..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Deðiþim dýþýnda hiçbir þey sürekli deðildir. -Heraklitos
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
ÝzEdebiyat - Tasavvuf
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri

Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  

Silikon Kadýn
Ýsa Kantarcý
Roman > Korku Romaný

Birkaç gün sonra, kargo elemaný kutudaki silikon kadýný ve diðer kutudaki tütün sarma makinesini adrese ulaþtýrmak içini araçla kýrsala ilerliyordu, yola aniden hasta bir eþek çýkýnca araç yolun kenarýna, hendeðe, oradan da bataklýða savruldu, devrildi. Baþýndan hafif yaralý þoför kendine geliyordu, baþýný saða çevirdi, bir çift göz ona bakýyordu, kutusundan çýkan silikon kadýný ceset sandý ve fýrlayýp uzaklaþtý. O civardan geçen Ýsmail merakla ol

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• ÝzEdebiyat > Ýnceleme > Tasavvuf
 Yunus Emre'nin Þiiri*  (Mualla Öztürk)

Ünlü doðubilimci Annemarie Schimmel'in Yunus Emre'nin þiiri ile ilgili deðerlendirmeleri
 Yazýlýþýnýn 600. Yýlýnda Süleyman Çelebi" Nin "" Mevlîd" Ý  (Salih Zeki Çavdaroðlu)

Mevlid' in yazýlýþýnýn 600.yýldönümü münasebetiyle, bu güne kadar yazýlan mevlidler, toplumun ilgisi, mevlidhanlar, edebi, müzikal ve tarihsel yönden incelenmesi...
 Mevlanayý Tanýmak ve Anlamak  (Mehmet Kýyak)

UNESCO 2007/ Mevlâna Yýlý ve 800. Doðum Yýldönümünde Mevlâna
 Anadolu da Halk Ozanlarýna ve Þair’lerine Ön Bakýþ.  (sýtký demir)

ANADOLU DA HALK OZANLARINA VE ÞAÝR’LERÝNE ÖN BAKIÞ. Bütün dünya halklarýnýn kendilerine ve geleneklerine,Kültürüne ait þiir yazanlarý vardýr.Bunlara Halklarýn öz Edebiyatýnda lisanlarýnca isinleri taþýyan þair kiþilerdir.ozanlýk ve þairlikten önce kýsaca bu misyona göz atmak lazým.Türklerin Ýslamiyetle Tanýþmasý Karahan ve Oðuz Türklerinin orta asya’daki en önemli uygar devlerler olduklarý zamana rastlar.O güne kadar Karahanlýlar ‘da daha çok Kopuz icraatlarý Oðuzlarda görülmektedir.Oðuz kaðanlarý ve oðuzlarýn Baþbuðu vezir el beyi çöl beyi derehan gibi feodal kümelerinde Oðuz destanýný okuyan bu sanatçý kiþilere Oðuz han gibi tanýmlar verilirdi. Yine ayný kurumlarda sarayýn eðlence ve edebi ihtiyaçlarýný gideren ikinci bir kuþak þairler vardý ki bunlara divamü ,Oðuzgani yani divan þairi denirdi.Ancak onikici yüz yýldan itibaren daha önce Anadoluya göç etmiþ Horasan Türkleriyle baþlayan Halk ozanlýðý divan þairleriyle çakýþmýþ özellikle Bektaþiliðin Anadolu doðuþuyla Selçuklu Devletinin Dayatmacý ve baskýcý feodalitesi bu ozanlarca irdelenmeye baþlamýþtýr.Ozanlarýn halkçý özü doðmasýyla Anadolu‘da YUNUS,VÝRANÝ,ÝCMALÝ,NOKSANÝ gibi ünlü Türk Tasavvuf þairleri de kendilerini göstermeye baþladý.Kuzey ve orta Asya’nýn bazý kesimlerinde kalan Azarbeycan,Türkmenistan,Kýrým ve Özbekistan ozanlýðýnda kalan Zevata,Aþýk yada baksi gibi isimler verildi. Burada üzerinde durulmasý gereken bir nokta varsa o da Anadolu medeniyeti bir çok mozaik halklardan oluþtuðu için salt Türk medeniyetinden daha zengin bir kültür içermektedir.Osmanlýlar Anadolu’ya gelen en son halktý o zamana kadar Bu topraklarda yüze yakýn ýrk,din, dil,mezhep bir birine uyum saðlamýþ ve Türk Halk Ozanlarýda bu zengin mozaik üstüne konmuþtu özallikle Türklerin Bektaþi çizgisinde olan Türk Halk Ozanlarý bu halklarýn Anadoluda kalan mirasçýlarýyla bir anda kaynaþmýþ ve Anadolu ‘da var olan on bin yýllýk medeniyetler ortaðý olmuþtur.Pirsultan,Kulhimmet,Firaki, Gevheri Virani,Köroðlu ,Dadaloðlu gibi ünlü Türkmen ozanlarý halk adýna osmanlý Divanýný yargýladýlar.20.Y.Y.lýnbaþýndan itibarenyine halkçý yön aðýr gelerek Anadolu kültüründe þiir ve þairin batýlý medeniyetlerle dostluðu görülmeye baþladý.Türk geleneksel Uyaklý,Vezinli,Ölçülü,Redifli þiir sanatýna yeni isimler eklendi .Bu yenilikçi ve özgün isimlede Orhan Veli, Nazým Hikmet, Hasan Hüseyin,Ahmet Arif,Ceyhun Atýf gibi deðerli isimler doðdu ancak kök kültürün oaznlýðýnýn mirasýda Aþýk Veysel,Davut Sulari,Hüseyin Çýrakman,Kul Hasan,Kul Ahmet Aþýk ÝhsaniAþýk Mahzuni gibi yüze yakýn ozanýyla devam etmiþtir.Fas,Tunus,Cezayir,Libya gibi küçük devletlerde ancak yerel ve tarihi kültür azýnlýklarý vardýr bu ülkelerde coðrafik konumlar gereði çok halk birden yaþayamamýþtýr bu nedenle o ülkelerin zanlarýyla ulu bir mozaik olan Anadolu ozanlarýnýn görgü ve geleneksel yapýsý kýyas edilemez bu kutsal ve muhteþem topraklarýn her yaylasýndaUrartu,Finike ,Eti,Sümer,Akat kavallarýný dinler bizans danslarýný oynar.Ýncil,Kuran,Zebur,ve tevrat namelerini hergün duyabilirsiniz.Anadolu dünya mozaik medeniyetlerinin en büyüklerindendir.Gönül isterdikiAnadolu ‘da yaþayan sistem ve idari varlýkta ayný þeyle övünebilsin en az ozanlarý kadar bu gerçeði kabul etsýn.Türk ve Dünya Tarih Bilimcileri iyi bilirler ki bir ulusta güzel sanatlara kucak açmýþ insanlara gelenzeval o ulusun cansýz bir beden taþýdýðýný hazýrlar. Bütün Anadolu halk Ozanlarý ve þairleri Anadolu Halk Ozaný ve Þairleri Olduðu Kadar ayný zamanda Dünya halklarýnýn Ozaný ve Þairleridir. SITKI DEMÝR AÞIK RONEDÝ.
 Mevlana'nýn Kendisiyle Özdeþleþtirdiði Musiki Aleti  (Ali Iþýk)

Ney’in hikâyesi de, bir bakýma, insanýn hikâ-yesine benzer. Önce vataný olan kamýþlýktan ayýr-mýþlar onu. Bu ayrýlýkla kalsa iyi; içini daðlayýp vücudunda göz göz yaralar açmýþlar ateþle. Ýn-sanla ayný gurbeti paylaþan ney, þüphesiz, dert ortaðýnýn
 Ayna "Sýrr-ý Þemsi Tebrizi"  (YUSUF ERTUÐRAL)

Allahu Teala kitabýnda müminleri tarif ederken; “Onlar ahitlerine vefa gösterenlerdir.” buyuruyor. Hz.Peygamber sallallâhu aleyhi ve selem Efendimiz sözünde durmamanýn, ahde vefa göstermemenin münafýklýk alameti olduðunu buyuruyor. Hz.Mevlânâ eserlerinde çok sýkça “….vefaya yemin olsun ki!..” tabirini kullanarak vefanýn üzerine yemin edilecek kadar yüksek bir haslet olduðunu vurguluyor. Bizde vefanýn deðerine uyarak Hz.Mevlânâ’nýn Divan-ý Kebirini yani Divân-ý Þems-i Tebrîzî kazandýran Hazret-i Þems’den söz ederek bir vefa örneði vermiþ olalým inþaallah.
 Dinle Neyden Duy Neler Söyler Sana  (Hilâl Erboyacý)

’Mevlâna’nýn meyhanesi gönül meyhanesidir, kudret meyhanesi. O’na þarap sunan,kudret elidir, Tanrý Habibi’nin tertemiz eli. O’nun sevgilisi, tek sevgilidir; sevgiyi yaratan eþþiz, ortaksýz sevgili. O’nun mecazlarýný anlamayanlar, hiç olmazsa anlamadýklarýný, anlayýþsýzlýklarýný anlasalardý.
 Mevlana’yý Doðru Anlamak  (YUSUF ALPASLAN ÖZDEMÝR)

Asýrlardýr yaþayan, yaþatýlan büyük mutasavvýf üzerine sorulara cevaplar
 Anarþia Notlarý 24  (Veysel Menekþe)

Çaðýrdýklarýnda dur ve bekle… Çaðýranlar ../..Baðýrýp çýðýranlar../..Politik çýðýrtkanlar.. Sabredemezler.!
10 
 Münacaat  (Arzu Menteþeoðlu)

... Hamdini sözüme sertac ettim Zikrini kalbime mi'rac ettim ....
11 
 Türk Tasavvuf Musýkîsinin Oluþum Süreci ve Ýcra Mekânlarý Olan Tekkeler  (Salih Zeki Çavdaroðlu)

Tasavvuf musýkisinin oluþumu ve Tekkelerin Klâsik Türk musýkisine katkýlarý...
12 
 Ýnsan  (**)

Her insan bir kapalý kazandýr , içindeki et mi dert mi bilinmez ... Atakan Korkmaz
13 
 Öfkeli Mektuplar - 12  (Veysel Menekþe)

Adem gibi..Havva gibi... Habil gibi.. Þit u Ýdris u Prometheus gibi.. Nuh u Yunus gibi... Gýlgamesh u Hýdýrellez u Eyihetseu ve Hom e Seu gibi..Jumong ve Sos o Noh ve Cangema gibi..
14 
 Luise Rinser'de Ýnsan Sevgisinin Temeli  (Ali Osman Öztürk)

Luise Rinser'in 18 Mart 2002 tarihinde ölümü üzerine yeniden.
15 
 Ýnsan/sý & Ýnsan  (Hülya Akyýldýz)

Ýnsan/sý: Sabit düþünür. Daha önceden inandýrýldýðý deðerlerle inanç sahibidirler... Ýnsan: Ýnandýðý deðerleri düþünür, inandýrýldýðý deðerlerle karþýlaþtýrma yapar...
16 
 Yunus Emre'nin Þiiri*  (Mualla Öztürk)

Ünlü doðubilimci Annemarie Schimmel'in Yunus Emre'nin þiiri ile ilgili deðerlendirmeleri
17 
 Yunus Dedim Göründüm  (fatma)

hassasiyetin dorukta olduðu þu günlerde miskini Yunusu düþündüm
18 
 Elvis Presley Ayetler  (Tuna M. Yaþar)

Bir yazar kutsal kitapta yazmalý. Bu yazdýðým naçizane bir ayet.
19 
 Gerçeðe Dair  (Atakan Korkmaz Þiirleri & Sözleri)

Dünyanýn adý yalan, sevdam gerçek olmuþ ne çýkar - Atakan Korkmaz
20 
 50 Yýllýk Kültür ve Sanat Birikimiyle Tasavvuf Musýkîmizin Duayeni  (Salih Zeki Çavdaroðlu)

Gazeeci-Yazar- Musýkîþinas Nzih Uzel' in meslekteki 50 yýlýný irdeleyen bir yazý




son eklenenler
Ýnsan
**
Ýnceleme > Tasavvuf
Ýçimdeki Coþku
Ulaþ Tuzak
Ýnceleme > Tasavvuf
Özlü Söz
sefa keçeci
Ýnceleme > Tasavvuf
Özlü Söz
sefa keçeci
Ýnceleme > Tasavvuf

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © , 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.