• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe |
941
|
|
|
|
Kiþi mülkü olan topraklara dikitler konacaktý. Bu dikitler o mülkü o kiþiye veren El mantýðýnýn dikitiydi. Yontu konan yer El takdirli iktisaba istinaden bu tür El iktisapla El topraðýný koruyuculuktu. Koruyucu týlsým denen bu tarz taþ dolmenler özel mülk olan yerlere dikilecekti. Bu dikitler anonim olandan, anonim olmayan sürece geçiþteki hafýzalarý, þimdisi ile geçmiþe baðlýyordu da.
|
|
942
|
|
|
|
Bu kendi mantýðý içinde çaresizce tam bir sýkýþmýþlýktýr. Tescil transferi yaptýðýnýz sahipliðiniz ile yoksulluklara sadakayý, köle azat etmeyi vs. El’i anarak yapmanýz da yanlýþý doðru kýlmaz. Kolektif oluþa göre sadaka, zekât verdirme iþ meþruiyetsizliði, zaten El’in ecel teri döktüðü bir meþru olma mantýðýdýr.
|
|
943
|
|
|
|
Karþýlýklý yüküm içinde üreten gruplarýn yaptýklarý takas süreci, gruplarý birbirine karþý yeniden ve yeniden üretime yükümlülüðü içine soktu. Böylesi bir yükümlülüðü ön gören üretim hareketi içinde köleci sistemin dediði gibi bir arz ve talep giriþmesi nerede, nasýl yapacaktý? Unutmayýn ki ne açlýk ne savunma ne cinsellik arzda deðildi, talep te deðildi.
|
|
944
|
|
|
|
Siz bir olanla, birlikte gideni; yani bir olan ve birlikte giden Nemrut’u da; Ýbrahim’i de; koþullarý içinde olukla kendinizde arayýnýz. Siz bir olanla, birlikte giden çoðu durumun içinde; Ýbrahim’i bir yana koyup umutsan oluþla kutsayaný olursanýz; Nemrut’u bir yana koyup sövenle döver oluþun lanetçisi olursanýz; Yalýn beklentiler boþ yeredir. Kaçýnýlmaz oluþla Ýbrahim’i nemrut yanýyla, Nemrut’u da Ýbrahim yanýyla kavga ettireceksiniz.
|
|
945
|
|
|
|
Bir arabayý ortaya koyan vidayý, somunu yapmak; motor kalýbý dökmek, diþliler üretmek vs. gruba ait otomotiv olan sürecin; uzman sahiplik olukla sürecin parçalý durumu olmasýydý. Uzmanlýk olan parçalý iþler otomotiv içindedir. Tümü birden saðlýk sektörünü verecek olan; diþçi, radyolog, biyolog, ürolog, kardiyolog, dâhiliyesi, kulak burun boðazcýsý, kalp cerrahý vs. hepsi gruba ya da sektöre ait genel saðlýk içinde parçalý uzmanlýk iþidirler.
|
|
946
|
|
|
|
Egemenlik Osmanlýdaki gibi taat, itaat, biat ve ibadet üzerine deðildi. Daha sonradan anlayacaðýmýz gibi Mustafa Kemal'in egemenlik anlayýþlý özü "köylü milletin efendisidir" sözünden çýkaracaktýr. |
|
947
|
|
|
|
Bilimsel olaný söyleyen biri bilimsel düþünce sahibi olmayabilmektedir. |
|
948
|
|
|
|
El bize, sahibi olduðu mülkü sayesinde, takdir ve kader kavramlarýyla üzerimize öðrenilmiþ çaresizliði enjekte eder. Bununla kalmaz insanýn emeðine, insan bilincine yabancýlaþmasý üzerindeki kaybettirme korkusu olan rýzk, nasip kavramýyla üzerimize-üzerimize gelir. Yani El sistemi hep bizim kaybetmemiz üzerine sarmalayýþý inþa etmekle; adaleti de buna göre inþa eder. Þu halde El’in adaleti bize kaybetme korkularýmýzý öðrenmemizdir.
|
|
949
|
|
|
|
Tek hücreli, ölümsüz bakteri yaþamlý düzlem içinde simbiyoz yaþam kendisine, hücre sentezine doðru giden yeni bir alan açmýþtý. Bakteri yaþamlý teorik ölümsüzlük insan gibi ölümle bilgisayarlý hayatý tadýyordu. Ýþte kazanç buydu. Bu kazanç geleceðe ne getirir ne götürür bilenmez. |
|
950
|
|
|
|
Yeni inþa, eskinin envanteri üzerine oturup eskinin envanterlerini tepesi üzerine döndürmekle tüm kötülüklerin ana kaynaðý olacaktý. |
|
951
|
|
|
|
El takdirli sistem, üretim hareketi içinde tek kontrol edendi. Bu süreç içindeki zorunluluklarýn üzerini örttü. Bu enfeksiyon öznel kontroldeki sahipliðin pozitifliðini, artýrýldý. Emeðin pozitifliðini negatifliðe kaydýrdý. Kiþinin üreten emek gücü sahipliðini deðersizleþtirirseniz emek; mal-mülk sahipliði olanlara boyun eðer. Emek gücü El’e ve efendilere ram olur. Hem de bir daha kolay kolay uyanmamak üzere damardan afyonlu ilaçlarla El’e boyun eðer.
|
|
952
|
|
|
|
Bu El kavgalarýnýn kimi, El’in El’e üstünlüðü olan kavgalardý. Sentezci yapý içinde hangi El’den yana olacaklarýný bilememenin; hangi El’i destekleyeceklerini bilememenin sonucu sonrasýnda olup biten durumlar sanýyorlardý. Böylece çoðu Tüm süreci, El kavgalarýyla açýklýyorlardý.
|
|
953
|
|
|
|
El kime ve neden; kendisini tanýtmanýn gereðini duyuyordu? El kolektif olanlara kendisini tanýtma gereði duyuyordu. El, kolektife ait olan; üretim güçleri ve üretim hareketi sahipliði üzerinde yaptýðý katakulli ile emek gücüne kâr, ticaret adý altýnda sahip oluyordu. Bu sahip olma arzusuyla kendisini ortama “tanýnma”, ediyordu. El kolektif sahiplik olan duruma bir illüzyon yaptý.
|
|
954
|
|
|
|
Devri sadet (sadet devri-mutluluk çaðý) bitmiþ; hýrs, tamah, kin, gözyaþý, içinde hasedin, fesadýn da sürece karýþtýðý toplumsal tedirginliklerle sarsýlan yeniçaðlar baþlamýþtý. Ýnsanýn insana tahakkümü baþlamýþtý. Tahakküm, adaletli ve adil olmayý söyleyen süreçti. Saltanat ve devletlû olmak baþlamýþtý.
|
|
955
|
|
|
|
Bu nedenle Abraham'a mal mülk köle verip bu tarz El olucu yasal mal mülk sahipliðiyle Awram halklarýn babasý kýlýnýyordu. Dünyevi ve uhrevi yönetici oluyorlardý. Bu geçiþkenlikle Ab ra Ham, Ha mu-ra-ba'nýn tersten okunmasýyla uhrevi ve dünyevi yönetirlikle Ýsrail metinlerine geçen bir kayýttý.
|
|
956
|
|
|
|
El anlayýþlý düþüncenin, kolektif ittifaký parçalamasýndan sonra kendisinin izole bir ihsas ve ihdaslarýný ortaya koymuþtu. Kendini ihsas ve ihdasla oluþan El süreci sonrasýndaki dönem El tevhitçi oligarþiler dönemidirler.
|
|
957
|
|
|
|
Köleci yapý içindeki kul veya yeni mücadelesi içindeki kulluða karþý hayýr diyen insan, özde neye karþý demokrasi mücadelesi verdiðinin ve neye karþý demokrasi anlayýþ birliði yaptýðý sýnýf mücadeleli bir bilinci oluþmadýkça; herkesin kendi dini, herkesin kendi demokrasisi vardý! |
|
958
|
|
|
|
“Kullarým” diyen Osmanlý padiþahý da bir köle sahibi olan ya “seyitti”. Ya efendi ya sahibim” demekti. Egemen güç, ne zaman bir uyuþturan ortama; kitleleri biat yönünde senkronize eden bir söylemlere gerek duyduysa lümpenler (hiçbir deðiþilen emek deðeri üretmeyen büyücüler, medyumlar, fal bakýcýlarý, kader kýsmet çiler, hýrsýzlar, mafya ve çoðu din adamlarý) hemen orada boy vermiþtiler.
|
|
959
|
|
|
|
Tekrarlarsak bu oluþumlar var oluþun, akýþýn, kesikli sürekli durumlarý içinde olmasý ile olgu ve oluþlardaki süre durumlarýn yasasýydý. Klorofil enerji bandý içinde mitokondri olamýyordunuz. Lityum atomu içinde alüminyum enerji bant seviyesiyle iþlev durum olamýyordunuz. Atom ve moleküler de polimerler de enzimler de hücre de doku ve organlar da sosyo toplumlar da böyle zýt ve yansýma iþlev entegrelerle oluþuyordu.
|
|
960
|
|
|
|
Mütekabiliyet esasý olan denklik totem meslekli “üretim hareketi” ile “grup sektör hareketi içinde” ittifaký belirlemiþti. Kolektif lige göre belirleniyordu. Kamusaldý. Kiþi sahipliði yine bir grup içi kolektif üretim olan “üretim iliþkisi içinde” kiþinin “yeteneðine göre olan kiþi emek ve emek gücü” sahipliðiydi.
|
|