..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
En büyük mutluluk ve en büyük sýkýntý anlarýnda sanatçýya gereksinme duyarýz. -Goethe
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
ÝzEdebiyat - Yazar Portresi - asfur sonar
asfur sonar - Muhabbetle...
Site Ýçi Arama:


Sinema Yorum
  16.02.2007 10:00:07 Sinema Yorum 

Hannibal doðuyor: Filmde çok fazla psikolojik tahlil yapalým derdine düþülmemiþ, genel olarak amaç: "bir cani neden olunur"u vermekten çok," bir caninin yaptýklarýný ve yapabilecekleri"ni anlatmaktý. "hangimiz suçlu", "biz böyle olmayý seçmedik kaderimiz böyleymiþ", içerikli mesajlar da havalarda uçuþmuyor ki bu da çok yerinde olmuþ. Çünkü bu tarz filmler genelde bu felsefe üzerinden prim yapar. hoþ müfettiþle bir kaç diyalog geçiyor ama o da yeterli ve yerinde bir doz olmuþ:) Haanibalýn hayatýnýn 3 fazý var
  1) çocukluðun sona ermesi (ailesinin ve bacýsýnýn ölmesiyle)
  2) intikam dönemi(bacýsýný yiyenlere duyduðu intikam yýllarý )
  3)Canavarlýða geçiþ (intikamýný almak için öldürdüðü son insanýn, sen de yedin demesiyle baþlayan dönem ki buna yapýlan vurgu da ,amcasýnýn karýsý sonra bunun sevdiði kadýna seni seviyorum dediðinde onun "sen de sevecek ne kaldý ki" diye verdiði cevaptýr)
 

Alýnmasi gereken mesaj, bir insan kendini affedemeyeceði yola girmiþse o noktadan sonra dönüþü yoktur artýk.Ya intihar ya cinayet. hoþ her cinayet bir intihardýr.

  17.12.2006 01:23:11 Sinema Yorum 

Takva filmi hakkýndaaki yorumumdur kendisi;

 Filmdeki amaç sadelikten ve gerçeklikten uzaklaþmamak olduðundan iþi sýrtlayanlar da yönetmenden çok senarist ve oyuncular olmuþ. Bu durumu eleþtiren olduðu gibi takdir edenler de var ben takdir edenlerdenim.

 Filmin tarzini dusununce yapýmcýlar, her iki kesimin de ve en çok da orta yolcularýn izleyici kitlesini çekmek icin benimsemis diye dusunulebilir, ya da  ticari kaygýlardan uzak gordukleri gibi cikarsiz düþüncelerini gercekci anlatmýþlar da denilebilir tabi. Bu noktada da yeterince cesur bir anlatým üstlenemediði için olumsuz eleþtiri toplamýþ. Oysa hayat siyah ya da beyazda sabitlenmekten çok arasýndaki geçiþ süreci ve yaþattýðý karmaþalardýr. Yani ben yine takdir edenlerdenim :)

Filmin sanatsal tarafý; var olaný olduðu gibi gösterip yoruma açýk býrakmasý. Dikkat çekilmek istenen birkaç kesit: “Vakit” okuyor ve dukkaninda  “Ataturk ” portresi var, ayni kisi yaninda calisan Muharrem’e din isleriyle ugrassin diye once gunluk izin vermeyi kabul edip ona saygi duyarken sonra bir sahnede de ”durzu” diye hakaret ediyor. Muharrem efendi 3 milyarlik mali 9 milyara satti diye onu tebrik ediyor, “firsatlari degerlendirmek gerek dinimiz de boyle emreder” diyor. Ha bir de Muharrem’e  yardim icin ise aldigi uzun sacli arkadasin saclarini kestirtiyor. Bu karakter “gelenekci  dindar” esnaf profilini cok guzel tasfirlemis.

  Peki filmde nasil iki kesim de hosnut ediliyor. En kolay yolla, kapilar acik birakilmis. Birisi vakit okuyan da Ataturku sahipleniyor gorunuyor, sahtekar bunlar diye yorumlarken bir digeri yine ayni sahneyi “iste vakit okuyan antikemalist degildir,” ornegi olarak yorumlayabilir. Benzer sahneler zikir cekerken kendilerinden gecen insanlar, kizinin ilaciniz diye seyhe sundugu bira mi serbet mi oldugu belli olmayan sahnede ve tabiî ki Isra süresi 81. ayetle  baslayip, Nazim Hikmet Ran’in siiriyle sona ermesinde de vardi.

   Simdi Muharrem’in ruh hali ise anlatilmak istenen esas konu. Filmden hic zevk almayanlar Muharremi gereksiz bir kisilik goruyor irdelemiyor, bunlar genelde dalgaci tayfa genclik :) Biraz daha dikkatli izleyince Muharremin kendisinin de ozetledigi uzere           “Sadece iyi bir insan olmak isteyen, ice donuk, kurnazlik yapmayan ya da yapamayan ve inancli bir insan” filmi basindan sonuna kadar bir butun olarak ele alip ne olabilir bu filmdeki mesaj diye dusundugumuzde de bence odaklanmak gereken 4 temel nokta var baslangicta ki ayet yani “"Deðiþmeyen gerçek geldi, sahte ve tutarsýz olan yýkýlýp gitti; zaten sahte ve tutarsýz olan er geç yýkýlýp gitmek zorundadýr!" la baþlayýp bu ayetin üzerine Ya ölü yýldýzlara götürecegiz hayatý/ya da dünyamýza inecek ölüm" le bitiriyor. Bu sonuca ulaþýrken de Muharem’in saf temiz inancýný sýradan ve merdum guriz haliyle yasarken, topluma ve hayatin icinden cikilmaz sorunlarina girdikce karmasalarinin ve dunyaya inen olumu.Filmde buraya kadar yaþanan buhranlar çok gerekçi ve yerinde olmuþ ancak karamsarlik daha agir basmis ve

unutulan çok önemli bir gerçek var “Bu kapý, umitsizlik kapisi degildir”

 

 


 

 



Herkesle paylaþamayacaklarýn vardýr. Herkesle paylaþýlmaz onlar; çünkü anlatýlacaklarýn deðerini ancak hissedenler anlar. Yapmak istediklerinden farklýdýr yaptýklarýn ve her sabah aðlayan bir kalple uyanýrsýn..Kurtulmak istersin, kendinden baþlayarak hepsinden ve herkesten..Sonra bir ses gelir derinlerden:”Beni istemiyormuþsun artýk öyle mi der..” Haykýrýrsýn tüm gücünle: “EVET ÝSTEMÝYORUM”..Cevap verir o da:”Gitmemi istiyorsan bil ki; ben gidince geride hiçbir þey kalmayacak; çünkü sen benden ibaretsin artýk..” Ýþte o zaman anlarsýn ki kurtuluþ bu akýntýda boðulmayý göze alabilmekle baþlar...

 


 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © asfur sonar, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.

 

Bu dosyanýn son güncelleme tarihi: 06.05.2024 22:52:58