaþýp þýmarmayan ve þükredici olanlar, serveti alýndýðýnda ise tevekkül ve sabýr gösterenler Allah’ýn razý olduðu kullardýr.
|
|
156
|
|
|
|
Orta Asya Þamani inanç sisteminde "Oba"kavramýnýn yeri üzerine bir inceleme |
|
157
|
|
|
|
Kur’an’da çeliþki yoktur; çeliþki, nefislerini gözeten düþük akýllý kimselerin bozuk mantýk örgülerindedir. Kur’an, verdiði örnekler karþýsýnda bu kiþilerin þaþkýnlýkla, "Allah bu örnekle neyi anlatmak istedi?" dediklerini haber verir. |
|
158
|
|
|
|
Asaleti, nezaketi ve zenginliðinin yaný sýra cömert, yaþadýðý ataerkil toplumdaki kadýnlardan çok farklý, imaný ve kiþiliðiyle zirvedeki kutlu kadýn. Bilgili, kültürlü ve donanýmlý. |
|
159
|
|
|
|
Peygamberimiz’i(sav) savunmak/desteklemek de, ancak Kur’an’a tabi olarak, O’nun gibi Kur’an ahlâkýný yaymaya çalýþarak ve O’nun üstün kiþilik özelliklerini kazanmaya gayret ederek mümkün olacaktýr. |
|
160
|
|
|
|
Peygamberimiz(sav)’in insanlarý Kur’an ahlâkýna yaklaþtýran ve kalpleri imana ýsýndýran sevgisi, ince düþüncesi ve þefkati, bizlerin de kazanmamýz gereken önemli özelliklerdir. |
|
|
|