|
• ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Dinler, Ýnançlar ve Ateizm |
41
|
|
|
|
Osmanlý tarihi boyunca sürekli olarak asimilasyona maruz kalan Alevilerin, Kemalizm’le birlikte dinsel inançlarýný yaþama þansý bulduklarýný, kimliklerini serbestçe ifade ettiklerini iddia etmek zordur. Cumhuriyet, insanýný, etnik, dinsel ve kültürel zenginliðiyle kabul edip buna göre bir vatandaþ tanýmý yapmak yerine, belirli bir inanç sistemini ve etnik aidiyeti diðerlerine dayatma yolunu seçtiði için bu anlamda kapsayýcý olamamýþtýr. Alevi toplumu da Cumhuriyetin sýnýrlarýný çizdiði makbul vatandaþ tanýmýna uymadýðý için dýþlanmýþtýr. Günümüzde de Kemalizm’in ideolojik olarak deðiþime kapalý yapýsýný düþündüðümüz zaman, Alevilerin bu ideolojiden medet ummak yerine demokratik bir toplum tahayyülü yolunda çaba sarf etmekten baþka bir seçenekleri yoktur.
|
|
42
|
|
|
|
Özellikle son zamanlarda, savaþlarda ölen milyonlarca masum insan, açlýk, kýtlýk ve salgýn hastalýklar gibi ciddi dertlerle baþ etmeye çalýþan Allah’ýn, sýradan ölümlülerin iþ, eþ, para, mevki, þöhret, Pop Star olma, ‘Kim Kimi Becerecek’ |
|
43
|
|
|
|
Çünkü her þeyden önce dinlerin kurucularý insan sevgisinin ne olduðunu, insaný sevmenin ne demek olduðunu bilmiyorlardý. Böyle bir konsept, kavram da yoktu. Bu nedenle onlar insan sevgisinden çok, tanrý sevgisi üzerinde durmuþlar, tanrý sevgisinin ise, onun uðrunda ölüme gitmek, onun buyruklarýna itaat etmek ve emirlerini gözü kapalý yerine getirmek olduðunu savunmuþlardýr. |
|
44
|
|
|
|
Bilinç Kuþaðý Dersleri -7
...Böylece çift sarmaldan tek sarmala düþen hücreler yine dýþarýdan içeri DNA transferlerine imkan tanýyor ve çift sarmal halini geri alýyorlardý. Seks geliþmeye baþlamýþtý. Bir anlamda pozisyon zenginlikleri baþlamýþtý... |
|
45
|
|
|
|
Peki, ne oldu size de Ebu Sufyan’ýn, Hamza’nýn mezarýna attýðý tekme anýnda sarf ettiði sözleri þimdi sizin kalemlerinizde damlalar oldu. |
|
46
|
|
|
|
Kurban ibadetinden yola çýkýp varoluþcu felsefeye bir adým daha yaklaþmak. |
|
47
|
|
|
|
Caner Taslaman'ýn Evrim Kitabýna Eleþtiri |
|
48
|
|
|
|
"-Birkaç km uzaklýkta kanguru sürüsü gidiyordu. Sürünün baþýndakine ricada bulunduk. Biz þu kadar kiþiyiz ve çok açýz. Sizden birini bize yememiz için sunarsanýz, size minnettar oluruz.
Verdikleri yanýt sonrasý büyük bir ilgiyle yola devam eden kadýn gördüðü manzara karþýsýnda adeta donar, kalýr." |
|
49
|
|
|
|
Özgür olmamayý isteme özgürlüðü ve özgür olanlarýn bunu isteyenleri istememe özgürlüðü hakkýnda bir ÖZ-GÜRLEME.... |
|
50
|
|
|
|
Müslüman mahallesinde salyangoz satmak diye bir deyim vardýr, o deyim buraya cuk oturuyor. Memleketinde yaþýyorsan, memleketini de seviyorsan, bozdur dolarýný Türk Parasý olarak ver kime ne zekat ya da fitre vereceksen., böyle de saçma sorular sorma kimselere... Ama burada ki maksat baþka, kafa bulandýrmak, ortalýðý karýþtýrmak... Yurt dýþýnda bile Türk Bankalarý var her yerde, git bozdur öyle ver, vereceksen... |
|
51
|
|
|
|
Geçmiþte yaþanmýþ hatalar nedeniyle gerilim yaþamak yerine sevgiyi ve baðýþlayýcý olmayý tavsiye ederek huzur ortamý oluþturmak ve buna sebep olmak en hayýrlý olandýr. Allah’ýn beðendiði güzel ahlak bunu gerektirir. |
|
52
|
|
|
|
Evimizin bulunduðu caddeye yaklaþmýþtý otobüs. Üç durak sonra inecektim. Kadýna anlayacaðý dilden konuþmalýydým. Kemikleþmiþ baðnaz düþüncesini üç dakikada deðiþtirip silmem olasý deðildi. Ama ne olursa olsun, onun dar alanýnda kuþku oluþturup gerçeðe yöneltmeliydim. Biraz soluk alýp, sesime sevecen bir renk yerleþtirip konuþmaya baþladým. |
|
53
|
|
|
|
Gerçek bir “tanrýsal yasa” söz konusu ise, bu durumda, o yasanýn evrensel, sürekli, her devirde, her ortamda, her koþulda geçerli olmasý gerekir. Çünkü, Tanrý sonsuz olduðundan, onun yasa ve emirlerinin de sonsuz ve sonsuza dek deðiþmeden durmasý gerekir. Bu metafiziðin birincil ilkelerinden biridir. |
|
54
|
|
|
|
Ýsa ve Pavlus, birçok düþünür ve dinbilimcinin iddia ettiði gibi bozulmuþ Yahudiliði ýslah etmeye çalýþan veya Musa þeriatýný aslýna dönüþtürme çabasý içinde olan kiþiler deðildi. Tam tersi Yahudi þeriatýný, dinsel kanunlarý, Yahudi ýrkçýlýðýný ve dinsel ayrýmcýlýðýný geçersiz kýlmaya çalýþýyorlardý. |
|
55
|
|
|
|
Ya sen kimsin.?
Necisin?
Ne iþe yararsýn?....
Seyyar vaiz mi sin.?
Hacý mý sýn.?
Hoca mý sýn.?
Mehdi mi sin.?
Yoksa AKP’nin ABD temsilciliði mi sin?
Amerika’da ne iþ yapar,kimlere hizmet edersin.?
Yoksa sende ABD uþaðý mý sýn.?
Neden bir Müslüman ülkesinde deðil de,Irak’taki Müslümanlarý öldüren Amerika’da yaþamaktasýn? |
|
56
|
|
|
|
“ Ah o damar yok mu o damar, olmaz olsun “ der, Anadolu’daki baðrý yanan her Alevi.
|
|
57
|
|
|
|
Allah emri olarak bildirilen dogmalarýn, kurallarýn sonsuzluða kadar geçerliðini koruyan gerçekler deðil, bildirildikleri dönemin toplumsal seviye, anlayýþ ve yaþam koþullarýnýn zorunlu kýldýðý yerel ve geçici emirler olduðu açýktýr. |
|
58
|
|
|
|
Her sýrrý-akýl sahibi kiþinin bundan sonraki görevidir sýrlarýmýzý beyinlerimizin, psikolojilerimizin sýð kalmýþ köþelerinden bulup çýkartmak. Görevi alanlar sýrlarý bulup çýkartmakla sorumlu kýlýnmýþlardýr. Kim tarafýndan mý? ... |
|
59
|
|
|
|
Geçmiþ zaman uygarlýklarý için mitolojik deðerler üretebilmekte önemli bir meziyetmiþ doðrusu. Kazanýlan tecrübelerin, geliþtirilen kolektif bilincin, sonraki nesillere aktarýmýnda ya da rekabet halinde yarýþan diðer alternatif eðilimlerle boy ölçüþebilecek yetenek ve donanýmda, ikna gücü yüksek deðerler koymak ortaya, o toplumlar için öyle dýþarýdan göründüðü þekliyle hiçte kolay bir uðraþ olmasa gerek. |
|
60
|
|
|
|
Kadýn belli ki, kapanmayý siyasi showa dönüþtürecekti. Bunu sesine yerleþtirdiði sert tonundan anlamýþtým. Tabi bende gardýmý alacaktým. Ee bunca yýl boþuna mý okumuþ araþtýrmýþtým: Kütüphanemin raflarýndaki din içerikli kitaplar raflarý deðil belleðimi doldurmuþtu. Aklýma Sahihi Buhari gelmiþti. Önyargýlarýný açýk giyinmeme dayanak çatýk kaþlarýyla ifade eden siyah çarþaflý çokbilmiþ kadýný; bakalým hem Kuran ayetlerinin gerçek anlamlarýyla, hem de hadislerden yola çýkarak aydýnlatabilecek miydim?
- Hýmm, sizinle demek 1500 sene öncesine döneceðiz?
|
|
|
|