• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe |
781
|
|
|
|
Karþý grup üretim sürecine girmiþti. Üreten süreç içine giren ikinci grup bir önceki zamanlardan beri tek yanlý olarak kendisine sunu yapýlan gruptu. Tek yanlý durumla sunu alan grup üretim yapmakla yeni bir yansýma ve yeni bir yapabilirlik donanýmý içine girmiþti.
|
|
782
|
|
|
|
Ýletiþim Varlýðýný Hissettirmektir. |
|
783
|
|
|
|
Yaratma kavramý; her bir yeni durumla söylenirdi. Öncesi ortam içinde olmayýp ta sosyo toplumsa evrimli yeni ortam içinde beliren yansýma ve baðýntýlar karþýsýndaki mana hep yaratýlma oluþla söylenecekti.
|
|
784
|
|
|
|
Ön ittifaklar mirasýný aldýklarý totem dönemi setezci kültürle yadsýmýþlardý. Köeci dnemde mirasýný aldýðý ön ittifaký dönemi özel mülkiyetçi inþa oluþun kaide ve kurallarý içindeki yadsýmalarla aþmýþtý ki bu yadsýyanýn yadsýnmasýydý |
|
785
|
|
|
|
Oysa barbarlar kendi barbarlarýna karþý ayný tutumla yanýt verememekle, hep diken üstünde savunmacý bir tetikte olmak zorundaydý. Üreten yapýlar veren bir kültür iken yamyamlarda bu üreten kültürü bulmanýz olanaksýzdýr.
|
|
786
|
|
|
|
Her yol olasýydý. Her iki yol da doðru, gerçekçi ve inþacýydý. Her iki yolda biri grubun birinde süreci akýl etme ile baþlatýrken diðerin de yaðmalanan ürün alanlarý nedenle, grubun kendilerine dokunmamayý gruba ders edecekti. Neden? |
|
787
|
|
|
|
El mana anlayýþlý düþünme mantýðýný oluþan zehirli söylem ve anlayýþlar günümüze kadar hep efendiler egemenlikle PAYLAÞTIRMA savaþlarý ve PAYLAÞTIRMA mücadelelerine dönüþmüþtür. |
|
788
|
|
|
|
Ya da sýnýrlanma veya sorumluluk içindeki tutumunuzla siz doyduktan sonra çevreye nötr durumla oluþunuzdur. Siz kolektifin mülk yaptýðý baðýntý durumlara benim demekle kiþinin kendi baþýna yapamaz olacaðý bir þeyi sahiplenmesi ve dengenin bu sahipliðe göre eðilmesi sistemin çok fena bozulmasýydý.
|
|
789
|
|
|
|
Bir bilgisayar da olan kopyalama tekniði; özne nesnel sürecin ýrasý olmakla bu ýra elektronik yolda ortaya konan kopyalama ve çoðalmadýr. Bilgisayar virüslerinin de bu iþi kolaylýkla baþardýðý bir þey. Bir bilgisayar virüsü nükleik asitlerle kopyalayýp tek yol DNA’dýr demez. Siz doðada olup biten süreçlerden ayrý ve farklý bir þey deðilsiniz.
|
|
790
|
|
|
|
Totemi mana içinde doðuranlarýn deðil; grubun ortak sahipliði olan zekâ ve amaçlýlýktý. Yalýtým içindeki totem alan zekânýn yanýna amacý koymakla her þeyi grubu için yapmýþtý. Amaç totem alanýn görünmez imgeli, ruhu olmuþtu.
|
|
791
|
|
|
|
Evvel emir olan, hafýza olan; üreten, savunan, mal mülk araç gereç sahipliði olan bir ORTAKLIKTI-Paydaþlýktý. Ýþte El hem bu ortak hafýza yerine oturmak istiyor hemde mülkü dilediði kiþiye vermek için tekil iirade sahibi olmak için ortaklar tanýmýyordu. |
|
792
|
|
|
|
Efendiye taat ve itaatte bulunmayan iþkenceyi, aç býrakýlmayý, öldürülmeyi hak eder mi etmez mi? Tartýþýlýyordu. Yani efendilik ve kölelik hazmedilmiþ. Bunda bir sakýnca duyulmuyordu! Kölenin efendiye saygýsýzlýðý taat, itaat, ibadet, kurbiyet üzerinde ince nakýþ gibi çalýþýlarak yasa, yol, þeriat, düzenlemesi yapýlýyordu.
|
|
793
|
|
|
|
“Ýþlev enerji düzenini” oluþan bað durumlar, bu bað durumlarýn girdi çýktýsýnýn dýþtan aktif ve pasif yolla edinilirler. Aktif seleksiyonlu sistemlere oto kontrollü canlý sistemler diyoruz. Bütün sistemler az çok pasif durumla edilgin olabilmektedirler. Dýþta temin edilen bu enerji; bað enerjiyi oluþan elemen ter öðeler üzerinde farklý farklý giriþimlerle farklý farklý belirimle olurlar.
|
|
794
|
|
|
|
Bu koþullandýrmalar çevrimi üzerinde düþünmeyi de fikir özgürlüðü veya düþünce üretme sanýrýz. Þunu özellikle belirteyim. Bizler nasýl bir durumla neyin içinde, nasýl yaþýyor ve yaþatýlýyorsak, sürecin reþidi ve sürecin mümeyyizi olaraktan bu süreci deðiþtirene kadar en zorunlu durumla sürece göre düþünmek ve ona göre olmak zorundayýz.
|
|
795
|
|
|
|
Kutsal kadýn, yani þimdiki deyiþle kutsal fahiþeler gruplar arasý ilk temasýn baðlacý olmuþtular. Cinsel dokunumla oluþan kandaþlýk baðý, kutsal kadýnlar sayesinde kendi totemi sinde; dýþtaki totemilere doðru açýlan bir sosyal mana anlamasý olmuþtu.
|
|
796
|
|
|
|
Hücrenin yalýtým içerikleri kadar giriþmesinin toplamý kadar etki sel duyum alýþmasý, hücrenin kendi bilinci olmasýydý. Yine en az bu iç duyum kadar hücreyle az çok giriþen çevrenin de hücrede yaptýðý dýþ alýþmalar da hücre bilinci, olmuþtu. Ýþlevler, fiziki iþlevi kadarla kendisinin bilinciydi. |
|
797
|
|
|
|
Üretim hareketi bu baðýl hareketlerle bir üretim iþi olur. Bunun boþluk devinme kalýbý da toplumla, toplumun içindedir. Toplum, parçalý ön süreçlerle entegre olandý. Ön süreçler de son süreçlere gider. Toplum son süreçleri ile de; baþlangýçtaki parçalý oluþun kendisidir.
|
|
798
|
|
|
|
Büyük dünyada olup biten þeyler, büyük oranda neden seldirler. Ve makro dünyada “olgu ve olaylar çok küçük durumlarýyla ya da istisna durumlarýyla olup bitenler neden sel olmayan durumdurlar”. |
|
799
|
|
|
|
Var oluþ kendisinin beliren bir durumu karþýsýnda, var olup ta beliremeyen birçok oyuk alanlarý üzerinde de yine kendi zýddýyla birlikte, bir ve çok oluþla bir arada beliriþti. Bu bir asalaðýn oluþmasýndaki “oyuk alan etkisiydi” de. Ve eylemler karþýlýk oyuk alan etkisiyle (zýddýyla) var oluþtu. Yani var oluþ çoklu “alan etkili” bir belirme durumuyla bir ve bir çoktu. Kolektifi ilik üreten bað enerjisiyle TEKÝL, paylaþan enerji ile ÇOÐULDUR.
|
|
800
|
|
|
|
Mars’a siz gitmiyordunuz. Mars’a siz gitmeyecektiniz. Toplumunuz üzerinde türünüz Mars’a gidecekti. Kolektif olan türsel oluþu da içerir. Oysa kiþisel olan kiþisel olaný; yalnýz kendisini içerir ile ben derdi. Siz kiþisi çýkar oluþ üzerinde kolektifi yok sayarak; kolektif baðýntýlý sinerji ile ürettirip ama bu sinerjiyi yok sayarak (ortaklar tanýmayýþla) ortaklýk eylemli sonuç üzerinde kâr diye ticaret diye kazanç diye ali cengiz oyunlarý oynuyordunuz.
|
|