|
• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Estetik |
1
|
|
|
|
Düþünce "suç" olabilir. Ama ne yaptýðýný, neden yaptýðýný, nasýl yaptýðýný, ya da neyi neden sevdiðini bilmemek; düþünmemek?.. Buna tarih karar versin. |
|
2
|
|
|
|
Yani biz, düþünme yaparken geri beslenim süreçlerine baðýntý kuran düþünce sistemine kapýldýðýmýz halde.; daðarcýðý yokladýðýmýz halde bilinçli þekilde anlamaya gelince sanki bunu anlayýp anlatmaya kapalýyýzdýr. Bu anýmsamalar ve bilinç oluþ yerine iman konmuþtur. Bütün geri baðlanýmla meþruiyet yasalarýmýz, imana çýkar. Bu da yeterli olmaz.
|
|
3
|
|
|
|
Geçmiþi bilmez isek günümüzü kutsama dýþýnda anlamamýz olanaksýzdýr. Bu nedenle belli bir statükoya göre hep kurtarýcýlarýmýzý bekler, statüko içindeki kifayetsizlikleri ulularýz. |
|
4
|
|
|
|
Bilginin izini sürmek; insan oluþun, uygarlýðýn ve bugünü anlamanýn izini sürüþtür.
Mamon olmuþ bitmiþ deðildir. Kendi zaman zemin düzlemli kesikliliði içinde birbirine göre zýt temsilcilik olmakla beraber birbiri olan þeydir.
Köleci mülkiyetçi sistem ürünü olmakla zahiri görüntülü mana imleçli bir meþrulþama ve baský unsurudur. Mamon tarihsel bir mülk edinmedeki manadý beliriþin devam edegelen sürelliðidir. |
|
5
|
|
|
|
Dalga parçacýk kesikli sürekliliði içindeki dönüþme, belirme ve baðýtlanma; parçacýða göre dalgayý hatýrlama dalgaya göre parçacýðý çaðýran tekrar ediþtir. Demek ki zekâ bir tekrar ediþtir. Bir kendisini çaðýrmadýr. Bir kendisini hatýrlamadýr.
|
|
6
|
|
7
|
|
|
|
Resim ve desenler nasýl kendisini yapan bir sanatçýnýn varlýðýný gösterirse, tavus kuþundaki desenler de kendilerini vareden Yaratýcý’nýn varlýðýný gösterirler. |
|
8
|
|
|
|
Soru estetiðin neresinde? |
|
|
|