|
Gerçek þiiri arýyorum.
Belki, yazdýklarým þiir deðilde,
Þiirle nesirin ara yerinde,
Gel gör ki; vicdaným sitem etmekte,
Dilsiz þeytan mýsýn, yazsana diye?
|
05.09.2007 11:42:24
|
Kýsa kýsa |
| |
Boþ Bardakdan Çatlak Sesler Çýkar
Yarým bardak su çok þeyi ifade eder. Görüþ ayrýlýklarý, daha doðrusu anlayýþ farký bu noktada baþlar. Yarým bardak su, kimine doluluk hissi verir. Bir baþkasý bardaðýn dolmayan kýsmýyla ilgilenir. Bir baþkasý bardaðýn dolmayan kýsmýyla ilgilenir, bardaðýn yarýsýnýn boþ oluþunu ön plana çýkarýr.Sahip olduðumuz deðerler yarým bardak su gibidir.Çýkar çatýþmasýnda kendi bardaðýmýzdaki yarým suyu öne çýkarýrken, karþýmýzdaki kiþinin bardaðýnýn boþ kalan gözümüz iliþir. Ýki tencerenin mizahi karþýlaþtýrýlmasýnda, éSenin dibin benden kara' misali. Ýyiliktr, baþaruda, çalýþkanlýkta, 'ben herkesten üstünüm' mantýðý tersine dödüðünde, baþarýsýzlýklar karþý tarafa yüklenir. Kendimizi bahanelerle oyalayýp, gizli düþmana karþý savaþ baþlatýrýz. Oysa kendimizce elde ettiðimiz baþarýlar tamamen kendi eserimiz gibi gelir bize. Ticarette rekabet karþýmýzdakini ekonomik olarak bitirmek olmamalý. Geniþ yelpazeli katýlýmla paylaþýlan pastanýn büyütülmesi için iþbirliði yapýlmalý. Bir aðacýn kalmasýyla önce yapraklarý kurur, meyve vermez. Gövde ve dallar odun olur.
Herkese saygýlar selamlar....
|
|
"Boþluksuz Bir Yazý." |
|
05.09.2007 11:37:07
|
Kýsa kýsa |
| |
Aktüel ve Ýdeal
Aktüel ile idealin çarpýþmasýna þahit olmaktayýz. Bu çarpýþma geceyle gündüzün, çirkinle güzelin, yalanla doðrunun, kötüyle iyinin çarpýþmasýdýr Aktüel sulandýrýlmýþ hadiseler zinciri, ideal eþya ve hadiselerin özüne has þuur ve düþünce sistemidir. Aktüel belli bir zaman ve belli bir mekâna hapsedilmiþ bir kibrit alevi ise, ideal bir evren yangýnýdýr. Aktüel yüz verildiðinde tepemize çýkan þýmarýk, görgüsüz ve kaba bir þalaban, ideal bir veli gibi dergahýnda zikreden ve bizi dergaha çaðýran bir cazibedir. Aktüel kýskanç ve haris bir kadýn gibidir. Hep kendisinin iltifatlara boðulmasýný ister. Milletler ideallerle yükselir. Ýnsanlýðýn bütün manevi ve maddi deðerleri iyi veya kötü, eksik veya tam hep bir idealin mahsülüdür. Ýdealsiz milletler kýsýr insanlar gibi belli bir devre yaþarlar ve namsýz, niþansýz göçüp giderler. Aktüele heveslenen kalem ve kelam bir anda seviyesini kaybeder. Ýdeale saplanýp kalýrsa bu defada ayaklarý yerden kesilir. Gayeye giden yoldan uzaklaþýr.Bunun için kalem ve kelam iki kuvvetin arasýnda bir denge olmalýdýr. |
|
|