..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Sevginin ölçüsü ölçüsüz sevmektir. -Spinoza
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri



Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  


 


 

 




Arama Motoru

ÝzEdebiyat > Þiir > Bireysel > ömer ekþi




17 Nisan 2007
Her Gün Bir Paragraf...  
ömer ekþi

:AEFC:
Her gün bir paragraf.....

14,04,2004
Baþlangýç ........ aslýnda bir önsöz iyi gider ama, þöyle mizansen tam olsun diyerekten neyse idare ediceez artýk

15,04,2004
Þimdi gidiyorum güneþin karanlýðýna doðru, hayatýn nasýlda olgusallýktan uzak oluþunu bile hissetmeden, bu öyle bir konseptdir ki ne olduðunu bile anlayamazsýn. Anladýðýn tek þey ise yalnýzlýðýndýr. Ýþte bunu da anladýðýnda kayan çoktan metabolizmayý bulmuþtur. Üstadýnda (bkz.Tolstoy –Diriliþ- sayfa bilmem kaç) söylediði gibi “ o da , hani þu birkaç tane dil bilen ve iyi eðitim görmüþ, baba parasalýyla kendini insanlardan yukarýda gören mahlukatlardan idi ” iþte hayat budur. . Dimi cevat abi .........”EVET”.

16,04,2004
Hani seni seviyorum diye bir laf vardýr ya, herkesin diline sakýz olan laf....... iþte bu laf çok önemlidir. ancak önemini bilmek lazýmdýr buda çok önemlidir. Ya iþte hayatta böyledir. Önünde durmazsan iyi olur. Aslýnda iyi olmasý da iyidir.rrrrrrrrrrrrrrrrööööööööööaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhh.iyi olmanýn iyiliði ise iyimserliktir bu da kötümserliðin zýttý dýr ki çok önemlidir. Ya, iþte böyle humanizm, polianna sonra da post modern yaklaþýmlar dahilinde hayatý irdelemek, iyi olmasý yanýnda iyidir ama kiþiyi daha çok iyi yi aramaya, kötüden uzaklaþmaya iter. Dimi cevat abi...........”EVET”.


17,04,2004
Ýþte yine oldu bir sabah........ hayatýn ritmine binaen erkenden kalkýldý.el-yüz yýkandý akabinde sýçýldý ve sonra üst-baþ deðiþilip iþe yollanýldý..... .Bu hayatýn ritmi öyle bir ritimdir ki, ritimseldir ve sonunda tüm ritim bünyesinde barýndýrýr. Zaten konseptin özü de bunu gerektirir.



18.04.04
Ve yine seninle, sensiz demiþ....Cezmi baba ve hayatýn rasyonel sekülarist , popülist politikalarýný baz alarak olguya dair ne varsa kusmuþ ortamlara. Bu da bizim ir-rasyonel hayat felsefemizin ürünü deðil midir. Bu günden itibaren bir geyik olayýna giriyorum ve her gün bir konuya dair beklentilerimi ve görüþlerimi aktaracaðým sana bilgisayar olarak. Beni iyi dinle. © - ® - ™ bugün aborjinlerin geliþmiþ. Australia sý önce hayatlarýna bir deðinelim, Aborjinler nerden geldiði belli olmayan bir millet türü idi. Öyle idi ama sonralarý ne oldu. Astekler geldi ve bu aborjin kardeþleri anavatanlarýnda birer parya konumuna düþürdüler. Gerçi adamlar sonralarý abartýp taaa Çanakkale önlerine geldiler ama bizim Mehmetçiklerimiz tabi saldý kobralarý alem üstüne. Hele o seyit çavuþ yok mu adam 276 kiloluk top mermisini kaldýrarak bir gemiyi indirmiþ, tabi bunlar savaþtan enstantaneler ben yaþamadým o günleri, öyle anlatýyorlar. Bugün Pazar ve ben çalýþýyorum. Her þey deneyim için, yürüyüþ kararý sayýlacak.......”SAY”

19,04,2004
Merhaba ey þahým, nasýlsýn, geyiðine bugün de dolduralým seni, deðil mi sonra bizi unuttun deme. Ýþe baþlayalý 6-7 gün oldu. Ancak henüz hatasýz bir mahsup yada tediye hazýrlayamadým, ama olacak gibi bakalým nasip, iþi öðreniyorum gibi, zaten beni biliyorsun. Anlamam, anlamam, anladým mý da motor öðrenme olur. Neyse bugün seninle ne yapalým .................mmmmmmým buldum. Türk sanayisini irdeleyebiliriz, kabaca; malum bir çin tehdidi var ülkemiz sanayisinde adamlar çok düþük maliyetli iþ gücü istihdam edebiliyorlar. Bu durum gelecekte-birkaç yýl içinde- baþýmýza çok büyük dertler açacak zaten emek yoðun olan üretim hacmimiz, Avrupa ülkelerinin ucuz iþ gücü bulmak ümidi ile yatýrýmlarýný çine kaydýrmasý, bize girer abiciim, aaaaaaaaaartý biz çin mallarý ilen rekabet edemeyiz. Bu durum ise Türk sanayisinin içine eder.Peki bu durumun reçetesi nedir abicim , yapmamýz gereken pahada aðýr, katma deðeri yüksek mallarýn üretimine gitmeliyiz yani iþin teknik olarak açýklanmasý, kredibilite nin düzenlenmesi ilen  mevcut emek yoðun üretim hacminden, sermaye yoðun üretim hacmine geçiþi hýzlý bir þekilde yapmalýyýz. Yoksa kayan çok pis girer abiciiim sonra geri dönüþü de olmaz. ÞAP diye otururuz. Buna mecburuz dimi Cevat abi.......... “EVET” ©


20,04,2004
Evet bugün geyiðin dibine vurma zamaný..........þimdi 18 yy. Avrupa sýn da Ýngiliz bilim adamlarý, paradigma kavramýný gün yüzüne çýkarmaya çalýþýrken, týkandýlar ve her þeye bir isim bulmak zorunda kaldýlar ve buna da “olgu” dediler. Zaten zamanýn sekülarist convertibilitesinin de, bunu gerektiren yegane compozizosyonu da bu idi. O zamanlardan önce 14 yy. machavelli”si , “sana dair ne varsa mubahtýr ve insanlarýn ve toplumlarýn deðer yargýlarýnýn, yaþayýþ biçimlerinin, folklor ünün conseptinde yatan yegane unsur iklimdir” demiþtir. Bu hadisenin baðlamýndaki sürrealist- popülist ve sonralarý post-keynesyen politikalarýn özünü oluþturmaya muktedir bir durum oluþturmasý makro bazda ele anýlmasý geren bir durumun olguya dair izdüþümüdür. Metalaþan dünyadaki insan açmazlarýnýn kökeninde yatan bu durum insanlarýn içinde yaþadýklarý toplumsal biyoritmin baþlangýcýna bir örnek teþkil etmektedir .Buna en yakýn açýklamayý yapan metamorfoz sürecinin duayenlerinden Descartes’ in doktrinleri tüm Dünyayý baðlayýcý nitelikte teoremler geliþtirmiþtir.  Descartes, Big-bang’in o güne kadar olan tüm yaradýlýþ felsefesini bir kenara atmasýna mas har olan durumun orijinindeki komplike ve spesifik sendromal sorunlarý tek bir laf olan “düþünüyorum öyle ise varým” felsefesi ile yerle bir etmiþ ve Marksistleri yeni perspektiflere doðru yöneltmiþtir. Dimi Cevat abi......... “EVET”  .

21,042004
Cevat bey tatilde............®

22,04,2004
Baba sana dün bir þey yazamadýk idare et okey........™

23,04,2004
Baba naber nasýl gidiyor. Uzun zamandýr seni boþladým senin anlayacaðýn artýk seni pek sallamýyorum. Adam mýsýn lan sen hýyar, artist dötün mü kalktý. Adam ol olm önce. Bu alemde kral mý sandýn kendini denyo. Olm bu alemin kralý cevat abidir bunu böyle bilesin patavatsýzlýðýn alemi yok ne öyle iki gün yazmadýk diye havalara giriyorsun walla kodum mu oturturum. Dallama oyarým lan seni bok çuvalý. Olm sen bittin lan. Hýyar aðasý seni...................................... “PARDON”

24,04,2004
Eyvallah, hayat iþte, bazen hýzlý aka bazen yavaþ. Dün gece saat 1 de odama geldim. Sabah saat çaldý uyandým ama ne kafi kalkamadým, uyuya kalmýþým... bir baktým sezgin abi bana baðýrýyor Ömer Ömer diye hemen kalktým naralara. Ya hayat çok þüpheci dumur detayý olayýna binaen geçip gidiyor, artýk caným sýkýlmaya baþladý ne bileyim dar mý desem bol mu bu deðil iþte böyle olmamalý be abi. Lan cevat dallamasý seni de eþekler kovalasýn yeter lan bana çektirdiklerin ne lan bu böyle çekilir mi be hayat life is güzeldir. He he ne cümle yapýsý ne anlam bilgisi tüm noktalamalarýn dibine vurdum. Hayatýn rasyonalitesinde alabora olmuþ gençliðimin download olmuþ manifestosunun amortismanýný gözetecek süvarilerden yoksun bir yorgun savaþçýymýþým gibi geliyor insanlar üzerime doðru ve bu beni artýk rahatsýz etmeye baþladý “YA GENE NE SAÇMALIYORUM BEN YA” dememeli insan dimi cevat abi.............................................- hadi lan oradan bundan sonra sana akýl ve ilham vermeyeceðim.

25,04,2004
Evet sonunda sezonu açtýk ilk turist abiler köyümüze iþtirak ettiler. Çalýþmalar tamamlandý. Þimdi turistler gelecek abiciim güneþlenip, davar gibi kitap okuyup gidecekler. Gene olan Türk turizmine olacak. Halbuki mevcut standart tatil köyleri ve otellerin yerini, daha profesyonel çalýþan iþletmeler daha bol yýldýzlý iþletmeler alsa, katma deðeri yüksek hizmet anlayýþý ile turist baþýna 760 dolar olan ortalama turist getirisi, 10,000 dolara neden çýkmasýn dimi abiciim. Ya olacaðý bir tane 7 yýldýzlý büyük bir otel. Bunun finansmanýný, büyük otel sahipleri bir araya gelerek tüzel kiþiliði olan bir firma kurma yolu ile ve devletin de saðladýðý sübvansiyonlarla kotarmak güç bir durum olmasa gerek. Ýþte böyle seviyesiz konjektürel imaj, seviyesiz müþteri, seviyesiz hizmet, sonunda da seviyesiz katma deðeri getiriyor hali ile. -Korum lan dimi Cevat abi ...................-hadi len................-çok kýrdýn beni be abi....................-sen kaþýndýn olum................. 

26,04,2004
Ordu’nun dereleri aksa yukarý aksa vermem seniii...........neyi vermiyon. El oðlu öyle bir alýyor ki שּׁ שּׁ שּׁ שּׁ שּׁ שּׁ שּׁ

27,04,2004
For whom the bell tolls anlamýna gelen çanlar kimin için çalýyor –ters bir yaklaþým oldu ama- üstadýn nakþettiði naçizane hardrock conseptinden bir demettir. So what.....

28,04,2004
Dýn dýn dýn dýýýýýýýýýýýýýn......................... dýn dýn dýn dýnnnn........................dýn dýn dýn dýnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn ...........dýt..................................ý can remem..........-one-

29,04,2004
Merhaba ey yavru nasýlsýn, içimden bir þey yazmak gelmiyor bir “C” atýp gidicem................hadi seni, piramitlerin gizemli mimari oluþumuyla baþ baþa býrakýyorum. Take care.....................when a men lies he murder some part of the world anlamýna gelen insan bir kez yalan söylediðinde dünyadan bir parça öldürür doktrini çerçevesinde............

30,04,2004
Düþünsel conseptin halkalarýndan olan sürrealist yaklaþýmýn, hayata dair beklentileri tek bir çatýda olan, mutlak pozitif düþünce odaklý düþünme yapýsý insanlarýn ancak yüzyýllar boyu süregelen bir süreç sonucunda devinimini tamamlanmýþtýr. Bu olgu kiþisel geliþim orijinli olup beklentilerin rasyonel olmasý yolunda hýzla yayýlarak günümüzde adaptif olan beklentileri rasyonalite bütünselliði altýnda birleþtirmeyi baþarmýþtýr. Buna uygun hareket eden toplumlar medeniyetlerini ilerleterek, 1.Dünya ülkelerini, uymayan toplumlar ise III.Dünya ülkelerini oluþturmuþlardýr. Sence de öyle deðil mi Cevat Abi ................-SU GÖTÜRMEZ.





Söyleyeceklerim var!

Bu yazýda yazanlara katýlýyor musunuz? Eklemek istediðiniz bir þey var mý? Katýlmadýðýnýz, beðenmediðiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düþündüðünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazýlarý yorumlayabilmek için üye olmalýsýnýz. Neden mi? Ýnanýyoruz ki, yüreklerini ve düþüncelerini çekinmeden okurlarýna açan yazarlarýmýz, yazýlarý hakkýnda fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloða geçebilmeliler.

Daha önceden kayýt olduysanýz, burayý týklayýn.


 


ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.


Yazarýn þiir ana kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Paradox
Deniz
Izdýrap


ömer ekþi kimdir?

basit. . . basit. . . basit. . .

Etkilendiði Yazarlar:
okuduklarým, yazýlarýmý etkilemiyor


yazardan son gelenler

 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © ömer ekþi, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.