Sanatçý, toplumda uzun çalýþma ve çabalardan sonra alnýnda ýþýðý ilk duyan insandýr. -Atatürk |
|
||||||||||
|
Olayýn, “insan sevgisi, halklarýn kardeþliði, kültürlerin kaynaþmasý”, vesaire ile ilgisi yok! Kaset ve CD satýþlarý “toprak seviyesinde” seyreden. Yýllardýr hiçbir parçasý liste baþý olamayan, “Biz eskiden, su içerdik testiden” veya “Nerede efendim o eski patlýcan turþularý” muhabbeti türü, eski þarkýlarý ile milleti artýk avutamayan Sezen Aksu iþi dökmüþ bölücülüðe(!) Tabii “bölücülük” lafýn geliþi. Olay tümüyle ticari! Önce Ýstanbul’daki bir Ermeni Kilisesinin korosu çýktý sahneye. Yaþlý baþlý beylerden, sevimli ve hafif tombul bayanlardan kurulmuþ bir koroydu. Eh adý üzerinde, kilise korosundan ne beklenirse o kadarýný verebildiler Sonra Sezen Aksu çýktý sahneye; hemþehrim bulutlarýn üzerinde uçuyordu. “Niye uçtuðunu” yazmayayým isterseniz. Ama benzeri tür uçuþlar yapanlar, sonunda uzun süre tedavi görmek zorunda kalýyor.. Ýki parça söyledi pili tükendi. Ne ses kalmýþ, ne sahne performansý!.. Sonra çýktý ortaya dört gariban Musevi yurttaþýmýz. Sanýrým bu arkadaþlar Musevi düðünlerinde falan çalýyorlar. “Alatura”(bahþiþ) ile yetiniyor olmalýlar. Hiçbir Musevi bunlara para kaptýrmaz. Zaten çýkýþta bunlardan biri açmýþ iþporta tezgahýný, ev yapýmý korsan CD’lerini pazarlamaya çalýþýyordu. Boþuna “tüccar millet” dememiþler bunlara. Arkadan, Yunanistan’da her tavernada benzerlerini görebileceðiniz türden bir grup çýktý. Orta yaþlý bir karý-koca ve 17 yaþlarýnda oðullarýndan oluþan bu üçlü,“bir Yunan tavernasý” için fena deðildi. Arada, Sezen Aksu çýkýp bir buçuk þarký söyledi. “Þarkýnýn buçuðu mu oluyor?” diyebilirsiniz. Sesiniz yetmediði için, þarkýnýn yarýsýnda iþi vokal yapan kýzcaðýzlardan birine býrakarak kulise kaçarsanýz, olur.. Sonra sýra geldi gecenin yýldýzlarýna: Diyarbakýr Belediyesi Çocuk Korosu, iki Kürtçe bir Türkçe þarký ile geceyi þenlendirdi(!) “Çocuk korosu” bu! Fazla bir þey beklememek lazým. Zaten bizim salak Egeliler alkýþlamaya dünden hazýrdý. Çocuklar çok mutlu oldular. Sinsi bakýþlý bayan koro þefinin mutluluðu ise gözlerinden okunuyordu. Baþka þeyler de okunuyordu o gözlerden..... Beyazlara bürünmüþ iki adam ve iki çok güzel hanýmdan oluþan, “Enderun Korosu” ve Sezen Aksu’nun okuduðu ilahiler ile, ülkemizin Müslüman kesimine de gerekli sinyal verilerek konser sona erdi. Arada mastika oynayan þopar çocuk ile “örtülü ödenek” gibi örtülmüþ dansöz ve þarkýlara eþlik eden Ýzmir Devlet Opera ve Bale Orkestrasýný da yazmadan geçmeyelim. Þimdi gelelim en hassas noktaya: Konser sýrasýnda Efes Antik Tiyatrosu tam olarak dolmuþtu. Hatta ayakta kalanlar, merdivenlere oturanlar bile vardý. Medyamýzda, konseri izleyen seyirci sayýsý için, 10-12 bin arasýnda bir rakam telaffuz ediliyor. Bu rakamýn organizasyon tarafýndan medyaya verildiðine þüphe yok. Oysa Efes Antik Tiyatrosunun kapasitesi 25 bin kiþi civarýndadýr. Bilet fiyatlarýný göz önüne alýrsak, 300 milyar lira gibi bir gelirin vergisinden, devletimizin mahrum kaldýðý görülüyor. Bazýlarý. “insan sevgisi, halklarýn kardeþliði, kültürlerin kaynaþmasý” masalýnýn ardýna sýðýnýp yine malý götürüyor... Can Macit
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Can Macit, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |