Dünya hiçbir padiþaha kalmadý, sana da kalmayacaktýr. -Nizamî |
|
||||||||||
|
Öykülerin iyileþtirici, dönüþtürücü bir gücü olduðuna inanan yazar, insaný anlatýrken, insaný ve yaþamý da sorgulamaya çalýþmýþ. Okuyucuya bilgi aktarmak deðil, onunla iletiþim kurabilmek ve yakalayýp öykünün içine alabilmektir amacý. Okurken düþündürmek, merak uyandýrmak, zaman zaman da þaþýrtarak, deyim yerindeyse okuyucuyu ters köþeye yatýrabilmeyi hedeflemiþ. Konularýný, karakterlerini, olay ve kurgularýný yaþamýn içinde hep var olan bu sahici yaþanmýþlýklarla örmüþ! Öykülerindeki en büyük malzemesi, dilidir. Bu nedenle dilini, aþýrýya kaçmadan imgelerle zenginleþtirerek, arý, duru ve son derece sorumlu kullanmaya çalýþmýþ. Elinizdeki, “dÜÞÜYORUM TUT ELÝMDEN” adlý yapýtta 10 öyküsüyle, duygularýnýza dokunarak akan hayatýn içinden sesleniyor sizlere. Selma Sayar, maden emekçilerinden, töre kültürünün esaretindeki kadýnlara, Asi Nehri kýyýsýnda lastik ayakkabýsýný arayan çocuktan, aþkýný hýrsa, hayallerini rüyalara kaptýran insana, insan hallerine mercek tutuyor öykülerinde. “Sözcükler yüreðin dile geliþidir. Ýçeride kývranadursun o ruh, söz onun tesellisi, sýrdaþý, sözcüsüdür.” cümlesiyle yeþerttiði aþk kadar tarih boyunca insana eþlik eden ayrýlýk ve ihaneti de duyumsatýyor okuruna. Köprü altýnda uyandýrdýðý ve “onurlu, eþit yaþama” dair özlemini dile getirdiði Garib’in düþü gibi, zifiri karanlýkta ölüm acýsýyla yüzleþtirdiði öykü kahramanlarýna iliþkin kimi anlatýlarda, okuru beklemediði sonlar ile þaþýrtmayý da ihmal etmiyor, yazar. “Kavaklýk yolunda suskunluðun rengi siyahtý. Ýki el birbirine baðlý, iki yürek bir sevda olmuþtu. Adýmlar, acýlardan ve kayýplardan habersiz, duygular kenetlenmiþti. Gözlerden uzaktýlar. Oturdular. Diz dize konuþtular. Ýki masum ve güzel yürek, dünyayý omuzlayacak kadar güçlü ve cesurdu. Zifiri karanlýðý yýrtarak, kavaklýða yansýyan birkaç mermi ýþýðý, geceyi saðýr eden sesiyle Özgür’ü hedef almýþ ve hedefi bulmuþtu. Kör gecenin tanýklýk ettiði törenin hain eli, tetiði çekmiþ, kana boyamýþtý bu hikâyeyi. Çýrpýnýþlar, isyandý geceye ve kýrmýzý renkli töreye. Þafaðýn habercisi horozlarýn öttüðü saatte, köy minaresinden sela sesi yankýlanýyordu…” 1974 Antakya/ Nahýrlý doðumlu. Ýlk, orta ve lise öðrenimini Antakya'da tamamladý. 1995 yýlýnda Ege Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatý Bölümünü bitirdi. Yýllardýr Türkçe öðretmeni olarak çalýþmaktadýr. Lacivert ve Amanos dergilerinde öykü ve kitap tanýtým yazýlarý, Radikal 2’de deneme türünde pek çok yazýsý yayýmlandý. Belçika’da iki dilde basýlan ve dört ülkede satýþta olan Akrostiþ adlý dergide yazýlarý yayýmlanmaktadýr. Trt Çukurova radyosunda, özel radyolarda kitap tanýtým programlarýna konuk olarak katýlmakta, Kitapeki.com, Sevdalým Hayat, Yazýatölyesi.com ve Mektupedebiyat.com sitelerine de kitap tanýtým yazýlarý yazmaktadýr. Evli, Anýl ve Onur Ilgaz adýnda iki oðlu var. Sýrça Sarayýn Serçeleri ve Düþüyorum Tut Elimden kitaplarýnýn yazarýdýr.
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © kemal düz, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |