|
• ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Yazarlar ve Yapýtlar |
141
|
|
|
|
“Doðan Kitap” tarafýndan yayýnlanan bu kitabýn yazarý, 1961 Zara doðumlu Rýdvan Akar.Yazarý “Varlýk Vergisi” , “Ýstanbul’un Son Sürgünleri” ve “Aþkale Yolcularý” isimli eserlerinden tanýyoruz. Bu k |
|
142
|
|
|
|
Anadolu’da her ne yapsan yenilik adýna, zordur bilirim. Ýster edebiyatla uðraþ, ister müzikle, istersen bitki ve doðayla ilgili çalýþmalar yürüt; mutlaka farklý algýlanýr, farklý yorumlanýrsýn. |
|
143
|
|
|
|
söz konusu kitap, tamamen seks üzerine iþlendiðinden, öteki sahnelerde de okuyucuya verilen hayvansý dürtülerin þahlanmasýdýr.. 'tat ve doku' eksiktir.. tenin keþfi insana ait bir özelliktir.. |
|
144
|
|
|
|
Yazarlar kendi özel kamuoylarýný yaþatmakta baþarýlý olabilirler, gerçekte Coleridge-nin belirttiði gibi her yeni yazar kendi hoþuna gidecek zevki yaratmak zorundadýr.Yazar, sadece toplumun etkisinde kalmaz o da toplumu etkiler.Sanat, hayatý sadece yansýtmaz ona þekil de verir.Ýnsanlar kendi hayatlarýný roman kahramanlarýnýn hayatlarýna benzetmek ister.
|
|
145
|
|
|
|
“Ey Dicle’nin, Sakarya’nýn ve Fýrat’ýn çocuklarý!
Vatanýmýz talihini bugün bize terk ediyor.
Doðduðumuz bu yerlerin kara yaslý ufuklarý
Kadýn, erkek, her bir asil evladýndan iþ istiyor.-M.E.Y-" |
|
146
|
|
|
|
Aslýnda diþi kahramanlý bir kitabý nasýl sevdiðime de þaþýrdým, üstelik kýlýç ve büyü minimum seviyede. Yok artýk, bana bir þeyler oluyor. Zevklerim mi deðiþiyor? |
|
147
|
|
|
|
Görmüyor muyuz sitelerde edebiyat parçalayanlarý, edebiyat yapýyoruz ya da þiir yazýyoruz diye her þeyi birbirine karýþtýranlarý... Adý saný çok büyük gibi görünen, gösterilmeye çalýþýlan bir sürü sanatçý müsveddesi diyebileceðimiz bayan ya da erkek yýllardýr televizyonlarda, sosyal medya da edebiyatýn içine etmeye çalýþarak edebiyat parçalamýyor mu? |
|
148
|
|
|
|
Ölümle birlikte hayatýn kepenklerini kapatýrýz farklý bir boyuta geçene kadar... Fakat insana verilen sonsuz yaþama arzusunun elbette bir karþýlýðý vardýr ötelerde. Lezzetleri acýlaþtýran ölüm, en büyük adalettir aslýnda... Zira hiç kimseyi ýskalamaz. Makamýmýz, mevkimiz, þöhretimiz, zenginliðimiz her ne ne olursa olsun o, vakti gelince mutlaka uðrar kapýmýza. Efendi-köle ayrýmý yapmaz. Ölen kiþi bir yanýmýzý da alýr götürür beraberinde, ortak hatýralar topraða taþýnýr bir anlamda. Dünyadaki kiþi, ölen dostuyla birlikte ortak paylaþýmlarýný da topraða gömmenin derin acýsýný ve sýzýsýný yüreðinin derinliklerinde hisseder. Bu durum, geride kalanlarýn acýsýnýn katmerleþmesi neticesini de beraberinde getirir. |
|
149
|
|
|
|
Doðan Kitapçýlýk tarafýndan bastýrýlan Soner Yalçýnýn, “Efendi” isimli kitabýný bir solukta okudum. Korsan kitapçýlarda 8 milyon liraya satýlan bu deðerli eseri hepinize tavsiye ederim. Tabii siz gidip de benim gibi korsanýný almayýn! Adam gi |
|
150
|
|
|
|
Heyamola Yayýnlarý “Trabzon’dur Yolumuz” adý altýnda Trabzon’la ilgili bir þehir kitaplýðý oluþturma gayreti içerisine girdi. Ýyi de yaptýlar. Aslýnda bu geç kalmýþ bir çalýþmaydý. Bu yayýnevinin sahibi olan Ömer Asan, Trabzonludur. Bu þehrin havasýný teneffüs etmiþtir, suyunu içmiþtir. O, doðduðu þehre böylece vefa borcunu ödemektedir. Baþta Ömer Asan olmak üzere, bu çalýþmayý akýllarýna getirenlere, uygulamaya koyanlara þükranlarýmýzý sunuyoruz. Bu çalýþma sayesinde Trabzon’umuz birbirinden güzel ve özgün eserler kazandý.
|
|
151
|
|
|
|
Köþe yazarlarýn görünen amacý gündeme dair düþüncelerin sade, anlaþýlýr, bazen yüzeysel, bazen nükteli ve bazen de somut verilerle okuyucusuyla paylaþmaktýr.
|
|
152
|
|
|
|
“Hiçbir iþgalcinin yaþamý sevdiði veya yaþatmaya özlem duyduðu görülmüþ müdür ? Þimdiki hegemon yazarlar iþte tam böyledirler. Kýsýrdýrlar ve kurutmaya mahkumdurlar. Güvensizdirler, dolayýsýyla bütün yeteneklerin zindancýsý olmak zorundalar. Haksýzlýkla geldiler, hakký yazamýyorlar, dünyalarý insansýz ve haksýzdýr ve bir tek kendilerini bu topluma kakanlarý biliyorlar. Baðlýlýklarý yalnýzca kakanlarýna, kendi hegemonlarýna, oligarþiye ve emperyalizmedir, bildikleri ve dünyalarý bunlardýr. Bunlar koparýldýðý zaman kuklalar misali yere düþecekleri kesindir..” |
|
153
|
|
|
|
Millet nasýl isterse öyle yazsýn. |
|
154
|
|
|
|
Doðrularý oturmuþ, hedefleri, idealleri olan bir insana hiçbir olumsuzluk ters tepki yapmaz. Tam tersine onu güçlendirir. Sabýrla , inatla doðrunun üzerine gidilirse en azýndan kendi adýmýza |
|
155
|
|
|
|
Osmanlý Müziði mi Çðdaþ Müzik mi konusunda yazýlmýþ bir makaleye cevap... |
|
156
|
|
|
|
Ýslâm ülkelerinin ve Ýslâm topluluklarýnýn çektiði sýkýntýlar her dönemin meselesi olmuþtur. Bu coðrafyaya güneþ bir türlü doðmamýþtýr. Fakat son yýllarda bu sýkýntýlarýn derecesi daha da artmýþtýr. Artan sýkýntýlar Müslümanlarýn hareket alanýný iyice daraltmýþtýr. |
|
157
|
|
|
|
Ýzedebiyat sitemizin, yazarlarý ve okuyucularý hiç bir þekilde yüzyüze gelemiyor tartýþamýyor hep bir sýnýr, bir engel var arada, þimdi bu eksikliði facebook grubumuzu kurarak gidermeye çalýþtýk. Eleþtiri, beklentiler ve sitemizde görmek isteyip de editörlerine ulaþtýramadýðýmýz sorunlarý tartýþacaðýz. Ýzedebiyat editörlerinin de katýlmasýný istiyoruz. Biz bu siteye sahip çýkmaya kararlýyýz. |
|
158
|
|
|
|
Mevleviliðin morfolojik yönü, biçimsel yapýsý, özü, ortaya çýkýþ nedenleri, Mevlevihanelerin özellikleri, yönetimleri, örgütsel yapýlarý, ayinleri, törenleri, Mevlevilerin giyimleri, gelenek ve göreneklerini hakkýnda bilimsel ve nesnel bilgi edinmek istiyorsanýz bu kitabý okumanýzý öneriyorum. |
|
159
|
|
|
|
Cenap Þahabettin üzerine küçük birkaç söz... |
|
160
|
|
|
|
Bu kitaplar toplamda kabaca 1100 sayfa filan ediyor. Laika yayýncýlýktan çýkmýþ elimdeki nüshalar. Kapaklarý çok hoþ. Benim gibi fantastikçiler sýrf kapak görseline bakýp bile büyülenip alabilir bu kitaplarý. Öyle yani.. |
|
|
|