..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Her devrim yokolup gidiyor ve peþinden yalnýzca yeni bir bürokrasinin artýklarýný býrakýyor. -Kafka
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
ÝzEdebiyat - Yazar Portresi - Suzan Batmankaya
Suzan Batmankaya - Suzan Batmankaya
Site Ýçi Arama:


Yazar Tanýtýmý
Önce insan olmalý..
Nasýlmý? Yaþama bakabilmeli,görebilmeli dokunabilmeli ve tüm bunlarý ayrýþtýrabilmeli kafasýnda.

Algýlarý açýk olmalý kendi sokaðýnýn dýþýndaki hayatlara..Kendini sunabilmeli tüm çýplaklýðýyla, herkesin benliðindeki onaylanma kaygýsýnýn ortasýnda.

Satýr aralarýna kelimeler sýkýþtýrmalý. Okudukça deðil, yaþadýkça anlamalý insanoðlu.
Tarih satýrlara sýðýnmalý. Yazarýný yeniden doðurmalý baþka bir miladýn ilkbaharýnda.

Yurduna, soyuna sevdalý olmalý. Ayak bastýðý topraðýn tarihi kokmalý ve yaþatmalý yeniden doðurmalý satýrlarda.

Özlemli, hasretli kimi zaman öfkeli olmalý. Sanata duyarlý siyasete tarafsýz bakabilmeli ve bir çizgi çekecekse ütopyasýna, iþte o zaman yeni bir gün doðarmýþçasýna tutulmalý kalemine.

O çizgiden sonra yazdýklarý o yöne kaymalý. Anlaþýlýr olma, anlaþýlamama kaygýsýndan çok, ifade edebilme düþünce özgürlüðünü katýksýzca kullanmalý yolunda.

Cümle kuramayanlarýn cümlesi, soðuk savaþ yýllarýnýn izleri, bir kadýnýn gözyaþý olup akabilmeli kitabýnýn her satýrýnda.

Ziyafetlerinin ortasýnda hep aç kalkmalý sofralardan. Zaaflardan,hýrstan þehvetten deðil, yazma arzusundan, öðrenme arzusundan okuma arzusundan vazgeçebilir olmamalý.

Tek sevdasý kalemi olmalý..

Geliþim bir süreçse, o süreç hep açýk kalmalý onun kapýlarýnda. Çünkü geliþtiðini anladýðý andaki dur, aynýlýðý tekrarlatýr ve bu aynýlýk içinde yazabileceklerine deðil, tekrarlarýna sýralanýr ve dizilir satýrlarýna.

Eleþtirilere, açýk olabilmeli. Ve hayata farklý pencerelerden bakanlara fikirlerini dayatmak yerine kendi penceresinin bir karesini sunarak verebilmeli cevaplarýný.

Gerçeði, yalnýzca gerçeði dökmeli mýsralarýna. Çünkü yazarlar insanlara duymak istediði deðil, duyamayacak keskinlikteki gerçekleri okutur.

Görebilirmiydi gözlerimiz bir karýncanýn topraktaki izini? Ya da puslu bir akþamýn yarattýðý o gri geceyi?

Gerçekleri görebilmek için önce kendi gerçeðiyle yüzleþebilmeli insanoðlu. Bu yüzden önce kendine sormalý, baþkalarýna sorular sormadan önce aslýnda kim olduðunu, ne olduðunu, zaaflarýný ve tüm korkularýný kendine söyleyebilmeli ki, baþka baþka hayatlardaki izleri kendi kalemine taþýyabilsin.


Bir þiiri, bir kitabý bir sözü eleþtirmek, bu cümleyi böyle yapabilirdin demek,bir masalýn ortasýnda okuyucunun bu son böyle daha iyi olurdu demesi kadar komik geliyor.

Satýrlara zincir vurulmaz. Bir kelimeden binbir anlam çýkartabilenler de olacak, bir kelimenin sonuna nokta koymak isteyenlerde.

Kendi sözlüðünün anlamýný çýkartanlar da olacak yeni cümleler katabilende.

Bir yazar olmalý. Bir yazan olmalý. Önce tüm zaferlerden arýnmalý. Kalemine sevdalý yüreklerle buluþmadan, baþka baþka kahramanlar yaratmadan kendi egolarýný baþkalarýna kusmadan önce, kendine bakmalý.

Bu yolculuk yaþam çizgisi kadar belirsiz olmalý. Bilmeli hayatýn bir noktasýndan sonrasýný, öðrenmeye,okumaya ve algýlamaya adamýþ bir tercih var taþlarýnda.

Ellerinde tuttuðu inançlarý kadar saðlam olmalý özbenliði.

Sistem,tarih zaman duyarsýzlaþsa da, gördüðü herþeye karþý duyarlý olmalý. Yaþadýðý yerin konuþamayan sesindeki yanký, bir sevgilinin aðýtlarý kadar keskin bakmalý hayata.
Yaþam aþký dolmalý ruhuna...

Yazýsýnýn Özellikleri

Edebi Etkiler
Ömer Hayyam , Jean-Paul Sartre ,Socrates

Benzer Yazarlar
Ömer Hayyam , Jean-Paul Sartre

Özgeçmiþ
10 Aralýk 1980 Ýzmir doðumlu

Ýstanbul Bilgi Üniversitesi Televizyon Gazeteciliði Bölümünde 2 sene okuduktan sonra çalýþma hayatýna adým atmýþtýr.

Sahne sanatlarýndan Tiyatroya ilgi duymuþ üniversite yýllarýnda diksiyon ve sahne sanatlarý üzerine eðitim almýþ bir çok oyunda profosyonel olarak rol almýþtýr.

Müzik alanýnda flemenko tarzýna yatkýnlýðýndan dolayý gitar eðitimine baþlamýþ , akdeniz ezgilerinden oluþan besteler yapmýþtýr.

Edebiyat, þiir , felsefe , sosyoloji ve psikoloji ilgi alanlarýdýr.

Varoluþunu sürekli sorgulayan, yaþadýðý toplumun reaksiyonlarýný kendi dünyasýnda betimleyen , yalýn ve kurgusal bir tarzý vardýr.

Doðumumla baþlamadý varoluþum..
Ne zaman farkýndalýðýný hissettim yaþamýn
Ne zaman hayatý görebildim sözcüklerde
Yazmaya baþladýðým tarihte miladým...

Eserleri: Evrenin Orta Yeri (Felsefe / Þiir Gündüz Yayýnevi tarafýndan yayýna hazýrlanýyor)

Bulunduðu Yer
Evrenin Orta Yeri




  24.08.2007 11:16:44 Keþvettim / Duyumsadým/ Onayladým 

Gecenin kokularý, toprak ve tuz kokularý þakaklarýmý serinletiyordu. Ýþaretler ve yýldýzlarla yüklü olan bu gecede kendimi ilk kez olarak, dünyanýn kayýtsýzlýðýna açýyordum. Dünyayý kendime bu kadar eþ, böylesine kardeþ bulunca, anladým ki, eskiden mutluluða ermiþim, hatta hala da mutluyum…

Albert Camus


  24.08.2007 10:33:00 Keþvettim / Duyumsadým/ Onayladým 



Ýnsanýn özgürlüðü, kendisine yapýlanlara karþý takýndýðý tavýrda gizlidir.

Jean Paul Sartre 


  24.08.2007 10:31:12 Tablo 



 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © Suzan Batmankaya, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.

 

Bu dosyanýn son güncelleme tarihi: 05.05.2024 07:26:10