• ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Toplum ve Birey |
81
|
|
|
|
Söylesen olmuyor… Yazsan olmuyor… Baðýrýp çaðýrýp yürüyüþ yapmaya yeltensen, yine olmaz. |
|
82
|
|
|
|
"Astral seyahatle uzaya gittim, geldim. Astral seyahat bilimsel olarak da var. Yani düþünce gücüyle bedenden ruhu ayýrýp zaman kýsýtlamasý yaþamadan her yere gidebiliyorsunuz. Gezegenler arasý da ulaþým saðlayabiliyorsun. Bir süre Astral Seyahat deneyimi yaþadým ve uzaya gitmeyi baþardým... Ýki sene önce Ay’da su olduðunu söyledim mesela NASA daha yeni açýkladý. Mars’ta bildiðiniz yemyeþil bir göl var ve NASA bunu da yeni açýkladý..." BASINDAN |
|
83
|
|
|
|
Bugün içimden farklý bir konuya, Türkiye Müslümanlarýna deðinmek geldi.
Ben kendimi bildim bileli Türkiye Müslümanlarýnýn yatýp kalkýp ortaya sunduklarý konu Kudüs ve Filistin. Çok nadir ve saman alevini andýran baþka konulara deðiniliyor (Mýsýr, Arakan, Makedonya, Hocalý, Ahýska zulmü, Yemen, Afrika iþgalleri gibi... |
|
84
|
|
|
|
Beni hayrete düþüren þeylerden söz etmek istiyorum biraz. Sanýrým maddeler halinde yazsam daha iyi olacak. Ne de olsa öðretmeniz.
|
|
85
|
|
|
|
Siyasetçiler derin derin ve de sýcak havalarda serin serin düþünüyor bu Z kuþaðýndakileri kafalayýp, avucuna almanýn yollarýný. Yalnýz benim onlara tavsiyem, öyle kolay deðil, bu Z kuþaðýndakileri kafalamak bunu akýllarýndan çýkartmasýnlar... Bir týkla dünyanýn her tarafýndaki bilgilere ulaþýyorlar. Bilgisayar ve akýllý telefon kullanmak onlar için çocuk oyuncaðý... Öyle çýkýp da televizyonlarda, onlarý karþýnýza alýp, ’’Bir zamanlar bir siyasetçimizin yaptýðý gibi.’’ sohbet etmeye kalkarsýnýz, sonra bir soru sorarlar size, feleðiniz þaþar billahi, cevap bile veremez, apýþýp kalýrsýnýz, kem ve kümün ardýna sýðýnýrsýnýz... Onlara vereceðiniz cevaplar ’’Benzin vardý da biz mi içtik, yürümekle yollar aþýnmaz.’’ gibi afaki cevaplar olmamalý, bizim kuþaða yedirdiler de, onlar yemez billahi... |
|
86
|
|
|
|
Ýnþatta Kaba Ýnþaatýn Önemi: Bir inþaatta en önemli etken kaba inþattaki proje uygunsa ondan sonraki en önemli etken malzeme ve iþçiliktir... |
|
87
|
|
|
|
Ezelden beri süre gelen sapkýnlýklarýn her türlüsünden faydalanan devrin sapkýnlarý, yaþadýklarý devre ve/veya zemine göre yeni sapmalarýn/sapkýnlýklarýn da bizzat müellifi ve icracýsýdýrlar… |
|
88
|
|
|
|
Oldu ya… Zor ama… Kazansýnlar diyelim… Kalýcý olmayacak… Niye? Çare beklediklerinde liyakat ve adalet yok da ondan… |
|
89
|
|
|
|
Aslýnda her þey pekala bitebilir… Gelmesi gereken zamanýndan geç de gelmeyecek… Yanýldýn be Nostradamus |
|
90
|
|
|
|
Öyledir hep. Bu ülkede ne zaman bir sýkýntý yaþansa; yüreðimizi burkan, içimizi yakan bir afetle, felaketle karþýlaþsak, daha acýmýz bir seksen yerde yatýyorken, baþlarýz iþaret parmaðýmýzý bir yerlere çevirmeye… Milletçe huyumuzdur bu, kurumasý gereken. Ama kurumaz nedense…
|
|
91
|
|
|
|
Ümit Zeynep Kayabaþ yazýsýnda isabetli bir tespit, çok etkileyici sorularla bizi düþünmeye zorluyor. Ancak muhataplarýnýn üzerlerine alýnacaklarýný hiç sanmýyorum. Muhakkak kandýrýlmýþlar ya da sehven böyle bir neslin yetiþmesine katký sunmuþlardýr. |
|
92
|
|
|
|
Dansa baþlayacaðýnýz zaman direk seçimini iyi yapmanýz lazým yukarýda ki bu sanatçý kýzýmýz gibi. Direkleri kalýn kalýn seçtiðiniz zaman biraz zor olabilir, direk dansý. Ýnce direkleri de seçtiðiniz zaman sýký bir tutma ile direkler eðilip bükülebilir... Ha siz de insanlar eðilip bükülüyor, direkler bükülmüþ çok mu diyorsanýz o sizin bileceðiniz iþ... |
|
93
|
|
|
|
Orta Asya'da yaþarken kavim olarak, bir çok sebeplerden dolayý batýya göç ettik ve Anadolu'ya kadar geldik. Bir çok medeniyetler ile alýþ veriþte bulunduk hem maddi hem de manevi olarak. Onlar bizim kültürümüze biz de onlarýn kültürlerine katkýlar yaptýk. Devletimizin baþýna zaman zaman basiretli devlet adamlarý, zaman zaman da ülkeyi yönetmekte fazla yeteneði olmayan aciz devlet adamlarý da geldi... Haliyle baþarýsýz devlet adamlarý memleketin ilerlemesine engel oldular azami derecede... |
|
94
|
|
|
|
Aydýn geçinen seçmen profili hakkýnda kah öznel ama çokça nesnel 10 madde. |
|
95
|
|
|
|
“Asya’da maymun yakalamak için kullanýlan bir çeþit tuzak vardýr. Bir Hindistan cevizi oyulur ve iple bir aðaca veya yerdeki bir kazýða baðlanýr. Hindistan cevizinin altýna ince bir yarýk açýlýr ve oradan içine tatlý bir yiyecek konur. Bu yarýk sadece maymunun elini açýkken sokacaðý büyüklüktedir. Yumruk yaptýðýnda elini dýþarý çýkaramaz. Maymun tatlýnýn kokusunu alýr, yiyeceði yakalamak için elini içeri sokar, ama yiyecek elindeyken elini dýþarý çýkarmasý olanaksýzdýr. Sýkýca yumruk yapýlmýþ el, bu yarýktan dýþarý çýkmaz. Avcýlar geldiðinde maymun çýlgýna döner, ama kaçamaz. |
|
96
|
|
|
|
Evet! memleket hepimizin ve tabii vatan ve toprak uðruna týpký ecdadýmýzýn yaptýðý gibi can da vereceðiz,vermeliyiz de zaten topraðý vatan yapan verilen bu canlar deðilmi... |
|
97
|
|
|
|
Anladýk üfleyip duruyorsunuz bu zurnaya, nefes çeviriyorsunuz bazý zaman, burnunuzdan alýp aðzýnýzdan veriyorsunuz, tamam onlarýn hepsini anladýk da bu zýrt dediði yeri neden bilmiyorsunuz ya da bilmiyormuþ gibi yapýyorsunuz? Devlet sýrrý mý arkadaþ bu? Yoksa meslek sýrrý da siz de bunu öðrenip mesleðimizi elimizden alýrsýnýz diye mi düþünüyorsunuz? |
|
98
|
|
|
|
Son yýllarda patlak veren ve ayrýk otu gibi çoðalan bir mesleðe ve bu mesleðin çoðalmasýyla toplumumun ne kadar ilerleyip, kültürel deðerlere sahip çýktýðýna deðinmek istiyorum. Bu meslek Kiþisel Geliþim Uzmanlýðý... |
|
99
|
|
|
|
Ýspanya’da, çok uluslu bir plazanýn toplantý salonunda olduðunuzu farz edin. Ýþi kapmaya çalýþan dört aday var. Diðer üçünü eleyip o çok istediðiniz iþi almanýz lazým. Ama bu sýradan bir iþ görüþmesi deðil. Olay bir iþ görüþmesinden çýkýp bir “yarýþmaya” dönüþüyor. Ýki seçeneðiniz var. “Ben, bu zýrvalýða tahammül etmek zorunda deðilim, canýnýz cehenneme!” deyip orayý terk edersiniz. Ya da baþýnýza neler geleceðini bizzat yaþayarak görürsünüz. Burada adaylar arasýnda “hangimiz daha vahþiyiz?” kývamýnda bir yarýþma söz konusu. |
|
100
|
|
|
|
Günümüzde yaþasaydý ne derdi Yunus Emre? Girdim ilim meclisine eyledim kýldým talep, dediler ilimciler artýk her yerde, illa beyin illa beyin… |
|