Çaðdaþ Gagavuz Þiiri
(Hulki Can) 15 Aralýk 2008 |
Modern Þiir |
| |
Gagavuz þiirindeki sevgi ve aþk temalarý salt sevgiliye duyulan aþk deðildir: ana sevgisi, anadil sevgisi, aile ocaðýna duyulan özlem, yurt topraklarýna duyulan sevgi de þiirlerde baskýn ve þaþýrtýcýdýr. Vatan sevgisi büyük özverilerle ellerinde tuttuklarý, üzerinde yaþadýklarý bereketli topraklardan kaynaklanýyor. Bu ayný zamanda bir ulus olarak, bir toprak parçasý üzerinde özgür yaþamanýn ne kadar zor olduðunun bilincinde olduklarýný gösteriyor. |
|
Cart Curt Dili Anabilim Dalý ve Edebiyatý!
(Hulki Can) 13 Þubat 2009 |
Dil |
| |
Kürtçe diye bir anadil veya dil yoktur. Neden ? Çünkü, Kürt olarak tanýmlanan etnik gruplar Farsça, Türkçe veya Arapça gibi dilleri konuþurlar. Ancak, dilleri dönmediðinden, konuþtuklarý Türkçe nasýl kabaysa, konuþtuklarý Farsça ve Arapça’da kabadýr. Bu kaba Türkçeyi nasýl ki ayrý bir dil olarak tanýmlamak mümkün deðilse, ayný þekilde, konuþtuklarý öbür iki dili de ayrý diller olarak tanýmlayamayýz.
|
|
Türkçe"nin Güncel Sorunlarý
(Hulki Can) 14 Þubat 2009 |
Dil |
| |
Günümüzde, üç beþ kitap okumakla kendilerini kültürlü, bilgili ve bilge sanan medyatik postmodern yazar ve çizer takýmý, dinci ulema ve büyükbaþlarýndan gelen yönlendirmeler doðrultusunda “tarihimizle barýþalým” söylemi ile Osmanlýcayý canlandýrma ve Osmanlý’yý diriltme gayreti içine girmiþlerdir ! Yani nerdeyse Osmanlý yýkýldý diye aðýt yakacaklar! Destur, destur! |
|
Dil Savaþlarý
(Hulki Can) 5 Mart 2009 |
Dil |
| |
Haçlý devletlerinin Güneydoðu Anadolu ve Antakya'daki varlýðý hem Avrupa dillerindeki bazý sözcükler ile yazýmsal özelliklerin (diþil-eril ayýrýmý gibi) yerel dillere aktarýlmasýna, hem de yöre halkýnýn ýrksal ve genetik yapýsýnýn deðiþmesine yol açtýðý açýktýr. Yoksa Farsça'da olmayýp salt Avrupa dillerine özgü dilsel özelliklerin herhalde gökten zembille indiðini söyleyecek deðiliz. Genelde Kurmanci (Kürtçe), Sorani, Zazaki, Lorani gibi alt dillerde görülen Avrupalý sözcüklere benzer sözcükler, diþil eril ayýrýmý ve bölge halklarýnda seyrek de olsa rastlanan renkli göz, sarýþýnlýk, kýzýl saçlýlýk gibi kuzey ýrklarýna özgü genetik baskýn özellikler baþka ne þekilde açýklanabilir ? |
|
Kürtçülük Sorunsalý
(Hulki Can) 5 Mart 2009 |
Türkiye |
| |
Yüzyýllardýr bölge halklarýný sömüren, toprak reformuna karþý çýkan aþiret reisleri, tarikat þeyhleri ve toprak aðalarý kendilerini kurtarmak için bir siyasal parti oluþturup halkýn öfkesini Türkiye Cumhuriyeti'ne yönlendirmekte ve onu hedef göstermektedirler. Bu açýkça bir meydan okuma ve karþý devrimdir. Oysa tepetaklak edilmesi gereken doðudaki gerici feodal düzen, töreler, tarikatlar, aþiret reisleri, þeyhler ve aðalardýr. Kürtler baðýmsýz da olsa bu feodal-dinsel yapýdan kurtulamayacaklar ve bugünün feodal reisleri yarýnýn egemen politikacýlarý olacaktýr. Yani Kürt halký için bir þey deðiþmeyecektir. Öyleyse ülkemizde Kürt sorunu deðil, ancak Kürtçülük sorunu olduðu sonucuna varabiliriz. |
|
Postmodern Pazarlamacýlar ve Kürtçülük Sorunsalý
(Hulki Can) 20 Mart 2009 |
Türkiye |
| |
Son 10 yýlda sayýlarý gittikçe artan ve emekli bürokrat, asker ve siyasetçilerce kurulmuþ olan, "stratejik araþtýrmalar merkezi" ismi altýnda büyük bir pazarlama þirketi gibi faaliyet gösteren, büyük bir pazarlama þirketi gibi örgütlenmiþ, Türkiye'ye yapýlan dýþ baskýlar ve stratejik oyunlarýn yurt içindeki güler yüzlü postmodern pazarlamacýlarýna dikkat etmek, ve bu tür kuruluþlarýn konferans ve basýn açýklamalarýyla ortaya attýklarý iddia ve görüþleri kuþku ve çekinceyle karþýlamak gerekir. |
|
Kürt Aþiretleri ve Yakýn Tarih Üzerine Notlar (I)
(Hulki Can) 4 Nisan 2009 |
Toplumbilim |
| |
Güçlü uluslarýn arasýna sýkýþmýþ olan etnik kümeler tarihsel geliþim ve evrimsel aþamalara ayak uyduramadan günümüze kadar kabileler veya aþiretler halinde geldiler. Bunun böyle olmasý ve etnik gruplarýn geri kalmýþlýðýnýn baþlýca nedenleri çok katý gelenekler ve þeriatçý törelerle korunan sýnýrlý bireysel ve toplumsal iliþkiler, tarým, avcýlýk ve hayvancýlýk düzeyinde sürdürülen kapalý ekonomik feodal yapý, büyük toprak sahipleri, beyler, aþiret reisleri, þeyhler, pirler, tarikatlardýr Bu tür kapalý kümelerde sanayi ve maden üretimi yoktur. En önemli emtia arazi, toprak, hayvan sürüleri ve tarým alanlarýdýr. |
|
Kürt Aþiretleri ve Yakýn Tarih Üzerine Notlar (Iý)
(Hulki Can) 8 Nisan 2009 |
Türkiye |
| |
19.cu yüzyýlýn ikinci yarýsýnda petrolün stratejik önemi ve deðeri anlaþýlýnca o tarihlerde Osmanlý Ýmparatorluðu elinde olan Musul, Kerkük ve Arabistan petrollerine el koymak için baþta Ýngiltere olmak üzere Avrupa ülkeleri harekete geçer. Ýngiltere, Türkiye ve Ýran'daki azýnlýk ve etnik gruplarýn kýþkýrtýlmasý projesini uygulamaya geçirir. |
|
Kürt Aþiretleri ve Yakýn Tarih Üzerine Notlar (Iýý)
(Hulki Can) 8 Nisan 2009 |
Türkiye |
| |
Ülkemiz için büyük bir stratejik tehdit unsuru olan Çekiç Güç'ün misyon ve vizyonu Kürdistan'ýn kuruluþuna destek vermek, bölgeye olasý bir Türk müdahalesini önlemek, gerektiðinde tampon bir bölge oluþturarak Türkiye'yi tecrit edip Güneydoðunun Irak Kürdistaný ile örgensel birleþmesini saðlamaktý. |
|
Yeni Bir Türk Devrimine Doðru
(Hulki Can) 30 Mayýs 2009 |
Türkiye |
| |
Küresel egemenlerin peþinden sürüklenmek, baþka bir çok olumsuz sonuçlara neden olmuþ, ülkemizin sivil ve askeri yapýsý, siyasal partiler, devlet kurumlarý yabancýlar tarafýndan tepeden týrnaða kolayca manipüle edilebilir hale gelmiþ, ülkemiz dýþ politika, diplomasi ve tarih bilgisi olmayan, beceriksiz, teslimiyetçi, görgüsüz ve arabesk ellerde, týpký Osmanlýnýn son dönemlerinde olduðu gibi, bir yaðma, yýkým ve iç savaþ tehdidi sürecine girmiþtir. |
|
Modern Çaðýn Cinleri: Uzaylýlar (1. Bölüm)
(Hulki Can) 13 Haziran 2009 |
Ruhbilim |
| |
Çünkü, insanlar uzaylýlarýn gerçek olduðuna ve peygamber olarak bildikleri o çok kutsal kimselerin aslýnda uzaylý veya þarlatan olduðuna inandýrýldýðý vakit büyük bir toplumsal þok yaþanacak, bu da dinlerin ani çöküþüne yol açabilecektir. Sýradan insanýn yaþayacaðý bu þok büyük isyanlara, kitle hareketlerine ve özellikle dünya çapýnda egemen olma hayallerini taþýyan baðnaz çevrelerin cihat baþlatmalarýna yol açabilecektir. |
|
Yahudi - Hristiyan ve Ýslam Teolojisinde Cincilik ve Cinlere Ýnanýþ
(Hulki Can) 13 Haziran 2009 |
Din |
| |
Arap-Ýslam mitolojisi ve masallarýnda, Kuran Surelerinde insanlara yardým eden iyi Müslüman cinler olduðu gibi kafir kötü cinler de vardýr. Oysa, gerek Yahudilik, gerek Hristiyanlýk tüm cinleri murdar varlýklar olarak niteleyip cinciliði (demonoloji) çok sert bir þekilde mahkum eder. Murdar varlýklarla iliþkiye girmek Þeytan'ýn tarafýnda yer almak anlamýna gelir ve en büyük günahtýr. Kuþkusuz burada çok büyük , önemli, etik ve teolojik bir sorunla karþý karþýyayýz. Çünkü bu durumda hem Allah, hem Muhammet cinlerle iþbirliði yapmýþ oluyor: Nasýl olur da Ýslamýn tanrýsý Allah ile Muhammet murdar varlýklarla ve cinlerle iþbirliði yapar bir konuma girerler? |
|
Modern Çaðýn Cinleri: Uzaylýlar (2. Bölüm)
(Hulki Can) 13 Haziran 2009 |
Ruhbilim |
| |
Dünyadaki bir çok ülkenin tavrý ABD gibi olup güdülen amaç kamuoyunu doðru-yanlýþ bir haber seli ile boðarak, korkutarak, endiþeye sevkederek kitleleri sarsma, bölme, daðýtma, sersemletme gibi psikolojik savaþ taktiklerini – insanlarý daha kolay yönetebilmek ve güdüleyebilmek için- her vesile ve her çeþit yöntemle uygulamaktýr. |
|
Yahudi, Hristiyan ve Ýslam Teolojisinde Þeytan ve Þeytanlar (1. Ci Bölüm)
(Hulki Can) 29 Haziran 2009 |
Din |
| |
Tevrat ve Ýncil tek bir Þeytan’dan söz eder. Oysa, Kuran hem Þeytan, hem de Þeytanlardan söz eder. Çeþitli þeytanlara inanýþ Afrika ve Uzakdoðu dinlerinde de görülür. Hristiyanlýk'ta tek Þeytan inancý olmasýna karþýn, Müslümanlýkta Büyük, Ortanca ve Küçük Þeytan olmak üzere üçlü bir Þeytan inancý vardýr. Hristiyanlýk'taki üç tanrý/tek þeytan inancý ile Müslümanlýk'taki tek tanrý/üç þeytan inancý asimetrik bir denklem oluþturur. |
|
Yahudi, Hristiyan ve Ýslam Teolojisinde Þeytan ve Þeytanlar (2. Ci Bölüm)
(Hulki Can) 29 Haziran 2009 |
Din |
| |
“Andolsun ki sizi yarattýk, sonra bir sûret, bir þekil verdik size, sonra da meleklere, Âdem'e secde edin dedik, hemen secdeye kapandýlar, yalnýz Ýblis secde edenlere katýlmadý. (Allah) buyurdu: "Sana emrettiðim zaman, seni secde etmekten alýkoyan nedir?" (Ýblis): "Ben, dedi, ondan hayýrlýyým; beni ateþten yarattýn, onu çamurdan yarattýn." (Araf Suresi: 11- 12) |
|
Yahudilik, Hristiyanlýk ve Müslümanlýkta Kutsal Savaþ ve Ganimetler
(Hulki Can) 23 Temmuz 2009 |
Din |
| |
Allah uðruna savaþ ve fetih düþüncesi temelde Musevilikten kaynaklanýr. Ýsrail "vaat edilen diyarý" fethetmeye çalýþýrken çok önemli bir sorun baþ gösterdi: Savaþta elde edilen ganimetlerin þeriata göre paylaþýmý. Bu iþlemin nasýl yapýlacaðý çapul mala tahakkuk ettirilecek vergiye kadar Tevrat’ta çok ayrýntýlý bir þekilde anlatýlýr. |
|
Türkiye Kürt Kapanýnda (1ci Bölüm)
(Hulki Can) 5 Aðustos 2009 |
Türkiye |
| |
“Demokrasi, eþitlik, kardeþlik, özgürlük, sevgi” gibi sihirli kavramlar siyaset alanýnda iki ucu keskin býçak gibidir. Fevkalade istismara açýk kavramlardýr. Yerinde, zamanýnda ve ustaca kullanmasýný bilmezseniz sizi yaralar, yok eder... Bunu en iyi kullanan ülkeler Ýngiltere, ABD ve Ýsrail'dir. |
|
Türkiye Kürt Kapanýnda (2ci Bölüm)
(Hulki Can) 5 Aðustos 2009 |
Türkiye |
| |
Bizde ise, þehitlerimizden "kelle"diye söz ediliyor; gencecik askerlerimiz þehit olurken kodamanlarýn oðullarý göstermelik askerlik yapýyor; ülkesi için kanýný döken, teröre karþý savaþan kahraman generallerimiz, subaylarýmýz aþaðýlanýyor, yargýlanýyor, iftiralara uðruyor, cezaevlerinde, hastane köþelerinde ölmelerine, intihar etmelerine neden olunuyor; etnik bölücülüðü daha da azdýracak etnik dilde yayýn yapan TV istasyonlarý devlet tarafýndan iftiharla devreye sokuluyor; bu da yetmiyor Türk siyasetçiler bölücülerin TV kanallarýnda görüþ beyan ediyor. |
|
Lacrymania (Sak) Sendromu
(Hulki Can) 15 Eylül 2009 |
Ruhbilim |
| |
Özellikle halkýn karþýsýndayken "euphoria" ile "phobia"nýn çatýþmasýndan doðan psikolojik çeliþki ve anksiyete kendine acýma, ani sinir boþalmasý ve dolayýsýyla aðlama krizi olarak kendini gösterecektir. Lakrimanik, aslýnda en çok korktuðu þeyin karþýsýndadýr: Halk ! Kendisinin de içinden çýktýðý o saf, masum fakat ayný zamanda aç gözlü ve asla doymak bilmeyen fakir halk! |
|
Siyon Protokollarýnýn Kökeni (Birinci Bölüm)
(Hulki Can) 15 Ekim 2009 |
Politika |
| |
Yahudi liderlerin sýnýrlarý ve ülkeleri ortadan kaldýrýp tek bir dünya devleti halinde kendi evrensel krallýklarýný kurmayý planladýklarý hakkýndaki protokol ve iddialarý komplo teorisi diyerek gülüp geçiþtirebiliriz. Aslýnda sorun, gerçekliði tartýþmalý olan bu protokollarý ciddiye alýp almamak da deðildir. Sorun neden Yahudilerin dünyayý ele geçirmek gibi bir misyonu ve vizyonu olduðudur. Neden Amerikalýlar, Ruslar, Almanlar, Çinliler deðil de Yahudiler? Neden her taþýn altýndan illa bir Yahudi parmaðý çýkýyor? Bu bir paranoya, bir iftira, Yahudi düþmanlýðýný körüklemek için bir taktik midir, yoksa az veya çok gerçeklik payý var mýdýr?
|
|
Siyon Protokollarýnýn Kökeni (Ýkinci Bölüm)
(Hulki Can) 15 Ekim 2009 |
Politika |
| |
Bir çok ciddi devlet adamý, vakýf, kuruluþ, Protestan, Presbiteryen, Evanjelist kiliseleri, Yedigüncüler (Seventh Day Adventists), Hristiyan Ýlmi (Christian Science), Ýlimcilik (Scientology), Mormonlar gibi Hristiyan tarikatlar Ýsrail devletinin tanrýsal destek ile kurulduðuna ve Ýsa Mesih'in ikinci geliþinde bu yönetimi pekiþtireceðine inanýrlar.
|
|
Postmodern Paradigmanýn Son Çýkartýsý: Osmanlýlaþtýrma
(Hulki Can) 27 Ekim 2009 |
Post-Modernizm |
| |
Neo-Osmanlý modeli veya Osmanlýlaþtýrma bataklýðýna gömülen Türkiye, bataklýk gazýyla, etnik ve dinsel gazla þiþtikçe þiþecek, büyüdükçe büyüyecek, federatif yapý iyice serpilip yerel yönetimler kendi siyasal, hukuksal, eðitimsel, güvenlik ve askeri düzeneklerini kurunca bu yapay balon minicik bir kývýlcým ile patlatýlacak, büyük bir yangýn çýkacak ve küresel itfaiyenin müdahalesi sonrasýnda bir sürü irili ufaklý devletçik oluþacaktýr. Aynen Yugoslavya örneðinde olduðu gibi. Neticede bölge tam Batýlý sömürgecilerin çýkarlarýna uygun "Büyük Ortadoðu Kolonileri"ne (BOK) dönüþmüþ olacaktýr. |
|
Ýslamiyet Öncesi Türklerin Dinsel Ýnançlarý (1. Bölüm)
(Hulki Can) 7 Þubat 2010 |
Din |
| |
Ýslamiyet öncesi Türklerin dininin Þamanizm olduðu hakkýndaki genel ve yaygýn kaný pek doðru deðildir. Þaman Türkler, Budist Türkler, Hristiyan Türkler, vs kuþkusuz vadýr. Ancak, Türklerin özgün dini Gök Tanrý dinidir. |
|
Ýslamiyet Öncesi Türklerin Dinsel Ýnançlarý (2. Bölüm)
(Hulki Can) 13 Þubat 2010 |
Din |
| |
Nasýl ki izci oymaklarýnýn flamalarýnda kullandýklarý hayvan simgelerini, veya Türk Hava, Deniz ve Kara Kuvvetlerinin amblemlerindeki simgeleri totem olarak niteleyemezsek, ayný þekilde, Türk oba ve boylarýnýn kullandýklarý "kurt, kartal, aslan" gibi simgeleri de put veya totem olarak niteleyemeyiz. |
|
Omega Melancholia (Omo) Sendromu
(Hulki Can) 17 Þubat 2010 |
Ruhbilim |
| |
Hastanýn yüzü içinde bulunduðu endiþe, acý ve ýzdýrabý yansýtacak bir hal almýþtýr. Aðýz, yanaklar ve kaþlar aþaðý doðru sarkmýþtýr. Yüzünde çok büyük acýlar çekmiþ, sopa yemiþ, ölümlerden dönmüþ bir insanýn hali vardýr. Alýn çizgileri derinleþmiþ, iki kaþýn arasýnda alýn derisi "omega" harfi þeklinde ( Ω ) buruþmuþtur. Bu iþaret alýndaki korügasyon kasýnýn aþýrý kasýlmayý nedeniyle oluþur. |
|
Ýslamlýktaki Cinselliðin Psikopatolojisi (1. Bölüm)
(Hulki Can) 27 Þubat 2010 |
Din |
| |
Yunan mitolojisindeki hiç yaþlanmayan ve hep genç kalan nemfler kendilerini þehvet dolu insan baþlý atlarýn (Satirler) taciz ve saldýrýsýndan korumak durumundadýrlar. Ancak, huriler için böyle bir tecavüz tehdidi yoktur. Çünkü, insan baþlý atýn Ýslam mitolojisindeki karþýlýðý El Borak diþi bir attýr. Kanatlarý olduðundan Pegasus’a da benzer, yüzü insan (kadýn) yüzüdür. Baþýnda da taç vardýr; Satir ile Pegasus’un birleþimden oluþmuþtur. O halde, El Borak kýsrak olduðundan hurilere saldýrmasý söz konusu olamaz |
|
Ýslamlýktaki Cinselliðin Psikopatolojisi (2. Bölüm)
(Hulki Can) 28 Þubat 2010 |
Din |
| |
Prof. Dr. Ayhan Songar, Ýslam kültüründeki cinsel patolojiyi incelerken Divan þiirinden örnekler verir ve Osmanlý Sarayýndaki “içoðlaný” kurumunun eþcinsellik ve oðlancýlýða en somut örneklerden biri olduðuna deðinir. Songar'ýn verdiði bilgiye göre Osmanlý Sarayýnýn oðlan gereksinimini karþýlamak üzere Sakýz adasýnda edilgen eþcinseller yetiþtirilirmiþ. |
|
Ýslamlýktaki Cinselliðin Psikopatolojisi (3. Bölüm)
(Hulki Can) 2 Mart 2010 |
Din |
| |
Kadýný bu dünyada salt bir seks ve doðurma aracý olarak görüp onu kara çarþaflarýn altýna gizleyerek cinselliði yok saymaya karþýlýk, öbür dünyada abartýlý bir seks patlamasýný müminlere armaðan olarak sunmaya kalkýþmak psikotik bir çeliþkidir. Ancak, Adler kuramýna göre bu bir çeliþki olmayýp, önceki durumun "telafi edilmesi" veya dengelenmesi olarak yorumlanabilir. |
|
Ýslamlýktaki Cinselliðin Psikopatolojisi (4. Bölüm)
(Hulki Can) 10 Mart 2010 |
Din |
| |
9 yaþýndaki bir kýzla babasý yaþýndaki bir adamýn birlikteliði günümüzde ideal bir evlilik örneði oluþturamadýðý gibi Muhammet’in daha sonra karýlarýnýn sayýsýný 9’a çýkarmasý da günümüz için maalesef iyi ve güzel örnekler oluþturamaz. Böyle bir aileyi gençlerimize nasýl örnek bir aile olarak göstereceðiz? Böyle bir modelin günümüz toplumunda çok büyük psikoseksüel sorunlara yol açmasý, sakýncalar doðurmasý kaçýnýlmazdýr. |
|
Yahudi Soykýrýmý (Holokost) Gerçek mi Abartý mý? (1. Bölüm
(Hulki Can Duru) 22 Mart 2010 |
Toplumbilim |
| |
Yahudi soykýrýmýnýn gerçekten olup olmadýðýnýn araþtýrýlmasý ve sorgulanmasýna 1960'li yýllarda baþladý. Ýlk önce ABD M.I.T. üniversitesinden yüksek lisanslý Prof. Arthur R. Butz, Fransa Lyon Üniversitesinden Prof. Robert Faurisson ve Ýngiliz tarihçi ve yazar David Irving Yahudi soykýrýmý hakkýndaki birçok savýn geçersiz, sahte ve düzmece olduðunu iddia ettiler. |
|
Bm Güvenlik Konseyi Ýsrail'i Kýnamamýþtýr!
(Hulki Can Duru) 9 Haziran 2010 |
Politika |
| |
1 Haziran 2010 tarihli kararýnda BM Güvenlik Konseyi doðrudan doðruya ve açýkça Ýsrail'i kýnamamýþ, sadece askeri operasyon sýrasýnda meydana gelen eylemleri kýnayan bir karar almýþtýr. |
|
Korku, Kötülük ve Terör Çaðý
(Hulki Can Duru) 25 Aðustos 2010 |
Politika |
| |
Dünya için en büyük tehdit G-7 ülkelerinden gelmektedir. Çünkü bu ülkeler silah ve uyuþturucu ticaretini yaný sýra, çevre felaketlerine neden olduklarý gibi, bunlarýn her çeþit dinsel yapýlanmaya ve etnik teröre destek verdikleri, mazlum ülke halklarýnýn uyanýþýný engellemek için o ülkelerdeki en gerici unsurlara arka çýktýklarý, bilinmektedir. |
|
Tebbet Suresi Hakkýnda Teolojik ve Etik Bir Araþtýrma
(Hulki Can Duru) 23 Eylül 2010 |
Din |
| |
Bir insanýn babasýna annesine beddua etmesi ahlaki ve etik açýdan ne kadar yanlýþsa, amcasýna, yengesine ve akrabalarýna beddua etmesi bir o kadar yanlýþtýr. Þýk deðildir. Anaya babaya saygý, sevgi, atalara, büyüklere hürmet nerede kaldý? Herhalde eski Türk töresinde kaldý ve unutuldu ! |
|
Paganlýk ve Yahudilik'ten Gelme Bir Adet: Kurban (Ýkinci Bölüm)
(Hulki Can Duru) 20 Kasým 2010 |
Din |
| |
Psikanaliz kurban kesmeyi insandaki "öldürme" ve "kan akýtma" içgüdüsünün yüceltilmesi (süblimasyon) olarak görür. Kurban kesmekle insan bu "kan dökme" arzusunu tatmin etmiþ olur. Bu arzu veya hayvansal içgüdü bu þekilde tatmin ve telafi edilemediði takdirde insanýn herhalde daha çok kan dökmesi kuvvetle muhtemel olsa gerek ! |
|
Sufilerden Özdeyiþler
(Hulki Can Duru) 30 Aralýk 2010 |
Tasavvuf |
| |
Býstamlý Beyazýt, Hallacý Mansur, Baðdatlý Cüneyt, Mevlana gibi sufiler kendilerini Tanrý ile bir, hatta aynýsý olacak kadar yücelmiþ benlikler olduklarýna inanmýþlar, "batýn" (görünmeyen) ile uðraþtýklarýný, asýl gerçeðin bu olduðunu, sýradan insanlarýn yanlýþ olan "zahir"e (görünen) takýlýp kaldýklarýný, oysa zahir'e ve þeriata uyulmasýna gerek olmadýðýný anlatmaya çalýþmýþlardýr. |
|
Ahiret Hayatý Ýçki ve Seksten Ýbarettir
(Hulki Can Duru) 4 Þubat 2011 |
Din |
| |
"Cennet ehlinden her birinin iki kadýný vardýr ki, vücutlarýnýn þeffaflýðýndan baldýr kemiklerinin ilikleri etinin üstünden görünür” (Buhârî, Bedül Halk, 59, Sýfâtül Cennet).
|
|
Maher Þalal Haþ Baz
(Hulki Can Duru) 28 Þubat 2011 |
Toplumbilim |
| |
"Yer kalmayýncaya kadar evi eve katanlarýn ve tarlayý tarlaya birleþtirenlerin vay baþýna ! Kötüye iyi, iyiye kötü diyenlerin, karanlýðý ýþýk, ýþýðý karanlýk yerine koyanlarýn, acýya tatlý, tatlýya acý diyenlerin, kendi gözlerinde bilge olanlarýn, kendilerini zeki sananlarýn, rüþvet uðruna kötüyü haklý çýkaranlarýn, haklý adamlarýn hakkýný elinden çekip alanlarýn vay baþýna!"
|
|
Atatürk Korkusu (Ak) Sendromu
(Hulki Can Duru) 16 Mart 2011 |
Saðlýk |
| |
Atatürk’ün Kara Harp Okulu’na giriþinin yýldönümü olan 13 Mart 2011 günü düzenlenen törende bir ilk gerçekleþmiþ ve Atatürk'ün Gençliðe Hitabesi okunurken bazý paragraflar kasýtlý olarak okunmadan atlanmýþtýr. |
|
Müslümanlarýn Masumiyeti veya Dolduruþa Gelip Gelmemek
(Hulki Can Duru) 29 Eylül 2012 |
Toplumsal Olaylar |
| |
Ýslam’a karþý en küçük bir eleþtiriyi içlerine sindiremeyen ve hemen dolduruþa gelen, mizah bile olsa bunu fitnecilik, nifak sokmak, Ýslam düþmanlýðý olarak yorumlayan, þiddet ve zor kullanarak bunu önlemeye kalkýþan saldýrgan bir tepki verme biçimi genelde tüm Ýslam dünyasýna egemen. Üstelik Müslüman inancýna göre bu saldýrganlýk dinsel açýdan kabul gören bir tepki verme biçimi. |
|
Ýngiltere'nin Kürt Politikasý
(Hulki Can Duru) 29 Ocak 2013 |
Türkiye |
| |
“Pantürkizm’e karþý aðýrlýk olarak Kürt milliyetçiliðini çýkarmak gerekir. Coðrafi durum dikkate alýndýðýnda, Kürt milliyetçiliði Türk kovanýna önemli bir etmen olarak sokulabilir” (Ýngiliz Ýstihbarat Subayý Albay F. R. Maunsell’in Londra’ya yazdýðý rapordan, 5 Aralýk 1917) |
|
Yeni (!) Anayasayý Kimler Ýstiyor?
(Hulki Can Duru) 7 Þubat 2016 |
Politika |
| |
Türkiye ve Türk ulusunun Anayasa ile bir sorunu yoktur. Ancak, siyasal partilerin ve bir çok siyasetçinin bu baðlamda çok ciddi sorunlarý vardýr. Ýþte sorunsal aslýnda o partilerin ve o kiþilerin kendilerini kurtarma ve aklama çabalarýdýr. |
|
|
Etnik þovenizm ve dinsel gericiliðin güçlendirilmesi için tüm kapýlar ardýna kadar açýlýrken ulusal kimliðimizin, bilincimizin, istencimizin ve cumhuriyet devrimleriyle büyük zorluklarla elde etmiþ olduðumuz kazaným ve özgürlüklerin ayaklar altýna alýnmasý, Türk entelijansiyasýný sindirmeye yönelik bilim adamlarý, aydýnlar, hukuk, yargý ve medya üzerindeki yýldýrma politikalarý, Atatürk ve ordunun yýpratýlmaya çalýþýlmasý kabul edilemez.
Buna izin verenler, bunu hoþgörenler, ülkenin bölünmesini kolaylaþtýrmak için bilerek dolaylý ve dolaysýz yönlendirmeler planlayanlar, yeþil ýþýk yakanlar, arka çýkanlar, bir gün tüm bunlarýn hesabýný vermek zorunda kalacaklarýný ve tarihte hangi sýfatlarla hatýrlanacaklarýný akýllarýndan çýkarmasýnlar.
|
05.07.2010 12:06:25
|
Muhtelif görüþler |
| |
Atat�rk'�n ger�ek bir dahi oldu�u nereden bellidir biliyor musunuz? ��nk� b�t�n ahmaklar, b�t�n beyinsizler, b�t�n budalalar, b�t�n ku� beyinliler, b�t�n gericiler, b�t�n takunyac�lar ona kar�� ��km��lard�r. |
|
04.07.2010 09:55:55
|
Muhtelif g�r��ler |
| |
Yeni D�nya D�zeni, K�reselle�me, Globalle�me asl�nda emperyalist, gerici ve insanl�k d��man� bir ya�ma ve y�k�m s�recinin s�rd�r�lmesi ve payla��lmas� i�indir.
D�nya halklar� buna t�m g�c�n�zle kar�� durun ve birle�in ! |
|
21.06.2010 12:00:09
|
Muhtelif g�r��ler |
| |
TOPLUMSAL SAVA�IMDA �LER�C� G��LER BAZAN YEN�LG�YE U�RAR.
BUNUN NEDEN� ONLARIN D���NCELER�N�N VE G�TT�KLER� YOLUN YANLI� OLMASI DE��L, GER�C� G��LER�N �LER�C�LERE NAZARAN O AN ���N DAHA A�IR BASMASI VE HALKI D�N �LE KANDIRMALARIDIR.
GER�C�LER EKONOM�K G��LER�N� VE DI� DESTEKLER�N� Y�T�RD�KLER� AN �PLER� KES�LEN KUKLALAR G�B� YERE YAPI�ACAKLARDIR.
ANCAK, D�N� KULLANARAK S�YASET YAPMANIN YANLI� OLDU�UNU HALK G�RMEL� VE BUNU YAPANLARI CEZALANDIRMALIDIR.
S�YASET� VE D�N� KULLANARAK ZENG�N OLANLARDAN HALK HESAP SORMAKTA KARARLI OLMALIDIR.
�LER�C� VE DEVR�MC� G��LER GE��C� OLAN YEN�LG�YE U�RAYAB�L�R, AMA SONUNDA MUTLAKA UTKUYA ULA�IRLAR.
BU UTKU YEN� B�R SI�RAMA YARATIR VE DEVR�M ���EKLER� �OK DAHA �ABUK B�Y�R, HIZLA GEL���R.
|
|
|