..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
"...Ve hepimiz az ya da çok rüyacý deðil miyiz!" -Dostoyevski
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
ÝzEdebiyat - Yazar Portresi - Mehmet Sinan Gür
Mehmet Sinan Gür - Merhaba
Site Ýçi Arama:


Yazar Tanýtýmý
Yazmayý seviyorum. Bir tümce, bir satýr, bir sözcük yazýp altýna tarihi atýnca onu zaman içine hapsetmiþ gibi oluyorum. Ya da akýp giden zamaný durdurmuþ gibi... Bir fotoðraf, dondurulmuþ bir film karesi gibi. Her okuduðunuzda orada oluyorlar ve neredeyse her zaman ayný tadý veriyorlar. Siz de yazýn, zamaný durdurun, göreceksiniz, baþaracaksýnýz.
...
Savaþ cinayettir. Savaþ olursa pozitif edebiyat olmaz. Yurdumuz insanlarý ölenlerin ardýndan aðýt yakmayý edebiyat olarak kabullenmiþ. Yazgýmýz bu olmasýn. Biz demiþtik demeyelim. Yaþam, her geçen gün, bir daha elde edemeyeceðimiz, dolarla, altýnla ölçülemeyecek bir deðer. (Ancak baþkalarý için deðeri olmayabilir.) Nazým Hikmet’in 25 Cent þiiri gerçek olmasýn. Yaþamý ýskalamayýn ve onun hakkýný verin. Baþkalarýnýn da sizin yaþamýnýzý harcamasýna izin vermeyin. Çünkü o bir tanedir.

Sevgisizlik öldürür. Karþýmýza bazen bir kedi yavrusunun ölümüne aldýrmamak, bazen savaþa –yani ölüme- asker göndermek biçiminde çýkar. Nasýl oluyor da çoðunlukla siyasi yazýlar yazarken bakýyorsunuz bir kedi yavrusu için þiir yazabiliyorum. Kimileri bu davranýþýmý yadýrgýyor. Leonardo da Vinci’nin ‘Connessione’ prensibine göre her þey birbiriyle ilintilidir. Buna göre Çin’de kanatlarýný çýrpan bir kelebek Ýtalya’da bir fýrtýnaya neden olur. Ya da tam tersi. Ýtalya’daki bir fýrtýnanýn nedeni Çin’de kantlarýný çýrpan bir kelebek olabilir.

Bu düþünceden hareketle biliyorum ki sevgisizlik bir gün döner, dolaþýr, kaynaðýna geri gelir.

"Düþünüyorum, peki neden yazmýyorum?" dedim, iþte böyle oldu..

Yazýsýnýn Özellikleri
Düþünüyorum, peki neden yazmýyorum dedim, iþte böyle oldu..

Edebi Etkiler
Herþeyden ve herkesten etkilenirim. Ama isim gerekliyse, Ömer Seyfettin, Orhan Veli Kanýk, Tolstoy ilk aklýma gelenler.

Benzer Yazarlar
Daha onun için uzun bir yol var.

Özgeçmiþ
1955 yýlýnda Antakya'da doðmuþum. Mesleðim mimarlýktýr. Ancak pek söz etmem ama astronomi ve sosyolojiyi de oldukça iyi bilirim. 1975 de Kabataþ Erkek Lisesini, 1982 de ODTÜ Mimarlýk fakültesini bitirdim. Ýngilizce, biraz Ýtalyanca ve biraz Rusça blirim. Yayýnlanmamýþ kitaplarým:

Ýnceleme:
Dünyalý Olmak, Türkiyeli Olmak.

Bilim-Kurgu Öykü-Roman:
Göçmen Kelebekler
Küreselleþme 1. Kýyamet
Kör Nokta 2. Kýyamet
Dünyaya Dönüþ

Bilimsel:
Perspektif Sanatý
Mimarýn Elektronik Verileri .

Öykü-Roman
Kara Hattat

Ayrýca kýsa öyküler, þiirler yazdým, besteler yaptým.
Yazmaya ortaokulda iken baþladým. Lisede daha farklý bir þeyler oldu. Bir deðiþimdi. Deðiþim sürüyor.

Bulunduðu Yer
Kadýköy/Ýstanbul



Sahalin'de çekilen bu resimde Ruslar Amerikalýlar ve Türkler var. Fýkra gibi. Önde, kareli gömlekli olan benim.

***

Leonardo Da Vinci’nin prensipleri:

Curiosita – Merak
Meraklý olmak gerekir.
Dimostrazione – Deneme ve Canlandýrma
Meraka baðlý olarak denemeler ve canlandýrmalar yapmalýdýr.
Sensazione – Duyarlýlýk
Sfumato – Belirsizlik veya Zýtlarýn Birliði
Birbirine zýt þeyler birarada bulunurlar. Bazen bir bulanýklýk her þeyi daha çekici yapar.
Arte/Scienza – Sanat ve Bilimin Birliði
Sanat ve bilim iç içe girmiþtir. Leonardo yüzleri, vücutlarý gerçeðine uygun çizebilmek için kadavralar kesip içlerini incelemiþti.
Corporalita – Vücut Dili
Bazen sözün anlatamadýðýný vücut anlatýr.
Connessione – Baðlantýlar
Dünyada her þey birbiriyle baðlantýlýdýr. Çin'de bir kelebek kanat çýrpsa Türkiye'de bir çiçeðin kokusu deðiþir. (Ben deðil o söylüyor)

Bunlarýn hepsine uyduðumu söyleyemem. Ancak hiç olmazsa gayret sarf ediyorum.



 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © Mehmet Sinan Gür, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.

 

Bu dosyanýn son güncelleme tarihi: 29.03.2024 14:59:41