..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Hala çevrende bulabileceðin güzellikleri bir düþün ve mutlu ol. -Anne Frank
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
ÝzEdebiyat - Felsefe
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri

Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  

Semazen
Tayyibe Atay
Þiir > Aþk ve Romantizm

kloþ bir etek giyip döndüm durdum kendi yerimde .. aþk dedim döndükçe bacaklarýmý üþüten yele... sesli ya da sessiz harfler boyunca üfledim her yere... soðuldum!..

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• ÝzEdebiyat > Bilimsel > Felsefe
41 
 Totemi Dil 25  (Bayram Kaya)

Mülk sahibi zaten emek kavramýnýn çaðrýþýmlarýný unutmanýzý istiyor. Týpký rýzk söylemiyle kolektif payýnýzý ve kolektif paydaþlýðýnýzý unutturduðu gibi. Emek dendiðinde iþverenin parasý ya da mülk sahibinin mülkü karþýsýndaki “alýn terini anlamanýzý” istiyor. Burada kolektiflikten eser yoktur. Kýsacasý tarihsellik emek dediðiniz zaman kolektif alaný, transfer kiþi emeklerini, kolektif baðlacý pay ve paydaþlýðýnýzý çaðrýþýrken; alýn teri iþverenin parasýnýn, mülk sahibinin mülkü karþýsýndaki aczi yetinizi haklaþama gayretidir. Oysa emeðin zorunlu ve somut bir kolektif pay ve paydaþlýk karþýlýðý vardýr.
42 
 Totemi Dil 26  (Bayram Kaya)

Kolektif ise hiç kimsenin olmayan ve herkesle olan. Herkesle ortaya konandýr. Tek baþýna hiç kimsenin kolektifliði ortaya koymasý olanaklý deðildir. Bu nedenle verili düzlem olan doðada hiçbir zaman emek yoktur. Dalda koparýp yediðiniz elmaya harcadýðýnýz iþe kimse emek diye, alýn teri diye pay vermez.
43 
 Totemi Dil 18  (Bayram Kaya)

Totem grup kendi totem dili içinde kendisiyle benzer ortamdaki her hemcins grubun bildiði bir yiyecek türü ile isimleþip, ayýrt edici oluyordu. Totem dilinin hem grup içine hem grup dýþýna bir mesajý vardý.
44 
 Kolektif Alan 41  (Bayram Kaya)

Böylece kolektif bir alan içendeki kiþiler, yeni bir potansiyel durumla paydaþlý organik alanlarý oluþurlar. Organik potansiyelli alan içindeki “kolektif sinerji nedenle” yokuþ aþaðý etki alanlarýný oluþtuklarý gibi organik potansiyelli aðýrlýk merkezi içindeki bizim dýþýmýzdaki kolektif öznelerin haklarýnýn korunmasý nedenle; “aðýrlýk merkezi bencilliði itmekle, kolektif alan koruyucu bir yokuþ yukarý etki alanýdýr da”
45 
 Kolektif Alan 47 - 48  (Bayram Kaya)

Ýlahlara geçiþen kamusal yapabilirlik gücü enerjisi ile (muktedirlik gücü enerjisi ile) ilahlar; "kendi kendilerinde bir güç vehmettiler". Bu vehimler kimi kiþiler üzerinde kimi kiþileri "ne oldum delisi" yaptý. Kimi ilahlardaki ne oldum deliliði olan kibir kiþileri sosyal duygudaþlýktan kopartýp; kiþiyi ayrý bir yere konumlamakla kiþilerin de "büyüklük hastalýðýný, yücelik duygusunu (megalomaniyi)" oluþturdu. Ne oldum delilliði megalomanisi, mülkün sahibi olmanýn büyüklük, yücelik ve tasým kibriyle mülkün sahibi olma söylemiyle kendisini dýþa vurdu. Vehmedilen mülk sahipliði gücü kolektif alanýn kiþilere yüklediði sinerjin güçten daha kapsamlý bir güç olan "yöneten güç" zehirlenmesinin "geçiþen yük enerjisiydi".
46 
 Totemi Dil 8  (Bayram Kaya)

Bu bilgi ve teknoloji karanlýkta býrakýlan kolektif organizmalý organizasyonun TERMAL izleriydi. Günümüzde termal izler deðil teknikle, belli bir tarih bilinci olan akýlla bile ölçülüyordu!
47 
 Kolektif Alan 46 B  (Bayram Kaya)

Mülke doðru çekilim eksiklerinizin tamamlanmasý olarak ikame edilmiþ ikinci tuzaktý. Köleci dönem içinde þükredilen ve ilenilen þey neydi? Kolektif kapasiteli yapabilirlikten yoksun kalmaydý. Kolektif kapasiteli yapabilirlik paydaþlýðý GÝZLÝ ÖZNEYDÝ. Kolektif kapasiteli yapabilirlik þimdi mülk sahibinindi.
48 
 Totemi Dil 9  (Bayram Kaya)

Musa öðretisinde de korkutma sindirme gibi Nuh tufaný motifi benzeri motifler burada da vardý. Sümer’i sinek basmasý, Sümer’i kan basmasý, kýtlýk, suyun kan ve irin akmasý türünden iðrendiriciler Musa öðretisiyle Mýsýrýn baþýna getirilen motif sel felaketlerdi. Her baskýcý her haksýz öðreti fiziki þiddetin yanýnda korkutma, sindirme anlatýmlý motifleri hep kullanýr. Herkes Sümer’i kan basma öyküsünü hiç duymamýþ olabilirler. Ama dinler bu türden baskýcý ve þiddet dilini kullanmanýn herkes tarafýnda en iyi bilinen örekleridirler.
49 
 Totemi Dil 10  (Bayram Kaya)

Zaten monarþi de bu bilinenler üzerine "farklý bir paylaþým" þekli ile inþa oluþtu. Neydi bu farklý paylaþým? Kolektif emek eksenli iradenin pay ve paydaþlýðý yerine; mülk sahibi iradesine göre paylaþmayý esas almaydý. Sistem kolektif özneleri mülklü olanla mülkü olmayanlar diye ikiye ayýrdý
50 
 Kolektif Alan 50  (Bayram Kaya)

Eksiðini tamamlamak için çevreye yönelimli kiþiler, kolektif alanda bu eksiklerini birbiri üzerinde karþýlýklý transfer emek ve emek gücü üzerinde karþýlýyorlardý. Transfer emek çevredeki kiþiler üzerinde düzenli bir baðýl dolaþýmla kendi üzerine kendi etkimeli bir saðlamaydý.
51 
 Totemi Dil 4  (Bayram Kaya)

Dil olarak sadece bu hiyeroglif ve ideografi geliþme bile müthiþti. Mucize izole totem alanlý etkideydi. Kolektif akýldaydý. Kolektif akýl biyolojik komplikasyonlarý harekete geçiren özelleþmiþ uyartýmlardý. Günümüzde de özelleþmiþ kolektif bilgi taþýyan uyarýmlar teknik bir yazý, elektrik ve manyetik þifrelere dökmekle özel bir biliþim dili ortaya koymaktadýr. Türümüzü biyolojik analojini maymundan ayýran fark da türümüzün toplumsal yapýsýydý. Organik ve inorganik þeyler evrensel dokudan yalýtýmlarla yerellik (yalýtým, özel) baðýntýsý içindeydiler. Evrensel dokunun özü de dalga hareketiyle titreþen frekanslardandý. Titreþim de her þeyle, her þeyde vardý. Taþla da aslanla da böcekle de bakteriyle de insanla da vardý. Evrensel doku canlý cansýz olgularýn titreþim hareketleri üzerinde ne konuþmalarýna engeldi. Ne de þu var oluþ þekli konuþur, ama bu tür var oluþ þekli konuþmaz gibi bir tercihleydi. Hayat kendi yalýtýmlý niþleri içindeki ihtiyaçlarýna göre biyolojik eðilimlerini sýnýrlýyor veya sýnýrlý bir özel durumla eðilimlerine yol veriyordu. Hayat bu yol verme iþinde kimi özelliklerini öne çýkarýr. Kimi özellikleri en az düzeyde kýsýtlar. Kimi özellikleri de enerji tasarrufu nedenle baskýlýyordu. Tüm þeyler tüm bu komplikasyonlarý titreþen frekansýn özellikleri ile ortaya koyuyordu. Hayatýn ve var oluþun temeli titreþimdi. Titreþimler burada sayamayacaðým denli çok kuantumla fizik belirmelerinin içinde kendisini yenileyen, kendisini çaðrýþan, kendisini kopyalayan vs. bir dalgalanmaydý. Evrensel doku yerelleþmedikçe olmalarla (olamlarla, hiçbir þeyle belirlenmemiþlerle) potansiyel bir iþlerlikti. Hayat ve türler her bir durumlarýyla ve zerresiyle bu olmalarý taþýyan yerellik içinde kýsmi bir evrensel dokuylaydýlar. Her titreþim bir renk, bir frekans, bir yük ve bir sesti. Yeter ki bu titreþimler nicelimi içinde hayat niþ sel ortam ile birlikte kendi zorunluluklarýna ve niceli durumlarýna denk gelesinlerdi. Titreþimdeki nicel durumlu zorunluluklar kuantum üssel durumlar seçkisiydi. Mikro kuantum dünya hariç, makro dünya da hiçbir þey kendi öncesi süreçlerde uç vermeden birdenbire puf diye bir belirme deðildi. Kolektif alan, kolektif düþünce, kolektif akýl, kolektif özne, kolektif yapabilirlik vs. toplum sal alanla kendi öncesinin totem alanýyla, kendi sonrasýnýn biliþim çaðýna doðru belirmesinin bir uç vermesiydi.
52 
 Kolektif Alan 46 F_g  (Bayram Kaya)

Emek ve emek gücünüz kolektif bir alan içine de bir deðerdir. Emek ve emek gücünüz kolektif alanda komu kaynaklarý ile giriþmekle verimli ve baðýl enerjilidir. Rýzk diye daðýtýlanlar kolektif kaynaklar ya da kamu kaynaklarýydý. Kamu kaynaklarýnýn üretim ve tüketim gücü giriþmesinden yoksun býrakýlan kesimler, emek güçlerinin karþýlýðýnda (çalýþmalarý karþýlýðýnda) mülk sahibine teslim olurlar. Dini söylemle mülk sahibine sýðýnmýþ olanlar “ben teslim olanlarýn ilkiyim” diyerek iman ve inanç deklarasyonunu açýk açýk ilan ederler.
53 
 Kolektif Alan 46 C  (Bayram Kaya)

Üreten kamu kaynaklarý gücü (kolektif kapasite) ihale ve özelleþtirme adý altýnda ballandýra ballandýra seçkin kiþilere aktarýlýr. Kamu zenginlikleri ihaleler, özelleþtirmelerle bir taraf üzerinde biriktirilirken, diðer bir taraf da bu zenginliklerden mahrum býrakýlýr. Köleci sömürünün iþleyiþ kuralý budur.
54 
 Totemi Dil 5  (Bayram Kaya)

Yani totem alan içinde totemilerin duygularý da yalýtýma edilmiþti (tecridiydi). Duygularýnýz sadece gruba ait olanlara gösterilen bir alakaydý. Grubunuz dýþýndaki hemcinsleri avlayýp yiyebilirdiniz!
55 
 Kolektif Alan 49  (Bayram Kaya)

Kimi ilahi grup temsilcileri sýrayla yönetime gelseler de sýrayý iç sinmeyip kolektif gücün kullanýmýný yitirmek istemiyorlardý. Ýlahi dönemin sonuna doðru bu türden vehimleri içinde olan ilahlar, güç zehirlenmesine uðradýklarý bu vehimle "kolektif sahiplik" yerine "kiþisi sahiplikle"; "kolektif gücü" tümden kendi ellerine geçirmeyi, yönetimlerini sürekli kýlmayý düþündüler.
56 
 Totemi Dil 17  (Bayram Kaya)

Âdem totem adý yýlan olan bir grup ya da grup temsilcisi kiþi tarafýndan aldatýlýyordu. Gerek Âdem gerek Yýlan grup insancýlýðý ve grup temsilcilikler tekleþmiþ yalýnlaþmýþ giydirilmiþ isimlerdi.
57 
 Kolektif Alan 46 D - E  (Bayram Kaya)

Ama siz 3 saatlik çalýþma yerine 8 saat çalýþmakla, siz 5 saatlik fazla bir çalýþma yaparsýnýz. Ýþte karþýlýðý olmayan bu 5 saatlik çalýþma EMEK GÜCÜNÜZDÜ. Kolektif bir alanda emeðiniz üç saatle sýnýrlý. Emek gücünüz 24 saatle sýnýrlýdýr. 5 saatlik fazla çalýþma artý emekti. Demek ki kolektif bir alanda “zenginlik” beþ parmaðýn beþinin de bir hünerle olmamasý nedenle ya da tembellik ve çalýþkanlýktan doðan bir durum deðildir. Kolektif bir karþýlýðý verilmeyen 5 saat boyunca çalýþýlan artý emeðe el konmasýdýr.
58 
 Kolektif Alan 42  (Bayram Kaya)

Süreç kendisini sürdürürken enerji tüketir ve enerjiye gereksinim duyar. “Enerji saðlama süreci daima yokuþ yukarý olan eylemin zorluðudur”. Kesikli süreklilik içinde sürüp giden iþlevler giderek adeta yokuþ yukarý etki gibi kendisini sýnýrlayan, kendisini zorlayan, kendisini tüketen dirençle, kendisini frenleyip; kendisini durduran etkilerdir. Öznenin dýþa doðru olan kendi eðilimlerini karþýlayacak olma yönelimleri her zaman “yokuþ yukarý olan enerji etkisine maruz kalýr”. Yokuþ yukarý olan enerji, “her güçlükle bir kolaylýk vardýr” düþüncesi misali yokuþ aþaðý enerjiyle çevrede vardýr.
59 
 Totemi Dil 11  (Bayram Kaya)

Kiþilerin kolektif kapasiteden koparýlmasý mülksüz kiþileri endiþe içine düþürüyordu. Kolektif kapasitenin kolektif bilgi akýþýndan yoksun kalan kiþiler açlýk gibi temel karþýlanmalarýn günlük saðlamasýný yapamaz oldular.
60 
 Totemi Dil 6  (Bayram Kaya)

Ütopyalar anlatýp "Atlantis Ülkesi" gibi ütopyalar yazacaktý. Geçmiþin kolektif anýlarý içinde kolektif kýrýntýlardan ne kalmýþsa; bu düþünsel kýrýntýlarýn adeta "hologram yansýmalarý ile bezeli" olan söylemler içinde "altýnda bal þerbetinden, þaraptan akan ýrmaklarý" söylediði beldeler ülkeler anlatýlacaktý.

Önceki Sayfa  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60  Sonraki Sayfa




son eklenenler
Ölçü 4
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 3
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 2
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Ölçü 1
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe
Hemcinsler A
Bayram Kaya
Bilimsel > Felsefe

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © , 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.