Hiçbir kýþ sonsuza dek sürmüyor, hiçbir ilkbahar uðramadan geçmiyor. -Hal Borland |
|
||||||||||
|
"SAAT 14.00” (Senaryo: Orhan TURAN 2006-Afyonkarahisar ) TREDMAN Buluþma saatleri 14.00 olan iki aþýðýn, ayný yerde farký günlerde, her zaman saat 14.00’da buluþtuklarýna þahit oluyoruz. Özellikle kýz saat 14.00’da buluþma yerinde hazýr bulunur. Son buluþmasýnda çocuk kýza evlilik teklif edecekken, kýza telefon gelir ve kýz gider. Çocuk bu teklifini sonraki buluþmaya erteler. Son buluþmada, çocuk yanýna evlilik teklifi etmek üzere yüzük de alýr. Ancak buluþma yerine gittiðinde saat 14.00’da kýzýn gelmediðini görür. Oysa ayný saatte kýz da buluþmaya yetiþmek için koþar. Karþýdan karþýya geçerken saatine bakan kýz saat 14.00’da kazada ölür. Çocuk bundan habersiz olarak üç dört gün yine her zaman ki gibi saat 14.00’da buluþma yerine gider. Ancak kýz yoktur. Sonra, kýzýn, son buluþmada, acele gitmesi gerektiði gün, trafik kazasýndan öldüðünü öðrenir. Öykü, çocuðun, kýzýn mezarý baþýnda alyansýný býrakarak yaptýðý evlilik teklifi ile biter. Sahne 1 / Dýþ / gün Saat Sahnesi Erkek, sanki saate hemen önce bakmýþ ve kolunu aþaðýya doðru indirir. Bu sýrada kadraj, yan profilden görüntüleyecek çerçeveye gelir. Sahne 2 / Dýþ / gün Buluþma Yeri Erkeðin arkasýndan gözleri kapatýlýyor. (ben kimim sorusu sorulur gibi) Alýcýda sadece yüz, eller vardýr. Ayný kadrajda ellerin, gözleri kapatmasýyla birlikte, erkeðin yüzünün gülmesi ve ellerini, gözlerindeki ellerin üzerine koymasý bir olur. Ekran karartýlýr. Sahne 3 / Dýþ / gün Buluþma Yeri Alýcý, 5 metre kadar mesafeden kayýt yapar. Açý iki karakteri de boydan alacak geniþliktedir. Ayný buluþma yerinde kadrajda boþ görüntü. Saðdan erkek, soldan kadýn ekranýn ortasýnda buluþuyor. Erkek, arkasýna gül saklamýþtýr. Arkasýnda gül demeti olduðu halde birbirlerine eþit adýmlarla yaklaþýrlar. Çocuk, kadýnla yakýn mesafeye geldiðinde gülü kadýna uzatýr. Sahne 4 / Dýþ / gün Buluþma Yeri Alýcý, portre açýsýyla konumlandýrýlýr. Her ikisinin de, yandan yüz kadrajý. Yüzlerde mutluluk ifadesi belirir. Ekran karartýlýr. Sahne 5 / Dýþ Gün Alýcý, baþ ile kemer seviyesinde kadrajlanýr. Açý yan profildir. Erkek ayakta bekliyor. Kolunu kaldýrýyor saate bakýyor Sahne 6 / Dýþ Gün Buluþma yeri Alýcý, çocuðun sol kolunu alacak þekilde konumlandýrýlýr. Koldaki saate odaklanmýþtýr. Saat görüntüsü verilir. Saat 14.00… ekran karartýlýr. Sahne 7/ Dýþ gün Buluþma yeri Erkek ayakta bekliyor. Yan profilde… Kolunu indiriyor ki karþýsýnda kadýn ona gülümseyerek bakýyor. Bakarken de baþýný biraz eðip, tebessüm edip. Elini açarak “merhaba” gibisinden bir mimik kullanýyor. Ekran kararýyor. Sahne 8/ Dýþ gün Buluþma yeri Konuþuyorlar. Kýzýn telefonu çalýyor. Acil gitmesi gerekiyor. Sonra görüþürüz gibisinden ayrýlýyorlar. Çocuksa “dur önemli bir þey söyleyeceðim” der gibi bir pozisyonda kalýyor. Ekran kararýyor. Sahne 9 Dýþ Gün Buluþma yeri Alýcý çocuðun cebindedir. Alyansý veremediði için üzgün olduðu izlenimi yaratmak için. Cepten alyans çýkar. Bir süre avuç içinde durur. Sonra yumruk sýkýlýr ve ekran kararýr Sahne 10/ Dýþ gün Ev Erkek hazýrlanýyor. Elbiselerini giyerken… Sahne 11/ Dýþ gün Ev Kapaðý açýk alyans kutusunun kapaðýný kapatýyor ve alýyor Sahne 12/ Dýþ gün Ev Ayna karþýsýnda saate bakýyor. Sahne 13 / Dýþ Gün Buluþma yeri Saat görüntüsü verilir. Saat 13: 55 ekran karartýlýr. Ekran kararýr. (Ek sahne: Çocuk hýzla Alýcý açýsýndan çýkar) Sahne 14 / Dýþ Gün Buluþma yeri Cadde Sýký bir koþma sahnesi. Bu koþma sahnesi verilirken, Alýcýnýn önüne araçlar ve insanlar girebilir. Yani çocuk bazen görünüyor, bazen de görünmüyor. Sahne 15 / Dýþ Gün Buluþma yeri Alýcý erkeðin geleceði yere kuruludur. Sanki koþma eyleminin bittiði noktada durmakta ve çocuk, Alýcýnýn önüne geldiðinde koþuyu, (yani varacaðý yere gelmiþ olacak) tamamlamýþ olacaktýr. Tam Alýcý önüne geldiðinde, saatine bakar. Sahne 16 / Dýþ Gün Buluþma yeri Saat görüntüsü verilir. Saat 14.00… ekran karartýlýr. Sahne 17-18-19/ Dýþ Gün Buluþma yeri Çocuk 3 gün ayrý ayrý buluþma yerine geliyormuþ gibi. Buluþma yerine doðru gelir. Her geliþte ekran karartýlýr. Giyim farklýdýr. Saat 14.00 imgesi opecitisi düþük þekilde görüntü altýna konur. Amaç þudur ki, “3 gündür buluþma yerine geldim. Saat 14.00 geçti ama sen yoktun” Sahne 20/ Dýþ Gün Buluþma yeri Boydan çekim yan profil. Elinde gül vardýr. Adamýn baþý yerdedir. Sahne 21/ Dýþ Gün Buluþma yeri Yakýn kadraj. Baþýný kaldýrýr. Gözleri ufka bakar. Hüzün ve acý. Aðlamaklý bir göz doluluðu vardýr. Gözünü kapadýðý anda. Gözünden damla güle düþer. Sahne 22/ Dýþ Gün Buluþma yeri Alýcý gülde… Gözyaþý güle düþerken. Sahne 23/ Dýþ Gün Mezarlýk Alýcýnýn kadrajýnda sadece bir gül vardýr. Açý geniþlemeye baþladýkça, gülün yanýnda kapaðý açýk alyans belirir. Açý geniþlemeye devam eder. Daha geniþ açýda ise arkasýný dönmüþ aðlayan (omuzlarý titrer) erkek görünür. Açý geniþler. Kadraja mezar da girer. Mezar taþýnda kýzýn fotoðrafý da vardýr. Ekran kararýr BEKLENMEDÝK SAHNE Burada, sahne 15’te yer alan “Çocuðun koþma sahneleri verilir. Ancak bu görüntü verilirken de þu yapýlmak istenir. Kýz o saatte gelememiþtir. Çünkü saat 14.00 buluþmasýna yetiþmek o da koþmaktadýr. Ve saat 14.00’da trafik kazasý geçirir. Son mezarlýk sahnesinde açý geniþlerken bu görüntüler de arada kesitler halinde sunulur. Ek sahne olarak, kýz karþýdan karþýya geçerken saatine bakar, saat 14.00’ý gösterir ve araba çarpar. SON
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Orhan TURAN, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |