Deðiþim dýþýnda hiçbir þey sürekli deðildir. -Heraklitos |
|
||||||||||
|
Kolektif alanýn kiþiden baðýmsýz ve kiþinin dýþýnda bir karakteri vardý. Bu karakter kiþiden, kiþilere ve kiþilerden de bölge sýnýrlarýna doðru olup; bölge sýnýrlarýndan merkeze doðru etkiyle alan düzenlemesiydi. Bu düzenleme merkezden dýþa açýlmayý; dýþtan merkeze doðru geri çaðýrýlan geri baðlanýmýyla (kolektif baðlanýmýyla) totem alan, kolektif güçtü. Kolektif bir güç te bunlarý gerektirir. Hatta totemdi inþanýn temelinde çevresel zenginlikten kaynaklý kýtlaþan kaynaðýna baðlý etkiler, nüfusun kýsýtlý olmasý gibi kombinasyonlar bu alanýn geri baðlaným sürecidirler. Hatta günümüzün üreten iliþkileri içinde nüfus ve çevresel etkiler aktivitesi bile hala kýsmen öznel düzenlemeyle tabii olmakla müsamaha edilir kontrol süreci durumlarýdýrlar. Kolektif oluþun temeli, ortaklýk ve paylaþýma konu olan düzenleme, organizasyonla saðlama olup üreten bir istihdam gibi enerji düzenleþim ve enerji akýþ süreçlerinin “kolektif güç organizasyonlarýyla ortaya konur olmasýdýr”. Cinsellik dýþtan kiþiler arasý bir saðlamadýr. Kiþi ile birlikte kolektif alan içinde gelen eylemli bir durumdur. Ve kiþilerin içinde korunan bir yasadýr. Ancak cinsellik dýþta “kolektif güç ile üretilir ve ancak kolektif güçle ortaya konacak bir ortaklaþa saðlamasý deðildir”. Cinsellik kolektif oluþumla kiþilerdeyse de cinsellik kolektif oluþuma girmez. Cinsellik; kiþilerin kolektif baðlanýmýný oluþturan kolektif güç düzenleþimle donanýmlý zorunluluklarý nedenle ve yine kiþileriyle birlikte kiþinin kalbi gibi kiþinin gözü gibi cinsellik te kiþiyle kolektif alanýn içine dâhil olmuþtur. Oysa bir av sürecinin pusu ataný, avcýlara gözcülük yapýp avcýlara koruma vereni; ortamýn yaþlý güçsüzüne ve yavrusuna bakým yapaný vs. salt kiþisi olmaktan çýkýp; kolektif güç düzenleþimiyledir. Kalbiniz nasýl kolektif yararlanmaya tabii deðilse kalp gibi cinsellik olgusu da sizinle ortama gelip, üretilen kolektif güç gerektirmeyen bir gerçekliktir. Hiçbir toplumun inþa temelinde savunma, beslenme gibi güç paylaþýmlý bir baðlaným ve düzen gerekmesi yanýnda cinsellik ile topluma baðlanmanýn inþasý yoktur. Cinsellik dýþta daha çok sosyal baðlanýmýn konusudur. Cinsellik topluma ait sosyoloji içinde mutlaka gerekli ama "toplumsal güç kullanýmýna karþý, toplumsal güçten doðan paylaþýma konu olmayan nötr bir durum sürecidir. Bir avcý toplayýcý oluþ, bir savuma, bir güvenlik ortaya koyuþ, bir yavru bakýmý ve gözcülük yapma kýrýk, çýkýk ve aðrýlarýn tedavisi, kolektif mirasý aktaran eðitim öðretim, kolektif güçle ortaya konan duruma tabii ve paydaþý olan karþýlýklý enerji deðiþilmesidirler. Harcanan ve ortaya konan güç, kolektif baðlanýmla kolektif enerji ve kolektif tüketimle herkesin yetenek ve ihtiyacýna göre düzenleþimle KOLEKTÝF GÜÇTÜR. Kolektif ortam dýþ dünyanýn belirsiz ve düzensiz enerji dalgalanmasýna karþý düzenli enerji salýnýmlarý olmakla kiþiyi kaygýlarýnda uzaklaþtýrýr. Yine en önemli bir noktayla kolektif güç kiþisi saðlamalara karþý kiþiye bir güvence bir garanti ve kesikli süreklilik verir. Kiþiyi dýþ ortamýn tedirginliklerinden kurtarýr. Bu nedenle kolektif alanýn en temel geri baðlaným ya da en temel geri beslenilme özyineleme yapan (rekürsiv eylemli-kendi kendini çaðýran) yasalarýndan birisi de KOLEKTÝF GÜÇTÜR. Kolektif güç farklý tür iþgücüne ve farklý tür iþgücü kullaným ve tüketimine tabii soyut, kapalý bir alanda, enerji deðiþimli enerji düzenleniþle özyineler bir harekettir (devinmedir). Ýþte dýþtan kiþiler arsý oluþan bu bað enerji duruma, kolektif baðlaným yasasý diyoruz. Kiþisel biçimleniþleri oluþan yaþam (hayat), oluþtuðu ilk çevreden yaptýðý seçme ayýklamalarý yalýtmakla, bu yalýtýma alan içinde geri bildiriþim dediðimiz öz gönderili çevrim ve kendi tekrarlarýný oluþur. Her eylem, her oluþum, her enerji kendi kendine ve kendisini devam ettirip kendi kendisini durduran etki titreþim ile bir potansiyel; bir kendi kendine ve kendi üzerine etkileþimle; organize ve re organizeni üsse durumdurlar. Hayat bu üs sel parça durumlardan seçtiði etki ve tepkileri organizma içinde yalýtýr. Yalýtým kendisine yalýtýmýn içiyle bir iç alan ve yalýtýmýn dýþýyla bir dýþ alanlý potansiyel durum geçiþmesi ve geçiþmeyi sýnýrlayan çeper ortaya koyar. Yalýtýmlý organizma (olan alan) çeperi, diþ çevre içinde yalýttýðý þeylerin çevreyle baðýný ve çevresel aktifleþmesini keser. Bu bir kýrpma, süzme, elek hareketidir. Hayatýn çevrede yalýttýðý eylemi hayat çevre etkileþiminden uzak tutar. Çevre etkilerinden uzaklaþan eylemin üs sel durumlarýndan pek çoðu sükûnete uðrayýp baskýlanýr.
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |