|
Anasayfa |
Son
Eklenenler |
Forumlar |
Üyelik |
Yazar
Katýlýmý |
Yazar Kütüphaneleri |
|
|
Santaronide Bu Kaçýncý Senfoni
Mesut Kuntan
Þiir > Yaþam
Diyorsun ya,
Kýyýlarým, eteklerine sarýlmadan
Deli fýrtýnalar, diner bakýþlarýnda
Kirpiðin arasýndan, süzülür mehtap
Gözü nemli ürkek, çocuk edalarýnda
Yalan!
Yýldýzlardan kalplere düþen
Notasýz bestenin sahibi
Anmayýn o yalancý þairleri
Eðin, kýrýn, yakýn kalemlerini
Diyorsun ya,
Gün ayar ya, o an aklýna
Sonradan gelir cevaplar
Dün, bugün den ziyan olur
Hayýrsýz boþ bu telaþlar
Yalan!
Öyle savrulsun da, sarsýn tenimi
[DEVAMI]
|
|
|
• ÝzEdebiyat > Ýnceleme > Söyleþi |
21
|
|
|
|
Baktým sevimli bir tekir kedi de kelebekler ile oynama ve onlarý yakalama telaþý içinde zevkten dört köþe olmuþ. Sýçrýyor, hopluyor, zýplýyor kimisine patileri deðiyor kimisine deðmiyor ve kedicik mutluluktan dört köþe. Kanatlarýna bakýyorum hayranlýkla kimisi sarý beyaz, kimisi mavi beyaz, kimisi lacivert kýrmýzý adeta bir renk cümbüþü. Onlarý görünce insan Tanrýnýn varlýðýna daha da fazla ve gönülden iman edesi geliyor... |
|
22
|
|
|
|
. Söze, “Halk Hançeri”nden baþlarsak; binlerce yýllýk Anadolu Kültürünü, söylenceleri, destanlarý ve masallarý ile Gýlgamýþtan ve Babil tabletlerinden alýp günümüze getiriyor. Halk masallarýna deðiniyor, Alaaddin, Kýrk Haramiler, cinler gibi masal motiflerine gizlenmiþ, çocuk tekerlemelerinin arasýna sýzan binlerce yýllýk bir sözel tarihten bahsediyor. Bu sözel tarihin ana temasýný haksýzlýk, adaletsizlik, istilacýlar, barbarlar giderek sömürgeciler, emperyalistler ve kapitalistler oluþtururken, “Halk Hançeri”nde halkýn bunlara karþý verdiði savaþ anlatýlýyor. Sürekli kanayan ve kanatýlan hassas coðrafyalarda ýrk ve mezhep ayrýmcýlýðýný sorgulayan, altýný çizen, çok güçlü bir anlatým görüyoruz. Yeni dünya düzeni baþlýðý altýnda sunulan ýrk ayrýmýna, medeniyetler çatýþmasýna ve sürekli körüklenen mezhep ayrýlýklarýna çok ciddi göndermeler var.
|
|
23
|
|
|
|
Önce hüznü, sonra umudu...
Tunay Bozyiðit ile söylesi
1-Tunay Bozyiðit kimdir?
1961 senesinde Iðdýr ilinin Tuzluca ilçesinde, Kaðýn köyünde doðdum. Đlköðrenimimi Kaðýn ve Tuzluca’da, orta
öðrenimimi ise Iðdýr‘da tamamladým. 1983 senesinde Milli Eðitim Bakanlýðý bünyesinde memur olarak çalýsmaya
basladým. O arada Anadolu Üniversitesi Đs Đdaresi bölümünü bitirdi. |
|
24
|
|
|
|
Teslis Ýnancý ile kendilerinin Tanrý dediði varlýðý üçleyen Hristiyan Dünyasý Baba, Oðul Kutsal Ruh þeklinde kendilerine göre bir yaklaþým getirirler ki Rahman ve Rahim olan Allah Enbiya Suresi 22. Ayet de bu konuya gayet net açýklýk getirmiþtir... |
|
25
|
|
|
|
Dýþarýda bile gezdirirken mutlaka tasmasý olmalý, çok agresif ve heyecanlý olduklarý için, hareket eden her þeye, kedi, köpek, insan, önlerine gelen ne varsa saldýrmakta bir an bile tereddüt etmiyorlar... Bu cins köpeklerin sahipleri de aslýnda sürekli uyarýlmalarýna raðmen, hala daha serbest dolaþtýrmaya kalkýyorlar ise köpeklerini, yazýklar olsun... |
|
26
|
|
|
|
Anneler babalar dua ederler çocuklarýn illaki... Zor durumlarýnda gölge olurlar her türlü desteði de ellerinden geldiðince vermeye çalýþýrlar, ancaaak siz de eðer ki hayýrlý bir evlatsanýz eðer, yok annenize babanýza eziyet ediyorsanýz eðer ki bir beddua etseler hayatýnýz kayar. Onlarýn dualarý da beddualarý da çok etkilidir, bilirseniz eðer... |
|
27
|
|
|
|
Newton denen vatandaþýn kafasýna elma düþünce mi çýktý ortaya acaba bu Yer Çekimi Kanunu yoksa daha önce de var mýydý? Acaba daha önce kanun muydu, kanun hükmünde kararname miydi? Bunun tespitini iyi yapmak lazým... Newton biraderin kafasýna elma deðil de armut düþseydi ya da erik düþseydi farklý bir durum olur muydu?
|
|
28
|
|
|
|
Bir futbol maçýnda, hem de Roma'da Ýtalyanlar ile oynarken Roma'yý niye yakalým arkadaþlar? Biz salak mýyýz bu kadar? Gaz verilir de, böyle de olmaz bu iþler... Uçakla Roma'ya indiniz, gidin adamlara ''Oðlum biz Roma'yý yakmaya geldik hem de çýra gibi. Yanýmýzda benzin gaz yaðý, çýra, odun, bilumum aleteler var.'' deyin, deyin de adamlarda, hem kýçýyla gülsün, hem de ''Saf mýsýnýz salak mýsýnýz, sadece bir futbol maçý yapacaðýz ne bu havalar?'' desinler... |
|
29
|
|
|
|
Goa Yayýnlarý çok satan kitaplar yayýmlamaya devam ediyor. Eddi Anter’in Kumbara adlý kitabý da çok satýyor. Kitabýn yazarý Eddi Anter, ilk söyleþisini Akþam Kitaba verdi. Kitap çok hýzlý bir þekilde okunuyor ve içinde pek çok kadýn tiplemesi var. Ancak kadýnlar daha çok hangi erkekleri tercih ederler konusu pek açýk deðil. Bir erkeðin düþünce þekli nasýldýr? Karþý cinsten biriyle iliþkiye girmek, onu tavlamak için neler yapýlýr? |
|
30
|
|
|
|
Bir Ýngiliz Sicimi vardýr bilirsiniz. ’’Asýlýrsan bile Ýngiliz sicimi ile asýl.’’ diye de beylik bir veciz söz vardýr. Ýp, Ýngiliz ipi ise onun ucunu bile kaçýrmamak lazým. Ha þöyle de bir durum var, ’’Ýpin ucu ...uþt’’ un elinde ise, o zaman kaçýrabilirsiniz ipin ucunu, o ..uþtlar da ipin ucunu kaçýrdýnýz diye, size bir dolu sitemler etseler de kafanýza takmayýn sakýn. |
|
31
|
|
|
|
Türkiye’nin diðer yüzü, çorak topraklar, mevsimlik iþçiler, diz boyu sefalet, yoksulluðun içinde yüreklere umut kývýlcýmlarý düþüren kocaman gözlü çocuklar. Daha moda olmadan çekilen belgeseller, sahici insanlarýn, sahici hikayelerini anlatan, sahici bir adamýn Fikret Otyam’ýn 60 yýllýk serüveni yansýyor “Gözler ve Yüzler” sergisine. Ýçinden hüzün akan fincan gibi iri gözleriyle Anadolu kadýnlarý, sevimli keçileri, beyaz Ankara kedileri, þahmeranlarý, halk destanlarý ile bize farklý bir dünyanýn kapýlarýný aralayan yaðlý boya tablolarý ve hayvanlarýn gözünden dünyaya bakan konuþan fotoðraflarý ile ‘Gözler ve Yüzler’ sergisi izleyenleri yüreklerinden vurdu. Ýþte bu serginin en civcivli anýnda yakaladýk Fikret Otyam’ý.
|
|
32
|
|
|
|
Genç yazar ve internet fenomeni Reþat Çalýþlar’ý uzun süredir tanýyorum. Uzun süreden beri entelektüel iþlerle meþgul. Yeni Binyýl, Radikal, Habertürk, Milliyet gibi çeþitli gazetelerin çeþitli eklerine, Yapý Kredi Yayýnlarý'nýn Kitap dergisi ile Hayvan, Öküz ve Picus dergilerine deneme ve eleþtiriler yazdý, yazmaya devam ediyor. Son yýllarda ise basýlý yayýnlardan uzaklaþýyor ve internet dünyasýna yöneliyor. Medyatava, Onpunto, Siyahkahve gibi sitelere yazdý ve yazmaya devam ediyor. Ekþi Sözlük baþta olmak üzere bütün sözlüklerde yer alýyor. Beni Kalbimden Vuranlar Var Ya adlý bir romaný var. Alman Lisesi'ni bitirdikten sonra, önce Darmstadt Üniversitesi'nde sosyoloji okuyan Çalýþlar, Mainz Üniversitesi'nde karþýlaþtýrmalý edebiyat ve ardýndan Romanoloji bölümlerine kayýt yaptýrdý. Madrid'e gidip Ýspanyolca öðrendi ve Ýspanyol üniversiteleri sýnavýna hazýrlandý. Sonra Madrid Complutense Üniversitesi'ni kazandý. Bilgi Üniversitesi'nin Karþýlaþtýrmalý Edebiyat Bölümü'nden mezun oldu. Yeni deneme kitabý Arabesk Anarþi ilgi çekeceðe benziyor. Üç yýl önce Sabah gazetesinde ilk söyleþisini de bana vermiþti
|
|
33
|
|
|
|
Yüreðimin beni götürdüðü yere, kulaðýmda geliyor, burnumda geliyor, dalaðým da geliyor, böbreðimde geliyor, karaciðerimde geliyor... Maaile gidiyoruz hep bir yerlere de niye hep yürek götürmüþ oluyor... Biri de ''Böbreðinin Götürdüðü Yere Git.'' diye kitap yazsa ben de taklalar atacaðým billahi... |
|
34
|
|
|
|
Alper Altýntaþ’ýn Cinius yayýnlarýndan çýkan Diriliþ Operasyonu adlý kitabýný, hemen bir çýrpýda okudum. Metal Fýrtýna'dan daha farklý bir kitap. Hem askerliðin kurallarýný öðreniyorsunuz hem de yeni bir roman anlayýþýyla tanýþýyorsunuz. |
|
35
|
|
|
|
Bir solo çalýþýn ardýndan alýnan alkýþ, müziðin en üst notalarýna çýkarken duyulan haz, saksafonda oktav arayýþý yapan sanatçýnýn yay gibi gerilen bedeni, fotoðraf karelerine yansýdýðý zaman izleyenlere çok þey anlatýyor. Konsere gitmeseniz bile, fotoðrafa baktýðýnýz an neredeyse müziði, sanatçýnýn çaldýðý enstrümanýn sesini, notalarý duyabilirsiniz.
|
|
36
|
|
|
|
Kýbrýs’ýn Tarihini þekillendirecek an, gelip çatmýþtý. Sultan 2. Selim Vezirlerini Divan-ý Humayun’a toplamýþ ve kararlarýný açýklamýþtý: “Bu korsanlarýn bizim için tehdit olmasýna daha fazla izin veremeyiz. Bu, nasýl bir cüret ki yaptýklarý yetmezmiþ gibi bir de Mýsýr’dan bana gönderilen hediyelerin bulunduðu gemiye de saldýrabiliyorlar. Kýbrýs Mutlaka alýnmalý. Gazanýz Mübarek olsun” diyordu…
Osmanlý Donanmasý, Kýbrýs’ýn Batýsýndan geçerek Adanýn Güneyindeki Larnaka’ya demir atar. 170 Kadýrga, 30 Kalyon ve çeþitli türlerdeki 160 gemiyle 360 parçalýk donanmadan deniz adeta görünmez hale gelir. |
|
37
|
|
|
|
Çok saygýdeðer, pek muhterem, kadirþinas ve dahi gerçekten de bizim için çok özel olan Canan Karatay Hocamýz biz Þalgam Sularýný öve öve bitirememiþ. Yaaani biz de övülmeyecek bir madde miyiz? Bizim mutluluk hormonu olan seretoninin salgýlanmasýna büyük katkýmýz olduðunu da açýk ve seçik olarak belirtmiþ... |
|
38
|
|
|
|
O hiç bir zaman sýradan olmadý. Sorbonne'da hukuk okumak, 5 dili konuþabilmek, Paþanýn yaverine bir kraliçe edasýyla; 'Çekiliniz, Paþayý göreceðim, ne için olduðu ise sadece Paþayý ilgilendirir' diyebilmek ve bütün bunlarý 22 yaþ deliþmenliði, cesareti ve bir hanýmefendi zarafeti ile yapabilmek. Ne kadar baþ döndürücü deðil mi? Babasý Uþakizade Muammer Bey'in dediði gibi 'Biz erkekler Latife, senin gibi bir kadýn profilini içimize sindirebilmek için en az beþ yüz yýllýk gelenekler ve kurallarýn aðýrlýðýný üzerimizden atabilmeliyiz.' Çaðlar ötesine ait baskýn bir kiþilik. Ve 'Kurtuluþ Savaþý'nýn' en civcivli anlarýnda, yollarý kesiþen iki olaðanüstü karakter : Latife Uþakizade ve Mustafa Kemal. |
|
39
|
|
|
|
Ýlkönce sýrtý kaþýnan vatandaþlarýmýzýn durumun ele alalým bakalým. Zaman zaman sýrtý kaþýnan bu vatandaþlarý bazý zaman bir kiþi, bazý durumlarda da üç beþ kiþi birden kaþýmaktadýr. Kimine bir kaþýnma yetmekte, bazýsýna da yetmediðinden ekstradan bir iki defa daha fazladan kaþýnma seanslarý düzenlenmektedir... |
|
40
|
|
|
|
Bir ikinci önem ile üzerinde durulmasý gereken konu kiþinin yüreðinin tam ortasýnda olan Allah sevgisi ve Allah korkusudur. Tek baþýna sadece sevginin de bir anlamý yoktur. Tek baþýna korkunun da bir kýymeti olmayacaktýr. Allah korkusu ve sevgisi ancak ikisi bir arada bulunduðu zaman deðer kazanacak ve bunlarýn ikisine birden sahip olan insaný, yani kulu yüceltecektir. Bazý akýldan yoksunlarýn düþündüðü gibi ''Allah'dan korkulmaz Allah sadece sevilir.'' düþüncesi temelden çürük ve sakat bir düþüncedir ki muhtelif ayetlerde de Kur'an-ý Kerimi layýðý ile okuyanlar bilirler Rabbimiz Allah kendinden korkulmasý gerektiðini biz kullarýna bildirmektedir. Rab olan Allah'a baðlýlýðýn ve sevginin de hiç bir maddi karþýlýðý olmadýðý gibi, bize kattýðý manevi zenginlik para ile pul ile ölçülebilecek cinsten bir þey deðildir... |
|
|
|