Herkesin derdi baþka. -Orhan Veli |
|
||||||||||
|
Yetimleri, nikaha eriþecekleri çaða kadar deneyin; þayet kendilerinde bir (rüþd) olgunlaþma gördünüz mü, hemen onlara mallarýný verin. ..(Nisa Suresi, 6) "yetimin malýna, o erginlik çaðýna eriþinceye kadar -o en güzel (þeklin) dýþýnda- yaklaþmayýn..." (En'am Suresi, 152) Ayetleri dikkatli okursanýz, yetimleri ''nikaha eriþecekleri çaða kadar'' deneyin diyor. Þayet kendilerinde bir ''olgunluk'' görürseniz onlara mallarýný verin diyor. Ýkinci ayette de yetimin malýna, ''o malýný kontrol edebileceði erginlik yaþýna eriþinceye kadar'' en güzel þeklin dýþýnda dokunmayýn deniyor. Küçük bir çocuk para kavramýný bilmez. Tasarruf nedir, hesaplý alýþveriþ nedir, parasýný hangi alanda deðerlendirirse artýrabilir bunlarý bilemez. Çocuðun eline para verirseniz onunla ya þeker alýr ya çikolata. Dolayýsýyla malýný kontrol edeceði çað bedensel deðil, zihinsel olgunluk çaðýdýr. Ayný þekilde nikaha eriþecekleri çað da, bedensel olgunluða eriþtikleri ergenlik dönemi deðil, malýný kontrol edebileceði, zihinsel olgunluða eriþtikleri erginlik/gençlik çaðýdýr. Mehir, Ýslam Hukuku'nda erkeðin evlenirken kadýna verdiði para veya maldýr. Mehir kadýnýn ailesine deðil, direkt kadýna verilir. Yukarýdaki ayetlere göre mallarýn sahibine teslim edilme çaðý, o kiþinin malýný kontrol edebileceði yaþtýr. Dolayýsýyla mehir alan kadýnýn bu malý veya parayý kontrol edebileceði bir yaþta olmasý gerekir. Hz. Ayþe'nin 6-9 yaþýnda evlendiði konusundaki iddialar, Kuran'daki evlilik için belirtilen yaþ ile uyum göstermiyor. Kuran'da iþaret edilen evlilik yaþý, þu an ki Medeni Kanunumuzda yer alan yaþ sýnýrý ile tam uyumludur. Ayrýca Hz. Ayþe'nin yaþýnýn rivayet edildiði kaynaklarýn muhatabý olan Buhari, peygamberimizden 238 yýl sonra, Müslim 243 sene, Tirmizi 260 sene, Ebu Davud 256 sene, Nesai 238 sene, Ýbn-i Mace 263 sene sonra yaþamýþlardýr. Hz. Ayþe'nin yaþý kimi kaynakta 6, kiminde 9, kiminde de 18 olarak rivayet edilmiþtir. Genel olarak evlilik yaþý konusunda referans Kurandýr. Kuran, nikah için zihinsel olgunluk çaðýný iþaret eder. Ancak bu net delili görmezden gelen bazý ateistler, Talak Suresi 4. ayette, '' adet görmemiþ'' ibaresinin küçük çocuða iþaret ettiðini iddia ederler. ''Kadýnlarýnýzdan (menopoz dönemine girerek) âdetten kesilenlerin iddetinde tereddüt ederseniz, onlarýn iddet süreleri üç aydýr. Adet görmeyenlerin de süreleri böyledir. Hamile olan kadýnlarýn iddetleri, çocuklarýný doðurduklarý vakit biter. Kim Allah’ý sayýp O’na karþý gelmekten korunursa, Allah onun iþinde bir kolaylýk verir.'' (Talak, 4) Adetten kesilmiþ, yani menopoz dönemine girmiþ kadýnlarýn bekleme süresi 3 ay deniyor. 3 ay neden bekleniyor? Hamile olup olmadýðýnýn anlaþýlmasý için. Adet görmeyen çocuk hamile kalabilir mi? Hayýr. O zaman 3 ay beklemesine de gerek yoktur. Hamile kalan kadýn adet görmez. Ancak hamile olduðunun anlaþýlmasý süre alýr. Bu durumda olan kadýnlar için de bekleme süresi 3 aydýr. Hamileliði kesin olanlar ise doðuma kadar bekler. Sonuç olarak Kuran çocuk evliliðine izin vermez. Bu tip yanlýþ bir uygulamayý ancak Kuran'dan uzak toplumlar uygular. Yanlýþ ve kasýtlý yapýlan tercümeler nedeni ile ateist ve baðnazlar Ýslam'ýn çocuk evliliðine izin verdiðini iddia ederler. Çocuklar þefkat gösterilmesi gereken varlýklardýr, kimse sapýk görüþlerine Kuran'dan delil bulamaz. Mehtap Gözükan https://www.facebook.com/MehtapGozukan https://twitter.com/MehtapGozukan
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © Mehtap Gözükan, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |