Yanlýþ sayýsýz þekillere girebilir, doðru ise yalnýz bir türlü olabilir. -Rouesseau |
|
||||||||||
|
Bu imlemelerle kolektif emek gücü, kolektif alanda çalýþmak yerine, mülk sahibine çalýþmaya ve mülk sahibinin mülkü içinde rýzkýný aramaya dönüþmüþtü! Kolektif hafýzalý bilgi inancý ve imanlý bir hafýzaya dönüþmüþtü! Mülk çekimli dizayný anlayýþa göre kiþi aç kalýyorsa, mülksüz ise, rýzkýný arýyorsa; bu ilahi takdirdi. Ýlah söylemi burada ilahlýktan çýkmýþtý. Ýlah: meslek bilir, meslek icra eder, meslek öðretir bir üreten grup gücü olmaktan çýkmýþ “mülkün sahibi irade olmuþtu”. Yani ilah þimdi El rýzkul El malikti. Üzeri mülkiyetçi iliþkilerle örtülüp, gizlemekle kolektif alan diye bir þey kalmamýþtý. Ýnsanlar tarihsel gerçekler karþýsýnda kolektif emekten kopan tecridi bir mülk söylemiyle büyülenmiþtiler. Hemcinsler bir zamanlar Hüda Nabi bir doða içinde saðlamaktan kaynaklý açlýðýný, "kolektif bað iliþkisi içindeki, kolektif kapasiteyle aþmýþlardý". Þimdiki açlýðýný ise kolektif bað iliþkisi içinde, kolektif kapasiteyi rýzk ve mülk özelleþtirmesi yapmanýn kayýplarý nedenle yaþýyordu. Hemcinslerimiz doðada saðlama yaptýðý dönemler içinde karný doyduðu zaman; kimseye þükretmediði gibi aç kaldýðý zamanda kimseye ilenmiyordu. Bu hal gayet tabii, doðal bir durumdu. Þimdi mülksüz olup (kolektif kapasiteden yoksun kalýp) “kolektif alan unsuru” denilen mülke doðru çekim içindesiniz. Mülke doðru çekilim eksiklerinizin tamamlanmasý olarak ikame edilmiþ ikinci tuzaktý. Köleci dönem içinde þükredilen ve ilenilen þey neydi? Kolektif kapasiteli yapabilirlikten yoksun kalmaydý. Kolektif kapasiteli yapabilirlik paydaþlýðý GÝZLÝ ÖZNEYDÝ. Kolektif kapasiteli yapabilirlik þimdi mülk sahibinindi. Kolektif güçten, kolektif kaynaklardan eksiltilmeleri nedeniyle rýzkýný arayan kiþi yine kolektif kapasite içindeydi. Þimdi kolektif alanda kazandýðý kolektif emek gücü ile mülk sahiplerine emeðini sunuyordu. Karþýlýðýnda da kiþiye bulduðu iþe ve aþa þükretmesi, öðretiliyordu. Çok þükür bugün de karným doydu, diye edilen þükür mülk sahibine edilen þükürdü. Yani kolektif kapasiteli gizli özne olan yapabilirliklerdi. Muhtaçlýklar sizi mülk sahibine doðru çeker olan imgelemler alanýydý. Yoksulluðun gözünde muhtaçlýk farký ne kadar azalýrsa kiþinin de "çok þükür bugün de doyduk" diyen þükretmesi artýyordu. “Muhtaçlýk farký ne kadar artarsa” yoksulun imgeleminde suçluluðu, affedilme ibadeti, duasý da o kadar artýyordu.
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |