01 01 Göçmen Kelebekler
(Mehmet Sinan Gür) 27 Temmuz 2001 |
Bilim Kurgu |
| |
Acaba aile ve toplumsal yaþam ve bunlarýn biçimleri evrensel mi yoksa yalnýzca bize, yani dünyalýlara mý ait? Bu öyküde öyle alýnmýþ olsa da, doðanýn bir parçasý olan, yaþamý takip eden ölüm bile acaba evrensel mi? |
|
01 02 Yamantau
(Mehmet Sinan Gür) 5 Aðustos 2001 |
Bilim Kurgu |
| |
Öykünün esin kaynaðý: Bir fosil kazýsýnda bulunmuþ milyonlarca yýl öncesine ait bir cývata. Dünyadan kaç uygarlýk geçti, kaç kýyamet yaþandý kim bilir? Daðcýlar, maceracýlar, Yamantau'dan hoþlanabilirler. |
|
Ýnsanýn Yükseliþi
(Mehmet Sinan Gür) 20 Ocak 2002 |
Parça |
| |
Ýnsan nasýl topluluk oldu? Küreselleþmenin baþlangýcý. Bu yalnýzca bir bölüm. |
|
Büyükada
(Mehmet Sinan Gür) 23 Nisan 2002 |
1. Bölüm |
| |
Kara Hattat adlý romanýn giriþ bölümü. |
|
|
Sahalin'de çekilen bu resimde Ruslar Amerikalýlar ve Türkler var. Fýkra gibi. Önde, kareli gömlekli olan benim.
***
Leonardo Da Vinci’nin prensipleri:
Curiosita – Merak
Meraklý olmak gerekir.
Dimostrazione – Deneme ve Canlandýrma
Meraka baðlý olarak denemeler ve canlandýrmalar yapmalýdýr.
Sensazione – Duyarlýlýk
Sfumato – Belirsizlik veya Zýtlarýn Birliði
Birbirine zýt þeyler birarada bulunurlar. Bazen bir bulanýklýk her þeyi daha çekici yapar.
Arte/Scienza – Sanat ve Bilimin Birliði
Sanat ve bilim iç içe girmiþtir. Leonardo yüzleri, vücutlarý gerçeðine uygun çizebilmek için kadavralar kesip içlerini incelemiþti.
Corporalita – Vücut Dili
Bazen sözün anlatamadýðýný vücut anlatýr.
Connessione – Baðlantýlar
Dünyada her þey birbiriyle baðlantýlýdýr. Çin'de bir kelebek kanat çýrpsa Türkiye'de bir çiçeðin kokusu deðiþir. (Ben deðil o söylüyor)
Bunlarýn hepsine uyduðumu söyleyemem. Ancak hiç olmazsa gayret sarf ediyorum.
|
|