• ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Kesinlikle Karþýyým! |
121
|
|
|
|
Eskiden yalanýn biri bin paraydý, artýk sadece 6 kontör, üstelik de okkalý... |
|
122
|
|
|
|
Ýbretlilik þeyler yaþýyoruz. |
|
123
|
|
|
|
Birilerinin her kötü durumda sýðýndýðý, piþkin piþkin nasip veya takdiri ilâhi demesinden söz edeyim. Yapýlan bir hatayý, iþlenen bir suçu birilerinin Yüce Rabbimin üstüne yýkma gayreti, insaný çileden çýkartýyor. Sen eþeðini saðlam kazýða baðlamazsan, eþeðin kaybolur . Bunun; takdiri ilâhiyle, nasiple ilgisi yok.
|
|
124
|
|
|
|
Ülkemin ekonomi ve iktisat konusundaki gidiþini her vatandaþ gibi yakýndan izleyenlerdenim. Aile, toplumun temel taþý olduðuna ve de Anayasamýzda en güzel þekilde yerini aldýðýna göre pekiy ekonomisi ne olacak, nasýl geçinecek? Son doðalgaz zammý, bir ayý geçkin süredir dikkatle izlediðim ve sonu ne olacak! dediðim tek konuydu. Bilincimi iyice yaraladý ve yazýmýn baþlýðýna koyduðum Ýmdaaat sözcüðünü haklý çýkardý. |
|
125
|
|
|
|
Türkçesi varken yabancý olan kelimenin kullanýlmasýna günümüzde oldukça sýk rastlanýyor ve bu oldukça hýzlý bir þekilde de yayýlýyor. Peki, neden Türkçesi varken yabancý olan kelimeyi kullanýyoruz? |
|
126
|
|
|
|
“AK Parti Bitlis Milletvekili Vahit Kiler, Piyer Loti Tepesi’nin adýnýn deðiþtirilmesi için baþvuru yapacaðýný söyledi. Tepenin adýnýn “Ýdris-i Bitlis” olduðunu savunan Kiler, “Fransýz Piyer Loti kanýmýza dokunuyor” dedi. Ancak; kendisinin yaptýrdýðý gökdelene neden Sapphire ismini koyduðu sorulunca, ”Her iki dilde de rahat anlaþýlsýn diye” diyerek, kendisiyle ters düþtü.” |
|
127
|
|
|
|
Evet, ben de oradaydým. Ülkemin demokratikleþmesi için, savaþsýz ve sömürüsüz bir dünyayý gerçekleþtirmenin olanaklý olduðuna inandýðým için… Her gün sokaklarda süren kardeþ kavgasýnýn bitirilmesi için… Özgürlük, adalet, eþitlik ve yaþanasý bir dünya için…
|
|
128
|
|
|
|
Darwinistler, bir uçaðýn onlarca mühendis ve iþçi tarafýndan yapýldýðýný ama daha kompleks yapýda ve CANLI olan bir kuþun ise rastlantýlarla oluþtuðunu söylerler... |
|
129
|
|
|
|
8 Mart’ý “Emekçi Kadýnlar Günü” olarak tanýmlamak, kadýnlarýn çok büyük bölümünün, sömürü karþýsýndaki konumunu saptar. Kadýnýn, sömürüldüðünün farkýna varýþýnýn, bilincinin uyanýþýnýn, baþkaldýrýsýnýn tarihini simgeler. Ayrýca “Kadýn”a vurgu yaparak, onun katmerli eziliþine dikkat çeker.
Böylece, “Emekçi” sözcüðünden kaçýþýn anlamý da ortaya çýkýyor.
|
|
130
|
|
|
|
Kahve kremasýnda melamin varmýþ
Meyveli yoðurtlarda varmýþ.
Kýsacasý hemen hemen tüm süt ürünlerine hala bizi yavaþ yavaþ öldüren melamin katýlýyormuþ. Hadi bu haberi geçtik. Nasýlsa öleceðiz. Peki diþlerimizin saðlýðý için ne yapmalýyýz?
Musluktan akan suyu bu füloridden nasýl arýndýrmalýyýz? |
|
131
|
|
|
|
Büyük patronlar, birinci figürün halktaki tahammül sýnýrýný iyice zorladýðýný, megolamanisinin zaptedilmez olduðunun farkýna vardýlar. Ama bu coðrafyada siyasal Ýslam’ýn Iþid, El-Nusra gibi en vahþi renkleri de olmak üzere her rengine, bunlar aracýlýðýyla mezhep ve etnik ayrýþtýrmalarla halklarý kýrdýrmaya hâlâ ihtiyaçlarý var. Dünya yeniden paylaþýlmakta, dünya pazarý yeniden oluþturulmakta, sýnýrlar yeniden çizilmekte. |
|
132
|
|
|
|
Aþký unutan þairler yýlgý veriyor bize. Þiir! Sokaða in ve delicesine vurul birine. |
|
133
|
|
|
|
Yeryüzünde, kötülerin önderleri toplanarak samimi insanlarý zor durumlarda býrakacak kararlar alýr ve kendilerine ellerindeki sosyal silahlarý kullanarak taraftar toplar, güçlerini artýrýrlar. Tarih boyunca kötülerin bu gücünden etkilenen ya da çekinen/korku duyan insanlar bu önderlere uymuþlardýr. |
|
134
|
|
|
|
Günlerdir baðýrýyor izedebiyat, haykýrýyor...Güzel projelerimizin devamý için her alanda gerekli olduðu gibi, para lazým diyor |
|
135
|
|
|
|
Cenabetullahýn maceralarý |
|
136
|
|
|
|
Demograsi yok bi kerem.! Sigara içmek te serbestmiþ..Þu hale bak..!
--Efenim.!?.Konuya mý geleyim.?! Parti mi.? Kapatmak mý.?!.
|
|
137
|
|
|
|
Yabancý bilim adamlarýný müslüman olmadýklarý için aþaðýlayan, çocuklarýmýzýn annelerinin baþýnýn açýk mý kapalý olduðunu sorgulayan; onlarýn en küçük yanlýþlarýnýn bile kendilerini dinden çýkaracak sebepler olduðunu söyleyerek yavrularýmýzýn gece kâbus görmelerine sebep olan ve dolayýsýyla çocuklarýmýzý bilimden- sanattan- hayatýn gerçeklerinden uzak tutmaya çalýþan zihniyetten nefret ediyorum. |
|
138
|
|
|
|
Hýrsýz köþe yazarlarýný kýnýyorum!
|
|
139
|
|
|
|
Baba parasýyla yahut emekli maaþýyla geçinen þu bir avuç adamla..
Kendinizi avutup durmayý býrakýn da..
|
|
140
|
|
|
|
Kitapla avutamazsýn bu saatten sonra..
Aþk saatinden sonra..
|
|