• ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Sinema ve Televizyon |
141
|
|
|
|
Film boyunca þehirlerde yaþayan, koca binalarda gündelik hayatýný sürdüren insanlarýn plastik hayatlar yaþadýðý hissine kapýlýyorsunuz. Helikopterin çarptýðý ve alev alan binalar, kurþun yaðmuru altýnda delik deþik olan havalandýrma bölgeleri, kovalamalar |
|
142
|
|
|
|
Duydunuz mu? Radyo Televizyon Üst Kurulu , şarkıcı Nez ve Hülya Avşar'ın reklamlarını fiziksel ve zihinsel ahlaka aykırı bulmuş!... |
|
143
|
|
|
|
Film içinde film ve hatta kendini anlatan film diyebiliriz Adaptasyon’a. Zekasýna hayran olmamak elde deðil senaristin ve oyunculuðuna hayran olmamak elde deðil Cage’in.
|
|
144
|
|
|
|
Televizyon seyredersiniz deðil mi?Hemen hepimiz belirli saatlerde, belirli programlarý seyrederiz.Tv ler özelllikle akþam saatleri açýk olur evlerimizde.Evin reisleri babalarýmýz dedelerimiz akþam saatleri hemen evin gençlerine ''haberleri açýn da izl |
|
145
|
|
|
|
Ve Galatasaray bir “ilk”e daha kalýbýný bastý.. |
|
146
|
|
|
|
Günümüz toplumlarýna ve yönetme anlayýþlarýna uygun görünmemesine raðmen, ya þu an yaþanan geliþmelere paralel bir mantýk öne çýkarýlýyor ve size gösterilen yol bunu iþaretliyorsa? Büyük reis kulelerin yýkýlmasýndan sonra ülke içi özgürlüðü biraz týrpanla |
|
147
|
|
|
|
Bir Yudum Ýnsan yeniden ve daima ekranlarda.... |
|
148
|
|
|
|
Nesnelere anlam yüklemek…
Gökyüzüne çizilen þemsiye, ahtapot…
Sevgiliye verilen mendilin, her durumda ve her þartta anlamýný korumasý…
Bana gerçek çözümün aklýmýzda deðil, yüreðimizde olduðunu düþündürdü.
|
|
149
|
|
|
|
Gittikçe çeþitlenen güzel sanatlar okullarý ile günümüzde kiþiler, teoride ve pratikte sultanýmýzýn yetiþme ortamýndan çok daha fazla þansla dolu deðil mi sizce de? Görünüþte öyle ama neticeye bakýnca anlýyoruz ki deðil!
|
|
150
|
|
|
|
Sanatta ve sinema da devletin parmak izleri aranmalýdýr. Ýhmal edilen, gözden kaçan bir konudur. Belki de bilinçli olarak deðinilmeyen bir konudur. |
|
151
|
|
|
|
Maalesef Türkiye, hala yabancý senaryolarý aþýrýp Türkçeye çevirmekle meþgul… Hala Avrupa ve ABD’de çok tutan yarýþmalarý kendi kanallarýna uyarlamakla vakit geçiriyor. Üretmek ve kendinden olaný sunmak þu aþamada hayal gibi…
Aslýnda bu durumu sadece sinema için söylemek yanlýþ. Sinema görünenlerden sadece biri… |
|
152
|
|
|
|
Gündüz kadýnlara yönelik hazýrlanan toplumsal güveni, deðerleri zedelemeye yönelik programlarýn önü alýnamýyor. Hiçbir amacý ve hedefi olmayan sýrf reyting kaygýsýyla yapýlan programlar ne kadar iyi ve güzel olan varsa yýpratmaya çalýþmaktadýr. Adeta kötülüðü ve çirkinliði akýllara ve kalplere kazýyarak insanlarý insanlara ve topluma karþý ürkek ve korkak hale getirmektedir. Kurgulanan programlar; ne kadar küfür, hakaret, alay, küçümse ve cinsellik konusu içerirse o kadar seyredilir düþüncesiyle çekiliyorlar. Hemen hemen bütün kanallarýn ayný tarz programlarý yapmasý izleyicilere alternatif programlarý gerekli kýlmaktadýr. Bu boþluðu az da olsa dini ve ideolojik kanallar yerine getirmeye çalýþmaktadýr. Ancak bunlarýnda izleyici kitlesi sýnýrlýdýr.
|
|
153
|
|
|
|
Türkiye sinemasý ve seyircisi için üzücü olan Uzakdoðu sinemasýndan mahrum olmasýdýr. Daðýtým þirketlerin ve anlayýþýn Amerikan tekelinde olmasý bu mahrumiyetin baþlýca nedenleridir. Uzakdoðu sinemasýný takip eden Amerikalýlar, uzak doðunun birçok filmini taklit ederek önümüze sererken, filmleri kendine mal ederek, bizleri aldatýyor. Bu aldanmanýn kurbaný Türkiye seyircisi olmaktadýr. |
|
154
|
|
|
|
Matrix çýlgýnlýðýnýn üzerinden dört yýl geçmesine raðmen gündeminizden düþmemesi hayra alamet olabilir mi? Ya da þöyle soralým; Bu filmde ne var ki sinemayla ilgisi belli bir çizginin üstüne çýkmamýþ olanlara bile cazip geliyor, adeta bu çýlgýnlýðý yaþama |
|
155
|
|
|
|
Lynch’in görsel kılavuzluğunda inen maskeler, balo ertesi bir burukluğu yaşayacak hep yüzlerinde... |
|
156
|
|
|
|
Kendisi tam bir Meddah’týr. ‘’ Meddah : Bir topluluk önünde çeþitli hikâyeler anlatan ve taklit sanatý yapan kiþiye denir. Meddah genellikle karakterlerin seslerini, mimiklerini ve hareketlerini konu içinde canlandýrýr. Abartýr, mübalaða yapar.’’ bu tamamý ile anlatan kiþinin baþarýsýna baðlýdýr.
Bu konuda Uður yücel tartýþmasýz bir sanatçýdýr. Sakýn anlatýmýmý Cem Yýlmaz ile karýþtýrmayýn kendisinin gösterisi farklý bir gösteridir. |
|
157
|
|
|
|
Aða dizileri Ýstanbul’daki Laila’larý bulunduklarý bölgeye taþýyor ve orada da çok renkli bir hayatýn yaþanabileceðini gösteriyordu. Nitekim çok geçmeden gazetelerin ‘kýroyum ama para bende’ mantýðýný gözeterek verdikleri Diyarbaký |
|
158
|
|
|
|
Çeþitli yayýn organlarýnda yayýnlanmýþ, ve güncelliðni yitirmediðini düþündüðüm bir yazý. G.Ö.T hakkýnda düþünceþlerinizi yazarsanýz sevinirim |
|
159
|
|
|
|
Loþluðun, karanlýðýn, aðýr hareketlerin filme hâkim olduðu Meleðin Düþüþü, bir aile dramýný sessizce haykýrmaktadýr.
|
|
160
|
|
|
|
Konu olmasa da paralý askerlerinde merhamet duygusuna sahip olduðunu, geride kalan kadýnýn kurtarýlmasý gerektiðiyle; Amerikalýlarýn Sýrplarý avladýðý gibi saçmalýklarý duymak ve izlemek zorunda kalmak, Hollywood’un algý yönlendirmesini her fýrsata izleyicinin kafasýna kafasýna vurduðunu görmek acý veriyor. |
|