..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Sevgi dünyadaki yaþam ýrmaðýdýr. -Henry Ward Beecher
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri



Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  


 


 

 




Arama Motoru

ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Toplum ve Birey > ATIF OSMAN




24 Mart 2011
Müslümanmýyýz?  
ATIF OSMAN
Eleþtirimizi önce kendimize yapalým. Kendimizin muhasebesini yapalým hiç tembellik etmeden. Allah'ýn kanunlarýna yaþantýmýz ne kadar usulüne uygun. Var olan usulsüzlükleri gözü açýk bir muhasebeci gibi örtmeden olduðunca bir bakalým durumumuza.


:AGID:
MÜSLÜMAN MIYIZ ?

GERÝYE DÖNÜK TARÝHÝMÝZE BAKTIÐIMIZDA ÝSLAMLA ÝÇÝÇE OLAN BÝR TOPLUM, BÝR COÐRAFYA VE KÜLTÜR GÖRÜRÜZ. ANCAK GEÇMÝÞE AÝT OLAN BU ÝSLAMCILIÐIMIZ BÝZÝ MÜSLÜMAN YAPAR MI. YA DA ÝSLAMLA ÝÇ ÝÇE OLMAK, ALLAHIN BÝRLÝÐÝNE ÝNANMAK, HZ. MUHAMMEDÝN (SAV) ALLAHIN RASULÜ OLDUÐUNA ÝNANMAK YETERLÝMÝDÝR. VEYAHUT ALLAHA ÝBADET ETMEK, ÝNZÝVAYA ÇEKÝLMEK TASAVVUF YOLUNA GÝRMEK, ALLAHI ÇOKCA SEVMEK BÝZÝ MÜSLÜMAN YAPAR MI? SORDUÐUMUZ BU SORULAR BÝRAZ GARÝPTE GELSE YUKARIDAKÝ ÝNANÇ VE ÝBADETLER ÝSLAMIN ÝÇÝNDE OLSADA YAÞAM TARZIMIZ ALLAHA DÖNÜK OLSADA ÖNEMLE DÝKKAT ÇEKMEK ÝSTEDÝÐÝM NOKTALAR BULUNMAKTADIR. ÝSLAMDA DEÐÝÞMESÝ MÜMKÜN OLMAYAN, ALLAHIN KÝTABINDA BELÝRTÝLEN ESASLAR VARDIR. BU ESASLARA RÝAYET BÝZÝM MÜSLÜMANLIÐIMIZI SORGULAYACAK ÖLÇÜLERDÝR.

BU ESASLARI SIRAYLA ELE ALALIM.

1-YALNIZ ALLAHA KULLUK: YÜCE ALLAHIN VAHDANÝYETÝNE ÝNANMAMIZ, YA DA ALLAH’TAN BAÞKA ÝLAH YOKTUR ÝNANCINA SAHÝP OLMAMIZ YANINDA ÝNANÇDAN ZÝYADE AMELLERE DÝKKAT ÇEKMEK ÝSTÝYORUM. YANÝ ALLAHIN BÝRLÝÐÝNE AMELLERÝMÝZLE NE KADAR ÝNANIYORUZ. FÝL SURESÝNDE GEÇEN EBREHENÝN KABEYÝ YIKMA GÝRÝÞÝMÝNDE 360 PUTU BULUNAN MEKKENÝN ÝLERÝ GELENLERÝ BU BÜYÜK BELADA ANCAK ALLAHA DUA ETMÝÞLERDÝR. ALLAHTAN YARDIM DÝLEMÝÞLER ALLAHA TEVEKKÜL ETMÝÞLERDÝR. PEKÝ YA SADECE ALLAHA ÝNANMIÞ OLAN SÖZDE MÜSLÜMANLAR BAÞLARINA GELEBÝLECEK GÜNLÜK SOSYAL, EKONOMÝK ÝLÝÞKÝLERDE KÜÇÜK DE OLSA BELALARDA KÝMLERE GÜVENÝYORLAR, HANGÝ ÝLÝÞKÝLERE, HANGÝ GÜÇLERDEN YARDIM ÝSTÝYORLAR. YA DA BÝRÝKÝMLERÝNÝ DEVREYE SOKUYORLAR. SÝGORTALI HAYAT SÝSTEMLERÝYLE YAÞIYORLAR. DEMEK KÝ ALLAHA KULLUK DA BULUNMAK YALNIZ ONA ÝBADET ETMEK DEÐÝL HER AN DA HER KÜÇÜK YADA BÜYÜK BELALARDA, SEVÝNÇLERDE, HÜZÜNLERDE LE HAVLE VELA KUVVETE DÝYEREK O’NU ANMAK VE O’NDAN YARDIM DÝLEMEK VE HER OLAYDA HAYRI DÝLEMEKTIR. ÇALIÞMA HAYATIMIZDA ÝÞYERÝMÝZE OLAN GÖREV VE SORUMLULUKLARIMIZ BÝZÝ ALLAHA OLAN SORUMLULUKLARIMIZA ENGEL TEÞKÝL EDÝYORSA NE YAPALIM BU BÝZÝM RIZIK KAPIMIZ GÝBÝ DÜÞÜNCE VE VEHÝMLERLE SORUMLULUKTAN KAÇIYORSAK ALLAHA KULLUK BÝLÝNCÝNÝ YENÝDEN DÜÞÜNMEMÝZ LAZIM. BÝZLER GERÇEKTEN ALLAHA KULLUK YAPAN MÜSLÜMANLAR MIYIZ?

2-ALLAHIN HÜKMÜNE RAM OLMAK: PRATÝK HAYATIMIZA YABANCI OLAN BÝR KAVRAM ALLAHIN HÜKMÜNE RAM OLMAK. ÖYLE YA HAYATIMIZI KUÞATAN HUKUKSAL ALANLARDA, UYULMAMIZ ÝSTENEN VE BÝZE SORUMLULUKLAR YÜKLEYEN KANUNLAR NÝZAMNAMESÝ… PEKÝ NERDE ALLAHIN HÜKMÜ… ÖNCE BEYÝNLERÝMÝZDEN SÝLDÝÐÝMÝZ SONRA YABANCILAÞTIÐIMIZ ALLAHIN HÜKÜMLERÝ. BÝZE UZAK OLAN YA DA KENDÝMÝZÝN UZAKLAÞTIRDIÐI VE ÝNANCIMIZDAN EKSÝLEN UNSUR ALLAHIN HAKÝMÝYETÝ. ÝLLA DEVLETLEÞMEK MÝ LAZIM. BÝZLER ALLAHIN HÜKMÜNÜ HER AN BEYNÝMÝZDE, KALBÝMÝZDE YERLEÞTÝREREK O’NU ANARAK, O’NA UYARAK YAÞAMAMIZ LAZIM. HER OLAYDA HER ADIMDA VE HER HÜKÜMDE YAPILAN ÝNSANÝ ZULÜMLERÝ NORMAL GÖRMEDEN ÝSYAN EDEREK, EN AZINDAN KALBÝMÝZLE BUÐZ EDEREK KABUL ETMEMEMÝZ LAZIM. ÖYLE YA. ALLAHIN HÜKMÜYLE HÜKMETMEYENLER KAFÝRLERÝN, ZALÝMLERÝN, FASIKLARIN TA KENDÝLERÝ DEÐÝLMÝ. YOKSA UNUTTUK MU. SÝSTEM MUHALÝFÝ OLAN KURAN VE KURANA UYANLAR SÝSTEMÝ ELEÞTÝREN, SÝSTEME ÇÖZÜMLER SUNAN VE BUNLARI UYGULAMAYA GEÇÝRMEK ÝÇÝN EN AYDINLANMIÞ ALÝM YADA MÜTEFEKKÝRLER GRUBLARINI OLUÞTURANLAR, ORGANÝZE OLANLAR ALLAHIN HÜKMÜNÜ UNUTTULAR MI YOKSA. YA DA DEVLET, VATAN, MÝLLET KAVRAMLARI AÐIR MI BASTI KURANDAN. SEVÝYORUZ HAZRETÝ ÝBRAHÝMÝ, HAZRETÝ ÝSAYI , HAZRETÝ MUHAMMEDÝ… GÜLLER SUNUYORUZ SEVGÝMÝZDEN. AMA ONLARIN HAREKETLERÝNÝ, ONLARIN DAVALARINI SANKÝ HAFÝFE ALIYORUZ. HAYIR ONLAR YAPAMADI, BÝLEMEDÝ AMA BÝZLER SORUNU ÇÖZDUK. ÞÝMDÝ HEP BÝRLÝKTE ÞÝRKÝN ÝÇÝNDEYÝZ AMA ÝSLAMA VE ONU YAÞAYANLARA KÝMSE DOKUNMUYOR DEÐÝLMÝ. ÞÝMDÝ HEPÝMÝZ RAHATÇA KURAN OKUYABÝLÝRÝZ. ETKÝNLÝKLER DÜZENLEYEBÝLÝRÝZ. ÇÜNKÜ ÝÇÝMÝZDEKÝ ÝYÝLER BÝR CÝHAD VERÝYOR MÝLLET MECLÝSLERÝNDE ÖYLE MÝ. SORUYORUM SÝZLERE BÝZLER MÜSLÜMANMIYIZ.

3-VELAYETÝ ALLAHA VE RASÜLÜNE VERMEK:
ÇALIÞMA HAYATIMIZ, SOSYAL HAYATIMIZ VE ÖZEL HAYATIMIZ DA TUTUNDUÐUMUZ BAÐLARIMIZI SORGULAMAMIZ LAZIM. ORTAYA ÇIKAN SORUNLARDA ÇÖZÜM METODLARIMIZ, ÖNCELÝKLERÝMÝZ, KRÝTERLERÝMÝZ VE ÖLÇÜLERÝMÝZ NE KADAR ÝSLAMA BAÐLI. YANÝ KURDUÐUMUZ DOSTLUKLAR, YARDIM ÝSTEDÝÐÝMÝZ KÝÞÝ VE KURULUÞLAR, KENDÝMÝZCE OLUÞTURDUÐUMUZ SÝGORTALAR YA DA KURGULADIÐIMIZ A, OLMAZSA B PLANLARI. MÜSLÜMAN ALLAHA VE RESULÜNE OLAN SORUMLULUKLARINI YERÝNE GETÝRÝRKEN ASLA BU SORUMLULUKLARI TAÞIYAMACAK ÞÝRK DÝNÝ MENSUPLARINA HAVALE EDEMEZ. BU SORUMLULUKLARI TAÞIYACAK ÞÝRK DÝNÝ MENSUPLARINA DA VEREMEZ. BÝZLER KESÝNLÝKLE ÞÝRK DÝNÝ MENSUPLARINA BAÐIMLI OLAMAYIZ VE ALACAÐIMIZ KARARLARDA ONLARIN DANIÞMANLIÐINI KABUL EDEMEYÝZ. BIRAKIN DANIÞMANLIÐI BÝZLER ONLARI SEVEMEYÝZ VE ONLARLA DOST OLAMAYIZ. ÞÝRK DÝNÝ KURUMLARI ÝÇERÝSÝNDE OLUÞTURULAN SOSYAL VE SÝVÝL KURUMLARDA ONLARLA HAREKET EDEMEYÝZ. ÜLKENÝN KURTULUÞU VE ISLAHLAÞMASI, EKONOMÝK KALKINMA, KÜLTÜREL VE AHLAKÝ GELÝÞMELER ÝÇÝN BÝRLÝKTE OTURUP FÝKÝRLER ÜRETEMEYÝZ. PEKÝ NEDEN? BU SORUNUN CEVAPLARINI KURAN VERMEKTEDÝR. NE OLURSA OLSUN SÝYASÝ KÝMLÝÐÝMÝZLE MÜSLÜMAN SIFATIMIZI ASLA ÞÝRK DÝNÝ MENSUPLARI HOÞ GÖRMEZLER VE KABUL ETMEZLER. YANÝ BÝZLER ÞÝRK DÝNÝNÝ KABUL ETMEDÝKÇE VE BU DÝNE KARÞI OLDUÐUMUZ MÜDDETÇE ONLAR BÝZDEN RAZI OLMAZLAR. ÖYLEYSE SORUYORUM SÝZLERE BÝZLER MÜSLÜMANMIYIZ?




Söyleyeceklerim var!

Bu yazýda yazanlara katýlýyor musunuz? Eklemek istediðiniz bir þey var mý? Katýlmadýðýnýz, beðenmediðiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düþündüðünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazýlarý yorumlayabilmek için üye olmalýsýnýz. Neden mi? Ýnanýyoruz ki, yüreklerini ve düþüncelerini çekinmeden okurlarýna açan yazarlarýmýz, yazýlarý hakkýnda fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloða geçebilmeliler.

Daha önceden kayýt olduysanýz, burayý týklayýn.


 


ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.


Yazarýn eleþtiri ana kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Sizin Cennetiniz

Yazarýn diðer ana kümelerde yazmýþ olduðu yazýlar...
Hz. Muhammed (Sav) Varsayýn ki Ýçimizde, Yaþadýðýmýz Bu Modernizme ve Diðer Tüm Ýdeoljilerin Karþýsýnda... Giyimi Kuþamý, Yemesi Ýçmesi ve Herþeyiyle Karþýmýzda. Acaba O'na Buðzedermiydik. [Þiir]


ATIF OSMAN kimdir?

Uzanan bir yolda anlýk hislerimizin ve duygularýmýzýn karþýmýza çýkan izleri görülebilirliðini ortadan kaldýrmadan yola devam etmek. Benim yolculuðum sizin yolculuðunuz. Beni izleyin.

Etkilendiði Yazarlar:
Sezai Karakoç, Ýsmet Özel, Cahit Zarifoðlu


yazardan son gelenler

 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © ATIF OSMAN, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.