..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Dünya hayal gücünün tuvalinden baþka birþey deðildir. -Henri David Thoreau
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
ÝzEdebiyat - Felsefe
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri

Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  

Çimen
ergun tekkalmýþ
Þiir > Bireysel

bittim de yeþerdim kaç kere umursamadan insanlarýn kirli pis ayak izlerini...

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe
1041 
 El Kavramý 3  (Bayram Kaya)

Yehwe’nin yanýnda anýlmayacak olan put diye geçiþtirilip tarihi bilinci körelten mana, kiþinin El ilah adlarýydý. Teorik olarak Ýbrahim’in ilahý; Nemrut’un ilahý; Amon Ra; Aton; Ýsis; Oziris vs. dir. Yehwe 12 boy (oligarþisini) birleþtiriyordu. Yehwe oligarþinin El ilahýydý. Oysa El kiþisel mülklü çekirdek yapýnýn inþacýsýydý. Yehwe þeriatý kendisine Ýbrahim’i baba ve öncül kýlarak meþru oluyordu. Ýbrahim üzerinde “arzý mevut” ve “milletlerin babasý” olma gibi söylemiler ile Yehwe oligarþini ülküsünü inþa ediyordu
1042 
 Hafýza Mantýk 3  (Bayram Kaya)

Ýklimi süreç bir organizmadýr. Ýnsan bir organizmadýr. Sosyal hayat toplum bir organizmadýr. Korunumlu bir yasayý (bencil oluþu), kendi davranýþý içindeki mantýkla hafýza edip çevreyle alýþ (in) veriþ (aut) yapmanýn diyalektikti ligidir.
1043 
 Osmanlýda Kýsmi Bir Etkin Hafýza 18  (Bayram Kaya)

Sosyo toplumsa ruh ile bencillik arasýndaki farka raðmen sosyo toplumsa ruh, bencil zekayý da içerir. Sosyo toplumsa ruhun inþacýsý bencillikti. Ama bencillik sosyo toplumsa ruh tarafýndan içeriliyordu. Sosyo toplum esasen benciliðe özgü durumla üreten inþa iken sosyo toplum bencillikten çok fazla bir þeydir. Bencillik sosyo tolumun asýl konusu ama üreten sosyo toplum, bencil oluþun tez canlýlýðýný kendi ilkelerinin gerisine almýþtýr. Sosyo toplumun bencillikten fazla olan taraflarýndan biri de budur. Bencil zekâ da bu bilinçle oluyordu. Bunun ilk örnek tutumu kiþinin ya da bencilliðin sosyal alan içinde sosyalleþmesiydi. Bencillik eksiðini dýþta eklemek; ya da kimi eksiði ile dýþta tamamlanma, ilkesiyle; kendi dýþýndaki zorunluluklar nedenle önce sosyal oluþ içinde sonra da üreten toplum içinde olabilmiþtir. Kiþiler kendi bencilliði gibi ama gelip geçici durumlarla, sosyo toplumsa iliþkileri de dýþta ikinci bir sakýným yasasý etmekle dýþtaki bu sakýnýmý da sosyo toplumsa bilinç yapmýþtýlar. Dýþtaki bu ikinci bilinç, benci düzleme göre olmak kaydýyla, ben olmayana doðru temas kurmak için dýþa açýlýyordu. Bencil zekâ, dýþta kavranan sosyal zekâ üzerinde kendisinin de sosyo toplumla olan ruhsal var oluþunu ortaya koymuþtu. Hayat kendisini, var oluþ alanlarý arasýnda da oluþan, olanak enerji düzenleyici koþullar içinde; yeni niþ alanlarý doldurmakla var oluyordu. El neden ve nasýl var oldu derken ayný konuyu belirtmiþtik. Bencil hayat en temel düzlem içinde üretemiyorsa; üretemeyenler üreten organizmayý enfekte edecekti. Üreten organizma üzerinde asalak olmakla onu sömürerek yaþayacaktý. Bu tutum olanak enerji düzenleme tutumlarý içinde olmaktý. Varlýðýn var oluþuyla ortaya koyduðu niþ alanlarýný doldurmak, esastý. Hayat ta hayatýn niþ (oyuk) alanlarýný dolduruyordu. Sömürme de asalaklýk ta, sülüklük te hayatýn niþ alanlarýný doldurmaydý. Sömürü; üretim alanlarýnýn boþluk yapýlarýný kiþisi sahipliklerle dolduran fenalýkla sömürmeydi. Burada mutlaka sömürü yansýmasýný vermenin anlamý çýkarýlmamalýdýr. Ýnsan nasýl üreten yapý alanlý kimi boþluklarý “ben nasýl varým” gibi sorularýn bilgi araþtýrmasýna ayýrýp ta düzenliyorsa, sömürü alaný olan boþluklar da yabanýl hayatlarýn niþ alanýna dönüþmelere cevaz verebilirdir. Çünkü biz, üretim hareketi içinde bu yabanýl hayatlarýn niþ alanýný da kendimize kolektif mülk edinmiþe benzemekle bu duyuþ ve bu bilgiyle böyle olmak zorunludur. Bunlar bizim irade alanýmýz içindedirler. Yani sömürme üreten iliþkiler için her durumla olasýysa da üreten yapýnýn iradesi biz olduðumuza göre ve üreten olabildiðimize göre sömüren olmamýz zorunlu deðildi. Doðal seleksiyon mekanizmalarý sizin elinizde deðildi. Ama üreten alan insan özneli süreçlerin kontrol düzenlemesi içinde olmakla, seçme ayýklamalarý kontrol etmek kendi irade bilincimiz altýndaydý. Karþýtý üreten anlayýþla yok edilebilirdi. Sömürü üreten yapý alan içinde, yapýnýn boþluklu tanecikli olmasý nedenle bir niþ alan eylemliliði ise de sizin üreten güç olmanýzla üretenin bu alaný sömürüyle doldurmasý, üreten iliþkiler içinde zorunlu deðildi. Ne var ki inþanýn kendi kolektif baþlangýcý kendi zorunlu týkaçlarýyla sömürüye giden alanlarý týkýyordu. Ama insan kendi groteski düþüncesini ne kadar týkaçlarsa týkaç yapsýndý. Týkaç sürtünmesi nedenle oluþan sürtünme enerjisi týkacý sýzýntý olarak geçecekti. Kolektif koþul içindeki yansýmalardan birisi, “insanýn kendi kendisine düþünmesine uygun olmakla”, mutlaka groteski fantezili bir ide baðýntýsýný ortaya koyacaktý. Yani sosyo toplumsa ruhunuzla bencil ruhunuzda sýr ve garip bir mana yoktu. Kiþiler bencil düþünmesinden ötürü, dýþta kazandýðý gizli bir endeksle sosyo toplumsa ruh biçiminden soyunacaktý. Ve bu groteski fantezili düþünmesini yapacaktý. Fantezi olan düþünmeyi “kendi kendisine düþünmesinin ekseni” yapacaktý. Ve bu fantezi eksene de “kendisini-bencilliðini” koyacaktý. Kiþinin bu tür kendi kendisine düþünmeleri olacaktý. Atomu yok ederseniz tuzu yok edersiniz. Sosyo toplumsa ruhu yok etseniz de bencilliði yok edemiyordunuz. Bir hayata göre dýþ dünya kontrol edilemez enerji durumlu masifler ve ýþýn hava türü seyreltilerdir. Yani dýþ dünya hayat için bir çeþit dalgalý ya da asi elektrik akýmý çarpmasý gibidirler. Hayat bu asi ya da dalgalý akýmý önce yalýtým içindeki iþlevlerle düzenler. Yani doðru enerji akýmýna çevirir. Sonra da hayat türe göre sosyal yapý üzerinde dalgalý ve korkunç ta olan; bozucu da olan bu enerjiyi düzenlerler. Dalgalý enerjiyi o hayatýn kullanabileceði doðru akýmlý hale getirirler. Dalgalý olan enerjiyi de kullanacaðý bir dalgalý düzeye indirger. Sosyo toplumlar bu baðlamla dýþtaki enerjiyi indirgeyip düzenleyen enerji düzenleyici (konnektör) idiler. Ýþlev durumlar olmadan enerji düzenleme iþi tek baþýna olasý olmuyordu. Ýþlev durumlar yalýtým içinde organ ve organellerdi. Sosyal alan içinde her bir kiþilerdi. Toplum içinde de üretim nesnesi olan çalýþma araç gereçleri ve insan emeðiydi. Ýnsanlar sosyo toplumuyla dýþtaki dalgalý ya da asi enerji akýmýný indirgeyip kullanabileceði asi ya da dalgalý akým veya doðrultulmuþ düzgün akýma çeviren konnektör (enerji düzenleyici) konvektördüler (enerjiyi düzenli daðýtýcýlar). Kaçak sýzýntýlar da bu dönüþmeler esnasýndadýrlar. Üstelik ilk konnekter ve kolektif sistem bu tür sömürme ya da groteski oluþla düþünmelerin henüz her tür baðýþýklýk sistemini oluþturamamýþtý. Bir öncesi olan totemi sistemde üretim hareketi olmadýðý için bu tür fanteziye uygun bir fark edilirliði de yansýtýp deneyim edinememiþlerdi. Bir önceki zeminin içi groteski olabilen kiþisi sahipliðin fantezilerini üretmeye de uygun deðildi. Ne var ki kolektif yaþamýn ortaya koyduðu üreten verimlilik üzerinde bu tür fantezi yansýmalar ortaya koyma iþi, çok uygun bir belirme ve düzenleme þekli olmaya müsaitti. Yani kuvveyi fiile yani gerçekleþen bir eylem durumuna geçirmenize üreten ortam alabildiðine uygundu. Þöyle de söyleyebiliriz. Düþüncede fantezi olan kiþisi sahipliðe veya akýlda fantezi olaný kiþisi sahipliðe; ya da akýlda fantezi olmakla gizlenen kiþisi sahipliðe üreten ortam alabildiðine uygundu. Konnektör oluþ konnekter oluþ birleþen ortaklýkla zorunlu bir kolektifi iliktir. Sentez ya da birleþme; bir arada oluþ zorunlu bir kolektifi iliktir. Ýþte üreten süreç içinde konnekter aðla, kolektif oluþun üreten enerji düzenlemesi vardý. Var oluþun temelinde gelen bir boþluklu tanecikli yapý vardý. Kolektif oluþun da zorunlu boþluklu tanecikli yapýsý olmakla kolektif iliðin pek çok boþluk devim alanlarý vardý. Bu nedenle;” kolektif sahip oluþun” karþýsýnda ve özneler dünyasýnýn içinde bunun zýt yansýmasý olan “kiþisi sahiple olmanýn” fantezisi vardý. Kiþisi sahipli fantezi içinde oluþ düþüncesi kolektif iliþkili alan içi boþluklarýnda verimli þekilde fanteziler üretmeye baþladý. Kiþi sahipli buyuran bir irade içinde olmanýn düþünsel fantezisi; kolektif oluþun boþluklu kýsýmlarý içinde kendisine eylem yapma alaný buldu. Bu alan kiþinin alabildiðine at koþturma hayaline iliþkin eylem alanýydý. Bu nedenle kiþi üretim alaný içinde at koþturmakla dizginsiz olabileceði pek çok boþluk eylem alaný buldu. Yani kolektif üreten ve kolektif paylaþan süre durum içinde, kolektif olmayan yansýmalara ev sahipliði yapacak pek çok boþluk alanlar vardý. Kolektif olmayan bu düþünce Neydi? Üretme ve ürettirme kolektifti. Ama üretilen üzerinde kolektif sahipliðe karþý da kiþisi sahiplikti. Kolektif iradeye karþý kiþisi irade. Kolektif güce karþý kolektif gücü ele geçiren kiþisi güçtü vs. Kolektife göre kolektifle baþlayýp; kolektife göre enerji düzenlemesi edilen sistemin konnekter að üzerinde (ortak að üzerinde), konnektör yapýlý (enerji düzen yapýlý) tiryaklarýnda düzensiz salýným çýkýþlarý oluþur (düzgün enerji çýkýþlarý yapan kapýlarýnda düzensiz salýným çýkýþlarý oluþur). Böylece ortamýn düzensizliði (stresi) çok çok artmýþtý. Zengin fakir bu düzensizliðin temel kaynaklarýydý. Yukarýda söyledik kiþi bu fanteziyi kurarken; kurulan fantezinin eksen merkezinde, hep kiþinin kendisi vardýr. Bu nedenle düzensiz enerjiyi oluþan bu sahiplik, herkesin kiþisel sahipliði deðildi. Yani kimini sahiplikten yoksun kýlarak, yoksun kýlýnanlarýn muhtaçlýðýný kullanýp sömüren bir kiþisi sahiplikti, Zaten “herkesin sahipliði olan” bir yerde kiþisi sahiplik anýlmaz bile bu kolektif iliktir. Kýsaca kolektif süreçli boþluklu devim alanlarýnýn içinde kiþisi sahipliðini düþünen fanteziler ortaya koymak; bu baðlamda eþyanýn doðasýna uygundu. Ne var ki süreç, üreten kolektif bilgileri kiþilere donaným yapýyordu. Kiþilerin kolektif güçle donanmasý, bilginin patent kaynaðý olan grup meslekleri içinde çýkma yansýmasýna da uygundu. Bu nedenle kolektif ortam kiþi sahipliðini sahneye koymaya ve uygulamaya pek elveriþliydi. Ama bu elveriþlilik geri baðlanýmla üreten emek gücünün doðasýna uygun deðildi. Bencilliðe uygun olan kolektif üretime uygun deðildi. Ýþte groteski ilik içinde saklý geliþen düþüncelerle fantezi olan kiþisi sahiplik bu yansýmalarýyla uygulamaya kondu. Ne var ki kiþisi sahiplik geri baðlaným yasalarý referansý içinde olmakla meþru olmuyordu. Üreten süreç olmamakla sürdürülebilir olmuyordu. Þu hâlde ortamýn düzensiz enerji stresini artýran bu fantezi düþünceye önce meþruiyet kazandýrmak ve sonra da sürdürüle bilirlik çevrimleri kazandýrmak gerekiyordu! Kiþisi fantezili düþünsel mana anlamasý; nesnel, somut ve neden sel dayanaklardan yoksundu. Hiçbir þey kiþisel sahipli bir tutumla baþlayýp bu düzleme gelmiþ olmadýðý için fantastik düþünceli bu tür uygulamanýn doðru dürüst hiçbir nedeni bulunamýyordu. Kolektif oluþun geri beslenici, referanslarý ve meþruiyeti somut ve nesnel oluþlarla gruplar arasý ittifak antlarýyla çevrimliydi. O halde kiþisel sahipliðin geri beslenilir, referanslarý ve meþruiyet ekseni de kendisi gibi fantezi (ütopik) düþünceyle, yine kendisi gibi hayali soyut ve öznel olmak zorundaydý. Üreten grup sahipliði yerine hayali bir El sahipliði söylendi. Üretme meslek sahipliði yerine yaratma söylendi. Üreten gruplarýn ittifak yapan irade kararý gibi El’in de sahipliði nedenle irade ve takdiri vardý. Gruplar arasý ant içen ittifaklar yerine de El ile ahit inancý üzerinde iman sözleþmesi yapýlmýþtý. El anlayýþý, El malik El Mülk tanýmlamasýyla; El mülkün sahibi yapýlýnca, gruplarýn ne sahipliði kaldý ne iradesi kaldý. Ne meslek patent bilgisi kaldý. Ne de üreten iliþkiler içinde üretim hareketinin nesnel ve somut oluþu kaldý. Tarihsel oluþ, tarihi bilinç ve kolektif hafýza berhava olmuþtu. Bilgi sýfýrlanmýþtý. Geçmiþ; zorunlu ve nesnel etkileri nedenle bilinmemekle, görünmez bir karadeliðe dönüþmüþtü. Sistemin enerji düzensizliði artmakla, düzensiz enerji þimþeklerini çakýp; yýldýrýmlarýn koy veren bir alan ortamda, ortam çok çatýþmalýydý. Fantastik düþüncenin düþüncede olan birinci mana aþamasýnýn akabindeki uygulamayla ikinci aþamaya geçilmiþti. Kolektif oluþ üretim aþamasýndan sonra çekim ve çevrimin ekseni olmaktan çýkarýldý. Aktarýlan kolektif güç yerine El mana anlayýþý kondu. Artýk bütün olup bitenler yani kolektif oluþ dahi El mana anlayýþýyla anlatýlýp anlaþýlýyordu. Unutturulan; baþlangýç olan, geçmiþin þimdiye neden sel olmasýnýn hafýzalarda silinmesi ile hafýza travmasý yaþanandý. Tufanlar yaþanandý. Tufanlar bu travmalarýn anlatým biçimiydi. Sürecin odaðýna somut olan yerine soyut El mana anlayýþý kondu. El’in sözü neden yerine geçen bir neden olmuþtu.
1044 
 Nasýl Yaþar Nasýl Ölürüz 17  (Bayram Kaya)

Oksijensiz soluma mý oksijenli soluma mý hangisi bir karar üzerine bir kes de olan yaratýlmýþ canlýlardý? Oksijeni olmayan dönemde oksijenli soluyan canlý oluþun kararýný almýþ olmak hem olasý deðildir hem de bir karar üzerine yaratýlmýþ olma tezinin olup bitene göre geçersiz oluþudur. Böyle olunca canlýya ve hayata bakýþýmýz çok farklý olacaktýr.
1045 
 Manadý Sahiplik 1  (Bayram Kaya)

Mana anlamasý sosyal evrimle kýlýktan kýlýða girmiþti. Dört mana anlamasý saptamak olasý. Ýlki totemi mana anlamsý. Ýkincisi Ýlk ve ön ittifaaký mana anlamasý. Üçüncü olarak köleci mana anlamasý ve anamalcý mana anlamasýdýr. Ýlk kararlý mana anlamasý totem yapýlarla ortaya konacaktý.
1046 
 Eksen Çaðý 8  (Bayram Kaya)

Bu ardýþýk ikizleþmeler nedenle Marduk; elli kollu. Elli kulaklý. Elli gözlüdür. Bu söylem hem tekil olmanýn hem de tekil oluþtaki sentez katkýnýn söylemidirler.
1047 
 Eksen Çaðý 5a  (Bayram Kaya)

Gizleme iþinde kolektif oluþ bilincinin üzeri El mana anlayýþlý þal ile örtüldü. Yani kiþisi sahipli bencil oluþ heyecaný ile iyi bir illüzyon veya göz baðý kurnazlýðý yapýlacaktý. El mana anlayýþý içinde de birbirini takiben ilahlardan yansýmayla, ilah yerine monark El mana anlayýþlý El'ler ortaya çýkacaktý.
1048 
 Teslimiyet 9  (Bayram Kaya)

Pabucu dama atýlan feodaller iþ görebilmek için bankerlerden (burjuvadan) borç alýyordu. Bu nedenle feodaller faiz kýskacýnda inim inim inliyordu. El zamanýnda faiz olmadýðý için faizi ahit yasalarý içine konmamýþtý. Yani feodaller El ‘in ürünü olmakla dini ahitler de feodal iliþkilerin ürünüydü.
1049 
 Nasýl Yaþar Nasýl Ölürüz 8  (Bayram Kaya)

Bunlarýn hepsi 48i verir ama bunlarýn her birinin iliþkisi ve iliþki düzeni ve baðýntýsý, çekme itme; özellik ortaya koyma, özellik kazanma baðýntýlarý hiçbir zaman ayný deðildir. 44+4=48 baðýntýsý, 34+14 = 48 baðýntýsýný çekmez.
1050 
 El Kavgalarý 11  (Bayram Kaya)

Böylesi bir iddia sahibinin zelilliði sineði de vücuda getiremez olmasý demekti. Ki bu nedenle bu iddia sahibine de deli deniþle gülünüp geçilirdi. Çünkü o günkü kiþilerimiz El kavramýný da kendisi varlýðý ve yokluðuyla biliyordu. Deðilse El’i evreni yaratmasýyla bilmiyordular. Kiþi, El olaný kendi gibi duygu ve düþüncesiyle; kendisi gibi mal mülk sahibi olup olmamasýnýn gereksinilmiþi olmakla görüp tanýyordu
1051 
 Nasýl Yaþar Nasýl Ölürüz 14 / 3  (Bayram Kaya)

Hayat suyun eseri deðil üst üste kuantum birim zamanlý süreçlerin eseriydi. Su hayatýn yeðlediði seçenek enstrümanlardan sadece biriydi. Bu seçilimle de en önemli biriydi. Su hayat için hayatýn seçmesine önemli olan deðildi. Aksine su hayat tarafýndan seçildiði için hayat kendisini bu seçimle sýnýrlamasýyla önemli olandý.
1052 
 Kesim Bölgesi 3  (Bayram Kaya)

Tapýnak buluþmasý dediðimiz seremoni içinde tapýnaklar doðurtaný belli olmayan kutsal doðumlara da sahne olacaktý. Gruba ait kimi kadýnlar (natidumlar) bu tapýnak alanlara gelecekti. Gece Ay doðmadan karþý taraftan gelen doðurtanlarla cinsel temasta bulunacaktýlar. Karanlýkta olan bu temas nedeniyle doðurtanýn totem aitten olup olmadýðý bilinmemekle, doðum kendi totem aitte sinden olmuþ gibi deðerlendirilecekti. Bu seremoni, sosyal mantýk içinde ilanen kardeþ olmanýn geçiþ ritüeliydi
1053 
 Hafýza Mantýk 5  (Bayram Kaya)

Devam eden yazý.
1054 
 Osmanlýda Kýsmi Bir Etkin Hafýza 12  (Bayram Kaya)

Bizzat Yehova diyordu ki; "siz ki Yahova'yý kendinize Elohim seçtiniz; O da sizi dünyanýn bütün diðer kavimlerinden ayýrýp, kendisine sizi kendi kavmi seçti."
1055 
 Düþünce Üzerine Düþünceler-4-  (NUH KENÝÞ)

Düþünmeye devam ediyorum arkadaþlar,yalaným yoktur bilirsiniz.Ben düþündüm mü tam düþünürüm bunu da bilin...
1056 
 Teslimiyet 8  (Bayram Kaya)

Ýþte baþarýnýn sýrrý buradaydý. herkesin hýrsýz olduðu yerde hýrsýz olamazdýnýz çünkü çalacaðýnýz bir þey yoktur. Ama herkesin doðru olduðu yerde doðru ile olanlar hýrsýzýn çalacaðý þeylerdir. Siz doðru olun ki hýrsýz eðri olabilsin.
1057 
 Neredeyiz?  (altansan)

herkesin etrafýnda kalýn duvarlar var
1058 
 Ýlk Çað Metin Çevrilerine Bir Hassasiyet  (Bayram Kaya)

Sözcük var ön ittifaklarda hiç karþýlýðý ve yaþantýlaþma þekli yoktur. Ama sanki ön ittifaklarýn bir kullaným ve yaþam þekli gibi kullanýlýrlar' Sözcük var dünde de, bugünde de, sesteþ oluþla kullaným söyleniþi ayný fakat içerdikleri anlam oluþla çok farklýdýrlar.
1059 
 Ýdealize Etmek 2  (Bayram Kaya)

Bir enerji durumu olan elektron davranýþýyla sosyo toplumsa davranýþa gelen tarihsel düzlem baðýntýsýný ilk bakýþta ve ilk duyuþta kavramak zordur.
1060 
 Yaþantýlaþma 2  (Bayram Kaya)

Þu halde egolu bilmelerin ötesine taþan karmaþan bilgiyi ortaya koyan güç, karþýlýklý yükümle gerektirmeler içinde oluþla, gerçekleþtiren toplumsal güçtür.

Önceki Sayfa  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60  Sonraki Sayfa




son eklenenler
Ölçü 4
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 3
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 2
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 1
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Hemcinsler A
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © , 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.