..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Gençliðinde müzik öðrenen, felsefeyi daha iyi anlar. -Platon
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri



Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  


 


 

 




Arama Motoru

ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Sinema ve Televizyon > Ömür Ýsfendiyaroðlu




11 Nisan 2006
Duymaya Vakit Bulamadýðýmýz Martý Çýðlýklarý  
Ömür Ýsfendiyaroðlu
Neye göre , kime göre baþarý? Yaþamda gerçek baþarý ne? Ferzan Özpetek'in Kutsal Yürek filmi için yazdýðým satýrlar


:BHJJ:
Ýþ hayatý, aile, toplum, kurallar, kariyer, para, hýrs...

Ýþ hayatýnýn doruk noktasýnda anne ve babasýnýn ölümünden sonra hayatý deðiþmeye baþlayan baþarýlý bir kadýn.

Neye göre , kime göre baþarý? Yaþamda gerçek baþarý ne?

Film iki bölümde incelenerek belki de bu sorularý kendi kendimize tekrar tekrar sormak mümkün. Filmin ilk bölümünde insan – mekan arasýndaki baða deðinerek; iþ kadýný Irene ile aile yadigarý 30 yýldýr görmediði evi arasýndaki iliþki, geçmiþle hesaplaþma, kendi varlýðýný sorgulama ve bir kayýpla gelen kendini bulma süreci anlatýlýrken; ikinci bölümde ise insan - insan kavramý kullanýlmýþ. Belki de filmin ikinci bölümü olarak tanýmlayabileceðimiz bu bölüm küçük hýrsýzlýklarýný, büyük mutluluklar haline getiren Benny ile iþ kadýnýndan azizeye dönüþecek olan Irene’in karþýlaþmalarý ile baþlýyor.

Tek düze yaþamýmýz ruhumuzu ne kadar doyuruyor, Maddi tatmin nereye kadar...


Filmde kullanýlan tanrý, din kavramlarý belki de birer sembol filmin asýl derdi iyi ve kötüyü keskin hatlarla ayýran temel kurumlarý sorgulamak. Filmin, kesinlikle güldürmek, korkutmak, heyecanlandýrmak gibi bir amacý yok belki de bu yüzden popüler sinema izleyicisi filmden beklediði keyfi bulamayabilir. Filmin anlatým biçimi dýþýnda oyuncu yönetimi seçimi, çekim yapýlan mekanlar, kullanýlan ýþýk seçimi gerçekten etkileyici. Müzikler tüm Özpetek filmlerinde olduðu gibi ön planda.

Hamam, Cahil Periler, Harem Suare, Karþý Pencere gözümde farklý birer yerde olsa da bu film insanýn silkinip, kendine gelebilmesine sarsýlýp duygulanmasýna yüreðinin içinde bir sýcaklýk hissedebilmesine kabuðundan sýyrýlmasýna yarýyor diyebilirim.

Ferzan Özpetek “eþcinsellik” olmadan film yapamýyor diyenler bu kez yönetmen, filmin baþrol oyuncusuna aþýk olmuþ, bu yüzünden Irene’i (Barbora Babulova) öpüþtürmemiþ , seviþtirmemiþ deseler de, film sinemada cinsellik olmadan da insana duyulan sevginin anlatýldýðý güzel bir örnek...

Kýsaca Ýtalyan sinemasýnýn Oscarlarý olarak bilinen David di Donatello ödüllerinden En Ýyi Kadýn Oyuncu ve En Ýyi Sanat Yönetmeni ödüllerini alan "Kutsal Yürek" izlenmeye deðer.

Ferzan Özpetek’in de söylediði gibi; “Umarým hoþunuza gider.”



Ömür Ýsfendiyaroðlu
24.11.2005

http://www.cuoresacro.com/



Söyleyeceklerim var!

Bu yazýda yazanlara katýlýyor musunuz? Eklemek istediðiniz bir þey var mý? Katýlmadýðýnýz, beðenmediðiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düþündüðünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazýlarý yorumlayabilmek için üye olmalýsýnýz. Neden mi? Ýnanýyoruz ki, yüreklerini ve düþüncelerini çekinmeden okurlarýna açan yazarlarýmýz, yazýlarý hakkýnda fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloða geçebilmeliler.

Daha önceden kayýt olduysanýz, burayý týklayýn.


 


ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.

Yazarýn sinema ve televizyon kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
"Ben" Klimt
Sylvia Plath Nerede?
Casanova Aþýk
Yine mi Pazartesi?
Akýl ve Yürek arasýndaki Gelgitler...

Yazarýn eleþtiri ana kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Mikado'nun Çöpleri
Bir Kelebeðin Ömür'ü

Yazarýn diðer ana kümelerde yazmýþ olduðu yazýlar...
Bulmaca [Öykü]
Pulkanatlý Öykü [Öykü]
Ýçinden bir isim tut [Öykü]
O Pity Pity Karamela Sepeti [Öykü]
Servi [Öykü]
Buluþma [Öykü]
Seni Seviyorum... [Öykü]
Maskeli [Öykü]
Sinek [Öykü]
Düþmek [Öykü]


Ömür Ýsfendiyaroðlu kimdir?

Kiþiliðimin tam anlamýyla gitmek istediði yoldan gitmek ve bunu yaparken de baþkalarýnýn bam tellerine dokunabilme isteði çoðu zaman hissettiðim. Yaþamýmýn hiçbir evresinde yazý olmadan yaþayabileceðimi düþünmüyorum.

Etkilendiði Yazarlar:
Okuduðum her kitaptan, her satýrdan, her cümleden kýsacasý; yaþamýn sözcüklerinden etkilenirim


yazardan son gelenler

yazarýn kütüphaneleri



 

 

 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © Ömür Ýsfendiyaroðlu, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.