..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Prensiplerden hoþlanmam. Önyargýlarý yeðlerim. Daha içtenler. -Oscar Wilde
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri



Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  


 


 

 




Arama Motoru

ÝzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Üzeyir Lokman CAYCI




9 Eylül 2001
Taciz  
Üzeyir Lokman CAYCI
ÝNSANLIK Ýlkel özlemlerle Çýkar kavgasý birleþti mi Dostluktan eser kalmaz Kardeþim…Ýnsanýn kendi seviyesindedir Bütün kötü davranýþlar…Ýyinin gerisindedir Çirkine týrmanýþlar…Ýþlerini bencillikle yürütenDost bulamaz


:CGCI:
' Kurallý yaþamak katý yasaklamalardan geçer… Güçlülük kadýn olmakla deðiþmez… Yetkimi hoþgörüsüz ve sürekli bir þekilde kullanmalýyým… » Aðzýnýn içinde mýrýldandýðý bu sözlerden sonra bayan idarecinin gözleri irileþmiþti.
Sekreterine, rahatsýz edilmemesini, söyledi. Bilgisayarýyla bir þeyler yazmaya koyuldu. Adeta yazdýklarýyla yelpazeleniyordu. Gözleri zaman zaman tek noktada kalýyor, kelimeler üzerinde üç boyutlu kurgular arýyordu.
Aradan iki saat geçmiþti. Ki içinde bir tek sevgi sözcüðü bulunmayan, siyasi parti duyurusunu veya sendika bültenini andýran yazýsýna son noktayý koydu. Altýna ; ismini, unvanýný ve tarih yazmayý unutmadý. Ýmzasýný da attýktan sonra, ' zorlamalarýma karþý direnmenin güçlüðü yakýnda anlaþýlacaktýr... » diyerek telefona sarýldý.

El kol iþaretleriyle, konuþmasý buðulu camlar arkasýnda akislendi.
Birkaç dakika sonra, saçlarý aðarmýþ bir iþçisi, endiþeyle kapýyý týkýrdattýktan sonra içeriye girdi. Titreyen eline tutuþturulan
mektubu aldý. Geri adýmlarla dýþarýya çýktý. Fazla vakit kaybetmeden, telaþla kendisine yazýlanlarý okudu. Alýn terlerini sildikten
sonra derin derin nefes aldý. Bir ülkede ' yabancý olmanýn olumsuzluklarýný » düþündü.
Ýç çekiþleri akþamüstü evine de yansýdý. Babalarýnýn kucaðýnda günün gerginliðini atmak isteyen çocuklarýnýn mahzun halleri
onun kederini katmerleþtirmiþti.
Gece yarýsý acýlar kalbine yüklendi. Ambulansla hastahaneye kaldýrýldý. Ve orada öldü.
Kendisini sevenler onu morgta ziyaret ettiler. Hanýmý hayatýnýn yönünü deðiþtiren soðuk rüzgârlarýn þeklini anlatmaya çalýþýrken gözyaþlarýný tutamýyordu. Çocuklarýný geleceðe hüzünle taþýyacak bir baþlangýçtan haberleri olmayanlar yarýn
onlarý nasýl karþýlacaklardý ?

Olay unutulmuþtu. Birkaç ay sonra, ayný iþyerindeki yetkili bayan ' etkinliðin sürekliliði yargýlayýcýlýktan geçer…Psikolojik
yöntemlerle, kesintisiz yabancýlarla mücadeleyi sürdürmek benim görevim olmalý…Güçlülük kadýn olmakla deðiþmez… »
Aðzýnýn içinde mýrýldandýðý bu sözlerden sonra bilgisayarýyla bir þeyler yazmaya koyuldu. Bayan sekreterine de rahatsýz
edilmemesini söyledi. Yazdýklarýyla âdeta yelpazeleniyordu.
Mektubuna son noktayý koyduktan sonra, altýna ; ismini, unvanýný ve tarih yazmayý da unutmadý. Ýmzasýný da attýktan sonra :
' Her þeyin baþlangýcýnda sonuca ait izler vardýr... Geçmiþtekilerin unutulmasý iþimi kolaylaþtýracaktýr... » diyerek telefona sarýldý. Konuþmalarý buðulu camlar arkasýnda akislendi.
Kapýyý týkýrdatarak içeriye giren iþçisinin eline yazdýðý mektubu tutuþturdu. Ýþçisi geri adýmlarla dýþarý çýkarken, o gerindi.
Rahatlamýþ bir hali vardý. Bekleme dönemi baþlamýþtý.
Ýþçisi önce derin nefes aldý. Sonra, kendisine verilen mektubu açmadan ikiye katlayarak cebine koydu. Kulaklarýna ambulans
sirenlerinin sesleri gelmeye baþladý.Kendisini hastahanede ve morgta hissetti. Bir gölge gibi, onun duygularý geliþirken aile
hayatýna yansýyan huzursuzluklar baþkalarýnca hiç farkedilmedi.
Ýnsan haklarý bildirgeleri bulunan duvarlarda tenzilatlý satýþ ilanlarý daha çok dikkatleri çekiyordu.
Hüzünler ; evlerde aðýt, iþ yerlerinde huzursuzluk, yüreklerde burukluk halinde yansýrken, televizyonlarda kovboy filmleri
gösteriliyordu.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazýda yazanlara katýlýyor musunuz? Eklemek istediðiniz bir þey var mý? Katýlmadýðýnýz, beðenmediðiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düþündüðünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazýlarý yorumlayabilmek için üye olmalýsýnýz. Neden mi? Ýnanýyoruz ki, yüreklerini ve düþüncelerini çekinmeden okurlarýna açan yazarlarýmýz, yazýlarý hakkýnda fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloða geçebilmeliler.

Daha önceden kayýt olduysanýz, burayý týklayýn.


 


ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.


Üzeyir Lokman CAYCI kimdir?

Üzeyir Lokman ÇAYCI kimdir? Üzeyir Lokman ÇAYCI 1949 yýlýnda Türkiye\'nin yeþilliði ile meþhur Bor ilçesinde doðdu. Ýlk, orta ve lise tahsilini aynýilçede tamamladý. Sonra, üniversite giriþ sýnavý yanýnda ikinci bir sýnav daha kazanarak Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Uygulamalý Endüstri Sanatlarý Yüksek Okulu\'na girmiþtir. Bu okuldan 1975 yýlýnda iç mimar ve endüstri tasarýmcýsý olarak mezun olmuþtur. Yaptýðý özgün çalýþmalar bilenlerin dikkâtini çekmekte gecikmemiþ sergi, dergi ve mecmualarda kabul görmüþtür.

Etkilendiði Yazarlar:
HER YAZAR bir çiçektir. BÜtün çiçekleri severim...


yazardan son gelenler

bu yazýnýn yer aldýðý
kütüphaneler


 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © Üzeyir Lokman CAYCI, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.