..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Özyaþamöyküsü baþka insanlarla ilgili gerçekleri anlatmak için eþsiz bir araç. -Philip Guedella
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri



Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  


 


 

 




Arama Motoru

ÝzEdebiyat > Deneme > Anýlar > Mehmet Sinan Gür




15 Nisan 2002
Kopya Verdiðim Kýz Arkadaþým Öldü  
Mehmet Sinan Gür
Genç iken hiç ölmeyeceðimi düþünürdüm. Þimdi öyle düþünememek için bir neden daha oldu.


:BEAI:
Bu hafta sonu Ankara’daydým. Mezun olduðum okulun bulunduðu kent, Ankara. Orada kötü bir haber aldým. Yazýn, adý Ýnci olan bir arkadaþýmýzý kaybetmiþiz. Kalp krizinden ölmüþ. Daha 42 yaþýndaydý.

Hemen gözümün önüne okuldaki halleri geldi. Kalabalýk olarak insanlarýn bir arada bulunduklarý yerlerde nasýl tanýþýldýðý pek anlaþýlmaz. Ben de Ýnci ile nasýl tanýþtýðýmýzý hatýrlamýyorum. Ama bir þekilde arkadaþ olmuþtuk. Belki baþka arkadaþlarla toplu olarak kafeteryaya giderken, belki de bölümün kantininde oturmuþ çay içerken, belki de fizik sýnavýnda ona kopya verirken tanýþmýþtýk. Çok fazla konuþmayan, tepkilerini belli etmeyen, ne güzel ne çirkin, fakat oldukça çekici bir kýzdý. Tepkilerini belli etmezdi ama soðuk deðildi. Hele kötü hiç deðildi. Nadir olarak güldüðünü gördüm. Aðladýðýný, kýzdýðýný, baðýrdýðýný hiç görmedim. Öyle tepkisiz görünürdü ki bir gün onu büyük çaba sarf ederek masa tenisi oynamaya çalýþýrken gördüðümde þaþkýnlýða düþmüþtüm. “Tepkisiz görünüyor ama demek öyle deðil,” demiþtim içimden. Genellikle kýsa olan siyah düz saçlarýný masa tenisi oynarken iki kýsa örgü yapmýþtý ve çok komik görünüyordu. Gecenin bir saatiydi. Okuldaydýk; projelerimiz için sabahlamaktaydýk. (Her fýrsatta söylemiþimdir; þimdi de aklýma geldi, söylüyorum. Mimarlar diðer insanlara göre biraz çatlak olurlar. Baþka bilinen bir deyiþle kafalarýnda birkaç tahta eksiktir; bir fay kýrýðý vardýr. Sebebi iþte bu sabahlamalar. Aklýnýzda olsun; her sabahlama sonunda bin kadar beyin hücresi ölürmüþ.)

Derslere gelir, notlarýný alýr giderdi. Jürilerde fazla konuþmaz, projesini pek savunmazdý. Yalnýz birkaç kelime ile anlatýrdý, o kadar. Gerisini öðretmenlerimiz hallederdi. Ama o da proje teslim dönemlerinde herkesle birlikte sabahlardý.

Okulu bitirdiðimizde 15 kiþi kadar bir grupla birlikte kafalarý çekmeye gitmiþtik. Nasýl deliler gibi sarhoþ olmuþtuk bilseniz... Çýkýþta herkes sallanýyordu, gülüyordu, aðlýyordu. Sanki bu günlerin bir daha yaþanmayacaðýnýn farkýndaydýk. Ýnci dengesini kaybedip sýrtüstü yere düþmüþtü. Ben de onu açýk kalan bir gözüm ve bilincimin yarýsý ile görmüþtüm. Tepkisiz bir þekilde toparlanmaya çalýþýyor, beceremiyordu. O kadar kötü durumdaydým ki ona yardým edememiþtim. Bizim zamanýmýzdaki gençlerin özel bir durumu vardý. O yüzden o güne kadar böyle içmeye gitmek gibi bir þey yapmamýþtýk. Yapýnca da ipin ucunu biraz kaçýrmýþtýk. Gece yarýsýnda bilincini yitirmiþ, yol ortasýnda sürünen, yuvarlanan insanlar... Kim bilir çevredekiler bize nasýl bakmýþlardý.

Ýnsan gençken öleceðini hiç düþünmüyor. O zamanlar ölüm aklýma bile gelmezdi. Ölenler ya yaþlýlar, ya kazaya uðrayanlar, ya da tabanca ile vurulanlardý. Ama ben deðildim. Çünkü ben gençtim. Çevremde bulunan baþkalarý da ölemezdi. Çünkü onlar da gençti. Yurtta yaþarken bir arkadaþým bir ölüm haberi üzerine “Demek ölünüyor” demiþti. Hiç üzerimize kondurmuyorduk.

Daha önce söz ettiðim gibi ölen arkadaþlarým oldu. Ýnci, sýnýf arkadaþlarým içinde beþinci oldu. Ama onun diðerlerinden ayrýlan bir yeri var. O, ona baktýðým zaman, hakkýnda aklýmdan deðerlendirmeler geçmesine engel olamadýðým, ölen ilk kýz arkadaþým oldu. Onu okulu bitirdikten sonra, yakýn yýllarda hiç görmedim. Ne kadar yaþlandýðýný da bilmiyorum. Aklýmda hep öðrenci olduðumuz zamanki gibi genç kalacak.

Ýnci evlenmiþ, Bodrum’da bir evleri olmuþ. Kriz, yazýn o evde tatile gittikleri sýrada gelmiþ. Ben bilmiyordum ama anlattýklarýna göre önceden zaten bir rahatsýzlýðý varmýþ. Ameliyat olmasý gerektiðini söylemiþler. Korktuðu için olmamýþ. Kriz sýrasýnda da hastaneye gitmeyi reddetmiþ. Çok geç bir saatte hastaneye ulaþtýrdýklarýnda yapacak bir þey kalmamýþ.

22 yaþýnda okulu bitir, zaten o yýla kadar yetiþmek çabasý içinde zamanýn nasýl geçtiði anlaþýlmýyor. Biraz yaþa, sonra hemen kalple boðuþmaya baþla. 42sinde noktayý koy. Daha çocuklarýný büyütecektin. Bu kadar mýydý be Ýnci?

15.Nisan.2002



Söyleyeceklerim var!

Bu yazýda yazanlara katýlýyor musunuz? Eklemek istediðiniz bir þey var mý? Katýlmadýðýnýz, beðenmediðiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düþündüðünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazýlarý yorumlayabilmek için üye olmalýsýnýz. Neden mi? Ýnanýyoruz ki, yüreklerini ve düþüncelerini çekinmeden okurlarýna açan yazarlarýmýz, yazýlarý hakkýnda fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloða geçebilmeliler.

Daha önceden kayýt olduysanýz, burayý týklayýn.


 


ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.

Yazarýn anýlar kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Canlý Balýk
Sahalin'de Altý Ay
Müzik - Tevekkül

Yazarýn deneme ana kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Baraj Sorusu: Beni Seviyor Musun?
Lenin'in Mozelesini Ziyaret
Ölüm Anýnda Görülen Tünel ve Iþýk
Müzik Film - Hair
Cadde'de Eðlence
Önyargý
Çanakkale Gezisi - 2
Ýki Günlük Çanakkale Gezisi - 1
Film Müzik– Batý Yakasýnýn Hikayesi
Müzik– Cats

Yazarýn diðer ana kümelerde yazmýþ olduðu yazýlar...
Nazým Hikmet'ten Çanakkale Þiiri [Þiir]
Ateþ ve Ölüm (Bütün Þiirler 16. 07. 2009) [Þiir]
Seni Seviyorum Bunalýmý [Þiir]
Ýncir Aðacý [Þiir]
Bir Dosta E - Mektup [Þiir]
10 Aðustos 1915 Anafarta Ovasý [Þiir]
Sevgisizlik [Þiir]
Mor Çiçekler [Þiir]
Eskiden [Þiir]
Bir Ruh Çaðýrma Operasyonu [Öykü]


Mehmet Sinan Gür kimdir?

Yazmayý seviyorum. Bir tümce, bir satýr, bir sözcük yazýp altýna tarihi atýnca onu zaman içine hapsetmiþ gibi oluyorum. Ya da akýp giden zamaný durdurmuþ gibi. . . Bir fotoðraf, dondurulmuþ bir film karesi gibi. Her okuduðunuzda orada oluyorlar ve neredeyse her zaman ayný tadý veriyorlar. Siz de yazýn, zamaný durdurun, göreceksiniz, baþaracaksýnýz. . . . Savaþ cinayettir. Savaþ olursa pozitif edebiyat olmaz. Yurdumuz insanlarý ölenlerin ardýndan aðýt yakmayý edebiyat olarak kabullenmiþ. Yazgýmýz bu olmasýn. Biz demiþtik demeyelim. Yaþam, her geçen gün, bir daha elde edemeyeceðimiz, dolarla, altýnla ölçülemeyecek bir deðer. (Ancak baþkalarý için deðeri olmayabilir. ) Nazým Hikmet’in 25 Cent þiiri gerçek olmasýn. Yaþamý ýskalamayýn ve onun hakkýný verin. Baþkalarýnýn da sizin yaþamýnýzý harcamasýna izin vermeyin. Çünkü o bir tanedir. Sevgisizlik öldürür. Karþýmýza bazen bir kedi yavrusunun ölümüne aldýrmamak, bazen savaþa –yani ölüme- asker göndermek biçiminde çýkar. Nasýl oluyor da çoðunlukla siyasi yazýlar yazarken bakýyorsunuz bir kedi yavrusu için þiir yazabiliyorum. Kimileri bu davranýþýmý yadýrgýyor. Leonardo da Vinci’nin ‘Connessione’ prensibine göre her þey birbiriyle ilintilidir. Buna göre Çin’de kanatlarýný çýrpan bir kelebek Ýtalya’da bir fýrtýnaya neden olur. Ya da tam tersi. Ýtalya’daki bir fýrtýnanýn nedeni Çin’de kantlarýný çýrpan bir kelebek olabilir. Bu düþünceden hareketle biliyorum ki sevgisizlik bir gün döner, dolaþýr, kaynaðýna geri gelir. "Düþünüyorum, peki neden yazmýyorum?" dedim, iþte böyle oldu. .

Etkilendiði Yazarlar:
Herþeyden ve herkesten etkilenirim. Ama isim gerekliyse, Ömer Seyfettin, Orhan Veli Kanýk, Tolstoy ilk aklýma gelenler.


yazardan son gelenler

bu yazýnýn yer aldýðý
kütüphaneler


yazarýn kütüphaneleri



 

 

 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © Mehmet Sinan Gür, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.