|
Anasayfa |
Son
Eklenenler |
Forumlar |
Üyelik |
Yazar
Katýlýmý |
Yazar Kütüphaneleri |
|
|
Murat, Mevlüt, Muzaffer ve Ýsa
Ýsa Kantarcý
Roman > Korku Romaný
Murat, Mevlüt, Muzaffer ve Ýsa
“Ýsa, senin arkandayýz, Murat, Muzaffer ve ben, sen kafaný yorma.”
Balkonda sigara içiyordum öðleden sonra, güneþ var ama serindi hava, yaz bir türlü gelmedi, yaðmur, sel, her þey can sýkýcý. Kadýnlar, kýzlar can sýkýcý, çocuklar þeytan. Güzel, iþe yarar bir þey yok gibi. “Neden geldim hayata, bu ne iþ?” Bir yaþamak derdidir gidiyor. Ne istersem, en elde etmek istersem diþimle týrnaðýmda bir mücadele vermem
[DEVAMI]
|
|
|
• ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Yazarlar ve Yapýtlar |
81
|
|
|
|
Orhan Pamuk'un "Yeni Hayat” romaný tüm insanlýk için geçerli, yararlý, insanlýðýn özlemini duyduðu yeni bir yaþamý ne yazýk ki anlatmýyor. Evet, önceden de belirttiðim gibi: bu daha çok yazarýn kendisi için, kendi gibi olanlar için geçerli bir yeni yaþam, veya, salt onun yeni yaþamý olsa gerek... |
|
82
|
|
|
|
Huriye Saraç’ýn büyük bir ustalýkla kaleme aldýðý anýroman yaþadýðý acýlarýn katýksýz tam bir harmanýdýr. Bunlar öylesine bir acý ki, her satýrýndan doðan öfke seli okurun yüreðine akar; onunla özdeþleþir; yazarýn çok naif betimlemelerinin peþinden öfkenin kara doruðuna çýkar. |
|
83
|
|
|
|
Koyunun olmadýðý yerde keçiye Abdurrahman Çelebi derler |
|
84
|
|
|
|
Bazý insanlar için bir yaþam tarzýdýr þiir, yaþama sebebidir. Belki de hayatýn ta kendisidir, öznesidir. Þiir, yaþam sevgisinin berrak pýnarýdýr. Hayatý idame ettirebilmek için nefes gibidir. Þair söyleyecek sözü olandýr. Þairlik en zor zamanlarda bile dik, diri ve iri durmaktýr. Sözcüklerin gücünü güç edinmektir. Bir duygu iþçiliðidir þiir. Yusuf'un zindandaki duasý, Züleyha'nýn sýcak gözyaþý, Ýbrahim'in teslimiyetinin söze bürünmüþ hâlidir. Ham sözlerin iþlenmiþ, son safhasýdýr. Þair kelimelerin elinden tutandýr. Þair, þiirin coþkun ve derin sularýna kendini býrakandýr.
|
|
85
|
|
|
|
Oldum olasý hatýra türündeki kitaplarý sever, büyük bir keyifle ve iþtahla okurum. Çünkü onlar roman ve hikâye gibi kurgu deðiller. Hayatýn ta kendisidirler. Perihan Akçay Hanýmefendi tarafýndan kaleme alýnan "Bir Nihan Heybe" de bunlardan birisi. |
|
86
|
|
|
|
Uðultularýn arasýnda bir ses duydum,
Öte diyardan bir haykýrýþ.
Araladým bin zincirli kapýyý ardýna dek,
Korkuyla kavrulan birini buldum.
Kýl gibi ince bir ipin üzerinde yürüdüm,
Kaným yere damlarken insan tohumlarýný gördüm.
Bedenim alevin korudur, yalanýn özü,
Ateþten topraða, hiçlikten varlýða döndüm. |
|
87
|
|
|
|
“Þehri Reddiye”; adýndan da anlaþýlacaðý gibi þehri reddetmeyi amaçlayan bir yazý. Ýnsanýn insaný köleleþtirdiði medeniyet... Büyük bir arena... Ýnsanýn karþýsýnda insanýn var ettiði beton, enflasyon, yalan, sahtekârlýk, bencillik, bozgunculuk ile savaþmasý beklenen insan... |
|
88
|
|
|
|
http://www.salakfilozof.com/seckin-gunduz-ile-kadin-maganda/ |
|
89
|
|
|
|
Ülkemizde edebiyat eleþtirisinin öncü isimlerinden biriyle ilgili bir saygý duruþu |
|
90
|
|
|
|
Mücevherle dolu sanat maðarasýna giden o tünelde, bu gün itibariyle, Ferhat gibi gürz sallayan kaç þair var acaba? Yoksa bedeli ödenmemiþ hayatlarda derinlik mi arýyoruz? |
|
91
|
|
|
|
Harry POTTER roman ve filmlerini yasaklayalým da asla diyemeyiz.Bunu diyenlere de karþý çýkarýz. |
|
92
|
|
|
|
Bu þiirde, insanlýðýn en derin acýlarý, umutlarý, umutsuzluklarý, aþklarý, gelip Elsa’nýn gözlerine oturur ve Aragon’un olaðanüstü þiir dilinde ölümsüzleþir. Ýþte bu nedenlerle Elsa’nýn Gözleri, bana göre, dünya edebiyatýnda, AÞK þiirlerinin ANATANRIÇASIdýr, primadonnasýdýr. Okumaya, hissetmeye, düþünmeye doyamazsýnýz. |
|
93
|
|
|
|
Bu yýpratýcý süreci doldururken bu günlerde elimde Cevat Akkanat’ýn “edebiyat hayat memat” adlý denemelerden oluþan kitabý var. Kitap üç bölümden oluþuyor; “Sanat Edebiyat” , “Edebiyat Hayat” , “Hayat Memat”. Toplam 174 sayfadan oluþan bu eser, bazen kiþisel, bazen toplumsal, bazen düþünsel, bazen edebi, bazen sanatsal eleþtirilerden oluþan bir eser. |
|
94
|
|
|
|
Evet, yýllar çok çabuk geçiyor. Ben yaz sinemalarý denilen bu açýk hava sinemalarýnda hiç bulunmadým. Belki de kentte yaþamanýn bir dezavantajý olsa gerek. |
|
95
|
|
|
|
Kitap fantastik türde. Lakin öyle içinde devler, cüceler, ejderhalar, elfler yok.. Macera günümüzde ve dünyamýzda geçiyor.. Pardon öyküde bir tane cüce var ama o sayýlmaz.. |
|
96
|
|
|
|
Büyü ne kadar gerçekse, gerçek de o kadar büyüdür. Her þey insanýn kendi elinde, hayallerinde, tasarladýðý yaþam biçiminde ve bunun evrenle olan uyumundadýr. |
|
97
|
|
|
|
Balkan Savaþý, Birinci Dünya Savaþý Makedonya’da nasýl hissedilmiþ? Ne onulmaz yaralar açmýþ? Oralarda günlük yaþam nasýlmýþ? Daðlarda kaçak yaþayanlar neler yapýyorlarmýþ? Tüm bunlar Zülfikar Bey’in yaþamý ekseninde anlatýlýyor |
|
98
|
|
|
|
“Kitapsýz aþým, kaygýsýz baþým!” diyerek atasözünü deðiþtiren bir baþka okur þöyle devam ediyor: “Kitap yazmak için gece gündüz çalýþacaðým, bastýrmak için aylarca yýllarca koþuþturacaðým, cebimden para harcayacaðým, okura ulaþtýrmak için taklalar atacaðým. Ne için? Kitap sahibi olmak için. Sonra da belki yazdýðým kitap nedeniyle yargýlanacaðým ve belki de hapse atýlacaðým. N’oldu þimdi? Temel’in iþine döndü bu kitap iþi… Yok yok istemem… Kitap mitap istemem… Kalsýn…” |
|
99
|
|
|
|
HCD, insanlýk sorunsalýný, ölümü, yaþamý, küresel düzenin þeytani ruhsal artalanýný irdelemeyi, paradigmalarý kýrmayý deniyor ve bunu yaparken biraz, belki de bir hayli bilim ve din dýþýna çýkarak ruhlar, melekler, cinler, UFO’lar, ölüm sonrasý, günlerin sonu, dünyanýn sonu gibi soyut, mistik, paranormal öðelerden ve Kutsal Kitap (Tevrat ve Ýncil) eskatolojisinden söz ediyor ve dünyevi paradigmalarý kýrmak için bu eskatolojiyi kullanmaya çalýþýyor. |
|
100
|
|
|
|
Sayýn Yetkili,Basýlý ve basýlý olmayan eserlerimden dilediðinizi basmak istemeniz durumunda telif ücreti talep etmeden kabul edebilirim. Sadece 15-20 kitap verirseniz sevinirim.Benim ve eserlerim hakkýnda daha fazla bilgi edinmek isterseniz bunu internet üzerinden yapabilirsiniz. |
|
|
|