• ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Tarihsel Olaylar |
101
|
|
|
|
Ýþ, iþçi, emek, kavramlarýna eleþtirel bir bakýþ. |
|
102
|
|
|
|
Devrimi yönetecek, “ne yaptýðýný bilen”, “bilinçli bir kadro” gerekiyor. Bu bahsettiðimiz “gerekli kadro” maalesef bugün Mýsýr'da yok. Kimse muhatap olabilecek bir lider bulamýyor. Çünkü yok? Tehlikenin farkýnda mýsýnýz?
|
|
103
|
|
|
|
Kimilerine göre o günkü mevcut hükümetin bazýlarýna göre dýþarýdaki ülkelerin tahrikleri ile meydana gelmiþ olaylar zinciri þöyle geliþti... |
|
104
|
|
|
|
Kim ve kaç kiþi hatýrlýyor ve hatta umursuyor “Filistin’i, Sina’yý, Beyrut’u”? O kadar azýmýz için önemi kaldý ki. “Ýnsanlar býktý” diyorlar ya gülüyorum. Ýnsan özgürlükten býkar mý? Hayýr, sorun daha derin ve içi |
|
105
|
|
|
|
Bugün Avrupa’da bazý devletler, ayrýlmýþtýr. Yugoslavya, Çekoslovakya gibi ülkeler bölünmüþtür. Ama Batýlýlar bunlara bir þey dememiþlerdir. Olaylar karþýsýnda sessiz kalmýþlardýr. Ama ayný Batýlýlar, her nedense Kýbrýs’ta iki toplumu birleþtirmek istemekte ve bunda ýsrarcý olmaktadýrlar. |
|
106
|
|
107
|
|
|
|
Ancak soruna çözüm arayýþlarýndaki farklý yaklaþýmlar sorunun kendisinden daha büyük bir sorun haline gelebilmekte. Bu tür düþünürler, tarihinin hemen her döneminde olmuþtur… |
|
108
|
|
|
|
-Elçi beyefendi, dedi. Buna raký, Türk rakýsý derler. Moskova'da Kalinin midir, Stalin midir yok ne karýn aðrýsý ise o herife söyleyin, biz Türk'ler asýrlarca Rusya'nýn göbeðinde raký içmiþ bir milletiz. Ýcap ederse yine de içmesini biliriz. Bu kadehi mi Türk milletinin hayrýna hiç bir zaman " Rus Bölgesi "derekesine düþmeyecek olan egemenliðimizin þerefine içiyorum. |
|
109
|
|
|
|
Adamýn biri kedilere pek düþkünmüþ. Bir gün koltuðunun altýnda þirin bir kedi ile dolaþýrken kendisini gören dostlarý, “ niye kediyi koltuðunun altýnda dolaþtýrdýðýný” sormuþlar. |
|
110
|
|
|
|
Murat Bardakçý ile Fazýl Say arasýndaki " Musýkî Ýnkýlabý" polemiði... |
|
111
|
|
|
|
1923te Cumhuriyet Devrimleri ile yeni bir toplum kurulurken konusu sadece aþk, meþk, içki, zevk ve eðlence olan geleneksel müzikten de kurtulmak ve ulusal/milli bir müzik oluþturmak haliyle gerekiyordu. Bunun için baþvurulacak kaynak saray, mehteran veya tekke müziði olamazdý. Ama kaynak halkýn baðrýndan gelen halk müziði, folklor ve türküler olabilirdi. |
|
112
|
|
|
|
Sanal bir müze oluþturmanýn yanýnda Topkapý surlarýna daha gerçekçi tarihi görsellikler eklenerek fetih aný daha hakiki ve canlý olarak yansýtýlabilinir. Ulubatlý Hasan’ýn bayraðý diktiði Topkapý surlarýna benzeri bir düzenleme fetih bilincini koruma açýsýndan gerekli.
|
|
113
|
|
|
|
Bu yýl 13"ncüsü yapýlacak olan “Öldürülen Gazeteciler Günü” 6 Nisan 2009 Pazartesi günü Türkiye Gazeteciler Cemiyeti tarafýndan geleneksel hale getirilen etkinliklerle hayat bulacak... |
|
114
|
|
115
|
|
116
|
|
|
|
El yýkayacaðým bu hayattan
Yarýn kýrýncaya kadar aslanlar gibi
hayatýn zincirlerini milletin/Ali Þeriati |
|
117
|
|
|
|
Gelelim Emevi Ýslamcýlarýn “Ebu Zer” söylemleri ile “Selahaddin-i Eyyubi” kahramanlýðýný birleþtiren sentez aymazlýðýna! |
|
118
|
|
|
|
“Sen bister-i gülde yatasýn þevk ile handan
Ben kül döþenem külhan-ý mihnette sebep ne?”/Þehzade Cem’den Sultan Bayezid’e |
|
119
|
|
|
|
Tarih, insanlýðýn biraz da kendi duygusallýðýna cevap aradýðý ve bu nedenle objektifliði belki de çoðu zaman göz ardý etmesine raðmen ciddi þekilde eleþtiriye uðramadan anlayýþ gördüðü sosyal bilimlerden biridir. Ýnsan faktöründeki deðiþkenlik, konuya yaklaþým þeklinde de kendisini göstermiþ ve ortaya çýkan bir olayýn deðerlendirilmesinde farklý açýlýmlar koymuþtur ortaya. Pozitif bilimler gibi deðiþmez olduðu kabullenilen verilere tarih biliminin sahip olamayýþý, yaþanan anýn kýsalýðýnda, yaþananlara gecikmeden cevap verme zorunluluðu olsa gerektir. Halbuki bir Aristo mantýðýnýn iþlevselliðinin azalmasý için aradan yüz yýllar geçerek Newton'lu zamanlarýn gelmesi beklenilmiþtir. Newton, ortaya koyduðu felsefi örüntüyle kainatý okumada Aristo pragmatizminden ayrýlmýþ, bilinen eski doðrularla yeni ihtiyaçlara yeni tanýmlamalar getirmiþtir. Çoðunluðun öncelikli ihtiyaç ve ilgi alanýnýn dýþýnda seyreden bu çalýþmalarýn uzun sürede deðiþime uðramasý belkide bulunanlarýn olaðanüstü deðerler olmasýndan çok, bu çalýþma ve ilgiyi besleyecek sinerjiyi tabanda bulmanýn ortaya koyduðu sýkýntýlardýr. Buradaki duraðanlýk, pozitif bilimler üzerindeki saygýnlýðýn azalmasý gerektiði anlamýnda alýnmamalýdýr ele. |
|
120
|
|
|
|
Ya ÜÇ gencecik fidana ne demeli?
Suçlarý Cumhuriyeti korumak mýydý?
Yoksa hýzla büyümeleri sonucu, düþünce ve fikirleri zamanýn önünde mi koþmaktaydý? |
|