Hiçbir þey yaþam kadar tatlý deðildir. -Euripides |
|
||||||||||
|
Toteme bir þey olduðu yoktu. Ýlahlar da doðal olan yollar dýþýnda, doðal olmayan hiçbir yerde çýkmayýp, zaten olduklarý yerdelerdi. Ýlk inþacýlar kolektifi oluþu kendi eðilimlerinin dýþtan kesiþmesi içinden kesiþen anlamla (etkiyle) az çok anlýyorlardý. Sonraki kuþak hep böyle olduðu sanýlan olaðan bir kolektif ortama doðuyorlardý. Ýnþacý atalar tecrübesiyle ortaya konan "kolektif alan" alan içindeki özneler üzerine geri bir art alan etkisi ortaya koyuyordu. Kolektif inþayý kendisi oluþturmayýp atalardan devralýnan kolektif inþanýn özneler üzerinde "ata sal deneylerin aktarým etkisi vardý. Art alan ýþýmasý dediðimiz ata sal deneylerin ya da atalarýn gittikleri yolun bir doðruluk payý vardý. Bir yol haritasý olma etkisi" vardý. Ýþte kolektif alanýn geçmiþinden gelen geri etkimeli ve uzun süreli bir doðruluk payýnýn olmasý, alan içine reçete olucu bir etki veriyordu. Doðruluk payý kulaða küpe aktarýmlar olmaktaydý. Doðruluk payý olucu, atalar orjinli aktarýmlar; öznenin düþünce ve eylemlerine yol gösteren pusula türü müktesebattý. Bu müktesebatlar kiþiden önce olmakla þimdiki kolektif alana "art alan ýþýmasýydý". Bu tür ata sal etkili art alan ýþýmalý yansýmalar, kolektif etki yoluyla kiþi öznelerinde "totemi mana etkisi" olarak ortaklaþýrdý. Totemi mana kolektif ortaklaþmalý mana ile kolektif soyutlamanýn ifadesiydi. Ýlk soyutlamalar büyük ölçüde groteski anlamlý ve bencil özne tabanlýydý. Bencil tabanlý soyutlamalar içteki bencil oluþa göre içten dýþa doðru yönelimleydi. Ýkinci tür soyutlamalar totemi mana anlayýþýyla baþlamakla, kolektif tabanlý saðlasan ve üreten iliþkiler soyutlamasýydý. Ýkinci tür soyutlama dýþýmýzdaki sosyo-kolektif özneli tabandan içimize doðru ben merkeze yönelimlidir. Totemi mana geri etkimeli kolektif özneli ve nesnel bað enerjili bilgilerin "simge toplacý olan totemdi" bileþimlerle dýþ beyindi. Grup içinde grubun aðýrlýk merkeziydi. Aðýrlýk merkezi çekim ve çevrim eksenli bir baðdý. Totemiler totemi mana ile anlaþýlmayaný birbirine anlaþma konusu ettiler. Kolektif olup biten her durum totemden ötürü açýklanýp anlaþýlýyordu. Henüz totemi mana açýklamasý, grubu dýþýna çýkmamýþtý. Grubu dýþýna çýkacak bir mana ve soyutlama anlayýþý ancak ilahi mana anlayýþýyla olanaklý olacaktý. ilahi mana anlayýþý da önce ittifak içi özelleþtirmeyi açýklamakla El mana anlayýþýný olanaklý kýlacaktý. SONRA DA EL ÖZELLEÞTÝRME OLAN MÜLKÜN SAHÝBÝNÝ, YAKINDAN UZAÐA VE EVRENE DOÐRU AÇIKLAYACAKTI.
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |