Güzellik her yerde karþýlaþýlan bir konuktur. -Goethe |
|
||||||||||
|
Peki Bu Hale Nasýl Geldik? Olaya psikolojik açýdan bakacak olursak, önceleri baþýndan örtüyü atmak için zaman kollayan bir takým insanlar bu vaatlerin kurbaný olarak sahnenin önüne çýkartýlmýþlardýr. önceleri oy almak adýna halkýn isteklerini dinleyen bu vekiller insanlarýn bu durumuna çare bulmak adýna muhalefete girmiþlerdir. Peki Kiminle? Yine halkýn içinden olan insanlarla. Yani Halkýn bir kesimini kendi yandaþlarý kabul edip onlarýn istekleri doðrultusunda hareket edecekler ve sonra diðer kesimi Ýran'a, Arabistana gidin demekle çözüm bulduklarýný zannedecekler. Tarih sayfalarýndan bakýldýðýnda meclisin ilk kuruluþ gününde (Ankara/ulus) meclisin açýlýþýnda meclis önünde biriken kalabalýðýn görüntüsü bugünkü haliyle karþýlaþtýrýldýðýnda önümüze çok garip bir tablo çýkmaktadýr. O günkü Türkiye ile bugünkü Türkiye arasýnda bir fark olduðunu düþünenler varsa bu farkýn nereden ortaya çýktýðýný düþündüklerinde asýl tablo karþýlarýna çýkacaktýr. Eðer orada fark olduðunu düþünüyorsanýz size diyebilirimki asla Cumhuriyetin temel ilkelerini benimsemediniz. Özgürlük, Demokrasi, Çaðdaþ Yaþam, Medeniyet bütün bu kavramlar insan için geçerli kavramlardýr. Ýnsaný ele bu kavramlarýn içinde insanýn üstü baþý bu duruma engel teþkil ederse þayet bu ne demokrasi olur ne de medeniyet. Bu sadece birilerinin can sýkýntýsý içinde ne yapmak istediðini bilmezken ortaya çýkarttýklarý bir yapýlanma olur. "Sorun baþörtüsü deðil türban" diyen CHP'ye, "peki madem öyle türbaný yasaklayalým, baþörtüsünü serbest býrakalým." önerisini götürsek, üniversiteli kýzlarýn baþlarýný örtebileceði bir çözüme ulaþabilir miyiz? Baþörtüsü ve türban arasýndaki farký bile bilmeyen CHP'den böyle bir çözüme "evet" demesini beklemek neredeyse imkânsýz; ama CHP'nin "siyasî simge" tanýmý üzerinden savunduðu mevzii bile yargýnýn çok ilerisinde deðil mi? Bu konularý bizler uzun yýllar tartýþacak gibi görünüyoruz. çünkü uzlaþmak, anlaþmak, insana kýymet vermek istemiyoruz. Medeniyet savunucularýnýn baþörtüsünü simge veya gericilik olarak görenlerine diyorum ki; Sahillerimiz, yazýn en medeni insanlarla doluyor. Genelevler Medeniyetin baþtemsilcisi, diskolar, kýrmýzý noktalý filmler yayýnlayan kanalarýn 900'lü hatlarýna cevap veren tüm kýzlarý en medeni insanlar. Bir maðaza açýlmalý, iç çamaþýrý satan ve adýda medenilerin maðazasý olmalý. Baþörtüsü Asla Siyasi Simge Olduðundan Ötürü Yasak Görmüyor, Baþýný çektiði kurumlarýn yetkilileri kadýnlarýmýzýn kýzlarýmýzýn saðýný solunu görmek için bu dayatmayý yapýyorlar. Bu tür insanlarýnda toplumda anýlacaðý tek bir isim var SAPIK...
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Fatih Barýþ, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |