• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe |
581
|
|
|
|
Yer ve gök kavramý eskinin depo hafýzasý içinde ilk ittifaký yapan aþaðý topraklardaki tarýmcý gruplarla yukarý topraklardaki tarýmcý gruplara söylenen ayýrt edici, tasnif edici bir söylemdi. Yer kavramý Sümer grubu ifade ediyordu. Gök kavramý yukarý topraklardaki Göklü çoban Akatlý grubu ya da kiþileri ifade ediyordu. Ýþte El bu kabilden “Yer ve gök topraklarýný size verdim” diyordu. |
|
582
|
|
|
|
5 farklý eylem de 5.2 =10 saat ile kiþi üzerinde kalkacak olduðundan kiþi, 10 saatlik kolektif boþalmalý bir boþluk alan kazanýr.
|
|
583
|
|
|
|
Traktörle üretim yapan totem meslekli kiþi becerisi vardýr da; traktörü, ekici hareketleri, emek gücü olmayý ve deðiþilmeyi kolektif oluþun dýþýnda sil baþtan üreten bir tek insan yoktur. Bu hususlarda bir tek insan sahipliði yoktur. Varsa bu baþka bir (EL) hiledir. Sürecin kiþi sahiple olmadýðýný olsa bile kolektif baðýntý olmadan geliþip süreçler ortaya koyamamakla zorunlu olamadýðýný gördük.
|
|
584
|
|
|
|
Yani kolektif birimli süre durum olduðu müddetçe fedakarlýðýn kolektif süreç içindeki geri baðlaným koþullarýna, sürekli kýlýcý bir etki yapýyor demektir. Fedakâr oluþun sadakatin vs. baþlangýç koþullarýný çevrime sokmakta bir geri etkimesi vardýr.
|
|
585
|
|
|
|
Seçilmiþ mesajcý (vahiyce) güç “Ben de sizin gibi bir insaným” dese de seçilmiþ özel mülk sahipliðine aklý erik misyonlarýyla ortamý etkileyenler kavim üstü oluyordular. Mesajcýlar (apilular) ittifaklarý önce mülkün sahibi ekseninde parçalayacaklardý. Sonra ganimetçe bir mülk sahibi ekseninde tevhit inancýna dönüþecektiler. |
|
586
|
|
|
|
Bunlar köleci sürecin hemen baþýnda olan söylemlerdi. Arada geçen onlarca sene sonra deðiþen nesille birlikte unutulanlardý. Kolektif geçmiþin motifleri köleci mantýða adapte olmuþ kiþiler elbette abuk sabuk gelecekti. |
|
587
|
|
|
|
Evrim düþüncesi, insan olmadan hiçbir varlýðýn anlam kazanmayacaðý gerçeðinden hareketle insan, doða ve tüm varlýklarý nesnellik çerçevesinde ele alýp inceleyen bilimsel objektif düþünce biçimidir.
|
|
588
|
|
|
|
Sosyal saðlatma süreçleriyle yalýtan kabuðu aþmak, olanaklý deðildi. Kabuðu açan süreç ancak üreten iliþkilerle ve üreten iliþkinin dýþa açýlmasýyla olasýydý.
|
|
589
|
|
|
|
Filiz üst üste durumlarla var olmasa nasýl teyze olacak, nasýl doktor olacak, nasýl eþ, dost, düþman, kötü kiþi vs. olacak. Anlaþýlýr olsun diye anneyi (özdeði-Filizi) dört süper durumla sýnýrlayalým. |
|
590
|
|
|
|
Birileri çýkýyor sizi tarihsel akýþlý kolektif bilince; kurucu inþaya; inþanýn temeli üzerinde kaostan kaçýnýcý sistem doðrultmasýyla düzensiz enerjiyi düzenli enerji akýþýna çevirmeðe çaðýrýyordu. Köleci tevekküle biate çaðýranlara karþý birileri sizi: sömürü gibi soygun gibi cinayet, darp, hýrsýzlýk, gasp gibi kaos durumlardan kaçýnmaða çaðýrmakla; þeytan oluyordu!
|
|
591
|
|
|
|
El sahipli parçalanan süreçler adeta totem yapý gibi o sahiplik etrafýnda gevþek bir monarþini yalýtýma içine çekildi. Kiþi sahipliðin þartlarý kendi sahipliðinin özelliklerine göre El mana ittifaký yaptýðý kiþilerle bu yapýlar içinde kendi El iman ahdini olgunlaþtýrdýlar. Düzenin çekirdek inþasý bu gevþek yalýtým içinde olmakla yürürlüðe koydular.
|
|
592
|
|
|
|
Bizim yasalara göre olmayan tekillik (belki de tekil entegrasyon) parçalanýr. Parçalanmayla tekillik evrenimizdir kuantum tanecikli dalga giriþimidir. Belirme eþikleri ile var oluþ baþlar. Patlamayla tekil bütünsellikteki konum, tanecik dalga baðýntýsýna parçalanmakla evrenimiz öncesi kuantumla, olur. |
|
593
|
|
|
|
El kendi üzerindeki tekil durumuyla kolektif olamamanýn meþruiyet siz ligi, inþaca olmaz lýðý, üretmez ligi, iradesiz oluþu vs. hep vaatçe olan bir enfeksiyonla ve kura çekimiyle (keyfi rýzk daðýtýmýyla) kiþileri bencillikleri etrafýna kendisine çekip, kiþileri vaat ile tehdit ile kendisine inanýr ve mürit yapacaktý. |
|
594
|
|
|
|
Bu tür koordinasyon (eþgüdüm) ortaya koyucu oluþ eðilimleri çekim alanýnýn özeðini (ekseninin) oluþur. Doða (bütünlük) güdümü içindeki kiþiler, bu eþgüdümle doðaya doðru yönelim birliði içinde olurlar. Bu tür zorlu durum içindeki kiþiler senkronu tutturmanýn git gel sürecini yaþarlar.
Yani senkron ortaya koyan ve senkron olmayan git gel oluþlar, kolektif öznenin seçme ayýklamasýyla süreç tekrarlarý deneyimleri yaþanýr. Adeta zaman hayatýn düþe kalka olma deneyimleri için vardýr. Burada bilen özneler anlaðý deneysel zamaný azaltýr ve hýzlandýrýr.
|
|
595
|
|
|
|
On bin yýl önceydi, mitolojide yer alan bir efsanede anlatýlanlar dünyada var olan eski uygarlýklardan bahsetmekte. |
|
596
|
|
|
|
Varlýk yoklukla olasýdýr. Düzen düzensizlikle olasýdýr. Tümlük eksikle olasýdýr. Gel olan git olanla olasýdýr. Yokluðun yerine ölümü koyun. Düzensizliðin yerine ölümü koyun. |
|
597
|
|
|
|
Düþünüyorum, o halde varým... |
|
598
|
|
|
|
Neydi Mamon’un ruhu? Herkesin olaný, bir kýsým seçilmiþ kullarýn özel malý mülkü yapý vermenin meþruiyet ligine çevirmekti. Güncel deyiþle; herkesin payý olmakla üretim iliþkileri olan toplum sal gücün eseri olan ürünleri ve müþtereken kullanýlan doðal kaynaklarý; kapitalizm adýna paraya, ranta, çevirmektir.
|
|
599
|
|
|
|
Yalýn bencilik kendine göre olaný bilendir. Kendisine dýþtan saðlama yapmak için her þeyi emreder. Þimdiki anlayýþýmýza göre salt saðlama yapmak için bencillik eylemlerinize kötülükleri de emreder. Bencillik tutumu; som ben ile dýþ dünya arasýnda olan “ en az dýþ dünyanýn içeri alýnma” baðýntýsýnýn anlayýþýdýr |
|
600
|
|