• ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Sinema ve Televizyon |
161
|
|
|
|
Fuoshan'da yaþayanlar, yeteneði olsun ya da olmasýn dövüþ sanatýna ilgi gösterdikleri gibi, dövüþ ustalarýna da anlaþýlmasý ve anlatýlmasý zor bir saygý duymaktadýrlar. Ustalar içinde en çok saygý duyulan, ilgi odaðý olmayý hak eden ise Ip Man ustadýr. Ip Man Usta, kiþiliði ve Kung Fu'suyla kendini kabul ettirmiþ biridir. Öyle ki diðer ustalar her hangi bir kýskançlýk, çekememezlik gibi bencil bir tutuma girmeden durumu kabullenmiþlerdir. Çünkü öðrendikleri ve öðrettikleri dövüþ sanatlarý, kendilerine alçak gönüllüðü öðrettiði gibi, |
|
162
|
|
|
|
Televizyon yalnýz aletlerinden biridir evimizin. Genellikle salonlarýmýzýn baþ köþesine oturttuðumuz oturma gruplarýnýn yemek odasý takýmlarýnýn arasýnda tek baþýnadýr. Diðer eþyalardan farklýdýr; o içerisi sürekli baþkalarý tarafýndan doldurulan ve sizin |
|
163
|
|
|
|
Eskiden insanlar az iletiþim ile ekran yüzleri olup kendilerini sevdirirlerdi. Ama her çaðýn bir zorluðu vardýr. Þimdiki nesilde baþka sýkýntýlar çekiyor, ama kameraya ýsýnmalarý daha kolay. Bu sýcaklýktan günümüz oyuncusu Kerem sayer yani Kerem Bürsinde kýzlarýn yeni gözdesi kardeþimiz, Hollywood sinemasýnda düþük bütçeli bir iki yapýmýnda oynamýþ ama bence burada kendini daha iyi gösterecektir. |
|
164
|
|
|
|
Çocukluk gözüyle hayatý ve büyüklerin dünyasýný tanýmlamak ve anlamak yetersiz olsa da büyüklerin bakýþ açýsýna göre daha doðal ve objektif olabilmektedir. Çocukluk da kendi içinde öznel tutumlar içermektedir. Dolaysýyla çocukluk dönemi, tamamen masumiyet taþýmasa da büyüklerin dünyasýyla karþýlaþtýrýldýðýnda daha doðal durmaktadýr.
|
|
165
|
|
|
|
Adam renk deðiþtirdi ve türlü boyalarla karýþýp her birimizin önüne düþtü. Adam, yarýnki dünyanýn manþetiydi. Kýrmýzý harflerle karalanmýþtý ve ne yazdýðýný okumak mümkün görünmüyordu. Bir alýn yazýsý mý, bir tükeniþ mi bir haykýrýþ mý, kimse bilemedi.
Ç |
|
166
|
|
|
|
Kýrmýzýgül’ün kafasý karýþýk mý? Cevabýný dikkatli izleyen birçok seyirci görecektir ki Kýrmýzýgül Tanzimat dönemi sonrasý dönemlerde aydýnlarýn yaþadýðý duruma benzer bir noktada durmaktadýr. Doðu batý arasýnda gidip gelmek bu ülkenin kaderi maalesef. Aydýnýndan, sanatçýsýna, sinemacýsýna, yazarýna, politikacýsýna kadar birçok insan nerde durmasý gerektiðini bilmiyor. Bilemiyor. Kafa karýþýklýðýnýn topluma yansýmalarýný kutuplaþmalarda görmek mümkündür… |
|
167
|
|
|
|
Yazarlýk adý konulmamýþ bir iþçiliktir. Mesaisi olan, çalýþaný yoran, bunaltan, stresi olan, zevk veren, emek isteyen ve sorumluluklarý olan bir iþçiliktir. Her iþ gibi kurallarý ve þartlarý vardýr. Baþarýlý olmak içinde hassasiyet gerekir. Her iþ gibi yazarlýkta da baþarý ve baþarýsýzlýk vardýr. Ýþini en iyi yapan baþarýyý göðüsleyendir.
|
|
168
|
|
|
|
Birileri evleniyormuþ...!! |
|
169
|
|
|
|
Sinema tarihi, dinin ve cinselliðinin sömürmesiyle doludur. Sinemacýlarýn en çok kullanýldýðý temalarýn baþýnda gelen din ve cinsellik, toplumun yapýsýna aykýrýlýðýyla iþlenmiþtir. Özellikle batýnýn etkisi ve medenileþme çabasý önünde dinin görülmesi nedeniyle din konusu ve dinin temsilcileri alaya alýnmýþtýr. |
|
170
|
|
|
|
Film temasal tartýþmalara kurban edilmeye çalýþýldý ve siyasi açýlýmýn gölgesinde kaldý Kýrmýzýgül’ün Türk sinemasýna katkýlarý göz ardý edilmeye çalýþýlýyor. Bir de geçmiþten bugüne gelen olumsuz imajý hedefin sapmasýný kolaylaþtýran nedenlerin baþýnda geliyor.
|
|
171
|
|
|
|
Ýnsanýn içindeki canavarý yemlediði sürece tüm adalet duygularýndan sýyrýlmasý an meselesi olabilir. Suç makinesi olmaya karar verenlerin yýktýðý deðerler arasýnda ‘güven’ duygusu da vardýr. |
|
172
|
|
|
|
Kurtlar Vadisi, büyüyen Türkiye’nin sesi olma yolunda ilerlemektedir. Dizi, kahramanlarýna bu paralellikte söylemlerle konuþturmaktadýr. Büyük Türkiye’yi isteyenler ve istemeyenleri bir potada ele alan dizi, iki tarafýnda gerekçesini dillendirerek, kararýný BÜYÜK TÜRKÝYE’yi isteyenlerden yana kullanmaktadýr. |
|
173
|
|
|
|
Tanrýkent’i izlerken teröre bulaþmýþ, bir þekilde þehirleri kana bulayan ve acýmasýzlýðýný ispat etmek istercesine canavarlaþanlarý düþündüm. |
|
174
|
|
|
|
Hangi kanalý açsam akþam vakitlerinde, bir hanzoyla gelirim göz göze... Bende mi bir yanlýþlýk, dik baþlýlýk var; yoksa kadýnlar ezilmeye mahkum mudurlar? |
|
175
|
|
|
|
Deðerlerden ve dinden uzak bir pepee ateizm bir adým yaklaþmanýn diðer adýdýr. Velilerin biraz daha saðduyulu olmaya çaðýrýyoruz. Ve tepkinizi gösterin lütfen. |
|
176
|
|
|
|
Sosyal veya siyasi bir film çekmek için yönetmenin bir bakýþ açýsý olmalýdýr. Söylemesi gereken, ileri sürmesi gereken bir tezi ya da söylemi olmalýdýr. Bunun içinde filmin alt yapýsýnýn doldurulmasý gerekmektedir. |
|
177
|
|
|
|
kitabýn ismi belki okuyucunun gözünü korkutabilir. Ama elimizde felsefenin akademisi yok. Karþýmýzda felsefenin süzgecinden geçmiþ insana dair repliklerinin göz alýcý nesri var. Sade, anlaþýlýr bir dille sinemanýn varoluþa katkýsý anlatýlýyor.
|
|
178
|
|
|
|
Sinemada önemli olan kitleyi bir þekilde etkilemektir. Etkilemek için her kurguya, müziðe, duygusallýða ve düþünceye rahatlýkla yer verilir. Yeter ki seyircinin algýyla oynanabilinsin. Tabii bir filmle algý yönetilmez, ayný tarz filmlerin üst üste çekilmesinin algý yönetimi için süreklilik gerektiðidir |
|
179
|
|
|
|
Türk sinemasý, dünya sinemasý içinde daha yer edinmemiþken ve kendi içinde daha sorunlarýný hal edememiþken; Kürt açýlýmý ve barýþ sürecinin olumlu ilerleyiþi sinema dünyasýna Kürt sinemasý var mýdýr yok mudur sorular etrafýnda bir tartýþma baþladý.
|
|