..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Özgür insan, denizi daima seveceksin. -Baudelaire
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri



Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  


 


 

 




Arama Motoru

ÝzEdebiyat > Þiir > Sürrealizm > ahmet aþkýn




12 Ekim 2004
Papatya  
yanýlgý

ahmet aþkýn



:BAID:
ADI : PAPATYA

trajik bir gecenin ardýndan
ansýzýn yok oldu; düzensiz ve ansýzýn
yüreðimde kocaman bir boþluk
Fansýzca kitaptan çýkardýðým birkaç not
ayrýntýlý ve kesin
kýsa ya da orta uzunlukta metinler
birkaç yüz sayfa öykü ve masal savruklarý
usun alabileceði her türlü karamsarlýk
fiziki çaba ve yoðun dürtüsel heyecan anlarý
Ýspanyolca bir nüsha; gölgeli gizeme bürünmüþ
yedi güne ayrýlmýþ
ateþleri tüm Ýtalya ve Fransa’yý boðmakta
gizemli ve yalýtýlmýþ dünyasýnda
yedi günde yedi ölümle süren


söz vardý, gerçek onunla yüz yüze gelmeden
parça parça, kötülüðe yönelik istemin alaþýmý
zavallý bir günahkarýn yaþamýndan baþka bir þey olmayan
ýssýz kutsallýðýn dipsiz kuyusunda
kutsal rütbeleri alýp-satan
- bir aynadan ve bilmece gibi -
tek bir taht için iki imparator
düþünsel yaþamýn sýnýrlarý
kýrýlgan nesneler,resimlenmiþ anlar
doðanýn maymunu yaþam
saatin, usturlapýn ve m
mýknatýsýn yarattýðý mucizeler
ruhun yarattýðý hortlaklar
derviþlerin iþe koyulduklarý gün
taþa kazýnmýþ kuþku








dirilen Ýsa’nýn simgesi
gün ýþýðýnda ötmeyen tembel horozlar
gece yarýsý duasý, saatler dolunca
çan çalarak dolaþan kilise tonozlarý
altmýþ ses,karanlýk tehditler
Tanrý Baba’nýn adýnda birleþip
yok olur gider
insan bacaklarýydý kanla dolu küpün içi
hiçbir anlam taþýmaz
kimse Poetica’nýn ikinci kitabýný okumamýþtý
etin alçaltýcý günahý
kuzey kulesinden doðu kulesine
öykü içine dokunur. ne deve ne kuþ
yüksek sesle gülen deli; Parisli mantýkçý

Tanrýsal öfkenin kötülükleri
baþka yalnýzlýklarýn kýyýsý
ne denli çok iþlenirse, o denli çok istenir
bedenin günahý
cennet dingin ama yeryüzü karanlýk
boynumuzda on taç, dilinde üç küfür
kemik mezarlýklarý ölü rahiplerin nöbet tuttuðu
sunak taþýndan bin iskelet
-- saðdan 4. kafatasý:gözlerine bas
bin yýl olalý 3 bin yýl geçti
birinci melek ilk borazana üfledi
kanla karýþýk is ve ateþ çýktý
yasaðý çiðnedi, labirentlerin mührünü kýrdý
murana balýklarýný besliyormuþ
gölgeye çekildi sur
giysimin altýnda lamba,bronz üç ayaktan
kukuletalarýný yüzlerine çektiler
hücrelerine yaðmak üzere
þamdanýn parýltýsýyla aydýnlanan kilise bomboþ
bir kemik mezarlýðýný andýrýyordu
kaval kemiði yýðýný üstüne
kabartma içinde görünen göz uçlarý
boþ ve derin bir dizi kafa tasý
yüreði korkuyla doluyordu
sözcükleri alçak sesle yineledi
etsiz yüzün çukurlarýna
boðuk bir gýcýrtý iþittik
sunak kýmýldadý

birkaç nemli basamak
eller gördüm,ölü parmaklarýyla iç içe geçmiþ
bir gýcýrtý bir devinim
sütunlar arasýnda yankýlandý
güneþ sunaðý aydýnlatýyor
zaman duygumu yitirdim
suskunluk ve karanlýðýn nedenleri
en iðrenç duygularýn arasýnda
o garip diliyle gülümsedi


kuþ leþleri mezarlarý kazýp
bir güldürü oyuncusuymuþ gibi
yüzünde,
ölü eti yiyen umarsýz bir insanýn yüz buruþturmasý
çýlgýna dönen kalabalýk
kýrýk dökük sözcükler
beylerin zorbalýðýna boyun eðmiþ
sahte buyruk ve papalýk mührü
günah baðýþlayanlar,af satanlar
kahinler,falcýlar ve kara büyücüler
bedenleri su toplamýþ saralý deliler
aðýzlarý kan rengi
suyun ateþi arýtmasý gibi
cinlerin kendine özgü adlarý
akýp giden çamur seli
kutsal deðerleri alýp-satan
bacýlar dediði kurbanlar,
onlarýn çýplak etleri
Tanrý’ya sunuyor “barýþ öpücüðü” dediði öpücüðü
yabanýl yüzlü tatlý bir ýþýltýyla
gezgin yoldaþlarýn dillerinde
çobanlarýn anlayabildikleri sözcüklerle
devinimin görkemli özeti gibi
Þeytan’ýn yasasýný Tanrý’nýnkinin yerine koyarak
büyük, çamurlu sapkýnlýk ýrmaðýnda
-ayrým sorunun kendisi katarlar ise baþka-
Tanrý ve saðtöre anlayýþýný öngörüyor
yaþatan þeyle öldüren þeyi
aykýrý þeytanca çeliþkiler yumaðý
kendi kendini lanetlediðine inanmakta

iyi koyunlarla kötü koyunlar
çobanlarla köpekler savaþýr
parçalamaktan baþka þey düþünmeyen
sürünün kýyýsýnda kalan insanlar
birbirlerinden nefret ederler
hortlak sürüsü gibi
Tanrý’nýn kullarýný deðiþtirmek olanaksýzdýr


leþle beslenen yýrtýcý kuþlar konuþmaya baþlamýþ
-- özgür ve tutsak tüm insanlarýn atini yiyin!!!
demek ki iyi kuþlar deðildi bunlar
Ýsa’nýn izinde ; çýplak,yalýnayak oradan oraya
alým-satým sevgisi arasýnda
burç kadranýný dýþ çembere koyarak
labirentin bilmecesi
kendi dilinde bir ünlem koyuverdi
sözcük, açýk saçýk bir þekilde çýnladý
bir öðretim harikasý
mucizenin olduðunu varsaysak bile:
labirent labirenttir
düzenle saðlanan karýþýklýk,ince hesaplar















PAPATYA II

güzel ve ürkütücü genç bir kýz
Bakire Meryem yontusunun yanýnda
Ýyiyi kötüden ayýran çizgi öylesine incedir ki
Ýncil: ‘yoksullara verin’ der; serserilere deðil
Eski ve Yeni Ahitler

Babil yosmasýndan sakýn!
kendi kendini lanetlemezdi.lanetlenmiþ Ýblis

sözcükler dudaklarýmýn yüzeyine yükseldiler & dilsiz
sevi gelince, insanýn elinden bir þey gelmez
Ey aþk! zevklerin kýzý...
krallar bile senin saç buklelerinin tutsaðý oldu
bir ordu gibi korkunç
erdem gördüðünü sevmektedir
günahkar ve hasta usumun sýnýrlarý
güneþin hakkýdýr bu
insaný ýþýklarýyla delik deþik eder
yaralar büyür,insan açýlýr
kendi kendinden geçiþine tanýk olur


gözyaþýna boðuldum hiçbir þey saklamadan
kendini yok sayacak koþullar içinde
konuþmasý ateþ gibidir
yüreði bir að,elleri baðdýr göklerin egemenliðinde
hiç günah iþlememiþ kraliçe
kösnül bir rahibe iðrençliðinde
--bir fahiþe ! dedim, tiskintiyle


kilisenin büyüsü,tenimin gururu
denizin üçte biri kana dönüþtü
üçüncü kardeþ ortadan kayboldu
dördüncüsünden korkun
ortalýk neredeyse karanlýk
ocakta taze küller, beyaz ve gevþek
kýzardým, ürperdim


dili kara eski bir hýrsýzlýk olayý
bedenin ve ruhun çarpýntýlarý
tanyeri aðarýyordu duvarlar boyunca &sýralanan
ortak bir giz, suç ortaðý, günah arkadaþý
etten kemikten yapýlmýþ insan
etin çaðrýsýna uydum
küçük-zavallý günahlar
anasýyla babasý toprak kölesiydi
deliler þenliði,görkemli bir karnavaldý
kurda kuþa yem olmadan önce
artýk efendiler ve Tanrýlar yoktu
her þey alt üst edildi


dili yakan acý bir dil
acýlar içinde kývranýyor
günahýn yerini piþmanlýk almýþ
ruhun gözleri savaþ için donanmýþ bir ordu
yüzünde dünyanýn tüm sevinçleri
kýþkýrtýcý günah çekicilikleri
Tarý’nýn parmaðýyla yazýlmýþ uçsuz bucaksýz
kutsal usun çeliþkiler gizemi
kösnüllüðe çare arayan iyi þeylerin en tatlýsý
ussal ruhun ilkeleri, düþsel açlýk

birbiriyle çalýþan dingin ýþýk, duygunun pençesine
günahkar tutkular
dilin büyüsel gücü,günah çýkarma oyunlarý
içsel mutluluk&günahkar da olsa
soylularýn güçlülerin bodur gövdeleri
gerçek, gerçeðin farklý bir imgesi
Aðustos böcekleri .........gizemli buyruklarý
kutsal nesnelerden donakalmýþ
yýldýzlarýn artsýz aralýksýz döngüleri
yürekten olmayan mýrýltýlar
nemli ve puslu
soylu tazýlar gibi çöken sis



insancýl,neþeli,mutluluk duyan bir adam
ateþli gerilimler,anlamlý suskunluklar & yaþayabilen
kutsal deðerlere karþý
zekasýnýn kývraklýðýyla þimþekler yaðdýrdýðý
uysal kuzular,altýn ve gümüþ kaplarý
Ýsa heykelleri
iç taç,tinsel erk, bir puta tapan
alaycý gülüþ
küçümseyici ünlemlerini onaylayan bir homurtu
diþsiz ama doymak bilmez aðýzdan
öpmem için aðzýný uzattý bana
hiçbir anlatýmý olmaksýzýn dik dik
düþünce ve tutkularý gizlemekte olduðu kadar
ötekiler gibi sevecen ve içten deðildi
ancak nazik denilebilecek biçimdeydi
içim tedirginlikle ürperdi
bir kaygý belirtisi bir alay gölgesi
delici gözlerle bakýyor & þaþkýn þaþkýn
boynuzlara da gereksinim yoktur
zekasý neredeyse Tanrýsal usun niteliklerine bürünüyordu
asýk suratlý
zehirler...sýrtýnda kara lekeler var
susmam için yalvarýp yakardý
bütün bedenime ateþler bastý ansýzýn
yokluðumuza çýkmaya hazýrdýk

Ahmet SINAR




ADI : PAPATYA

trajik bir gecenin ardýndan
ansýzýn yok oldu; düzensiz ve ansýzýn
yüreðimde kocaman bir boþluk
Fansýzca kitaptan çýkardýðým birkaç not
ayrýntýlý ve kesin
kýsa ya da orta uzunlukta metinler
birkaç yüz sayfa öykü ve masal savruklarý
usun alabileceði her türlü karamsarlýk
fiziki çaba ve yoðun dürtüsel heyecan anlarý
Ýspanyolca bir nüsha; gölgeli gizeme bürünmüþ
yedi güne ayrýlmýþ
ateþleri tüm Ýtalya ve Fransa’yý boðmakta
gizemli ve yalýtýlmýþ dünyasýnda
yedi günde yedi ölümle süren


söz vardý, gerçek onunla yüz yüze gelmeden
parça parça, kötülüðe yönelik istemin alaþýmý
zavallý bir günahkarýn yaþamýndan baþka bir þey olmayan
ýssýz kutsallýðýn dipsiz kuyusunda
kutsal rütbeleri alýp-satan
- bir aynadan ve bilmece gibi -
tek bir taht için iki imparator
düþünsel yaþamýn sýnýrlarý
kýrýlgan nesneler,resimlenmiþ anlar
doðanýn maymunu yaþam
saatin, usturlapýn ve m
mýknatýsýn yarattýðý mucizeler
ruhun yarattýðý hortlaklar
derviþlerin iþe koyulduklarý gün
taþa kazýnmýþ kuþku








dirilen Ýsa’nýn simgesi
gün ýþýðýnda ötmeyen tembel horozlar
gece yarýsý duasý, saatler dolunca
çan çalarak dolaþan kilise tonozlarý
altmýþ ses,karanlýk tehditler
Tanrý Baba’nýn adýnda birleþip
yok olur gider
insan bacaklarýydý kanla dolu küpün içi
hiçbir anlam taþýmaz
kimse Poetica’nýn ikinci kitabýný okumamýþtý
etin alçaltýcý günahý
kuzey kulesinden doðu kulesine
öykü içine dokunur. ne deve ne kuþ
yüksek sesle gülen deli; Parisli mantýkçý

Tanrýsal öfkenin kötülükleri
baþka yalnýzlýklarýn kýyýsý
ne denli çok iþlenirse, o denli çok istenir
bedenin günahý
cennet dingin ama yeryüzü karanlýk
boynumuzda on taç, dilinde üç küfür
kemik mezarlýklarý ölü rahiplerin nöbet tuttuðu
sunak taþýndan bin iskelet
-- saðdan 4. kafatasý:gözlerine bas
bin yýl olalý 3 bin yýl geçti
birinci melek ilk borazana üfledi
kanla karýþýk is ve ateþ çýktý
yasaðý çiðnedi, labirentlerin mührünü kýrdý
murana balýklarýný besliyormuþ
gölgeye çekildi sur
giysimin altýnda lamba,bronz üç ayaktan
kukuletalarýný yüzlerine çektiler
hücrelerine yaðmak üzere
þamdanýn parýltýsýyla aydýnlanan kilise bomboþ
bir kemik mezarlýðýný andýrýyordu
kaval kemiði yýðýný üstüne
kabartma içinde görünen göz uçlarý
boþ ve derin bir dizi kafa tasý
yüreði korkuyla doluyordu
sözcükleri alçak sesle yineledi
etsiz yüzün çukurlarýna
boðuk bir gýcýrtý iþittik
sunak kýmýldadý

birkaç nemli basamak
eller gördüm,ölü parmaklarýyla iç içe geçmiþ
bir gýcýrtý bir devinim
sütunlar arasýnda yankýlandý
güneþ sunaðý aydýnlatýyor
zaman duygumu yitirdim
suskunluk ve karanlýðýn nedenleri
en iðrenç duygularýn arasýnda
o garip diliyle gülümsedi


kuþ leþleri mezarlarý kazýp
bir güldürü oyuncusuymuþ gibi
yüzünde,
ölü eti yiyen umarsýz bir insanýn yüz buruþturmasý
çýlgýna dönen kalabalýk
kýrýk dökük sözcükler
beylerin zorbalýðýna boyun eðmiþ
sahte buyruk ve papalýk mührü
günah baðýþlayanlar,af satanlar
kahinler,falcýlar ve kara büyücüler
bedenleri su toplamýþ saralý deliler
aðýzlarý kan rengi
suyun ateþi arýtmasý gibi
cinlerin kendine özgü adlarý
akýp giden çamur seli
kutsal deðerleri alýp-satan
bacýlar dediði kurbanlar,
onlarýn çýplak etleri
Tanrý’ya sunuyor “barýþ öpücüðü” dediði öpücüðü
yabanýl yüzlü tatlý bir ýþýltýyla
gezgin yoldaþlarýn dillerinde
çobanlarýn anlayabildikleri sözcüklerle
devinimin görkemli özeti gibi
Þeytan’ýn yasasýný Tanrý’nýnkinin yerine koyarak
büyük, çamurlu sapkýnlýk ýrmaðýnda
-ayrým sorunun kendisi katarlar ise baþka-
Tanrý ve saðtöre anlayýþýný öngörüyor
yaþatan þeyle öldüren þeyi
aykýrý þeytanca çeliþkiler yumaðý
kendi kendini lanetlediðine inanmakta

iyi koyunlarla kötü koyunlar
çobanlarla köpekler savaþýr
parçalamaktan baþka þey düþünmeyen
sürünün kýyýsýnda kalan insanlar
birbirlerinden nefret ederler
hortlak sürüsü gibi
Tanrý’nýn kullarýný deðiþtirmek olanaksýzdýr


leþle beslenen yýrtýcý kuþlar konuþmaya baþlamýþ
-- özgür ve tutsak tüm insanlarýn atini yiyin!!!
demek ki iyi kuþlar deðildi bunlar
Ýsa’nýn izinde ; çýplak,yalýnayak oradan oraya
alým-satým sevgisi arasýnda
burç kadranýný dýþ çembere koyarak
labirentin bilmecesi
kendi dilinde bir ünlem koyuverdi
sözcük, açýk saçýk bir þekilde çýnladý
bir öðretim harikasý
mucizenin olduðunu varsaysak bile:
labirent labirenttir
düzenle saðlanan karýþýklýk,ince hesaplar















PAPATYA II

güzel ve ürkütücü genç bir kýz
Bakire Meryem yontusunun yanýnda
Ýyiyi kötüden ayýran çizgi öylesine incedir ki
Ýncil: ‘yoksullara verin’ der; serserilere deðil
Eski ve Yeni Ahitler

Babil yosmasýndan sakýn!
kendi kendini lanetlemezdi.lanetlenmiþ Ýblis

sözcükler dudaklarýmýn yüzeyine yükseldiler & dilsiz
sevi gelince, insanýn elinden bir þey gelmez
Ey aþk! zevklerin kýzý...
krallar bile senin saç buklelerinin tutsaðý oldu
bir ordu gibi korkunç
erdem gördüðünü sevmektedir
günahkar ve hasta usumun sýnýrlarý
güneþin hakkýdýr bu
insaný ýþýklarýyla delik deþik eder
yaralar büyür,insan açýlýr
kendi kendinden geçiþine tanýk olur


gözyaþýna boðuldum hiçbir þey saklamadan
kendini yok sayacak koþullar içinde
konuþmasý ateþ gibidir
yüreði bir að,elleri baðdýr göklerin egemenliðinde
hiç günah iþlememiþ kraliçe
kösnül bir rahibe iðrençliðinde
--bir fahiþe ! dedim, tiskintiyle


kilisenin büyüsü,tenimin gururu
denizin üçte biri kana dönüþtü
üçüncü kardeþ ortadan kayboldu
dördüncüsünden korkun
ortalýk neredeyse karanlýk
ocakta taze küller, beyaz ve gevþek
kýzardým, ürperdim


dili kara eski bir hýrsýzlýk olayý
bedenin ve ruhun çarpýntýlarý
tanyeri aðarýyordu duvarlar boyunca &sýralanan
ortak bir giz, suç ortaðý, günah arkadaþý
etten kemikten yapýlmýþ insan
etin çaðrýsýna uydum
küçük-zavallý günahlar
anasýyla babasý toprak kölesiydi
deliler þenliði,görkemli bir karnavaldý
kurda kuþa yem olmadan önce
artýk efendiler ve Tanrýlar yoktu
her þey alt üst edildi


dili yakan acý bir dil
acýlar içinde kývranýyor
günahýn yerini piþmanlýk almýþ
ruhun gözleri savaþ için donanmýþ bir ordu
yüzünde dünyanýn tüm sevinçleri
kýþkýrtýcý günah çekicilikleri
Tarý’nýn parmaðýyla yazýlmýþ uçsuz bucaksýz
kutsal usun çeliþkiler gizemi
kösnüllüðe çare arayan iyi þeylerin en tatlýsý
ussal ruhun ilkeleri, düþsel açlýk

birbiriyle çalýþan dingin ýþýk, duygunun pençesine
günahkar tutkular
dilin büyüsel gücü,günah çýkarma oyunlarý
içsel mutluluk&günahkar da olsa
soylularýn güçlülerin bodur gövdeleri
gerçek, gerçeðin farklý bir imgesi
Aðustos böcekleri .........gizemli buyruklarý
kutsal nesnelerden donakalmýþ
yýldýzlarýn artsýz aralýksýz döngüleri
yürekten olmayan mýrýltýlar
nemli ve puslu
soylu tazýlar gibi çöken sis



insancýl,neþeli,mutluluk duyan bir adam
ateþli gerilimler,anlamlý suskunluklar & yaþayabilen
kutsal deðerlere karþý
zekasýnýn kývraklýðýyla þimþekler yaðdýrdýðý
uysal kuzular,altýn ve gümüþ kaplarý
Ýsa heykelleri
iç taç,tinsel erk, bir puta tapan
alaycý gülüþ
küçümseyici ünlemlerini onaylayan bir homurtu
diþsiz ama doymak bilmez aðýzdan
öpmem için aðzýný uzattý bana
hiçbir anlatýmý olmaksýzýn dik dik
düþünce ve tutkularý gizlemekte olduðu kadar
ötekiler gibi sevecen ve içten deðildi
ancak nazik denilebilecek biçimdeydi
içim tedirginlikle ürperdi
bir kaygý belirtisi bir alay gölgesi
delici gözlerle bakýyor & þaþkýn þaþkýn
boynuzlara da gereksinim yoktur
zekasý neredeyse Tanrýsal usun niteliklerine bürünüyordu
asýk suratlý
zehirler...sýrtýnda kara lekeler var
susmam için yalvarýp yakardý
bütün bedenime ateþler bastý ansýzýn
yokluðumuza çýkmaya hazýrdýk

Ahmet SINAR









ADI : PAPATYA

trajik bir gecenin ardýndan
ansýzýn yok oldu; düzensiz ve ansýzýn
yüreðimde kocaman bir boþluk
Fansýzca kitaptan çýkardýðým birkaç not
ayrýntýlý ve kesin
kýsa ya da orta uzunlukta metinler
birkaç yüz sayfa öykü ve masal savruklarý
usun alabileceði her türlü karamsarlýk
fiziki çaba ve yoðun dürtüsel heyecan anlarý
Ýspanyolca bir nüsha; gölgeli gizeme bürünmüþ
yedi güne ayrýlmýþ
ateþleri tüm Ýtalya ve Fransa’yý boðmakta
gizemli ve yalýtýlmýþ dünyasýnda
yedi günde yedi ölümle süren


söz vardý, gerçek onunla yüz yüze gelmeden
parça parça, kötülüðe yönelik istemin alaþýmý
zavallý bir günahkarýn yaþamýndan baþka bir þey olmayan
ýssýz kutsallýðýn dipsiz kuyusunda
kutsal rütbeleri alýp-satan
- bir aynadan ve bilmece gibi -
tek bir taht için iki imparator
düþünsel yaþamýn sýnýrlarý
kýrýlgan nesneler,resimlenmiþ anlar
doðanýn maymunu yaþam
saatin, usturlapýn ve m
mýknatýsýn yarattýðý mucizeler
ruhun yarattýðý hortlaklar
derviþlerin iþe koyulduklarý gün
taþa kazýnmýþ kuþku








dirilen Ýsa’nýn simgesi
gün ýþýðýnda ötmeyen tembel horozlar
gece yarýsý duasý, saatler dolunca
çan çalarak dolaþan kilise tonozlarý
altmýþ ses,karanlýk tehditler
Tanrý Baba’nýn adýnda birleþip
yok olur gider
insan bacaklarýydý kanla dolu küpün içi
hiçbir anlam taþýmaz
kimse Poetica’nýn ikinci kitabýný okumamýþtý
etin alçaltýcý günahý
kuzey kulesinden doðu kulesine
öykü içine dokunur. ne deve ne kuþ
yüksek sesle gülen deli; Parisli mantýkçý

Tanrýsal öfkenin kötülükleri
baþka yalnýzlýklarýn kýyýsý
ne denli çok iþlenirse, o denli çok istenir
bedenin günahý
cennet dingin ama yeryüzü karanlýk
boynumuzda on taç, dilinde üç küfür
kemik mezarlýklarý ölü rahiplerin nöbet tuttuðu
sunak taþýndan bin iskelet
-- saðdan 4. kafatasý:gözlerine bas
bin yýl olalý 3 bin yýl geçti
birinci melek ilk borazana üfledi
kanla karýþýk is ve ateþ çýktý
yasaðý çiðnedi, labirentlerin mührünü kýrdý
murana balýklarýný besliyormuþ
gölgeye çekildi sur
giysimin altýnda lamba,bronz üç ayaktan
kukuletalarýný yüzlerine çektiler
hücrelerine yaðmak üzere
þamdanýn parýltýsýyla aydýnlanan kilise bomboþ
bir kemik mezarlýðýný andýrýyordu
kaval kemiði yýðýný üstüne
kabartma içinde görünen göz uçlarý
boþ ve derin bir dizi kafa tasý
yüreði korkuyla doluyordu
sözcükleri alçak sesle yineledi
etsiz yüzün çukurlarýna
boðuk bir gýcýrtý iþittik
sunak kýmýldadý

birkaç nemli basamak
eller gördüm,ölü parmaklarýyla iç içe geçmiþ
bir gýcýrtý bir devinim
sütunlar arasýnda yankýlandý
güneþ sunaðý aydýnlatýyor
zaman duygumu yitirdim
suskunluk ve karanlýðýn nedenleri
en iðrenç duygularýn arasýnda
o garip diliyle gülümsedi


kuþ leþleri mezarlarý kazýp
bir güldürü oyuncusuymuþ gibi
yüzünde,
ölü eti yiyen umarsýz bir insanýn yüz buruþturmasý
çýlgýna dönen kalabalýk
kýrýk dökük sözcükler
beylerin zorbalýðýna boyun eðmiþ
sahte buyruk ve papalýk mührü
günah baðýþlayanlar,af satanlar
kahinler,falcýlar ve kara büyücüler
bedenleri su toplamýþ saralý deliler
aðýzlarý kan rengi
suyun ateþi arýtmasý gibi
cinlerin kendine özgü adlarý
akýp giden çamur seli
kutsal deðerleri alýp-satan
bacýlar dediði kurbanlar,
onlarýn çýplak etleri
Tanrý’ya sunuyor “barýþ öpücüðü” dediði öpücüðü
yabanýl yüzlü tatlý bir ýþýltýyla
gezgin yoldaþlarýn dillerinde
çobanlarýn anlayabildikleri sözcüklerle
devinimin görkemli özeti gibi
Þeytan’ýn yasasýný Tanrý’nýnkinin yerine koyarak
büyük, çamurlu sapkýnlýk ýrmaðýnda
-ayrým sorunun kendisi katarlar ise baþka-
Tanrý ve saðtöre anlayýþýný öngörüyor
yaþatan þeyle öldüren þeyi
aykýrý þeytanca çeliþkiler yumaðý
kendi kendini lanetlediðine inanmakta

iyi koyunlarla kötü koyunlar
çobanlarla köpekler savaþýr
parçalamaktan baþka þey düþünmeyen
sürünün kýyýsýnda kalan insanlar
birbirlerinden nefret ederler
hortlak sürüsü gibi
Tanrý’nýn kullarýný deðiþtirmek olanaksýzdýr


leþle beslenen yýrtýcý kuþlar konuþmaya baþlamýþ
-- özgür ve tutsak tüm insanlarýn atini yiyin!!!
demek ki iyi kuþlar deðildi bunlar
Ýsa’nýn izinde ; çýplak,yalýnayak oradan oraya
alým-satým sevgisi arasýnda
burç kadranýný dýþ çembere koyarak
labirentin bilmecesi
kendi dilinde bir ünlem koyuverdi
sözcük, açýk saçýk bir þekilde çýnladý
bir öðretim harikasý
mucizenin olduðunu varsaysak bile:
labirent labirenttir
düzenle saðlanan karýþýklýk,ince hesaplar















PAPATYA II

güzel ve ürkütücü genç bir kýz
Bakire Meryem yontusunun yanýnda
Ýyiyi kötüden ayýran çizgi öylesine incedir ki
Ýncil: ‘yoksullara verin’ der; serserilere deðil
Eski ve Yeni Ahitler

Babil yosmasýndan sakýn!
kendi kendini lanetlemezdi.lanetlenmiþ Ýblis

sözcükler dudaklarýmýn yüzeyine yükseldiler & dilsiz
sevi gelince, insanýn elinden bir þey gelmez
Ey aþk! zevklerin kýzý...
krallar bile senin saç buklelerinin tutsaðý oldu
bir ordu gibi korkunç
erdem gördüðünü sevmektedir
günahkar ve hasta usumun sýnýrlarý
güneþin hakkýdýr bu
insaný ýþýklarýyla delik deþik eder
yaralar büyür,insan açýlýr
kendi kendinden geçiþine tanýk olur


gözyaþýna boðuldum hiçbir þey saklamadan
kendini yok sayacak koþullar içinde
konuþmasý ateþ gibidir
yüreði bir að,elleri baðdýr göklerin egemenliðinde
hiç günah iþlememiþ kraliçe
kösnül bir rahibe iðrençliðinde
--bir fahiþe ! dedim, tiskintiyle


kilisenin büyüsü,tenimin gururu
denizin üçte biri kana dönüþtü
üçüncü kardeþ ortadan kayboldu
dördüncüsünden korkun
ortalýk neredeyse karanlýk
ocakta taze küller, beyaz ve gevþek
kýzardým, ürperdim


dili kara eski bir hýrsýzlýk olayý
bedenin ve ruhun çarpýntýlarý
tanyeri aðarýyordu duvarlar boyunca &sýralanan
ortak bir giz, suç ortaðý, günah arkadaþý
etten kemikten yapýlmýþ insan
etin çaðrýsýna uydum
küçük-zavallý günahlar
anasýyla babasý toprak kölesiydi
deliler þenliði,görkemli bir karnavaldý
kurda kuþa yem olmadan önce
artýk efendiler ve Tanrýlar yoktu
her þey alt üst edildi


dili yakan acý bir dil
acýlar içinde kývranýyor
günahýn yerini piþmanlýk almýþ
ruhun gözleri savaþ için donanmýþ bir ordu
yüzünde dünyanýn tüm sevinçleri
kýþkýrtýcý günah çekicilikleri
Tarý’nýn parmaðýyla yazýlmýþ uçsuz bucaksýz
kutsal usun çeliþkiler gizemi
kösnüllüðe çare arayan iyi þeylerin en tatlýsý
ussal ruhun ilkeleri, düþsel açlýk

birbiriyle çalýþan dingin ýþýk, duygunun pençesine
günahkar tutkular
dilin büyüsel gücü,günah çýkarma oyunlarý
içsel mutluluk&günahkar da olsa
soylularýn güçlülerin bodur gövdeleri
gerçek, gerçeðin farklý bir imgesi
Aðustos böcekleri .........gizemli buyruklarý
kutsal nesnelerden donakalmýþ
yýldýzlarýn artsýz aralýksýz döngüleri
yürekten olmayan mýrýltýlar
nemli ve puslu
soylu tazýlar gibi çöken sis



insancýl,neþeli,mutluluk duyan bir adam
ateþli gerilimler,anlamlý suskunluklar & yaþayabilen
kutsal deðerlere karþý
zekasýnýn kývraklýðýyla þimþekler yaðdýrdýðý
uysal kuzular,altýn ve gümüþ kaplarý
Ýsa heykelleri
iç taç,tinsel erk, bir puta tapan
alaycý gülüþ
küçümseyici ünlemlerini onaylayan bir homurtu
diþsiz ama doymak bilmez aðýzdan
öpmem için aðzýný uzattý bana
hiçbir anlatýmý olmaksýzýn dik dik
düþünce ve tutkularý gizlemekte olduðu kadar
ötekiler gibi sevecen ve içten deðildi
ancak nazik denilebilecek biçimdeydi
içim tedirginlikle ürperdi
bir kaygý belirtisi bir alay gölgesi
delici gözlerle bakýyor & þaþkýn þaþkýn
boynuzlara da gereksinim yoktur
zekasý neredeyse Tanrýsal usun niteliklerine bürünüyordu
asýk suratlý
zehirler...sýrtýnda kara lekeler var
susmam için yalvarýp yakardý
bütün bedenime ateþler bastý ansýzýn
yokluðumuza çýkmaya hazýrdýk

Ahmet SINAR

















































Söyleyeceklerim var!

Bu yazýda yazanlara katýlýyor musunuz? Eklemek istediðiniz bir þey var mý? Katýlmadýðýnýz, beðenmediðiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düþündüðünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazýlarý yorumlayabilmek için üye olmalýsýnýz. Neden mi? Ýnanýyoruz ki, yüreklerini ve düþüncelerini çekinmeden okurlarýna açan yazarlarýmýz, yazýlarý hakkýnda fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloða geçebilmeliler.

Daha önceden kayýt olduysanýz, burayý týklayýn.


 


ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.


Yazarýn þiir ana kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Onrop - Kalbimin Kanburu
Adý Güzel: Masum
Ç Ýçin Rd
Cehennem
Sensizlik
New York
Ýstanbul


ahmet aþkýn kimdir?

kara ve nehir þiirler biliyoruz ki ülkemizde her 3 kiþiden 4 ü þair. onlardan olmamak en büyük dileðimdir. ne çok okunmak ne de çok anlaþýlmak istiyorum benim arka bahçemdir þiir. isteyen gelir istediði gibi gezer alacaðý varsa alýr ve gider. hepsi bu

Etkilendiði Yazarlar:
II.yeni- ilhan berk-oðuz demiralp-enis batur-ece ayhan-cemal süreya-edip cansever-sezai karakoç-küçük iskende-murathan mungan-


yazardan son gelenler

 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © ahmet aþkýn, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.