|
• ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Yazarlar ve Yapýtlar |
121
|
|
|
|
Þiir yazmak, kelimelerle oyun oynamak deðildir. Hele hele, dilin mimarisini, melodisini bozarak varýlacak bir menzil hiç deðildir. Týpký Stephen King'in dediði gibi "toprak altýnda duran bir fosili, bir gerçekliði, bir yaþanmýþlýðý bulup ortaya çýkarmaktýr." Herkesin görüp, yaþadýðýný, hissettiðini herkesi hayran býrakacak bir lisanla yeniden deþifre edebilme sanatýdýr þiir. Yani þiir ihdas edilmez; var olanýn ama bakir kalanýn içinden her seferinde farklý bir duyuþla yeniden çýkarýlýr. |
|
122
|
|
|
|
Son dönem Türk þiirinin köþe taþlarýndan birisidir Þinasi Özdenoðlu!.... Gümüþhanelidir köken olarak!... Þairliðinin yanýnda yazardýr da… Güçlü bir kalemi vardýr. Siyasal Bilgiler ve Ankara Hukuk Fakültesi mezunudur. Ben oldum olasý hukukçularýn þiire ve edebiyata olan tutku derecesindeki baðlýlýklarýna hayret ederim. Bir o kadar da takdir ederim bu ince zevklerini.
|
|
123
|
|
|
|
Bu ülkede Kürt sorunu deðil "Kürtçülük sorunu" vardýr. Ýþgal ordularýný Ýstanbul ve Ýzmir'de alkýþlar ve þamatayla karþýlayanlar -ekmeðini yedikleri bu ülkeye karþý- ne kadar feci bir yanlýþlýk yaptýklarýný nasýl ki çok sonra fark edip, ama, nasýl ki bunun bedelini çok aðýr bir þekilde ödedilerse, ayný bedeli bugün benzer yaklaþýmlar içinde olanlar da -günü geldiðinde- misliyle ödeyecektir. Nasýl ki madde boþluðu sevmez (!) doldurmak ister ise, tarihin terazisi de boþ kefeleri sevmez, mutlaka dolduracaktýr. |
|
124
|
|
|
|
ürk Dünyasýnýn ulu sesi, yaþayan en büyük þairi Bahtiyar Vahabzade,
13 Þubat 2009 tarihinde, Bakû'deki evinde hayatýný kaybetti. |
|
125
|
|
|
|
Son günlerde elimde okumakta olduðum kitaplar bittiðinde hüzünleniyorum. Her okuduðum öykünün içinde öykülerin kahramanlarýyla yaþýyorum. “Bir Türk Ailesinin Öyküsü” son okuduðum iste böyle bir kitap. Kitabý yine sevgili yeðenim Deniz Yaðmur verdi okumam için. Önerdiði kitaplarý hep severek okudum, ya bu kitap?
................
Son söz, kitabýn sonlarýnda verilen ve Hava Harp Okulundaki resmine tekrar bakýyorum, yazara derin bir sevgi duyuyorum, bu sefer farklý, bir çocuða duyulan þefkat deðil, o yakýþýklý gözlerde hüzün var, hüznü sen mi çaðýrdýn Ýrfan Orga yoksa o mu seni býrakmadý?
|
|
126
|
|
|
|
Önde gelen sitelerde bazý zamanlar 400 hatta 500 kiþiye varýyor çevrim içi olanlarýn sayýsý. Ancak güne gelen eserlere baktýðýmýz zaman eserlere iki üç yorum anca yapýlmýþ oluyor. Zaten bir þiiri, yazýyý enine boyuna eleþtirebilecek çok az edebiyatçý arkadaþýmýz var, diðerleri yüreðine saðlýk, ellerine saðlýk, aferin koçum gibi aslýnda kritik olmayan yazýlarýn ötesine geçemiyor maalesef.. |
|
127
|
|
|
|
Ýskender PALA, orduda pek çok ismi övgüyle ve saygýyla hatýrlarken, pek çok ismi de haksýz, adaletsiz ve önyargýlý oluþlarýyla hatýrlar. Üst rütbeli isimlerden kendisine destek veren, yardým eden, yanýnda olanlara haksýzlýk etmek istemez. Bu süreçte yazmaya, araþtýrmaya, eserler vermeye devam eder. Teðmenlikten Binbaþýlýða kadar devam eden süreç onu güçlendirirken; eþi ve iki çocuðunun geleceði zaman zaman duygusallaþtýrýr yazarý. |
|
128
|
|
|
|
Trabzon þehir tarihiyle ilgili kaleme aldýðý kitaplarla tanýdýðýmýz tarihçi Mehmet Akif Bal, Trabzon Kitaplýðý'ný her geçen gün daha da geniþletiyor. Bu kitaplýk geniþledikçe Trabzon'un mâzisindeki bulutlar da daðýlýyor. "Osmanlý'dan Günümüze Trabzonlu Þehidler" kitabý tarihçi Mehmet Akif Bal'ýn kültür hayatýmýza ve kitap dünyasýna yeni armaðaný. |
|
129
|
|
|
|
„Güzel þiirin yitmeyeceðine inanmýþtým bir kez. Bir þiir kendi gücüyle yaþayamýyorsa kitaplarda isim kalabalýðý olmak neye yarar diye düþünüyordum.“ |
|
130
|
|
|
|
Bugününü ve yarýnýný kaybeden insan yalnýzlýðýný ve piþmanlýklarýný sýrtýnda kambur olarak yaþadýðý sürece taþýyacak ve maddeden uzaklaþtýkça bilgeliðe ulaþacaktýr.
|
|
131
|
|
|
|
Geçmiþte Tanrý’ya yakýn, ona sadýk bir eþ gibi olduðu için “Büyük” olan Babil, þimdi, sahte dinler-para-iktidar bileþkenleriyle düþüp kalkan, cinsel gücü ve oyunlarýyla hepsini parmaðýnda oynatan Büyük Fahiþe’dir. Bu nedenle Tanrý’yý kýzdýrýr. Tanrý’nýn öfkesi; dinleri, dilleri karýþtýrýp karþý karþýya getirip insanlarýn arasýnda düþmanlýðýn doðmasý biçiminde kendini gösterir. |
|
132
|
|
|
|
Yüzlerce kez para çekmek için girip çýktýðýmýz ATM’lerde neler yaþanabileceðini kimse düþünmemiþtir büyük olasýlýkla. Alýrýz ve gideriz. Kamera kayýt yapar, yoldan gelip geçenler olur tek tük, belki de geceleri birçoðumuz ýssýz yerlerdeki bu makinelerden para çekip iþlem yapmaya çekindiðimiz vakitler de olmuþtur. Bir kapýdan dýþarý çýkarýz, aklýmýzda bir yere gitmek vardýr ama gidip gidemeyeceðimizi, ulaþýp ulaþamayacaðýmýzý, engellerimizin neler olabileceðini, ulaþmak istediðimiz noktaya vardýðýmýzda da neyle karþýlaþacaðýmýzý bilemeyiz hiçbirimiz. |
|
133
|
|
|
|
Bir anlamda ''bilgide mazoþist'' devinimlerin sonucu gelinen son. |
|
134
|
|
|
|
Batý huzuru arama arayýþý içindeyken; Doðu elindekilerin deðerini bilememenin ve koruyamamanýn sýkýntýsýný yaþamaktadýr. Batý Rüzgarý Doðu Rüzgarý’nda olduðu gibi genç nesil kendi kültürüne yabancýdýr. |
|
135
|
|
|
|
Baþkahraman anlatýcýmýz, o “sihirli kitabý” okuduktan sonra, “yabancý bir ülkenin tehlikeli sokaklarýna çýkar gibi” 22 yýldýr yaþadýðý mahallesinin sokaklarýna çýktýðýnda, hem büyük bir öfke, hem büyük bir sevinç duyacaktýr: Bugüne kadar hep kandýrýlmýþtýr. Öfkesi bundandýr. Oysa, bu ülkenin çocuðu deðildir o. Her þey deðiþmiþtir. Bu topraklar “yabancý bir ülke”dir. O, bambaþka dünyalarýn, hayatlarýn insanýdýr. Sevinci bundandýr |
|
136
|
|
|
|
Sevdaya yaptýðýn bu Gargamelliktir. Ayýp. Cidden üzdün beni orada. Kitabýn sonunda vurup geçirdin. Çýnladý mý kulaklarýn Göktuð? |
|
137
|
|
|
|
Dünyanýn, Ortadoðu’nun ve Türkiye'nin meydanlarýnda rahatlýkla yürüyemeyen birinin, kendisini o coðrafya adýna söz hakkýna sahip görmesi, dahasý onlarýn söz hakkýný kendisinde kabul etmesine þaþmamak elde mi? |
|
138
|
|
|
|
Her insanýn arayýþý farklý olduðu gibi, arayýþta kullandýðý yöntem ve kaynaklarda farklýlýk göstermektedir. Yöntemler farklý da olsa herkesin arayýþýnda rehber olarak kabul ettiði, bilginin taþýyýcýsý kitabýn, insanýn var olma mücadelesindeki rolünü sorgulayarak, insana verebileceði zararlar üzerine dikkatleri çekmeye çalýþacaðýz.
|
|
139
|
|
|
|
Halistin Kukul’un “Facebook Þairliði” adlý yazýný okudum. Yazýlanlara katýlmamak elde deðil… Halistin Kukul, Facebook’ta yazýlan þiir ve yazýlarýn genellikle kalitesizliðinden bahsediyor, bir denetimsizliðin sýkýntýsýný dile getiriyor. |
|
140
|
|
|
|
Anadolu’da her ne yapsan yenilik adýna, zordur bilirim. Ýster edebiyatla uðraþ, ister müzikle, istersen bitki ve doðayla ilgili çalýþmalar yürüt; mutlaka farklý algýlanýr, farklý yorumlanýrsýn. |
|
|
|