• ÝzEdebiyat > Ýnceleme > Din |
61
|
|
|
|
Ölüm, -Allah’ýn dilemesiyle- sevgiliyi sevgiliye kavuþturan köprü ve ’o gün’, ’aldanma’ deðil kavuþma günü olsun. Ve Allah, ’Selam’ ile karþýlanýp sonsuz kurtuluþ ve mutluluðu bahþettiði kullarýndan kýlsýn...
|
|
62
|
|
|
|
Barýþ ve huzur ancak Allah’ýn emrettiði gibi birlik olduðumuzda gerçekleþebilir. Ve son dönemde yaþanan olaylarý sosyal ve siyasi bir geliþme olarak deðerlendirmeyerek, Allah’ýn hayýr ve hikmetle yarattýðýna inandýðýmýzda… |
|
63
|
|
|
|
Mümin, güzellikleri görebilen insandýr ve imaný nedeniyle gerçek mutluluðu yaþar. Samimi imandan kaynaklanan bu mutluluk, sonsuza kilitlenmiþ bir duygudur.
|
|
64
|
|
|
|
Yüce Allah bir Kur’an ayetinde, iman edenleri üç önemli davranýþtan sakýndýrýr; zanda bulunmak, gýybet etmek ve tecessüs etmek; yani gizli yönleri araþtýrmak... Bu beðenilmeyen ahlak özellikleri birbirleriyle iliþkili davranýþlardýr. |
|
65
|
|
|
|
Bize en küçük bir iyiliði dokunan kiþiyi severiz ve baðrýmýza basarýz.Oysa Allah biz insanlara sayýsýz nimetler veriyor.Onu sevme hususunda niçin ihmâlkâr davranýyoruz. |
|
66
|
|
|
|
Ýslamiyet öncesi Türklerin dininin Þamanizm olduðu hakkýndaki genel ve yaygýn kaný pek doðru deðildir. Þaman Türkler, Budist Türkler, Hristiyan Türkler, vs kuþkusuz vadýr. Ancak, Türklerin özgün dini Gök Tanrý dinidir. |
|
67
|
|
|
|
Müslümanlarýn dini vecibelerinden birisidir gücü yetenlerin kurban kesmesi… Her yýl gerçekleþtirilen bu kulluk eylemi, kulu Allah’a yaklaþtýrýr. Sözlükte yaklaþmak, Allah’a yakýnlaþmaya vesile olan þey anlamlarýna gelen kurban, dinî bir terim olarak, ibadet maksadýyla, belirli þartlarý taþýyan hayvaný usulüne uygun olarak kesmeyi ve bu amaçla kesilen hayvaný ifade eder. Gücü yeten her müminin kurban kesmesi gerekir. Kurban kesmek, zengine Hanefi’de vacip, diðer üç mezhepte sünnettir. Sosyal dayanýþma ve yardýmlaþmanýn zirvesi olan kurban malî ibadetlerden biridir. Gücü yetmeyenin böyle bir vazifesi yoktur.
|
|
68
|
|
|
|
Nasýl ki izci oymaklarýnýn flamalarýnda kullandýklarý hayvan simgelerini, veya Türk Hava, Deniz ve Kara Kuvvetlerinin amblemlerindeki simgeleri totem olarak niteleyemezsek, ayný þekilde, Türk oba ve boylarýnýn kullandýklarý "kurt, kartal, aslan" gibi simgeleri de put veya totem olarak niteleyemeyiz. |
|
69
|
|
|
|
Bu yazýmda, 16 yaþýna kadar Hristiyan olarak yaþadýktan sonra Ýslam ile þereflenen Alman asýllý Gülay Haným’ýn ilginç hikayesini bulacaksýnýz. Hikayesi, Allah yolundaki çabasý, þevki ve azmi, hayatýndaki önceliklerini ailesi, eþi, çocuðu ve evi olarak belirlemiþ olan büyük bir kesim Müslüman kadýn için önemli bir örnek olacak. |
|
70
|
|
|
|
Söz konusu plan, yetkili kiþiler tarafýndan da açýklandýðý gibi sadece Ehl-i Sünnet alimlerini kapsamdýðýný, Caferi/Þii kitleyi de içine aldýðýný belirtiyor |
|
71
|
|
|
|
Tüm ilahi dinlerin ortak bir paydada buluþmasý ve bunlara verilen genel bir ad islam. Hz. peygamberde diðer peygamberlerle ayný zorluklarý ve baskýyý yaþadý.Dininin doðuþunda tarihinde tekerrürüne tanýklýk ediyoruz.O zor þartlarda ve Allahýn gönderdiði diðer peygamberlerle hep bir ortak baðý öðretileriyle ve ayný yaþam kaderiyle ortaya koydu. |
|
72
|
|
|
|
Allah korkusunda acý, ýzdýrap ve dehþet yoktur. Allah korkusunu dünyevi korkulara benzetmek, bu duyguyu yanlýþ anlamaktýr. Ýnsan, Allah’ý aþkla sever ve O’na güvenirken, ýzdýrap duyacak þekilde korkmaz. |
|
73
|
|
|
|
Bu kutsi vadinin akýþýna engel olan her ne ise, onu can-akýl birlikteliði ile fedakârlýk ve kurban eylemleriyle bütünleþtirerek aþmanýn verdiði haz ile... |
|
74
|
|
|
|
Kur’an, iman edenlerin hep az sayýda olduðunu haber verir. Neden insanlarýn çoðu iman etmez?.. Kuþkusuz bunun pek çok nedeni var. Ancak en temel iki nedenden ilki, insanýn... |
|
75
|
|
|
|
Diðer bölümlerin aslýnda sonu olmayan sonun devamý iþte... |
|
76
|
|
|
|
ayatým da benim hiç ‘keþke’lerim olmadý, ya sizin?.. |
|
77
|
|
|
|
son bir fýrsattýr belkide Kutlu Doðum Haftasý zulmün kara bulutlarýnýn çöktüðü ümmetin silkinmesi için................. |
|
78
|
|
|
|
Ýslam ve Hakikat konulu bir yazý.
Deneme amaçlý olarak yazdýðým þiir kitabý çalýþmamýn ön anlatýmlarýndan bir tanesi... |
|
79
|
|
|
|
Ahiret Gününe Ýnanmayanalara,Þüphesi Olanlara bir Örnek;bilirsiniz 6 ay gündüz-6 ayda gece” yaþanan bölge tek farký gündüzün olmadýðý dünya.Evet örneðimize dönelim;Bu çizdiðimiz dünyayý tasvir edelim.Aynen bizim dünyamýz gibi fakat gündüz yaþanmýyor.Orda yaþayan insanlar kesinlikle Dünyalarýnýn tarihi boyunca gece olmuþ günüz diye bir terimle karþýlaþmamýþ dolayýsýyla bizim adýna güneþ dediðimiz bir enerji kaynaðýyla haþir neþir olmamýþ insanlar topluluðunun yaþadýðý bir yerdir. |
|
80
|
|
|
|
Batýlýlar olarak aklý, sezgiden üstün sanýyor ve önce zekâyý geliþtirmeye çalýþýyoruz. Bunu yaparken ruhun diðer kuvvetlerini görmezden geliyoruz. Ýnsanlýðýn bu temel faaliyetinin aksatýlmasý, modern insaný ruhen kör yapmaktadýr. Bu körlük, insaný sosyal hayatýn üretken bir unsuru olmaktan uzaklaþtýrmaktadýr.
Mukaddesiyat duygusu, özellikle dua ile ifade edilebilir. Dua Tinsel bir olaydýr. Tinsel dünya ise teknolojinin ulaþamayacaðý bir dünyadýr. Ýlim gözlenebilen þeyleri kapsýyor iken dua hakkýnda somut bir bilgi edinebilmemiz düþünülemez. Duanýn ne olduðunu ancak Tanrýya yalvaran bir insaný ve fizyolojisini inceleyerek anlayabiliriz.
|
|